Kirjoittaja Aihe: kalliiksi tullut dx6i  (Luettu 14762 kertaa)

Poissa kopteria

  • Aloitteleva torppari
  • *
kalliiksi tullut dx6i
« : 12 Lokakuu, 2008, 18:58:21 »
oiskohan kellään tietoa mistä vois johtua tälläinen tai ollut samanlaista ongelmaa:    ku radiona itsellä uusi dx6i  ja nyt jo toisen kerran kopteri päreiksi saman syyn takia >:(        eli  kesken lennon yht äkkiä häviää ohjaus   ja aina päävastarissa sen jälkeen vilkkuu se valo    on joskus tehnyt saman homman kun olen kopterin säätöjä tehnyt     mut on kyl sit taas pelannut kun käyttää virrat pois??  ja ohjaimessa on kyl virtaa  ja (range check ) olen kyl tehnyt joka kerta     ja sen bindauksen ???     

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #1 : 12 Lokakuu, 2008, 19:08:34 »
Lue tämä ja tarkista vastaava osa omastasi. Teki mulla tommosta ennenku lopetti kokonaan lähettämästä.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=1578.msg13674#msg13674

Edit: linkki korjattu oikeaan viestiin
« Viimeksi muokattu: 12 Lokakuu, 2008, 19:21:23 kirjoittanut masu »

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #2 : 12 Lokakuu, 2008, 19:58:57 »
Oisko mahdollista että sulla ois vaikka noparissa vika?? jos vaikka becki kyykkää jostain syystä!!
Oon kuullu et se valon vilkkuminen tarkoittas jännite katkosta mut korjatkoon joku jos olen väärässä!!
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #3 : 12 Lokakuu, 2008, 20:02:36 »
Ne vastarin valot alkaa vilkkumaan, jos sähköt on käyny vastarilta poikki, niin ettei lähetintä ole käytetty pois päältä välillä (tätä voi testata ihan niin, että kytkee normaalisti ensin lähettimen päälle, sitten vastarin -> valot palaa yhtenäisesti, sitten vastarista virta pois ja takas päälle -> valojen pitäs vilkkua) tai jos se vastari on menny fail safe tilaan (eli lähettimen signaalista on hukattu tarpeeksi monta framea putkeen).

seppomikael

  • Vieras
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #4 : 12 Lokakuu, 2008, 20:32:25 »
Autokäytössä olen huomannut ainakin vanhemmilla 6100 vastareilla sen että kun becci kyykkää niin vastari ei edes toivu virrattomuudesta ennen kuin se uudelleenkäynnistetään. Sittemmin olen kuullut huhua että spektrum itsekin olisi todennut saman ja että uudemmissa vastareissa ei pitäis tuota vikaa olla. Spektrum myös jossain vaiheessa myi erillistä koteloitua konkkaa joka tökättiin vapaaseen kanavaan estämään tuota efektiä.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #5 : 13 Lokakuu, 2008, 15:26:16 »
Yksi syy saattaa olla tämmöinen (näin se korjattiin syysleirillä): Kaasu aina katkes lennossa mutta ohjaus säily. Käännettiin nopueden säädin niin että tuuli ottaa jäähdytyssiileen ja nopari jäähtyy, tämän jälkeen toimi taas oikein. Eli onko sulla aina myös ohjaus kadonnu vai vaan kaasu???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #6 : 13 Lokakuu, 2008, 19:55:12 »
Valojen vilkkuminen vastarissa on nimeltään quick connection tila, ja tätä ei ilmene kuin parilla eri Spektrumin vastarilla, mm. 7000:sta ei taida löytyä tuota "ominaisuutta". Mullakin kerran meni kesken lennon tuo tila päälle, en edelleenkään tiedä minkä takia koska myöhemmin ei ole noin käynyt.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #7 : 13 Lokakuu, 2008, 20:01:46 »
Kokeileppa uudella virtakytkimellä. Mulla oli virtakytkin hajonnu ja meni Failsafeen. :o

