Kirjoittaja Aihe: Onko kokemuksia? Super Hero 6S akut  (Luettu 7979 kertaa)

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Onko kokemuksia? Super Hero 6S akut
« : 29 Syyskuu, 2008, 23:08:20 »
Kiinnostaisi tietää onko kukaan uskaltanut kokeilla näitä:

http://www.johnhobby.com/catalog/product_info.php?cPath=15_40&products_id=1013

Matematiikkaa: Jos ostaa neljä tuollaista (ja käy flaksi tullin kanssa (kuten yleensä)) niin "säästöllä", verrattuna kotimaisiin akku-kauppohin, voikin sitten ostaa vaikka sen 600rexin siihen akun ympärille, hyvillä sähköillä vielä.

Matematiikkaa osa2: Taas jos nuilla ei mitään tee, ja nyssäkkä tarttuu vielä ylikuormitetun tullimiehen karvaiseen käteen, niin ollaan vajaa 500€ köyhempiä ja eikun posket punaisena kotimaisen akku-kaupan tiskille.

Puhukaa mut ympäri, kiitos  :P

Poissa masu

• Wikiadmin
  • Seniori torppari
Vs: Onko kokemuksia? Super Hero 6S akut
« Vastaus #1 : 30 Syyskuu, 2008, 08:39:08 »
Jos noita akkuja tilaa useamman kerralla, niin paketista tulee sen verran painava, että luulisi jäävän tulliin. Henkisesti kannattaa siis varautua maksamaan niistä se tullattu hinta. Noista akuista ei ole kokemusta, mutta tässä on maailmallakin kohtuullisen hyväksi todettu akku, joka ei ole juurikaan kalliimpi, mutta on 5000 mAh. Tosin kyllä 170 grammaa painavampi... mulla oli aikasemmin 600E:ssä pari tämmöstä ja toimi oikein hyvin. Näistä löytyy juttua esim. Helifreakistä, jossa niitä on käytännössä vain kehuttu ja verrattu huomattavasti kalliimpiin akkuihin. Mukana tuleva kopio-Deans ei ole parhaasta päästä, joten sen saattaa joutua vaihtamaan.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6353&Product_Name=ZIPPY-H_5000mAh_6S1P_20-30C_Lipoly_Pack

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #2 : 30 Syyskuu, 2008, 09:51:42 »
Toi superheron akku on vähän kevyt kuussataseen.
Se kun tuppaa olemaan pikkasen takapainoinen varsinkin jos ottaa siihen torquetuben.

Sitten kannattaa huomata että jostain on pakko tinkiä jos yritetään myydä jotain tuotetta halvalla.
Ja siihen ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa... Pienentää katetta tai tuotantokustannuksia...
Toki merkkituotteilla aina nimi maksaa osan hinnasta.

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
    • Torppari 2013
« Vastaus #3 : 30 Syyskuu, 2008, 19:12:01 »
Kiitoksia linkistä, ja tuota paino asiaa en osannut ajatellutkaan, että on liian kevyt.

Hinnanmuodostus varmaan menee juuri noin.

Täytyisi paneutua tuohon tuotantoprosessiin (kun jaksaisi) että saisi käsityksen missä siinä voi säästää ja sen vaikutuksesta lopputulokseen.  Onkohan lipokennoissakin se tilanne että maailmasta ei kovin montaa valmistajaa löydy ja itse bulkkituote ei ole niin kallis valmistaa mutta laatu vaihtelee ja laadun todentaminen/testaus on se mikä maksaa. Tunnetulla valmistajalla ei ole varaa hyväksyä sitä että 10% akuista on turskaa, mutta "Super Hero"-merkiltä ei kukaan odota mitään.  Iso prosentti voi olla ihan hyvää tavaraa. Kun vaan tietäisi prosentin niin voisi laskea kannattaako panostaa :)

Noh, tilasin 450reksiin kaksi 2200 25C superheroa kun tuli vahingossa ajettua align akku 1.5 kertaa paksummaksi kuin yleensä. Katotaan kuinka toimii...

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #4 : 30 Syyskuu, 2008, 20:21:39 »
Varmasti osin epäkurantit laatukennot kootaan jonkin bulkkituotteen nimiin ja tuskinpa niitä valmistajia kymmenittäin on.
Siinä laadussa on vain se huono puoli että hyvään akkuun täytyisi valita mahdollisimman samanlaiset kennot. Ja halpisvalmistajat varmaan lätkii vain ekat käteensattuvat yhteen. Näin luulen. Eli jos sattuu samanlaiset kennot niin voi toimia ihan hyvin ja jos taas ei, niin tuskin kauhean hyvin toimii.

