Kirjoittaja Aihe: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat  (Luettu 61432 kertaa)

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #50 : 02 Heinäkuu, 2017, 22:49:09 »
Onko noissa mahdollisesti kalvotyyppinen kampikammion painevaihtelulla toimiva bensapumppu kuten moottorisahassa? Jos on niin olisiko kalvo rikki?



sivu 27.

Vaikuttas että alipaineella toimii, mutta fiksummat voi tuolta päätellä....

Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #51 : 02 Heinäkuu, 2017, 23:02:10 »
Mulla on ig2000 päästäny neljän vai viiden(?) Vuoden aikana randomisti 2 kertaa bensat alakertaan jonka seurauksena turvapiiri sammuttaa laitteen.

En oo purkanu. Räät ulos, uudet sisään ja kovaa ajoa.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Murgo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #52 : 03 Heinäkuu, 2017, 05:14:28 »


sivu 27.

Vaikuttas että alipaineella toimii, mutta fiksummat voi tuolta päätellä....

Eli vaikuttaisi olevan juurikin tuollainen kalvopumppu eli yksi mahdollinen paikka josta bensa voi päästä kampikammioon mikäli kalvossa on halkeama ja bensatankki senverran täynnä että bensa valuu omalla painollaan moottoriin. Eli kannattanee tarkistaa, yleensä nuo saa kohtuullisen helposti auki. Reikä/halkeama voi olla niin pieni että pumppu toimii mutta pidemmässä säilytyksessä tihkuu läpi, kalvoa voi varovasti taivutella jolloin pienemmänkin vaurion havaitsee helpommin.

Se että bensan meno moottoriin on "satunnaista" johtunee juuri tankin täyttöasteesta säilytyksen aikana, jos pinta on alle tietyn rajan (pumpun alapuolella) niin ei pääse valumaan.

Kaasuttimen ongelmat (koho jumissa, kohoventtiilin välissä roskaa tms.) voivat myös kyllä aiheuttaa bensan menoa koneeseen, silloin se menee sylinterin kautta mutta valuu se sieltäkin ajan kanssa kampikammioon, männänrenkaat kun eivät ole 100% tiiviit.

Bensahanan pitäminen kiinni aina silloin kun kone ei käy estää kyllä yleensä tulvimisen jos hana vain pitää. Hondassa bensahana on tosin yhdistetty "pääkytkimeen" eli menee automaattisesti kiinni kun koneen sammuttaa, Kiporista en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2017, 05:24:44 kirjoittanut Murgo »

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #53 : 03 Heinäkuu, 2017, 09:31:39 »
Eli vaikuttaisi olevan juurikin tuollainen kalvopumppu eli yksi mahdollinen paikka josta bensa voi päästä kampikammioon mikäli kalvossa on halkeama ja bensatankki senverran täynnä että bensa valuu omalla painollaan moottoriin. Eli kannattanee tarkistaa, yleensä nuo saa kohtuullisen helposti auki. Reikä/halkeama voi olla niin pieni että pumppu toimii mutta pidemmässä säilytyksessä tihkuu läpi, kalvoa voi varovasti taivutella jolloin pienemmänkin vaurion havaitsee helpommin.

Se että bensan meno moottoriin on "satunnaista" johtunee juuri tankin täyttöasteesta säilytyksen aikana, jos pinta on alle tietyn rajan (pumpun alapuolella) niin ei pääse valumaan.

Kaasuttimen ongelmat (koho jumissa, kohoventtiilin välissä roskaa tms.) voivat myös kyllä aiheuttaa bensan menoa koneeseen, silloin se menee sylinterin kautta mutta valuu se sieltäkin ajan kanssa kampikammioon, männänrenkaat kun eivät ole 100% tiiviit.

Bensahanan pitäminen kiinni aina silloin kun kone ei käy estää kyllä yleensä tulvimisen jos hana vain pitää. Hondassa bensahana on tosin yhdistetty "pääkytkimeen" eli menee automaattisesti kiinni kun koneen sammuttaa, Kiporista en tiedä.

Okei hyvä tietää, tänks.

Pääkytkimeen tuo hana on mielestäni yhteydessä, ainakin bensaa tihkui enemmän kun kaasari oli irti ja bensaletku ilmassa kun kytkin oli auki, kytkimen sulkeminen lopetti tihkumisen...

Kohoa itsekin aluksi epäilin mutta oli kyllä sen verta siistissä kunnossa ja neulakin ok ettei pystynyt uskomaan että sielä vikaa olisi ollut.

Pikaisella googlauksella löyty ohjeet ja tarinaa tuon kalvomallisen pumpun vaihdosta, samassa selvisi että tuohon käy joku hondan vastaava pumppu.

