eli tällasta olis nyt tosiaan tarkotus laittaa nippuun. Mä oon useasti sanonut että tällaset välikoot ei oikein herätä mielenkiintoa mutta nyt ei päässy mainoksia karkuun. Pitäähän se itse koittaa. Samalla tulee sekä välikoon (on tää edelleen aika pieni) kopteri sekä kolmilapanuppi koitettua.
Mä en nyt rupea nippeli kerrallaan tarinoimaan koska on tullu tehtyä näitä ennenkin ja ei voi väittää etteikö toi rakenne näytä tutulta. Kyllä toi on sitä hyväksi ja helpoksi havaittua goblinia ku noi muutkin.
Mähän oon aikasemmin rakentanu kolme goblinia ja tää on nyt neljäs. Aikasempia on G700, G-Speed ja G380.
Täytyy sanoa heti alkuun että tää 570 on pöydällä runkonsa osalta jotenki tosi pieni. Tai ainakin olisin odottanu isompaa. Tämähän tietty kielii siitä että ehkä tää menis sitte vähä kevyemmän puolelle. Suoraan sanottuna en oo tutkinu miten iso discload tässä on suhteessa muihin. kolmilapasena lapakehä on joo pikkasen pienempi (540 lavat) mutta vastaavasti kolmanneksen kantavampi koska kolmas lapa...
Jollain lailla tää on kuitenkin hämmentävä. Pikkusessa 380 goblinissa on paljon muovia. tässäkin on mm pohjalevy mutta toi rakenne on muuten aikalailla isommista goblineista tuttua ja turvallista. Kaikenkaikkiaan näkee että tää on sitä ihan viimesintä huutoa. Noita hyviä ominaisuuksia on kerätty noista muista malleista.
Nyt on ekan illan jälkeen kasassa vasta runko ja toi powerline mutta nyt voi jo sanoa jotain.
Ensinnäkin pääakselilla ei ole enää collaria vaan pääakseli shimmataan tonne CNC kikkaroiden väliin jotka puristetaan kolmella ruuvilla kiinni. Tämä on hyvä homma. Systeemi on aika samanlainen ku 380 goblinissa.
Myös laakerit kiinnitti huomion. Ainakin näin uutena noi on täysin klapittomia. Tätä ei ole tullu nähtyä missään aiemmassa kitissä mitä oon tehny. liekkö sabi vaihtanu laakeritoimittajaa tai sitte tää on vaan sattumaa. Enpä ole laadukkaita laakereita nähny missään muussakaan kitissä poislukien Gaui X7 swash ja miniProtoksen swash
Kaikki on toistaseksi asettunu paikalleen just eikä melkeen.
Pääratas on jotain aika pehmeen näköstä muovia.
Pieni soraääni tulee edelleen noista esikasatuista jutuista. Nupin leparien pidätinruuvit oli lukitteella kiinni. Kaikki paitsi 2
Miksi ihmeessä noita pitää esikasata jos niihin ei voi kuitenkaan luottaa.
Toisaalta manuaali ei sano että ne edes olis esikasattu. silti osassa ruuveista on lukite. ei vaan voi ymmärtää että tää sama p a s k a jatkuu vuodesta toiseen ja merkistä riippumatta.
Jokainen itseään kunnioittava kopteristihan kuitenkin tarkistaa
jokaisen liitoksen ja ruuvin joten näistä ei tartte välittää jookos
itse rakenteessahan ei ole vikaa.
(12s) Setupiksi tulee näillä näkymin
- Kontronik JivePRO 120HV
- OptiGuard 430
- X-Nova 4025-560
- 3* BK BLS-8002HV
- BK BLS-8005HV
- V-Bar NEO
- Joku ~3000mah 12s pötkö
en tosiaan meinaa ottaa joka ruuvista kuvaa ja kirjottaa joka kierteestä tarinaa. Ajattelin kuitenkin kertoa mitä eroa tässä on muihin goblineihin.
Tässähän ihan jo näpit syyhyää torppaamaan!!! kuvia: