Kirjoittaja Aihe: Mitä saa lämmitetty mankkapussi maksaa?  (Luettu 16150 kertaa)

Poissa TeroS

• Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
Mitä saa lämmitetty mankkapussi maksaa?
« : 26 Lokakuu, 2015, 21:26:06 »
Tän topikin pointti on selvittää että mitä jengi on valmis maksamaan seuvaavasta setistä:

- oikeasti hyvä mankkapussi, pysyy kasassa, on iso, kaulahihna, hyvä asento
- valmiiksi asennettu lämmitys
- oikeasti "Plug'n'Play" eli akku kiinni ja pörräämään

Taustalla tähän "polliin" on RC-Thoughtsin mahdollisuus tuottaa tälläistä tuotetta. Pointti on siinä että sekä valmis lämmitys että hyvä mankkapussi jo itsessään maksaa jonnin verran niin kokonaisuuden hinta ei ole ihan parissa kympissä.

Joten pallo käyttäjille, mitä maksaisit kokonaisuudesta?

(Teille jotka ette asiaa tiedä, olen siis RC-Thoughtsin perustaja/omistaja)

Poissa Tucho

• Seniori torppari
Vs: Mitä saa lämmitetty mankkapussi maksaa?
« Vastaus #1 : 26 Lokakuu, 2015, 21:30:28 »
Valmiiksi rakennetusta setistä mä olisin valmis maksamaan jotain 70 euroa. Ehkä.
Moni varmaan ei ihan tollasta hintaa.

Ihan vaan siksi koska en jaksa väsätä ite :D

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #2 : 26 Lokakuu, 2015, 21:37:07 »
Jos on oikeasti hyvä pussi (muu kuin turnigy), niin noin 100e voisin kuvitella maksavani.

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa calicha92

• Pro torppari
« Vastaus #3 : 26 Lokakuu, 2015, 21:47:35 »
Ei toi turnigy musta huono ole. Justiin väsäsin sinne tx warmerin ja käsiaukkoihin ompelutin hanskan varret. Tuntuu ainakin musta tosi toimivalta. Toki muista ei ole kokemustakaan.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #4 : 26 Lokakuu, 2015, 21:58:38 »
Mulla on Turmigyn pussi. Lämmitinkin on hyllyssä. Eipä ole tullut jurikaan käytettyä.
Kunnon mankka pussia (ei siis Turmigy) ei saane markkinoille alle satasella.
Siihen sit lämmöt päälle niille, jotka tarttee.
Jos on kunnon mankkapussi, niin eipä niitä lämpöjä paljon tartte.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #5 : 26 Lokakuu, 2015, 21:59:56 »

Ei toi turnigy musta huono ole. Justiin väsäsin sinne tx warmerin ja käsiaukkoihin ompelutin hanskan varret. Tuntuu ainakin musta tosi toimivalta. Toki muista ei ole kokemustakaan.

Olet ongelman ytimessä tuon pussin osalta. Tuo ompeluttaminen kaupallisesti ei ole halpaa, ei sitten yhtään.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #6 : 26 Lokakuu, 2015, 22:03:14 »

Mulla on Turmigyn pussi. Lämmitinkin on hyllyssä. Eipä ole tullut jurikaan käytettyä.
Kunnon mankka pussia (ei siis Turmigy) ei saane markkinoille alle satasella.
Siihen sit lämmöt päälle niille, jotka tarttee.
Jos on kunnon mankkapussi, niin eipä niitä lämpöjä paljon tartte.

En ole samalla kannalla, se pelkkä pussi ei lämmitä, se suojaa tuulelta ja viimalta. Jos ollaan -20 asteessa niin melkomoisen hottia sormea saa olla että ilman lämmitystä pidät oikeasti tuntoa sormissa. Jos juuri sinulla onnistuu niin onnittelut, kuulut onnelliseen vähemmistöön :)

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #7 : 26 Lokakuu, 2015, 22:08:06 »
Mulla on alle vuoden vanha Turnigyn pussi ja siitä on toisen puolen vetoketju hajalla, sekä ikkunassa repeämä kaulahihnan kohdalla. Teippasin vetskarin umpeen ilmastointiteipillä, jotta se pysyy jotenkin kasassa. Lisäksi ilman isompaa viritelyä, se pussi ei oikein pidä muotoaan ja kupu tippuu peukkujen päälle helposti.

