Kirjoittaja Aihe: Trex 450s GF säädöt?  (Luettu 62824 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #50 : 21 Lokakuu, 2008, 21:42:03 »
En jaksanu linkkiä kattoa, onko s9257???
Joo tosiaan ainakin se rusahdus kuuluu jos puuttuu yks hammas, sama pätee päärattaassa, kauhee rahina.

Kyllä on.
Joo tuon päärattaas huomasin ensimmäisen torpin yhteydessä ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #51 : 21 Lokakuu, 2008, 22:40:03 »
Tänään tuli servo kotiin,
sekoilin ja maksoin sen uudestaan vaikka olin jo visaa vingauttanut :D

Paljon isompi tuo kun 9257 kun tuo hitec  :o

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #52 : 22 Lokakuu, 2008, 10:39:21 »
APUVA!

No nyt on servo paikoillaan..
1. No leijuntaan nostin ja säädin että perää pysyy suht paikoillaan, miksi en saa tuota gyroa siihen tilaan että valo ei pala ollenkaan, säädin sen semmoisessa tilassa että valo vilkkui? :(
2. No eni veis, perä vispaa mahdotonta vauhtia pinellä alueella, missä vika?
3. Miksei noiden % muunteleminen vaikuta mienkään radiosta, vaikka laittaa alle 50% niin sama tilanne kuin yli
4. Voiko vikaa olla perän mekaniikassa tms? liian jäykkää?  ???

Perhanaaaaa. apua :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #53 : 22 Lokakuu, 2008, 11:12:29 »
APUVA!

No nyt on servo paikoillaan..
1. No leijuntaan nostin ja säädin että perää pysyy suht paikoillaan, miksi en saa tuota gyroa siihen tilaan että valo ei pala ollenkaan, säädin sen semmoisessa tilassa että valo vilkkui? :(
2. No eni veis, perä vispaa mahdotonta vauhtia pinellä alueella, missä vika?
3. Miksei noiden % muunteleminen vaikuta mienkään radiosta, vaikka laittaa alle 50% niin sama tilanne kuin yli
4. Voiko vikaa olla perän mekaniikassa tms? liian jäykkää?  ???

Perhanaaaaa. apua :D
Kun laitat sähköt kopuun, niin gyron tulisi käynnistyä HH modessa -> siinä alkaa palamaan se ledi yhtenäisesti. Jos nyt kääntelet perää ohjaavaa tikkua se ledi vilkkuu merkiksi, että perälle tulee inputtia. Sitten sun pitäs vaihtaa gyro rate modeen. Eli johonkin katkaisijaan olet ohjelmoinu kaks eri asetusta gyrolle, toinen HH, toinen rate mode. Nyt ledi sammuu. Sitten ilmaan varovasti ilmaan ja säätelemään. Omassa kopterissa tosin en tehny noin vaan laitoin kulmat suurinpiirtein ja hyvin toimii :).

Jos ledi jää gyrossa vilkkumaan jatkuvasti sähköjen päälle laittamisen jälkeen, olet käynnistäny sen rate modessa. Se tulis _aina_ käynnistää HH modessa.

Jos se perän mekaniikka ei selvästi pistä vastaan kun kädellä heilutat sitä edestakas, niin ei se servolle liian jäykkä ole.


Ja se nopea eestaas vispaus johtuu liian suuresta gainista gyrolla eli se korjaa omia korjausliikkeitään. Laita vielä mitä arvoja kokeilit.