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #8 : 13 Lokakuu, 2008, 20:27:00 »
Ne vastarin valot alkaa vilkkumaan... tai jos se vastari on menny fail safe tilaan (eli lähettimen signaalista on hukattu tarpeeksi monta framea putkeen).
Valojen vilkkuminen vastarissa on nimeltään quick connection tila
Vilkkuvat valot tosiaan ilmaisee sähköjen käyneen poikki tai vastari on käynyt fail safessa signaalin kadottamisen jälkeen ja on sen jälkeen ottanu tuon quick connectionin, jonka Spektrum haukkuu tapahtuvan 4 millisekunnissa. Tuossa DX6i:n mukana tulevassa AR6200:ssa on tuo ominaisuus ja niin on muissakin uusissa Spektrumin/JR:n vastareissa. Esimerkiksi ekoissa AR7000 malleissa sitä ei ollu, mutta niitä pysty käsittääkseni jossain vaiheessa lähettämään Spektrumille päivitettäväksi. Uusissa 7000:ssa tuo pitäisi olla myös.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #9 : 14 Lokakuu, 2008, 01:32:33 »
Mulla on joskus tosiaan mennyt tuohon samaiseen vilkkuvaan tilaan kun olen vain kytkenyt vastariin (AR6200) virrat...oliko siis niin että pitääkin mennä jos pitää lähetintä kokoajan päällä ja käyttää kopterin virtoja välillä pois?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #10 : 14 Lokakuu, 2008, 02:40:48 »
Mulla on joskus tosiaan mennyt tuohon samaiseen vilkkuvaan tilaan kun olen vain kytkenyt vastariin (AR6200) virrat...oliko siis niin että pitääkin mennä jos pitää lähetintä kokoajan päällä ja käyttää kopterin virtoja välillä pois?
Jeps.


Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #12 : 14 Lokakuu, 2008, 22:45:55 »
Ne vastarin valot alkaa vilkkumaan... tai jos se vastari on menny fail safe tilaan (eli lähettimen signaalista on hukattu tarpeeksi monta framea putkeen).
Valojen vilkkuminen vastarissa on nimeltään quick connection tila
Vilkkuvat valot tosiaan ilmaisee sähköjen käyneen poikki tai vastari on käynyt fail safessa signaalin kadottamisen jälkeen ja on sen jälkeen ottanu tuon quick connectionin, jonka Spektrum haukkuu tapahtuvan 4 millisekunnissa. Tuossa DX6i:n mukana tulevassa AR6200:ssa on tuo ominaisuus ja niin on muissakin uusissa Spektrumin/JR:n vastareissa. Esimerkiksi ekoissa AR7000 malleissa sitä ei ollu, mutta niitä pysty käsittääkseni jossain vaiheessa lähettämään Spektrumille päivitettäväksi. Uusissa 7000:ssa tuo pitäisi olla myös.

Minulla on Dx6i ja AR6200. Kun kytken virrat päälle, palaa ledeissä yhtenäinen valo mutta muutaman minuutin päästä vastaanotin vilkuttaa käytännössä joka lennolla vaikka en missään vaiheessa ole ottanut virtaa pois. En ole toistaiseksi huomannut häiriöitä mutta pitäisikö huolestua?

Tuulisina päivinä pörräilen kopterilla taloyhtiön pysäköintihallissa enkä haluaisi torpata naapureiden uutuudenkiltävien Audien tai Bemareiden konepellille radiohäiriön takia.


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #14 : 15 Lokakuu, 2008, 08:34:06 »
Ne vastarin valot alkaa vilkkumaan... tai jos se vastari on menny fail safe tilaan (eli lähettimen signaalista on hukattu tarpeeksi monta framea putkeen).
Valojen vilkkuminen vastarissa on nimeltään quick connection tila
Vilkkuvat valot tosiaan ilmaisee sähköjen käyneen poikki tai vastari on käynyt fail safessa signaalin kadottamisen jälkeen ja on sen jälkeen ottanu tuon quick connectionin, jonka Spektrum haukkuu tapahtuvan 4 millisekunnissa. Tuossa DX6i:n mukana tulevassa AR6200:ssa on tuo ominaisuus ja niin on muissakin uusissa Spektrumin/JR:n vastareissa. Esimerkiksi ekoissa AR7000 malleissa sitä ei ollu, mutta niitä pysty käsittääkseni jossain vaiheessa lähettämään Spektrumille päivitettäväksi. Uusissa 7000:ssa tuo pitäisi olla myös.
En ole toistaiseksi huomannut häiriöitä mutta pitäisikö huolestua?
Käsittääkseni tuo ominaisuus noissa vastareissa on juuri siksi, että osaisi huolestua... :). Mulla oli DX6i + AR6200 ensin 450 SE V2:ssa ja sitten 600E:ssä, enkä muista kertaakaan käyneen noin. Koska et ole huomannu mitään häröjä, niin luultavasti on kyse tuosta frameja hävis tarpeeks -> quick connection yhdistelmästä. Jännä kyllä jos se tulis noin systemaattisesti. Mutta mitäpä tehdä... vastarien sijoitus...?