Eli säkästä riippuen voi saada kohtuu hyvän akun tai sitten jo valmiiksi lähes toimimattoman. Kärjistetysti sanoen.

Kuulin muuten pikkulintujen visertelevän että TRexStore aikoo pudottaa akkujen hintoja. Itselläni sellainen kokemus alignin akuista että kun ei aja liian tyhjäksi ja lataa maltillisesti niin kestää kohtuu hyvin. Tosin mitään kauhean pitkää seurantaa en ole tehnyt.

juhpal

• Vieras
« Vastaus #5 : 30 Syyskuu, 2008, 20:46:48 »
Kiitoksia linkistä, ja tuota paino asiaa en osannut ajatellutkaan, että on liian kevyt.

Hinnanmuodostus varmaan menee juuri noin.

Täytyisi paneutua tuohon tuotantoprosessiin (kun jaksaisi) että saisi käsityksen missä siinä voi säästää ja sen vaikutuksesta lopputulokseen.  Onkohan lipokennoissakin se tilanne että maailmasta ei kovin montaa valmistajaa löydy ja itse bulkkituote ei ole niin kallis valmistaa mutta laatu vaihtelee ja laadun todentaminen/testaus on se mikä maksaa. Tunnetulla valmistajalla ei ole varaa hyväksyä sitä että 10% akuista on turskaa, mutta "Super Hero"-merkiltä ei kukaan odota mitään.  Iso prosentti voi olla ihan hyvää tavaraa. Kun vaan tietäisi prosentin niin voisi laskea kannattaako panostaa :)

Noh, tilasin 450reksiin kaksi 2200 25C superheroa kun tuli vahingossa ajettua align akku 1.5 kertaa paksummaksi kuin yleensä. Katotaan kuinka toimii...

6S akuista ei kokemusta, mutta itse kokeilen parasta aikaa noita 3S 2200 mAh 20C Super Hero akkuja. Ainakin lämpenemisen puolesta nämä akut käyvät todella viileinä ja antavat hyvin tehoa. Hyvä merkki, tosin vasta n.15 lentokertaa takana? Vertailua suoritin 3S Rhino ZIPPY 2150 mAh 20C akkuun.

Poissa Kallio

• Seniori torppari
  • :.
« Vastaus #6 : 02 Lokakuu, 2008, 16:31:08 »
Täällä myös hyviä kokemuksia SH akuista, tosin ovat 2S 900mAh. Lataus kertoja varmaan 20-30 ja hyvin pelittävät.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #7 : 02 Lokakuu, 2008, 18:10:40 »
Hmm, aika houkuttelevan hintaisia tuolla nuo 25c 2200mah 3s lipot...
Tässäkin kuitenki pätee se että hinta ja laatu eivät kohtaa.
Pitäisikkö ronskisti tilata kong poweria 4kpl  :/ tosin varmaan 3x kalliinpaa...

Missä maassa tuo kauppa on?
Honk Konkkissa?
tuleeko muuten EU:n sisältä tilatuista kamoista tullia, esim saksasta?
Sori jos tulee pahasti ot^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa -DaMulQ-

• Tavallinen torppari
  • -GG-
« Vastaus #8 : 02 Lokakuu, 2008, 18:16:00 »
EU-alueelta tilatuista kamoista ei mee tullia :) Nuista super-heroista kanssa kokemusta kaksi kennosten puolella, itsellä ainakin molemmat antavat tehokkaasti virtaa aina melkeen tyhjäksi asti ja toimivat todella viileinä.

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #9 : 02 Lokakuu, 2008, 18:33:09 »

Itse tilasin Juha-Harrastuksesta (johnhobby) akkuja. Juurikin niitä SuperSankari akkuja. 3kpl 2200mAh 20C 3S lipoja, ja yhden 25C:n ja hyvin ne on toiminu. Eikä jääny edes tulliin :)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #10 : 02 Lokakuu, 2008, 20:57:10 »