Edit: DX7:ssa käsittääkseni arvot 0-49 on rate modessa ja 51-100 on HH modessa. 50 on jotain siltä väliltä ja sitä ei tulis käyttää ;D. No, kuitenkin, melko turvallista on mielestäni kokeilla rate modessa 25 ja HH:ssa 75.
« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 11:14:37 kirjoittanut masu »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #54 : 22 Lokakuu, 2008, 11:21:01 »
Okei, ei tuo kyllä mahdottoman tönkkö ole.
Mutta sitten kun aikaisemmin säätelin tuota niin ei jäänyt liike aluetta paljon yhtään.. siis oli hirveän lähellä tuota hihna puolta tuo "sylinteri" limit minimissä ja mahdoton bindaus, ja toiseen suuntaan ei paljon liikealuetta(lapa puolelle)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #55 : 22 Lokakuu, 2008, 11:26:30 »
Ihmetyttää vain kun tuo gyro rankasee tuota servoa vaikka kone on paikoillaan :D
kokeilemani arvot olivat 65,60,55

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #56 : 22 Lokakuu, 2008, 11:45:35 »
Nyt se pysyy normi modessa suht suorassa perä, alkoi perhana satamaan just niin piti tulla sisälle.
Mutta tuo liike alue tuonne perään jää niin OLEMATTOMAN pieneksi, ja pindausta en saa pois millään  :'(
« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 12:12:47 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #57 : 22 Lokakuu, 2008, 12:42:17 »
Maybe in the end you'll have to move the rudder servo towards the tail, and forget about centering in rate mode (as I proposed in post # 43).
Just try to set it roughly centered, so that you get equal travel in both directions.

The 401 manual is a bit vague. But tells us to use rudder trim for stable hovering in rate mode, unlike almost any other modern gyro on the market (just forget about rate mode, and leave the trim centered).
« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 12:44:37 kirjoittanut mnentwig »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #58 : 22 Lokakuu, 2008, 12:55:16 »
Hmm... tuosta liikkeestä. Pystyäksesi käyttämään suurempaa limit arvoa, täytyy linkkipallon kiinnityskohtaa servoarmilla siirtää lähemmäs keskustaa. Tosin kuvan perusteella se ei nytkään ole kauhean kaukana, mutta jos yrität pyöritellä sitä niin, että saat 90 asteen kulmaan reiän, joka on mahdollisimman lähellä keskustaa. Servo joutuu nyt kääntymään enemmän, että se menisi peräsliderin päästä päähän. Tämä tietty samalla hidastaa sen toimintaa, mutta jos sulla nyt on limit lähellä nollaa ja bindaa silti, niin yrittäisin tuota.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #59 : 22 Lokakuu, 2008, 13:19:27 »
Pitää perehtyä hieman lisää illalla töistä kun tulee, huudan tällä taas apua,
Mutta tuo limit vaikuttaa kumpaankin suuntaan yhtä paljon eli tuon "sylinterin" pitäisi olla keskellä että saisi mollemmille puollille saman liike-alueen ilman bindausta, MUTTA nyt tullaan siihen.. että eihän tuo periaatteessa tarvitse yhtä suurta liike-aluetta molempiin suuntiin kun pääroottorin pyörintä suuntaan vähemmän (0 kulmilla jo kääntyy roottorin pyörimis suuntaan).

Miksi tämä on niin vaikeaa :D
siis pitäisikö käytää jotain toista säätö tapaa, eikä tuota että etsitään servoa liikuttamalla oikea kohta?
servoa liikuttamalla tullaan aina tähän loppu tulokseen.
Helpoin ratkaisu oloisi jos näistä asetelmista saisi säädettyä lisää liike-aluetta lapoihin päin ja otettua pois hinan puolelta :/

Olihan se nyt mahdollisimman sekava  ???

Nyt töihin, takaisin 22.30 ->

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #60 : 22 Lokakuu, 2008, 14:38:26 »
Limit saa olla nollassa liike kyllä riittää sittenkin. Linkkipallo laita servovivulla niin lähelle keskustaa kuin mahdollista.

Laitoit kuvan missä lähettimen tikku on puolessa välissä, jos tarkoitat että on liian pieni sen takia, niin muista että näin ei ole, vaikka liikutat tikkua radiosta vain hieman, servo kampeaa hitaasti laitaan sitä hitaammin, mitä pienempi tikun liike on.

Jos limit on nollassa, linkkipallo lähellä keskustaa, mutta servo silti bindaa laidassa, säädä linkkiä niin että ei bindaa enää. Asetuskulma muuttuu hieman mutta sillä ei ole paljon väliä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #61 : 22 Lokakuu, 2008, 16:33:21 »
Limit saa olla nollassa liike kyllä riittää sittenkin. Linkkipallo laita servovivulla niin lähelle keskustaa kuin mahdollista.