Blogi : https://syonyk.blogspot.be/2016/11/replacing-fuel-pump-in-kipor-ig2000-or.html

Pumppu : http://www.ebay.com/itm/Genuine-Honda-16700-ZT3-013-Fuel-Pump-Fits-GXH50-GXH50U-EU1000i-EU2000i-OEM-/231812794114?epid=1600399426&hash=item35f91e8702:g:EkcAAOSwCU1YqHRe

« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2017, 09:39:01 kirjoittanut Bnito »
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #54 : 03 Heinäkuu, 2017, 16:32:01 »
Nyt kompuutterin ääressä, itselläni tosiaan hyviä kokemuksia tältä suunnalta Kipor / Timco huoltoon tahi varaosiin liittyen:
Tarvike ja Huolto P. Salomaa / Kurikka / 0400-666420.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #55 : 03 Elokuu, 2018, 23:23:20 »
Kipor IG2000 - lähtee hyvin käyntiin. 1-2 min päästä sammuu. Pöllyttää savupilven sammuessaan. Mistähän tuon vikaa voisi lähteä hakemaan?

Oli muutaman vuoden varastossa. Toimi tunnin hyvin ja sitten alkoi ongelmat...

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #56 : 04 Elokuu, 2018, 01:00:26 »
Kaasaris jotai jumis ja polttoainemäärä kusee?

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #57 : 05 Elokuu, 2018, 22:40:28 »
Sain Kiporin toimimaan taas.

Mitä oli tapahtunut
* koekäytin ja jätin katkaisijan on-asentoon. Katkaisija on samalla bensahana.
* nostin aggren yöksi kaltevalle alustalle. Kaasarin uimuri varmaan keikallaan. Varmaan uitti moottorin bensalla.
* aamulla nostin aggrea, ja ihmettelin, että miksi alla pieni öljyläikkä
* lähti vielä hyvin käytiin ja ajattelin että homma ok.

Aggre kävi n 5 sek ja sitten sammui. Huomasin että se varoitti matalasta öljyn tasosta.
Lopputulos oli, että moottorin alakerta oli aivan täynnä bensaa + öljyä.
Ilman putsarissakin oli öljyä, kun huohotusputki oli puskenut sinnekin öljyä. Siksi työnsi sinisistä.

Eli Kipor sammutti itsensä kun öljypinnan anturi totesi, ettei öljyä ole riittävästi. No oli siellä, mutta se oli bensaa.

Korjaus
* vanha öljy pois, uusi öljy tilalle.
* hetken pyöri vähän savua pöllyttäen, mutta homma tasautui normaaliksi.

Opit:
* katkaisin on bensahana -> laita aina kiinni
* älä säilytä kaltevalla tasolla. Ainakaan bensahana auki.
* jos sammuu, niin vilkaise palaako "low oil level" valo. Se voi kertoa tämmöisestä ongelmasta.

Hyvä kun ei pyörinyt - pilallehan se olisi mennyt. Nyt sisällä uudet ja raikkaat öljyt. Sehän voikin taas seisoa sen 3 vuotta - katsotaan sitten mikä ongelma on sillä kertaa.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #58 : 05 Elokuu, 2018, 23:11:30 »
Oho. Tärkein oppi sii selkeesti toi katkasin. Hyvä vinkki.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kipor aggregaattien vianetsintä ja varaosat
« Vastaus #59 : 06 Elokuu, 2018, 00:39:02 »
Sain Kiporin toimimaan taas.

Mitä oli tapahtunut
* koekäytin ja jätin katkaisijan on-asentoon. Katkaisija on samalla bensahana.
* nostin aggren yöksi kaltevalle alustalle. Kaasarin uimuri varmaan keikallaan. Varmaan uitti moottorin bensalla.
* aamulla nostin aggrea, ja ihmettelin, että miksi alla pieni öljyläikkä
* lähti vielä hyvin käytiin ja ajattelin että homma ok.

Aggre kävi n 5 sek ja sitten sammui. Huomasin että se varoitti matalasta öljyn tasosta.
Lopputulos oli, että moottorin alakerta oli aivan täynnä bensaa + öljyä.
Ilman putsarissakin oli öljyä, kun huohotusputki oli puskenut sinnekin öljyä. Siksi työnsi sinisistä.

Eli Kipor sammutti itsensä kun öljypinnan anturi totesi, ettei öljyä ole riittävästi. No oli siellä, mutta se oli bensaa.

Korjaus
* vanha öljy pois, uusi öljy tilalle.
* hetken pyöri vähän savua pöllyttäen, mutta homma tasautui normaaliksi.

Opit:
* katkaisin on bensahana -> laita aina kiinni
* älä säilytä kaltevalla tasolla. Ainakaan bensahana auki.
* jos sammuu, niin vilkaise palaako "low oil level" valo. Se voi kertoa tämmöisestä ongelmasta.

Hyvä kun ei pyörinyt - pilallehan se olisi mennyt. Nyt sisällä uudet ja raikkaat öljyt. Sehän voikin taas seisoa sen 3 vuotta - katsotaan sitten mikä ongelma on sillä kertaa.
Minulle käynyt kerran sama. Toiminut sen jälkeen moitteetta vuosikaudet.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3710 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2010, 23:55:27
kirjoittanut ChiKung
12 Vastauksia
9240 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2015, 13:51:13
kirjoittanut Veke
2 Vastauksia
4419 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2012, 23:15:20
kirjoittanut Lassi Luukkonen
6 Vastauksia
5836 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2014, 18:57:31
kirjoittanut Dutchman
52 Vastauksia
89256 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2015, 22:34:50
kirjoittanut Tohtori R