Kirjoittaja Aihe: Comanchen viritystä  (Luettu 41850 kertaa)

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #25 : 12 Marraskuu, 2008, 22:02:32 »
Olisi hauska tietää, mistä kaikki ihmeelliset ilmiöt johtuvat. Minulla kopteri parani kerran huomattavasti, kun vaimo torppasi sen täydellä kaasulla kattoon, ja siitä kaapin kulman kautta lattiaan. Vaihdoin lavat ja epästabiilius oli tiessään. Suhtaudun kuitenkin sen verran pessimistisesti tuon menetelmän toistettavuuteen, että yritän säätää kopterit itse vaikeammilla menetelmillä.   :)

Täytyykin ensi tilassa hommata tuota akselia ja panna pari senttiä ekstraa. Onkohan se tarpeeksi jäykkää, jos vain sorvaisi ylälaakerin kohdalle pienen alumiiniholkin ja liimaisi sen akseliin, ja se olisi pari senttiä itsensä varassa. Täytyy kokeilla, tuskin se sen enempää heittää kuin ala-akselin jatko. Tosin nyt kopteri lentää niin hyvin, että hieman arveluttaa alkaa ehjää korjaamaan.


Mulla on myös torppaukset välillä parantanut menoa  :)

Katso muuten että se osa mikä on swashplaten ja lapakiinnikkeiden välissä on ihan ylhäällä.

Oikee ylänurkka http://www.hobbies4fun.com/images/MU-LAMA-main.gif
« Viimeksi muokattu: 12 Marraskuu, 2008, 22:04:59 kirjoittanut Kallio »
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Toppahousu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #26 : 25 Tammikuu, 2009, 23:15:24 »
Morjensta! Olen harjoitellut lentämistä kohta kuukauden sisätiloissa. Muutamia torppauksia lukuunottamatta ne on sujunut hyvin. Nyt viikonloppuna innostuin ja vein kopterin ulos, että pääsen vähän väljempiin tiloihin lentämään. Lentäminen sujui muuten hyvin, mutta yhtäkkiä kopukka tuli alas kinokseen. Nostettuani sen ylös huomasin että painoakseli on lähtenyt irti. Ohjeiden mukaan akselin vaihtaminen alumiiniseen vaikuttaa tähän "vikaan". Kysymys kuuluukin, kannattaako tilata päivityspaketti alu-osilla, mikä sisältää pitemmän sisäakselin? Ja se vielä, että kannattaako tilata jostain ulkomailta kun sielä näyttäis olevan yli puolet halvemmalla?

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #27 : 25 Tammikuu, 2009, 23:26:00 »
Itselläni toimi jonkun aikaa kun köytettiin se muovisen nupin pää kiinni kitarankielellä, sillä pärjää jonkun aikaa, laita samalla vaikka ebaysta reilulla kympillä alu setti tilaukseen :) ja sen pidemmän sisäakselin voi sitten aluosien kanssa tehdä itse mistä vaan 2mm akselista, siitä alumiinisesta saa sen ''nupin'' irti :)

Toppahousu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #28 : 26 Tammikuu, 2009, 20:43:36 »
Kieltämättä se on käynyt mielessä. Mitenköhän tuo ebaysta tilaaminen, paljonkohan niistä joutuu maksaan postikuluja?

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #29 : 26 Tammikuu, 2009, 20:46:12 »
Riippuu ihan keneltä ostaa, osa myy osia 2 e ja velottavat posteja 20 e, osa pyytää hiukan enemmän osista mutta tulee ilmaseks suomeen. Aika pitkälti tapauskohtaista.

Jay604

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #30 : 30 Tammikuu, 2009, 21:15:54 »
Riippuu ihan keneltä ostaa, osa myy osia 2 e ja velottavat posteja 20 e, osa pyytää hiukan enemmän osista mutta tulee ilmaseks suomeen. Aika pitkälti tapauskohtaista.

