Kirjoittaja Aihe: Goblin Nitro  (Luettu 29277 kertaa)

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Goblin Nitro
« : 30 Tammikuu, 2016, 06:20:59 »
Ohessa Kyle Stacy testailee Uusia Goblin tuotteita , huomaatko kuvassa
Jopa 2 uutta Nitroa
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #1 : 30 Tammikuu, 2016, 12:55:00 »
Ennättääkö kesäksi myyntiin?
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #2 : 19 Maaliskuu, 2016, 19:28:35 »
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #3 : 19 Maaliskuu, 2016, 19:47:48 »
Aijai, taitaa olla pakko hankinta ennemmin tai myöhemmin...
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #4 : 19 Maaliskuu, 2016, 19:50:09 »
Aijai, taitaa olla pakko hankinta ennemmin tai myöhemmin...

Pistä yv sitte kun laitat sen myyntiin!   :D

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #5 : 19 Maaliskuu, 2016, 20:05:36 »
Heh, pidetään mielessä  ;D
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #6 : 19 Maaliskuu, 2016, 21:05:04 »
Eli se on rtf ilman poltsikkaa 4.2kg

Uusi kevyempi peräputki.

Näyttää kätevältä toi moottorin irrotuskin ja noi venttiilit.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #7 : 19 Maaliskuu, 2016, 21:18:50 »
Näyttää kätevältä toi moottorin irrotuskin ja noi venttiilit.

Toi on ihan älyttömän hyvin mietitty systeemi. Esim. 700N Rekkulasta mosan irrottaminen ja takasin laittaminen on koko illan homma.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #8 : 19 Maaliskuu, 2016, 21:33:59 »
Mulla menee 700N mosan laakereiden vaihtoon 1h. Ei nyt ihan koko iltaa 😀.

Tossa goppelossa on kieltämättä monta asiaa tehty oikein. Katsotaan hetki miten pelittää... ennen kuin alkaa himottaan.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #9 : 19 Maaliskuu, 2016, 21:46:52 »
Tossa on toi motin asennus hienosti suunniteltu.
Itte en muista milloin olis tarvinnu tankkiin koskea, joten se ei ole kovin tärkeetä.
Tankki venttiilit ovat toimiessaan hyvät. Olen nähnyt muutaman kerran kun lennokin tankkaus venttiili on vuotanut ja mottia ei ole saatu toimimaan millään.
Jäämme näkemään miten kokonaisuus pelaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #10 : 19 Maaliskuu, 2016, 22:29:10 »
Mulla menee 700N mosan laakereiden vaihtoon 1h. Ei nyt ihan koko iltaa 😀.

Jep, toki kokemuksen myötä tuo varmasti onnistuu nopeammin. Itse kerran vasta tuon tehnyt :)

Mutta on tuo 4 pulttia irti -> mosa kädessä systeemi kyllä todella houkutteleva.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #11 : 19 Maaliskuu, 2016, 22:30:12 »
ja rakennehan näyttää muuten olevan tuttu ja turvallinen goblinin mekaniikka.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #12 : 19 Maaliskuu, 2016, 22:38:09 »
Tässä se on ens kesän vekotin sitten  :)
Toi huollettavuus on kyllä iso plussa   
Siitä oon ilonen että toi paino on saatu noinkin alas, se 4,7kg on tosiaankin tankki täynnä ja kuivana tuo 4,2kg
Mun allu tais painaa tyhjänä sen 4,3kg

Toi tankin helppo irroitus on ainakin mulle iso asia koska tuun kuitenkin käyttään ns. bladder tankkia ja sitä joutuu aika usein kiskoon irti huollon takia.
YS 120 SRx (J@ni edition) saattaa liikuttaa aika kivasti tuota!   ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #13 : 20 Maaliskuu, 2016, 11:44:22 »
Mutta on tuo 4 pulttia irti -> mosa kädessä systeemi kyllä todella houkutteleva.

Kyöstissä oli jo viime vuosituhannella mosa 4 pulttii ja irti.  ;D Vaikka se muuten onkin pskaa...

