Tähän kysymykseen törmää usein eri lähteissä... toiset sanoo, että öljyävät ihan siihen tarkoitukseen olevilla laakeriöljyillä, toiset ompelukoneöljyllä, jotkut silikonisprayllä ja osa taas sanoo, että suljettua kuulalaakeria on ihan turha öljyillä. Sinne sisään, missä kuulat pyörii, saa menemään tavaraa vain semmosella prässillä, jossa on kova paine. Itse olen taipuvainen uskomaan tuohon viimeiseen vaihtoehtoon. Luulen, että öljyt ja silikonit jäävät vain siihen suljetun laakerin pintaan ja keräävät likaa. Painelaakerit on sitten asia erikseen, mutta ne eivät olekaan suljettuja.
Minusta riittää, että perä ei tahmo siinä sliderissa, eikä päästä ylimääräisiä ääniä. Kerran jouduin edelliseen kopteriin käyttämään silikonispraytä, kun se perä alkoi pitämään vikinää. Toinen on sitten main shaft, jota pitkin swash hinkkaa, mutta siihenkään en ole joutunu toistaiseksi mitään käyttämään. Tosin mulla on nykyään nitro ja se voitelee itse itsensä...
Lyhyt vastaus kysymykseen: en tiiä