Itse olen tilannut tuolta leluja.net:stä, ja hyvin on palvelu pelannut tähän asti (tosin en ole vielä kauaa ollut asiakkaana).

esky:n co-comanche:n tilasin perjantaina ja tuli maanantaiksi. Nyt noin viikon lentelyn jälkeen päätin tilata toisen akun koska lentoaika on niin lyhykäinen, ja samalla tuli ostettua muutakin roinaa. mm. 'Stabilizer set' (se ylävakaaja mikä pääsee helposti irti), pussillinen vararuuveja. Lisäksi alumiininen upgrade paketti oli tarjouksessa, joten heitin sellaisenkin koriin -> "Alloy Metal Upgrade Rotor Head Kit NORM.53,50" mikä on nyt alle 30€. http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=9/278

Itsekkin tässä olen kovasti miettinyt että miten tuon alumiinikitin asentaminen mahtaa vaikuttaa lentovakauteen ja kontrollien herkkyyteen.

Pitää mainita tässä kohtaa että olen täysi noviisi kopukoiden kanssa. Joskus n. 5v sitten ostin nuke/zap nimellä myytävän 3D ihan perinteisen sähköhelin, mikä ei ollutkaan sitten aloittelijalle hyvä valinta. Tiesin että lennätys on alussa vaikeaa, mutta en uskonut että se on NIIN vaikeaa. Ja kun varalavat maksoivat yli 40€/pari niin into lopahti aika nopsaan.

En ole comanchea edes lennättänyt kuin tämän viikon päivät, mutta leijunta ja olohuoneen kiertäminen onnistuu jo ilman maahansyöksyjä :P Ja on kiva kuitenkin että on 4 kanavaa että on kuitenkin hyötyä tällä harjoittelusta ennen kun hankkii vähän vaikeamman lennettävän. Honey Bee näyttää ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, kunhan on tullut täysin tutuksi tämän comanchen kanssa.  8)

Taidan tehdä niin että lennättelen muoviosilla nyt vielä jonkinaikaa kun kerran kopteri on vakaa ja lentää hyvin. Miksi korjata jos on hyvä muutenkin... ehkä jonkinajan päästä voisi kokeilla alu-osilla. Täytyy lukea täältäkin enemmän muiden kokemuksia.

Laittakaa muuten kuvia omista kopukoista jos olette modannut jollain lailla, jos on mahdollisuus. :)

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #31 : 30 Tammikuu, 2009, 21:48:21 »
Tuossa mun ''modattu'' Laama, kevennetty on rankasti ja ite tehty 150mm sisäakseli jottei ylä- ja alalavat hakkaa yhteen :)


Periaatteessa ei kuulu comancheen mutta samalla tekniikalla ne kaikki eskyn coaxit on, eri kopalla vaan :)

Jay604

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #32 : 30 Tammikuu, 2009, 22:05:10 »
Tuossa mun ''modattu'' Laama, kevennetty on rankasti ja ite tehty 150mm sisäakseli jottei ylä- ja alalavat hakkaa yhteen :)


Periaatteessa ei kuulu comancheen mutta samalla tekniikalla ne kaikki eskyn coaxit on, eri kopalla vaan :)

Joo, tuossa kitissäkin mainitaan että "...for Esky Lama LAMA V3 , V4 , Robins 22, Co-comanche helicopter".

Noista Robins 22 on minulle tuntematon.. Mutta joo, mitä olen itsekkin youtubesta katsonut videoita/arvosteluja niin samantyyppisiltä näyttävät.

