En viitsi aloittaa uutta keskustelua yhden kuvan takia.
Tänään teimme salilla High Voltage testejä, kopterina Trex 450. Akkuna tänään 30 kennonen lipo, eli tommoset 126V laitettiin lähtijäisiksi. Toi motti on suunniteltu neljälle kennolle, mutta eihän pieni ylivirta oo pahasta. Teho oli uskomaton. Pinjonina käytimme 28 hampaista, mikä oli RC-Harrastus.com foorumilla tekemämme kyselyn mukaan paras. Joku tyyppi oli kuullut sen kaveriltaan. Sillä saimme nuppiin kierroksia 98 200, eli aika lähelle tavoitetta 100 000. Painoa tuolle setupille tuli karvan päälle 3 kiloa, eli aika normaali lentopaino.
Ensimmäinen lento kesti 5h 42min, josta 5 tuntia 30min yritimme saada konetta katosta pois. Vehje oli niin tehokas että pyrki oikeinpäin ollessaan ylöspäin miinuskulmillakin. Lopulta akku loppui ja saimme koneen alas. Toisen akullisen lensimme ulkona. Täysillä kulmilla kone nousi 420m/s. Paineaalto tiputti pari Finnairin konetta. Loppuakulla kone jäi puuhun. Yritimme saada konetta alas heittelemällä sitä tavaroilla. Lopulta joku keksi laittaa lisää kaasua, se toimi ja saimme koneen alas. Samalla puu silppuuntui jauhoksi. Vaikka saimme koneen alas, emme saaneet akkua irti koska liitin oli hitsautunut kiinni. Sivuleikkureilla saimme virrat pois, mutta oikosuljimme samalla akun. Halli ja pari hehtaaria metsää paloi maan tasalle. Sami on vielä sairaalassa. Kuvia ei valitettavasti saatu, koska kamera hajosi heitellessämme sillä puussa pysyvää kopteria.
Testit menivät kuitenkin suunnitelmien mukaisesti, ja menen nyt kirjoittamaan Runryderiin uudesta 34s setupista. Tämä kolmesta 6s ja neljästä 3s liposta koostuva yhdistelmä on loistava, helppoutensa ja painonsa takia. Bantamilta on kuulemma pian tulossa uusi laturi jolla voi ladata 7 akkua kerralla. Kuulin sen naapurilta.
Kaikki jotka ajavat alle 30 kennoisilla on nössöjä eivätkä tiedä harrastuksesta mitään.
-op-