Itse tilasin Juha-Harrastuksesta (johnhobby) akkuja. Juurikin niitä SuperSankari akkuja. 3kpl 2200mAh 20C 3S lipoja, ja yhden 25C:n ja hyvin ne on toiminu. Eikä jääny edes tulliin :)

paljoko antaa "noin" lentoaikaa?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #11 : 02 Lokakuu, 2008, 21:06:11 »
Tuo minititani lentää (leijuu) minun taidoilla, 6 - 10 minuttia. Tosin pari kertaa olen jo puolessa välissä akun varausta pelännyt että se loppuu ja vaihtanu akun... sit ladatessa todennu että eihän siihen uponnu ku 1000mAh. Nuo isompi mAh ja suuremmalla C arvolla varustetu vois olla sitte parempia jännempään lennätykseen. Riippuu toku mikä säädinkin on...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
    • Torppari 2013
« Vastaus #12 : 10 Lokakuu, 2008, 21:26:13 »
Nonnimmm...
Nyt on muutama lennätys noilla 25c 2200mah superheroilla takana ja toistaiseksi ei pysty haukkumaan (harva akku se varmaan parilla lataus-syklillä toisaalta hajoaakaan)

Kaikenkaikkiaan ihan laadukkaan oloiset ovat myös ylöspanoltaan nämä, napakka paketti paksuilla johdoilla. Kapasiteettiä vaikuttaisi olevan enemmän kuin lupaa, olen ajanut kennot tuohon 3.6 voltin tietämiin ja laturi puskee silti 2000mAh sisään. Vai olisko sitten merkki jostain muusta???
Painoa on toki 40g enemmän kuin Align 2100mAh akulla, tuskinpa se ihan turhasta tulee.

Amatööri kyllä olen, mutta virtaa tuntuu riittävän meikäläisen lentoon. Align akku notkahtaa  mielestäni helpommin kun tekee flippejä (ja aloittelijan flipit on vissiin aika rankkoja laitteelle koska kepit tulee väännettyä paniikissa täysin laitoihin), voi tosin vaan tuntuakin siltä. Mä näistä niin tiedä ;)

Jännitteet on ajon jälkeen myös kennoissa aika tasaiset joten ehkä on ihan ok akku. Totuus selvinnee myöhemmin.

So far, suosittelen

Poissa Jyri

• Seniori torppari
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
« Vastaus #13 : 14 Lokakuu, 2008, 01:29:11 »
Jeps, mulla on kokemusta 4 kpl SH 2200 3S 25C akuista noin 20 sykliä per akku ja toistaiseksi ei mitään valittamista, ovat toimineet paremmin kuin Alignin, ja lataus on aina ollu 0,6C

Suosittelen, tosin katselin että tänne kotimaahan asti saisi Zippyjä 2200 25C akkuja kuluineen 20€ kipale, jos olisi tarvetta uusille, saattaisin kokeilla?

Petri P

• Vieras
« Vastaus #14 : 14 Lokakuu, 2008, 11:51:43 »
Suosittelen, tosin katselin että tänne kotimaahan asti saisi Zippyjä 2200 25C akkuja kuluineen 20€ kipale, jos olisi tarvetta uusille, saattaisin kokeilla?

Mistä löysit tuohon hintaan?

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #15 : 14 Lokakuu, 2008, 12:07:30 »
Hobbycitystä tuli mainos. 19.95$ kappale.
Tosin mun mainoksessa sanottiin että ne on 20-30C akkuja.
Eli jatkuvaa 20C ja hetkellisesti 30C.

Itse olen samasta puljusta ostanut Rhino-akkuja pikkurexiin (2550mAh 25C). Hyvin on nekin toiminut. Kaikki viisi latausta mitkä olen ehtinyt ladata niitä... ;D

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #17 : 14 Lokakuu, 2008, 12:14:42 »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mnentwig

• Elävä Legenda
  • this sentence no verb
« Vastaus #19 : 14 Lokakuu, 2008, 13:33:29 »
Stay away from Zippy/Loong Max, IMO, unless it's only for low power hover training.
¨
I had five of them (4s 2250).
They lasted consistently 50 flights, and broke down. Of course, they are cheap, but you get what you pay for.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #20 : 14 Lokakuu, 2008, 13:50:41 »
Ite mietin jotai tommosia halpoja jos niillä perus lentely ja leijuttelu menee, ettei heti kulu puhki... tai sitte vaan reipppaana tilaan kong powerin akkua 4kpl 200usd+ postit... ei sinäänsä paha, kun kuulemma laadukkaita ovat.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3301 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2009, 07:35:12
kirjoittanut TAlho
7 Vastauksia
10707 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2011, 20:28:43
kirjoittanut domeus