Suomesta on huonosti saatavilla hyviä matskuja. Jotain lasikuitua saa, mutta on painavaa. Hyvä hiilikuitu olis parasta, mutta sen työstäminen on taas hankalaa. Hiilikuitupöly on aika kinkkistä matskua keuhkoille ja sitten taas itse leikellen, no näyttää sitten itse tehdyltä... Noita hiilari ja "hiilari" mini runkoja saa vaikka millasia muutamilla egeillä kiinasta ja aika yleistä on, et jengi muokkaa valmiista runkopaloista omanlaisen omaan makuun. ZMR:stä on aivan uskomattoman paljon muunnoksia tehty ihan meidän PKS FPV porukassakin. On vaan siitä kiinni hakeeko rungolta kestävyyttä, isompia potkureita, painopistettä alas jne.
Onks se hiilikuitu pöly vaarallista vaan hengittäessä vai voiks sitä jäädä esim vaatteisiin tai johonki silleen et tarttisko siinä olla joku sellanen varsinainen suojapuku. Hengityssuojaimeks riittää varmaan tollaset yhdistelmä patruunat joita tulee käytettyä maalatessa. Sit en kyl tiiä et millä sitä hiilaria työstetään niin et se ei lähe rispaantumaan reunoista. Ja voiks kaikki muoviseokset unohtaa ihan suosiolla? Ja minkäs kokonen lätty muuten pitäs olla sitä matskua et tollanen 250 kokonen runko mahtuu siihen? Toi 250 on varmaan millejä mut mitattuna mistä?
Ja mähän haen rungolta täydellisyyttä
Ei vaan ehkä enemmänkin sellasta custom lookkia, jossa pääsis toteuttaa itseään
Moottori urheilusta tiiän sen verran et kaikissa matalampi painopiste, pieni ilmanvastus sekä keveys on plussaa. Tosin tässä tarttee muistaa ottaa huomioon se ettei tee mitään lasi kanuunaa ku hajoaa ihan atomeiksi ensimmäisessä torpissa
Varmasti hyötyä olisi ensin pienellä ja halvalla treenata, mutta sanoisin että simuharjoittelulla voi tuota jo jollain lailla korvata. Tässä yksi ihan ok simu jonka ilmaisversiollakin voi jo treenata
http://fpv-freerider.itch.io/fpv-freerider
Tähän saa taraniksen liitettyä mutta en ole itse kokeillut. Lennän usb ohjaimella
Tossa ois ainakin se hyvä puoli et vois treenata omalla ohjaimella, ainut et miten lähellä aitoa fysiikkaa toi simu on ni siitä en tiiä. Hyvänä esimerkkinä toimii esim eri pelimoottoreilla toimivat tietokone pelit joissa voi lentää jotain missä on roottorit, vaikka ois toisessa kuinka hyvä ni sit ku toisessa on fysiikka hiukan erillainen ni oot ihan hukassa sen sun kikottimes kanssa
Sama pätee varmaan in real life aika hyvin jos tottuu lentämään sillä simulaatiolla tosi hyvin ni todellisuus voi ehkä lyödä sua lapiolla päähän ku meet sinne kokeilemaan
Sit oon tähän mennessä kattonu vaan noita FPV videoita tubesta mut nyt katoin sit miten joku lentää quadia ilman kameraa, kaikki näytti suht iisiltä siihen asti kunnes se kopteri olikin nokka sua kohti jollonka kontrollit on päinvastaset
Sitä mietein vaan et jos aina lentäis lasit päässä ni se ois varmaan suht helppoa kun näkis koko ajan sinne menosuuntaan. Joten mieteinkin et osaako täällä jokanen lentää koptereitaa joka suuntaan myös ilman sitä FPVtä eli onks se ihan perus asioita mitä pitää opetella heti lähdössä?