Täksi talveksi on suunnitteilla uuden, laadukkaamman pussin hankinta.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #8 : 26 Lokakuu, 2015, 22:15:00 »
Ite käyrän Raydiowarmin pussia (jota ikävä kyllä ei enää saa), pysyy muodossa, mahtuu jne. Miinuksena on asento joka ei vaan sovi kaikille.

Olen käyttänyt tuota pari talvea lämppärillä enkä ole havainnut kertaakaan mitän HJK: n mainitsemia ongelmia, eli mistä on kyse? Onko sun pussi täysin hermeetttisesti eristetty? Pussin pitää myös hengittää. Oikein tehdyssä pussissa tuon tyyppistä pisaroitumista ei tapahdu.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #9 : 26 Lokakuu, 2015, 22:28:25 »
Ei taida 100€ riittää valmiiseen pussukkaan.

Mulla on  20mm uretaanista tehty laatikko jossa joustavalla kankaalla peitetyt käsiaukot. Ne on aina ilmatiiviit.
Kolmikerros ikkuna ja vastuslämmitys.
Ei tuu höyryä tms. ja on kuin kesällä lentäis paljain käsin. Kaikkialla on tasainen lämpö.
Parempi kuin mikään pussukka. Testattu on hyviäkin, ja niiden ongelma on huurtuminen ja että pohjalla on kuuma, ja muualla kylmä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Picea

• Tavallinen torppari
  • Intermediate hoverer
« Vastaus #10 : 26 Lokakuu, 2015, 23:00:33 »
Minulla on jokin eBaystä taannoin ostettu huppu, periaatteessa aikalailla tuon Turnigyn näköinen mutta ehkä vähän paksummasta kankaasta ja ainakin keinolammas sisäpuolella vaikuttaisi paksummalle. En ole käytännössä todennut mitään erillisen lämmittimen tarvetta saatika sitten kosteusongelmia. Omaa viritystä on lähettimen kahvaan kiinnittyvät nailonputkesta tehdyt kaaret jotka pitävät hupun irti vivuista.
Oma pakkasraja on tuulesta riippuen -15...-20, sitten ei tarkene enää muutenkaan seisoskella paikallaan. Ja servot hyytyy.

Olen tuosta lämmityksestä vähän sitä mieltä että jos se on niin tehokas että kädet hikoaa, niin siitä tulee kosteusongelmat. Päällikangas olisi toki hyvä olla hengittävää, eihän huppua käytetä kuin pakkaskelillä jolloin pinta ei enää lumesta kastu. Sopiva keinoturkis materiaaliksi niin muuta ei tarvitse.

Hinta valmiille, ei lämmitettävälle, mutta jonkilaisella fiksulla tukirakenteella olevalle hupulle, voisi minusta olla korkeintaan noin 40...50€. 
Lämmitys pitäisi olla optio.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa TimoK

• Seniori torppari
« Vastaus #11 : 26 Lokakuu, 2015, 23:22:19 »
60-100€ mutta ongelmaksi tuossa varmaan tulee itse pussi, koska se mikä sopii toiselle ei välttämättä toimi muilla. Se raydiowarm on tosi tukeva pussi. Mulla kuitenkin jäi kädet siinä huonoon kulmaan ja mankka oli käytännössä sen lootan pohjalla niin en tykännyt siitä yhtään. Joten turnigyllä mennään. Siinä mankkaa jää samanlailla kaularemmin varaan kuin kesälläkin...
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #12 : 27 Lokakuu, 2015, 06:06:34 »
En ole samalla kannalla, se pelkkä pussi ei lämmitä, se suojaa tuulelta ja viimalta. Jos ollaan -20 asteessa niin melkomoisen hottia sormea saa olla että ilman lämmitystä pidät oikeasti tuntoa sormissa. Jos juuri sinulla onnistuu niin onnittelut, kuulut onnelliseen vähemmistöön :)
Mun pakkasraja on -5. Sen jälkeen täytyy miettiä muuta tekemistä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Mesihukka

• Yyberfyyrer Torppari
« Vastaus #13 : 27 Lokakuu, 2015, 09:03:20 »
Turnipsin pussi on riittäny meikälle hyvin, enkä oo ees modannu hanskan varsia käsiaukkoihin, tosin sitä vois ehkä harkita.

