Kirjoittaja Aihe: Multikopterin valinta kuvauksiin  (Luettu 7813 kertaa)

Poissa sami40

• Aloitteleva torppari
  • *
Multikopterin valinta kuvauksiin
« : 09 Joulukuu, 2015, 21:39:04 »
Terve,

Minulla olisi tarve hankkia multikopteri jolla teen tarkastuksia eri paikoissa ja otan lähinnä hyviä still kuvia.
Minkälainen paketti kannattaisi laittaa? Sain tarjouksen Yuneec H920 kopterista ja paketin hinta on about 7000 ekua (järkkäri kameralla).

Mitä olette mieltä hinnasta kannataako tehdä/kasata itse kopteri? vai onko jokin toinen merkki mitä kannattaa harkita?

Poissa Raimund

• Opetteleva torppari
  • **
Vs: Multikopterin valinta kuvauksiin
« Vastaus #1 : 11 Joulukuu, 2015, 07:06:26 »
Terve,

Minulla olisi tarve hankkia multikopteri jolla teen tarkastuksia eri paikoissa ja otan lähinnä hyviä still kuvia.
Minkälainen paketti kannattaisi laittaa? Sain tarjouksen Yuneec H920 kopterista ja paketin hinta on about 7000 ekua (järkkäri kameralla).

Mitä olette mieltä hinnasta kannataako tehdä/kasata itse kopteri? vai onko jokin toinen merkki mitä kannattaa harkita?

Tässä kannattaa myös ottaa huomioon se onko lennätyksestä mitään kokemusta? Herkästi ne kauppiaat kehuu laitteen helppoa hallintaa ym automaattisia toimintoja,totuus on kuitenkin aivan toinen..
Varsinkin jos teet jotain "tarkistuksia" asutulla alueella ja ehkä ahtaissakin paikoissa,niin lentotaidon pitää olla kohdallaan.
7000e:n paketilla en kyllä alkaisi harjoittelemaan..heh heh.

Nopeammin ilmaan  pääset kun hankit valmiin edullisen paketin harjoitteluun,toisaalta itse rakennettu on hyvä koska laitteen tekniikka ym rakenne tulee tutuksi erilaisine osineen.
Jos rahaa löytyy niin tuo Yuneec q500 olisi varmaan hyvä ja laadukas paketti,harvemmin kait missää "tarkastuksissa" tarvitsee järkkärin kuvanlaatua...??

Jos lentotaito on nolla,niin joku pieni halpa perus multikopteri ensimmäisiin harjoitteluihin ei ole ehkä huono ajatus.

Poissa pekoni

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #2 : 11 Joulukuu, 2015, 07:35:31 »
Parhaan saa aina kasaamalla itse. Hajotessa korjauskustannukset ovat ihan eri sfääreissä jos pystyt itse tekemään. Riippuu niin paljon tarkastusten laadusta onko tuo sulle oikea. Komppaan edellistä että lentotaito pitäisi ensin opetella ettei heti tule omaan tai muiden päähän..

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #3 : 11 Joulukuu, 2015, 16:48:41 »
Lentopaino kameralla min. 5kg
-Sen kun tiputtaa sopivasti niin kukaan ei enää Suomessa lennätä mitään.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2662 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2014, 13:50:40
kirjoittanut rotomoto
5 Vastauksia
4055 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2015, 09:04:29
kirjoittanut elvis
4 Vastauksia
4220 Lukukerrat