Miklu

  • Vieras
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #15 : 15 Lokakuu, 2008, 09:22:16 »
Moi,

Mä sijoitin kaverin GWS Beaveriin Spektrumin AR6200:n (oma radio on DX7), ja siinä joka lennon jälkeen vikkusi vastarin valot.. ja jos oikein muistan, niin ne alkoi vikkumaan vasta loppupuolella. Yleensä ajelin kyllä akut niin loppuun, että katkaisi moottorilta virrat.. sitten kaasu kiinni hetkeksi jonka jälkeen riitti virtaa ajaa pienellä kaasulla lähestyminen ja lasku.

Mutta mitään radiohäiriöä en silti huomannut koko lennon aikana. Sitten alkaisin kyllä huolestua, jos omissa polttisvehkeissä havaitsisin ajon jälkeen vastarin vilkkuvan. En ole vielä siirtynyt lipoihin, joten virrat suoraan NiCd-akulta.
« Viimeksi muokattu: 15 Lokakuu, 2008, 09:23:57 kirjoittanut Miklu »

Miklu

  • Vieras
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #16 : 15 Lokakuu, 2008, 20:08:43 »
Päivitystä edelliseen..

Kävin tänään ulkoiluttamassa Knightia. Akku oli ladattu täyteen 30min ennen lentoa, kuten yleensä. Leijuttelin ensin puoli tankkia ja sen jälkeen jonkin aikaa vähän vauhdikkaammin taivaalla. Parin idle-päällä tehdyn rajumman nousun jälkeen pari pystäriä ja sit takas platalle. Ja vastari vilkkusi, eli oli kait käynyt sitten fail safessa!?

Onko niin, että akusta ei vaan riitä virta?

Tällaiset kilkkeet on ritarissa kiinni:

- vastariakkuna Robben Sanyo-kennoista kasattu 1700mAh NiCd.
- vastari AR7000
- nupilla 3xS3152
- perällä S9254/Gy401
- kaasulla S3001

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #17 : 15 Lokakuu, 2008, 20:26:02 »
Minulla välkkyy vastarissa (AR7000) valo kokoajan?  ???

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #18 : 16 Lokakuu, 2008, 06:59:40 »
Mun DX7 kokemusten mukaan tuo vastarin valon vilkkuminen meinaa sitä että:
Kun lähetin on pistetty päälle, ja oikea ohjelma ollut jo valittuna, niin vastari on saanut sähköt päälle. Tämän jälkeen ne yhdistävä toisiinsa ja vastarin valon pitäisi palaa kokoajan.
No se valon vilkkuminen meinaa sitä että, joko vastariin on laitettu sähköt päälle ennen kuin lähettimeen, TAI jossain välissä on vastarilta otettu sähköt pois ja laitettu takaisin ilman että radiosta on otettu sähköjä pois.
Tuo spektrumi on sen verran ovela että se tietää onko jommasta kummasta lähteny sähköt ja sitä sitten indikoidaan vilkuttamalla.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #19 : 16 Lokakuu, 2008, 15:22:55 »
Mun DX7 kokemusten mukaan tuo vastarin valon vilkkuminen meinaa sitä että:
Kun lähetin on pistetty päälle, ja oikea ohjelma ollut jo valittuna, niin vastari on saanut sähköt päälle. Tämän jälkeen ne yhdistävä toisiinsa ja vastarin valon pitäisi palaa kokoajan.
No se valon vilkkuminen meinaa sitä että, joko vastariin on laitettu sähköt päälle ennen kuin lähettimeen, TAI jossain välissä on vastarilta otettu sähköt pois ja laitettu takaisin ilman että radiosta on otettu sähköjä pois.
Tuo spektrumi on sen verran ovela että se tietää onko jommasta kummasta lähteny sähköt ja sitä sitten indikoidaan vilkuttamalla.