En tosin pahemmin alle -10 keleillä lennättele, ja meillä Kouvostoliitossa on muutenkin kentällä lämmitetty koppi, joten vaatimukset mankkapussille ei oo kovat ja näin ollen tommosesta valmiista combosta tuskin maksaisin 50 € enempää.
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa VilleJJR

• Pro torppari
« Vastaus #14 : 27 Lokakuu, 2015, 09:14:45 »
Kyllä mä satkuun saakka olisin ainakin valmis maksamaan hyvästä pussista lämppärillä. Ehkä vähän enemmänkin. Mä kuulun siihen kaikkein kylmänäppisimpien porukkaan ja tarviin pussia heti kun lämmöt putoo alle +10 jos vähääkään tuulee joten mulle toi on tärkeä tarvike. Oma kylmyysraja kulkee jossain 5-10 pakkasasteen tienoilla tällähetkellä kun käytössä on Turnigy. Kunnon pussilla pärjäisin varmaan kylmemmässäkin. 
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #15 : 27 Lokakuu, 2015, 09:40:12 »
100€ olen valmis maksamaan lämmitetystä pussista ja ostan sellaisen heti jos vain  löydän tarpeeksi laadukkaan.

Poissa Pekka

• Seniori torppari
  • TeroS & Tohtori R wannabe
« Vastaus #16 : 27 Lokakuu, 2015, 09:46:52 »
Vastaan myös sen 100 €.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Wilikki

• TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
« Vastaus #17 : 27 Lokakuu, 2015, 10:21:38 »
Pihinä juipelona mieleen möklähtää 80€

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

JCA

• Vieras
« Vastaus #18 : 27 Lokakuu, 2015, 11:22:52 »
70€-100€
Silti lentäisin paljain käsin sormet jäässä niinku tähänki asti. Nössöjen hommia tommoset..

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #19 : 27 Lokakuu, 2015, 13:24:26 »

70€-100€
Silti lentäisin paljain käsin sormet jäässä niinku tähänki asti. Nössöjen hommia tommoset..

;D

Poissa Korppi

• Seniori torppari
  • 47
« Vastaus #20 : 27 Lokakuu, 2015, 14:07:45 »
Malliltaan tuo IsoThermo Comander II 7-k on minulle muuten sopiva, mutta yhtä lailla sekin "hikoilee" kylmässä. Jäi hyllyyn odottamaan, kunnes saan asennettua siihenkin ilmalämmityksen. Toistaiseksi mennään yli 10v vanhalla, vähän ahtaalla mutta toimivalla pussilla  ::)

Mulla on kans tuo, mutta en ole pitänyt hikoilua ongelmana (toki ruutu tahtoo mennä huuruun). Kylkijäykisteet piti vaan vaihtaa paremmin lämpöä kestäviksi kun alkuperäiset alkoi menemään käppyrälle, kun mulla on warmerin elementit siellä jäykisteen taskuissa.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Hayabusa

• Seniori torppari
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
« Vastaus #21 : 16 Joulukuu, 2015, 05:55:07 »
Teikkönä jo tollaise "ready to the field "
Setin lämmöt ja pussi combo , ei tartt ku maksaa paketin. ?

Kysyy hän
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #22 : 16 Joulukuu, 2015, 07:28:45 »
En o tehny, mietitty on. Ongelmaks muodostuu hinta, hyvällä pussilla hinta painuu tonne 150 nurkille, jollei jopa pahemmalle puolelle. Vois noita jokusen kappaleen ottaa ja kattoo että kuinka niitä lähtis menemään.

Poissa TimoK

• Seniori torppari
« Vastaus #23 : 16 Joulukuu, 2015, 07:43:25 »
Se "hyvä" pussi on aika käyttäjä kohtainen asia. Itse esim. tykkään enemmän ihan perus turnigyn pussista, kuin niistä laatikoista.
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa calicha92

• Pro torppari
« Vastaus #24 : 16 Joulukuu, 2015, 07:58:18 »
Mä tykkään kanssa tosta turnipsin pussista ja txwarm lämmittimestä. Siinä kun käyttää vielä turnipsin kaulanauhaa joka on sen verran paksu niin pitää pussin ns ikkunan ylhäällä eikä näpit pussissa osu ikkunaan. Mutsilla teetin vielä käsiaukkoihin resorit niin pysyy ranteetkin lämpösenä. Mun mielestä todella toimiva setti. Hintaakin tais jäädä alle 50 turnipsin 2200 3s akulla jonka sijoitin taskuun ja vedin piuhan ulos pussista.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
29 Vastauksia
11663 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2009, 14:39:45
kirjoittanut Pertti
16 Vastauksia
6967 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2009, 21:47:47