Laitoit kuvan missä lähettimen tikku on puolessa välissä, jos tarkoitat että on liian pieni sen takia, niin muista että näin ei ole, vaikka liikutat tikkua radiosta vain hieman, servo kampeaa hitaasti laitaan sitä hitaammin, mitä pienempi tikun liike on.

Jos limit on nollassa, linkkipallo lähellä keskustaa, mutta servo silti bindaa laidassa, säädä linkkiä niin että ei bindaa enää. Asetuskulma muuttuu hieman mutta sillä ei ole paljon väliä.


-op-

Miten tuossa kiekossa saa enään lähemmäs, ei ole paljon valinnan varaa... kaikki reijät aika lailla keskustan tuntumassa :S

Tuo tikku kuva oli sitä että ei tarvitse kun nuin vähän liikuttaa sitä niin alkaa bindaamaan.

Jos säädän linkkiä niin sittenhän lapakulmat muuttuu ja perä ei pysy enään paikoillaan vaan alkaa vaeltaa johonkin suuntaan?

edit:

Kannattaako paneutua tuohon vispaamiseen vasta sen jälkeen kun saa tuon bindaamisen pois?
Voisko apu landarit aiheuttaa vispaamisa?
Entä teippi jolla kiinnitin gyron, rautakaupasta jotain kaksipuoleista teippiä... tuntui ainakin ihan hyvältä.
 ???

edit2:

Ja kun aikaisemmin oli sitä ongelma että kun rykäisee kaasua niin perä lähtee alta, se on parantunut nyt huomattavasti tuon nopeamman servon myötä... tosin ei kokonaan, hieman vielä tekee sitä :)
« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 18:37:19 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #62 : 22 Lokakuu, 2008, 18:50:12 »
Sotkeennutaan nyt tähänkin  ;D

Perän säätämisestä katselin videota juutuupista. Lyhykäisyydessään näin:
1. Säädä servo keskelle, eli lähettimestä kaikki mahdollinen pois päältä perän ohjauksesta. (trimmit keskelle jne.) Headin Hold pois päältä.
2. Perän slide silmämääräsesti liikkeensä keskikohdalle.
3. Servopyörä kiinni siten että se kulma olisi liki 90 astetta. Molempiin suuntiin yhtäpaljon liikettä.
4. Gyron limitillä tarkistat että ei bindaa, jos bindaa niin sitten säädät linkkipallojen etäisyyttä joko servopyörässä tai perän pääsä.
5. Sitten varovasti leijuttamalla ilman heading holdia tutkit paljonko pitää säätää ja mihin suuntaan. Aluksi tietysti ei kannata ottaa edes irti maasta jos tuntuu että lähtee pyöriin liikaa.
6. Säädät servon sijaintia peräputkessa --> testaat --> säädät --> testaat --> hifistelet.
7. Kun on sopivan pienellä korjauksella paikallaan ilman HH:ta niin sitten tutkit perän sliden asentoa verrattuna siihen silmämääräseen keskikohtaan.
8. Jos bindaa niin sitten sitten säädät servon sijaintia ja käännät servopyörää koittaen saada perän kulman pysymään muuttumattomana ja aloitat kohdasta 4. uudestaan.
    Huomaa että voit joutua säätämään perän ohjauksen työntötangon pituutta myös.
9. Sitten kun saat perän pysymään suunnilleen suunnassa ilman HH:ta ja servo ei bindaa niin olet valmis. Se miten paljon sallit tätä "suunnilleen" suunnassaan pysymistä niin se on ihan NykäsemMatin sanoin "ap joors"! :)

Selvittikö yhtään? toivottavasti.