No niin, tuo selvitti asian!

Ensimmäisen akullisen aikana vastaanottimessa palaa yhtenäinen valo mutta koska olen jättänyt lähettimeen virran päälle akun vaihdon ajaksi, vastari on luultavasti alkanut vilkuttaa heti kun seuraava akku on vaihdettu. Näin se varmaan on. En ole vain kiinnittänyt huomiota siihen, missä vaiheessa vilkutus on alkanut.
« Viimeksi muokattu: 16 Lokakuu, 2008, 15:25:45 kirjoittanut Picofly »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #20 : 17 Lokakuu, 2008, 19:22:05 »
Parin idle-päällä tehdyn rajumman nousun jälkeen pari pystäriä ja sit takas platalle. Ja vastari vilkkusi, eli oli kait käynyt sitten fail safessa!?

Onko niin, että akusta ei vaan riitä virta?
Vaikea sanoa vai onko kyse vastarin sijoittamisesta...? Tänään ajoin pari tankkia taivaalla ja muistin kattoa niin ei mulla vastari vilkuttanu. Mulla on JR X9303 ja se JR:n vastari joka on punanen AR9000. Samaa Spektrumin tekniikkaa siis. Miten sulla on lähettimen antenni? Suorana vai taitettu?

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #21 : 17 Lokakuu, 2008, 19:29:12 »
Lainaus
Miten sulla on lähettimen antenni? Suorana vai taitettu?

Ja tosta taitetustakin on pari eri koulukuntaa, osa pitää taitettuna ylös osa sivulle...siis antennnihan säteilee 90 asteen kulmassa antenniin, mutta silti kai se riippuu siitä että seuraako lähettimellä kopteria ja lentääkö enemmän itsestä poispäin kuin sivuille, tai sitten voi olla että tuolla ei ole yhtään mitään käytännön vaikutusta, tiedä sitten?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #22 : 17 Lokakuu, 2008, 20:22:51 »
Lainaus
Miten sulla on lähettimen antenni? Suorana vai taitettu?

Ja tosta taitetustakin on pari eri koulukuntaa, osa pitää taitettuna ylös osa sivulle...siis antennnihan säteilee 90 asteen kulmassa antenniin, mutta silti kai se riippuu siitä että seuraako lähettimellä kopteria ja lentääkö enemmän itsestä poispäin kuin sivuille, tai sitten voi olla että tuolla ei ole yhtään mitään käytännön vaikutusta, tiedä sitten?
Lähinnä ajoin takaa tällä sitä, että jos antenni on suorana ja sattuu osoittamaan suoraan kopteria kohti on signaali varmaankin mahdollisimman heikko. Itse en oikeastaan näe merkitystä onko antenni ylös vai sivulle taitettuna, kunhan on taitettu :). Jos se tököttää suorana ja lähettimellä vielä seuraa vähän kopterin suuntaa, niin voi osua aika usein siihen huonoon kohtaan... tai jotain siihen suuntaan...?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #23 : 17 Lokakuu, 2008, 20:38:25 »
Nuin minunkin mielestäni, nämähän on ympäri säteileviä.. eli 360 astetta pystyssä olevan antennin ympärillä.. eli juuri osoittaessa antennilla signaali on heikoimmillaan.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: kalliiksi tullut dx6i
« Vastaus #24 : 19 Lokakuu, 2008, 16:30:03 »
Nuin minunkin mielestäni, nämähän on ympäri säteileviä.. eli 360 astetta pystyssä olevan antennin ympärillä.. eli juuri osoittaessa antennilla signaali on heikoimmillaan.

Niinpä niin eli miten on paras, ylös vai sivulle?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
33 Vastauksia
16164 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 13:55:42
kirjoittanut vee73
6 Vastauksia
3527 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2010, 08:15:02
kirjoittanut kopterifriikki
17 Vastauksia
7842 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Huhtikuu, 2011, 16:33:47
kirjoittanut Bylsimys
14 Vastauksia
7326 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2011, 12:03:39
kirjoittanut JariN
4 Vastauksia
2120 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Elokuu, 2013, 20:24:40
kirjoittanut puisto_kemisti