Servojen ja moottorin asennus:Nyt on VBar silverin anturi paikallaan, ruuvattua servot kiinni nuppiin ja perään, moottori asennettu kiinni ja perus setuppi tehty mankalle.
Vbarin anturin paikka on siis tuon alumiinilevyn pohjassa piilossa. Kuvittelisin että se on aika tärinätön paikka, sillä levyssä on paljon massaa. Ennenkuin servot kiinnitetään niin ne pitää keskittää, nuppiservojen kiinnityksen jälkeen tämä ei enää onnistu. Servopalloihin käytin mukana tulleen holkit, jotta sen saa suoraan linjaan noiden swashin kiinnityspisteiden kanssa. Laitoin kanssa 19mm etäisyydelle nuo servo armit, jotta ei ainakaan tulisi ongelmia liikkeiden vähyyden kanssa. Toisaalta tuo näytti sopivalta myös geometrian kannalta. Peräservolle etäisyys taisi olla 15mm.
Moottorin kiinitys on helppoa ja samoten hihnan kiristys. Voi olla että pitää vielä hieman hinkata tuota pinjonin korkeutta, sillä hihna menee aikalailla tuossa alareunassa. Kyllä se varmaan tuossakin toimii, vaikka ohjekirja sanookin että ylhäällä ja alhaalla tulisi olla saman verran tyhjää tilaa. Kannu näyttää hyvältä tuossa nokalla
Peräservon linkkipallon laitoin servon yläpuolelle ohjekirjan mukaan. Tästähän oli vähän aikaa sitten keskustelua, että pitäiskö se olla alapuolella, sillä tällöin työntötanko ei pääse bindaamaan. Menen ohjekirjan mukaan.
Tuon peräpuomin voisi laittaa nyt kiinni sillä se on valmis. Sen virheen tein aluksi että aloin säätämään jo perätönärin pituutta vaikka perä ei ollut kiinni. Jälkeenpäin tajusin että se perähihna kireys säädetään etäisyyttä muuttamalla, joten lopullisen säädön voi tehdä vasta kun peräpuomi on kiinni kopterissa.
Spekun satelliittien paikat pitäisi miettiä. Muistakaa että ne on ne vasemmat karvat jotka pitäisi olla vapaassa ilmassa, sillä se on se varsinainen signaali. Oikea on maa. Täältä muuten löytyi mahtavasti tietoa vastareista ja niiden asennuksista!
http://www.archeli.com.au/forums/showthread.php?t=136223