Sinun kannattaisi nostaa kaasukurvia alkupäästä (ei nolla kohdasta, vaan siittä seuraavasta), lisää kierroksia niin perään tulee lisää pitoa. Paljonko sulla on kaasua 1/4 tikun kohdalla? kohdalla missä tulisi olla vielä negatiivista lapakulmaa.
« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 18:53:53 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #63 : 22 Lokakuu, 2008, 19:38:12 »
 tuo selvensi paljon, huomenna aamu menee kikkaillessa :D tuo juttu minua ihmettyttää että miten voin saada sen niin ettei bindaa ku laittamissani kuvissa näkyy kuinka lähelle hihna puolta se menee ja liike alue on molemmille puolille sama. Kai tämäkin on niitä asioita joita ei ymmärrä ennenkuin on kokeillut :p nakkaatko tube videon niin katson senkin :) jos ei ala onnistumaan niin pitänee tehdä lomareissu etelä-suomeen, kai siel kaljat tarjotaan? ;D miksei sinne voisi joskus tulla käymään vaikka saisikin toimiin.. Torppaileen. Olipas tuskaa naputtaa puhelimella :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #64 : 22 Lokakuu, 2008, 19:56:10 »
Perus periaate on sama kaikilla radioilla servoilla ja gyroilla. Jos haluat käyttää radiosta oikein gyro toimintoja niin siittä vaan, ei tarvi noudataa tuon ensimmäisen osan ihan sitä kaiken ensimmäisintä juttua. Itse ainakin ajattelin testailla sitä DX7:n gyro valikkoa seuraavalla lennätyskerralla.
Mekaaninen säätö ensin sinneppäin, sitte gyrolle vähä sinneppäin säädöt sit hienosäätö mekaanisesti, ja lopuks limitit gyrolla kohdalleen.

Limiittejä säätäessä kantsii muistaa että pistää radiosta 150% molempiin suuntiin että se servo saa kääntyä vähintään riittävästi. Sitten kun perä on säädössään niin sillä limit arvolla säädetään sitä että miten nopeasti kopteri pyörii perän avulla, eli pironopeutta. Se että tikku ei käänny laidastalaitaan samalla servoa liikuttaen on ihan normi juttu.

Tuossa kolme videoo mistä sain itse riittävät tiedot säätämiseen. Niin ja Markus tietty jeesas kans, mut samalla tavalla sekin teki :)



« Viimeksi muokattu: 22 Lokakuu, 2008, 20:00:42 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #65 : 22 Lokakuu, 2008, 20:13:11 »
travel adjusti tuo 150? :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #66 : 23 Lokakuu, 2008, 00:39:33 »
No nyt alottelin, säädin nyt servossa tuon linkin niin lähelle keskustaa kuin mahdollista, sitten tuon keskelle tuota slideriä? ja ettei bindaa kummallekkaan puolelle.

MUTTA
nyt jos rupean säätämään niin osaan kuvitella kuinka siirtelen taas servoa ja pääsyn samaan paikkaan kuin viimes, ja sitten limit minimiin ja hirveä bindaus hihna puolelle :(
tämä siis ennustus...

edit:
kaasu käyrät on dx7 stockit, eli vissiin 0-25-50-75-100? lapakulma käyrä on sama?

Ja sitä en ymmärrä miten voin saada lapakulmat pysymään samana ja säätelemään muuta... periaatteesa perän mekaniikkaan ei saa koskea?
Pitääkö tässä alkaa pelaamaan tuolla servon liike alueella? periaatteessa "jäädyttää" paikoilleen tuo slideri?
Ei mee pieneen kalloon tämä nyt, nuo videotkaan ei suostunut lähtee pyörii... nyt nukkumaan.. huomenna jatkuu. :(
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2008, 00:48:02 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #67 : 23 Lokakuu, 2008, 07:52:50 »
Itse lähtisin kaasukurvilla 0-70-80-90-100 normaali moodissa. Pitch kurvina joku 25-INH-50-INH-60. Sitten nostelet sitä viimmestä alussa 60, niin nostat sen vaikka 75 ja sitten 85. Varovasti kokeillen välissä. tietysti.