M: Helifreakissa miettivät et miten mahtaa motille käydä torpissa. http://helifreak.com/showthread.php?t=736651&page=5  viesti #84 ->

Lisää edittii: 4 pulttia irti, niin mitä kaikkee lähtee mukana? Lähtee vissiin kaikki puhaltimineen ? Kyöstissä siis tippu vain moottori pukkeineen. Mutta helppohan tollanen setti on olla varalla.
« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu, 2016, 12:46:42 kirjoittanut Koippa »
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #14 : 20 Maaliskuu, 2016, 13:02:17 »
Tota ei varmaa nokalleen kannata torpata :P
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #15 : 20 Maaliskuu, 2016, 18:05:51 »
Tota ei varmaa nokalleen kannata torpata[emoji14]
Noh kaikki on suhteellista. Nyt mulla on speedissa 800e kosmik200cool samalla lailla ekana keulassa :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #16 : 20 Maaliskuu, 2016, 18:27:42 »
Taitaa olla suurimmassa osassa nykyvehkeitä noparit keulilla et jos kunnolla nokalleen vetää ni kalliiks tulee melkein kopterilla ku kopterilla.
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #17 : 20 Maaliskuu, 2016, 19:06:23 »
Pitäs olla rakenne vähän samaan tapaan kuin logon extreme(akut vierekkäin), jotta vastapaino riittää ilman että kalleimmat osat keulilla. Nitroissa(ettei mee ihan vaan offitopiciksi) onkin vaikea keksiä muuta vastapainoo ku moottori ja vastarin akku(ei paina paljoo). Servot on yksi mahdollisuus. Vaikea yhtälö.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa stromte

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #18 : 22 Maaliskuu, 2016, 14:29:19 »
Millaiset voimat tuohon ylimmälle laakerille tulee? Veto tulee sivusta, peruskytkimellinen vetää koko ympyrältään.. Monet rakenteet ei toimi ja kestä suunnitellulla tavalla jos vetopiste muuttuu, onkohan tässä ajateltu sitä. Toki en ole koko rakennetta nähnyt.

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #19 : 22 Maaliskuu, 2016, 14:47:22 »
Uskon että SAB tehtaalla on tohon voimalinjaan kiinnitetty huomiota aika paljon. Se on kuitenkin yksi brändin "tavaramerkeistä", voimalinja kestää. Laakereita kuitenkin suositellaan tarkastettavan 100-200 lennon välein.

Kopteria on testattu useampi kuukausi monen huippupilotin toimesta ja luulisi että jokainen asia on otettu huomioon. Sen mitä olen ymmärtänyt SAB protojen testauksesta, niitä oikeasti rääkätään ja kulutetaan tarkoituksella ja kestävyyteen panostetaan. Eikä kyseinen firma ole yhtään raakiletta tuonut markkinoille jota on pakko päivittää heti :)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #20 : 22 Maaliskuu, 2016, 14:57:15 »


Uskon että SAB tehtaalla on tohon voimalinjaan kiinnitetty huomiota aika paljon. Se on kuitenkin yksi brändin "tavaramerkeistä", voimalinja kestää. Laakereita kuitenkin suositellaan tarkastettavan 100-200 lennon välein.
Juuri näin. Toi tarkistusvälihän pätee kaikkiin koptereihin enemmän tai vähemmän.




Eikä kyseinen firma ole yhtään raakiletta tuonut markkinoille jota on pakko päivittää heti :)
Tämä täytyy korjata. Ensimmäinen g700 oli vähän raakile. Mulla oli sellanen ennakkotilausmalli ekasta erästä.

Se mikä siinä oli poikkeuksellista normaaliin touhuun oli se että ongelmat tiedostettiin ja korjattiin nopeasti eikä asiakkaalle jääny kuluja. Hihnapulleyt levis valmistusteknisistä syistä. Sab teki uudet ja ne tuli ilmatteeksi asiakkaille. Owb tukilaakerit kulahti ku oli liukuhelatyyppisiä. Ne vaihdettiin kuulalaakereiksi.

Se ehkä isoin ongelma joka itsellekkin aiheutti harmaita hiuksia eli dfc nuppi päivittyi myös ja vielä edukkaasti.

