Nyt ajattelin aloittaa säikeen, missä kerrotaan eri kopterimallien hyviä ja huonoja puolia. Tekniikan vertailua tehty manuaaleja vertailemalla.
Tähän viestiin tuleepi omia näkemyksiä muutamista merkeistä, kokoluokkana 700/800 mutta saman tyyppisiä ratkaisuja pienemmissäkin käytetään. Mielipiteitä saa antaa. Itsellä Allua, mutta jos nyt tarkkaan tutkien lähtisin ostaan, niin ei välttämättä olisi kuitenkaan se valinta.
Align Trex 700E
+Pärjää hyvin mm. F3N kisoissa
+Yksinkertainen rakenne
+Hinta
+varaosien saanti(taas myös suomesta)
+paljon kokemuksia
+TorqueTube ei vaadi säätöä
+Helppo korjata
+Helppo päivittää uudempiin malleihin, osat sopii
+Saa paljon viriosaa, nuppeja ja paljon muuta
-Välityssuhdetta ei voi muuttaa vakiona
-Ei kunnollista paikkaa isoille nopareille edessä
-Ahdas akkujen sijoitus leveyssuunnassa
-Tulee helposti takapainoiseksi
-Nopari yms paikat, varsinkin kokokopalla
JR Forza 700
+Luotettava merkki, pärjää mm. F3C kisoissa
+Tukeva todella yksinkertainen rakenne
+Kunnollinen paikka isollekin noparille edessä
+Torquetube ei vaadi säätöä
+Selkeät ohjeet
+Helposti vaihdettavat osat
-Akkujen tila aika pieni
SAB Goblin Urukay Comp
+Pärjää hyvin kisoissa
+Monipuolinen valikoima
+Saa suomesta
+Hyvä varaosien saanti
+Käytössä monella, kokemustietoa
+Hyvä paikka noparille nokassa
+Voimalinja selkeä paketti
-perän tekniikan kanssa oltava tarkka jotta pysyy suorassa, mahdollisuus kiristää perä vinoon kulmaan
-Perän säätö muuttuu kiristettäessä
Perän ohjausmekaniikan rakenne voisi olla tukevampikin(kulmavipu kiinni vain yhdeltä puolelta sivusta)
Mikado Logo 800 Xxtreme
+Tukeva yksinkertainen rakenne
+Kunnollinen paikka isollekin noparille edessä
+Torquetube ei vaadi säätöä, Hihnalla veto kulmavaihteelle(pehmentää vähän iskuja)
+Selkeät ohjeet
+Helposti vaihdettavat osat
+Akuille reilut tilat
+Hyvät paikat laiteasennuksille
+Todella hyvät ohjeet ja räjäytyskuvat
-runko korkea
MHS Protos Max V2
+Tukeva yksinkertainen rakenne
+Hihnat helppo kiristää
+perähihnassa kunnon kiristin
+perä helpohko irroittaa hihnasta huolimatta
+Selkeät ohjeet
+Hyvät paikat laiteasennuksille
+Perän tönärin tuet
+Perän säätö ei muutu hihnaa kiristettäessä
-Lavanpitimet kiinni M6 pulteilla
-Hihnan vaihto
Diabolo 700-800
+Osien laatu!
+Rakennettu kuin tankki
+Tehty kestämään
+Nupin rakenne
+Lebarin kumien kesto
+Vähäinen huollon tarve
+750mm lavat ilman stretsiä
+Mahdollisuus 3 lapa nuppiin
+Loistava lentää pienillä kierroksilla
+Tehdas supportti
+Osien nopea toimitus
+Useita eri pinjoneita
+Akkujen nopea vaihto
+Perähihnassa kiristin iskunvaimentimella
-Hinta
-Hihnan vaihto
-Hihnan kiristys
-Huollettavuus varauksin
-Painava
Gaui X7
+Tukeva rakenne
+Hyvät tilat laiteasennuksille
+Akuille on tilaa reilusti
+Tukeva peräboxi
+Perä helppo irroittaa
-Swash followerin korvaajat ei vakuuta(haarukka-malliset joista linkki menee välistä). Normaalit keinuvipumalliset swash followerit ovat toimivat
-Kaikki servot rungon ulkopuolella, alttiit iskuille
-Päivitys osien tuotekoodi merkintä tapa. Samalla osanumerolla myydään uutta ja vanhempaa päivitysversiota osista.