Se miksi pitch kurvi kantsis pitää keskeltä 50 läpi kaikkien tilojen on se että voit vaihtaa sitä idle tilaa lennossa ilman että lavat tekee mitään pahoja ylläreitä. Tuo 450 reksä on 3d kykenevä värkki ja lapojen kulmat maksimeissaan ja minimeissään voisi olla jotain +-10 astetta toisin sanoen symmetrinen. Siispä itse tekisin niin että pitchikurvi on aina keskeltä eteenpäin 50-INH-100, ja se alkupää normimoodissa silleen että lavoissa on -4 astetta ja muuten sama --> INH-->50 jne. räplää raadioo, ota moottirsta johdot irti, niin voit renkata eri moodeissa läpi ja kattoo niitä DX7:n piirtämiä käppyröitä.

Itse huomasin tämän siten että kun on silleen että leijuu hyvin tikku keskellä, niin sitten idle moodi 1 päällä kaasu kurvi 95-INH-85-INH-95, ja pitchi jotain muuta kun normaali moodissa, tyylii 0-INH-50-INH-100. niin se muutos mikä osu siihen pichin kohdalle, niin sepä sitten hyppyytti kopteria. Varsinkin jos meinas juuri maahan laskun jälkeen vaihtaa normi moodin päälle, niin saatto pompata 2 - 3metriä ylösäpäin... ja vasta huonosti lentävänä se ei ollu kivaa. Voin selittää tätäkin paremmin jos ei vielä hahmotu.
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2008, 07:54:37 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #68 : 23 Lokakuu, 2008, 10:14:16 »
Tuossa katselin nuita videoita...
Harmi ku tuosa on tuo logitec, miten tuo nyt toimii 401:llä?
Pitääkö 401 määrätä nuo endpointit tuolla limitillä?
Mutta limittihän säätää saman verran kokoajan kumpaankin suuntaanl, tuosa logitecis oli et erikseen määrätää mahdollinen liike-alue molemmille puolille.  ???

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #69 : 23 Lokakuu, 2008, 10:29:20 »
Pitääkö 401 määrätä nuo endpointit tuolla limitillä?
Kyllä, siihen ei ole muuta keinoa. Radion end pointit tai travel adj ei vaikuta tuohon liikealueeseen vaan pironopeuteen.

Lyhyesti vielä: laita mekaanisesti niin, että perällä on valmiiksi oikean suuntaista kulmaa. Säädä sitten mekaanisesti (servopyörällä) ja gyron limitillä niin ettei bindaa. Jos toiseen laitaan jää liikevaraa ja toinen menee ihan kiinni, ei sille voi mitään.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #70 : 23 Lokakuu, 2008, 10:38:09 »
Tuota jos sellainen mielikuva auttaa asian lisähahmottamiseen, että:

Perän pitää kokoajan "puhaltaa" jompaan kumpaan suuntaan jotta perä pysyy paikallaan, eikö? Niin sehän tarkoittaa että tavallaan se keskikohta on +4 astetta tai -4 astetta. eikä suinkaan se kun lavat ovat tismalleen 0 astetta.
Tämä taasen ajaa siihen että jotta liike on molempiin suuntiin sama niin liike alueeksi tulee esim. +10 / -6 astetta jolloin keskikohta olisi +2 astetta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #71 : 23 Lokakuu, 2008, 10:50:44 »
Eli nyt kävin ulkona säätämässä tuota, servo on liikuteltu taas siihen kohtaa missä ei vedätä mihinkään suuntaan, ehkä pikkuriikkisen vasemmalle... mutta eihän se haitannut.
Nyt sitten säätämään ettei bindaa.
Eli
Limitillä, jos ei riitä niin pitää siirrellä servo pyörää/linkkiä?
Nyt kokeileen ->