Parasta tossa on se että noi on selkeesti oppinu virheistään. Tässä ku noita kasannu eri ikäsiä ni huomannu että laitteet menee kokoajan parempaan.

Näin se pitää mennäkkin.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #21 : 22 Maaliskuu, 2016, 15:06:47 »
Tämä täytyy korjata. Ensimmäinen g700 oli vähän raakile. Mulla oli sellanen ennakkotilausmalli ekasta erästä.

Se mikä siinä oli poikkeuksellista normaaliin touhuun oli se että ongelmat tiedostettiin ja korjattiin nopeasti eikä asiakkaalle jääny kuluja. Hihnapulleyt levis valmistusteknisistä syistä. Sab teki uudet ja ne tuli ilmatteeksi asiakkaille. Owb tukilaakerit kulahti ku oli liukuhelatyyppisiä. Ne vaihdettiin kuulalaakereiksi.

Se ehkä isoin ongelma joka itsellekkin aiheutti harmaita hiuksia eli dfc nuppi päivittyi myös ja vielä edukkaasti.

Parasta tossa on se että noi on selkeesti oppinu virheistään. Tässä ku noita kasannu eri ikäsiä ni huomannu että laitteet menee kokoajan parempaan.

Näin se pitää mennäkkin.



Jep, sulla taitaa kokemuksia just tosta olla. Hyvä että homma toimi mallikkaasti. Tosta on italiaanot ottanut kyllä oppia. Kolme Sabbilaista kasanneena joista 2 ensimmäistä erää, ei ole ongelmia ollut.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa stromte

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #22 : 22 Maaliskuu, 2016, 15:12:19 »
Paljonko perinteisellä vetosysteemillä pystyy isompia nitrokoneita ajamaan ilman laakarien vaihtoa?
Tuo ajatus tuli vain mieleen kun mietin kokonaispaketin kestävyyttä, ja ko rakennetta. Laakerihan noissa moottoreissa on yksirivinen.
Tuo toki kertoo jotain kun ohjeistus on 100-200 lennon väliin tarkastaa laakerit, eli asiaa on siltäkin kantilta ajateltu, ettei tule yllätyksiä.

Hienoa nähdä kun näitä tulee käyttöön myös tänne, miten nitro tulee takaisin ja saadaanko uusia nitromiehiä mukaan. Yksi on todistettavasti nitroutunut, ymmärtääkseni sähkömies pelkästään ennen, erittäin hieno homma. Nitrossa on se sormien rasvaisuus, moottorin säätö ja huolto, tehoa kunnes löpö loppuu jne jne. Mutta mikään ei voita sitä tuoksua ja silmien kirvelyä. Eli kokonaisuudessaan nitro Goppelo on hieno juttu ja toivotaan jotta niitäkin tulisi käyttöön useita...

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Goblin Nitro
« Vastaus #23 : 22 Maaliskuu, 2016, 16:49:48 »
Jos tota nitron voimalinjaa katsoo niin se on tehty fiksusti, siinä on kytkin ja pinjoni laitettu samalle moottorinakselille ja mitään ylimääräistä tukilaakeria ei ole päässä.
Näinollen siitä poistuu ongelma, mikä on aikaisemmissa nitroissa ollut pieni päänvaiva, eli moottorin ja kytkimen linjaus suoraan.
Jos linjaus ei ole ollut suorassa, niin siitä on seurannut kytkinkengän katkeilua kun liitoskohta "murtaa" ja kytkin pettää. Tää on varmaan aika tuttu ongelma jos nitroo lennättää paljon?  ;)
Moottorin laakerit kestää varmasti tämän hihnan vedon, jos mietitte kuinka kestää ne sähkömoottoreiden laakerit mitkä on pienempiä ja vielä tuplakierrokset.

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
7224 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2011, 08:24:41
kirjoittanut ChiKung
6 Vastauksia
3495 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2015, 11:14:37
kirjoittanut virtakuono
1 Vastauksia
2290 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2016, 06:59:09
kirjoittanut HeliFlyFinland
0 Vastauksia
1643 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2017, 08:51:22
kirjoittanut HeliFlyFinland
2 Vastauksia
2612 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2019, 10:24:10
kirjoittanut Hayabusa