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #72 : 23 Lokakuu, 2008, 11:07:28 »
Ei hemmetti, samassa tilanteessa kuin eilen...
Enkä näy mitään järkeen käypää ratkaisua tuohon linkin siirtelyyn kun servo pyörä liikuu aina saman verran.. ei ole mitään väliä että missä kohtaa tuo linkki on kiinni :S
Turhauttavaaaaaaaaa  >:(

edit:
Miten tuossa kävisi jos säätäisi tuon perän niin ettei se juuri ja juuri pindaa... vaikka sitten vaellusta tulee enemmän, poistaako tuo HH mode sen vaelluksen mutta estää kuitenki tuo säätö sitä bindaamasta? :S
Kohta myyn pois nämä romut kun vastustaa, tiettyyn pisteeseen on hauskaa mutta kun en löydä mitään tapaa saada tuota bindausta pois.

niin ja nyt kun yritän niin lapakulmat eivät taivu edes 0 kulmaan kun limit minimissään.
Eli ei tule kun toiselle puolelle kulmia... :S Onko perässä jotain vikaa? eihän tämä voi olla mahdollista...  :'( :'(

Edit2:

Muuten aika hyvin säädöissä, kun sai tuon perän säädettyä(lukuun ottamatta bindausta) niin pysyi ilmassa ilman tikkuihin koskemista, hetken päästä alkoi nojata viistosti eteen, peräkään ei vippaissut kun laitoin hh moden.
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2008, 11:31:37 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #73 : 23 Lokakuu, 2008, 16:31:19 »
Pistä peräservon armi siihen 90° ja perälavat joko suoraan tai sitten joku aste ennakkoa. Eli sillei että perälavat on ylös ja alas sojottamassa ja sitten käännät ne pitimissään osoittamaan eteenpäin. Nyt säädät halusi mukaan joko lavat suoraan tai siten että ylempi lapa osoittaa vähän oikealle, maximissaan vaakaevän ulkoreunaan. Säädön teet linkkiä säätämällä tai servoa siirtämällä. Pidä koneessa sähköt päällä säädön ajan ja gyro normimoodissa jolloin se keskittää servon aina liikkeen jälkeen. Ota moottorin piuhat varmuudeksi irti säädön ajaksi. Ja muista lopuksi että GY401 täytyy aina käynnistää HH-moodissa ja sen täytyy antaa raihassa initialisoida itsensä.
Nyt se on luultavasti mekaanisesti riittävän oikein jotta perä pysyy paikallaan HH-tilassa.

Seuraavaksi säädät gyrosta limiitin. Eli radiolla käännät perää ja gyron limit-ruuvista säädät miten paljon perälavat kääntyy. Luultavasti ottaa ensin kiinni hihnan puolelta, joten säädät sen puolen sillei että ei pindaa ja varmistat toisen suunnan.

Jos et näin saa siihen perään riittävää liikealuetta kumpaankin suuntaan niin olet kasannut perän mekaanisesti väärin.
Unohda myös kaikki hifistelyt siitä perän säädöstä normimoodissa koska et sitä normimoodia kuitenkaan vielä hetkeen tarvitse. Sitten kun tarvitset niin on säätökin tullut jo tutuksi joten se on helpompi tehdä.
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2008, 16:41:56 kirjoittanut seppomikael »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 450s GF säädöt?
« Vastaus #74 : 23 Lokakuu, 2008, 17:33:49 »
miten tuon voi kasata väärin? :D
Juuri nuin sen olen tehnyt, ja sama tilanne kuin kuvissa jotka laitoin... Näkeekö niistä että jokin olisi väärin? Perhana, mikäs nyt avuksi... Pitää laittaa mietintämyssy päähän kun huomenna pääsee töistä, eihän tätä taistelua voi hävitä! >:(

edit:
Voisiko tuohon vaikuttaa nuo lavat, jotka on kiinni?
Kiinasta tilatut että olisiko jotenkin erinlaiset kuin align etc?
Että olisi vähemmän kulmaa tms?
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2008, 18:08:55 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5211 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2008, 23:19:38
kirjoittanut koha
17 Vastauksia
8154 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2009, 18:45:58
kirjoittanut Vispilä
47 Vastauksia
17119 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Joulukuu, 2008, 20:11:30
kirjoittanut rahnmat
8 Vastauksia
3836 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2009, 23:00:04
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
3709 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2011, 19:39:34
kirjoittanut Dutchman