Jay604

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #33 : 03 Helmikuu, 2009, 19:02:42 »
Ajattelin heittää palautetta leluja.net:in osapäivityspaketista co-comancheen ja muihin vastaaviin kopukoihin. Osat tulivat, kuten ennenkin, seuraavana päivänä tilauksesta. Tilasin lisäakun, vararuuvipaketin, ym. tiplehööriä, mutta tärkeinpänä täyden päivityskitin muoviosista kevytmetallisiin swashplatea ja yläakselia myöten. Sis -central hub and shaft set, central holder, swashplate, collet set.

http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=9/278

Osat tulivat ja asensin samana päivänä paikoilleen. Asennukseen tarvittiin torx avain (roottorin lapojen ruuvit), pihdit muttereille (lukitsevat lavan ruuvin paikoilleen) sekä pienikärkinen ristipää ruuvimeisseli koneen purkamiseen sekä lavanpitimien ym. kokoamiseen sekä asentamiseen. On hyvä olla myös jotain yleisrasvaa vaikkapa spraypurkissa jossa voi voidella liikkuvat osat heti asennusvaiheessa. Kunhan vaan muistaa että voiteluaineen pitää soveltua metallille JA muoville. Silikoniöljy on ainakin varma valinta, itse käytin paremman puutteessa yleissprayta.

Suosittelen käymään ostamassa myös vaikkapa sinistä locktitea tuubin (sitä mikä liimaa ruuvit, muttei lopullisesti)

Hieman pientä hienosäätöä kopukka tietysti kaipaisi asennuksen jälkeen. Oikeastaan vähän enemmänkin. Servojen tankoja piti pidentää muistaakseni 7-8 kokonaista kierrosta ja pelkäsinkin jo että loppuuko tanko kesken mutta hyvin se loppujen lopuksi riitti. 8 kierroksen jälkeen kummankin servon tankoon ja linkit kiinni, jonka jälkeen swashplate näytti silmämääräisesti olevan tarpeeksi suorassa.

Kun asennus oli valmis ja servovarret säädetty, oli testilennon aika. Kunhan sain trimmattua koneen tasapainoon ja pääsin lentelemään parin akun verran, sanoisin että oikein säädettynä kone on erittäin vakaa ja metalliosat tekevät siitä paljon hiljaisemman, varsinkin alaroottoriin muutos vakauteen ja hiljaisuuteen oli erittäin suuri. Osien vaihto tekee myös koneesta ehkä hitusen vaikeamman ohjattavan. Kopukka reagoi äkäisemmin kuin aikaisemmin ja vaikka en sitä oikein ensin uskonutkaan niin ärhäkkä käännös suoraan vasemmalle sivulle lennosta oikealle päin voi saada alaroottorin ja yläroottorin/stabilisoijan lyömään yhteen. Onneksi siitäkin yleensä selviää hieman vääntyneellä stabilisaattorin tangolla ja mikäli roottoreissa on vahinkoa niin pikkukolot korjaa hyvin teipillä.

Miinuksena on tietysti inauksen lyhyempi lentoaika. Metalliosat painavat 19g kun taas muoviosat 12g. Vain 7 gramman ero. Sen kyllä huomaa, mutta on kuitenkin aika pieni miinus. Toinen miinus mikä tuli mieleen oli se että paketissa ei tullut upgrade osaa stabilisaattorille. Muistan nähneeni jossain myytävän kirkkaan metallin väristä upgradekittiä missä oli lähes täysin samat osat mutta niiden lisäksi paketissa tuli myös vaihdettava stabilisaattoritanko missä liikutettavat painot. Mitä kauempana painot ovat, sitä rauhallisempi ja päinvastoin.

Suosittelen kyllä tätä upgrade -pakettia varsinkin kopteristeille ketkä ovat ottamassa ensiaskeleitaan RC koptereiden mailmaan co-axial koptereiden avulla. Paremmat metalliosat lisäävät myös haastetta ja konetta pitää 'lentää' vähän enemmän kuin ennen, koska se on herkempi. Osat olivat erittäin tarkkaan koneistetut. Ja jos on jo koneeseen käyttänyt noin 150€ (kone plus pari akkua) niin kannattaa hankkia myös tämä. Hyvä vastine 30€:lle.

Hannu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #34 : 10 Helmikuu, 2009, 11:59:07 »
Miten sinä sen teit? Minä olen tässä kokeillut jos jonkinlaista viritystä, mutta oma Comancheni on päättänyt, että se ei alumiinisia yläroottorin osia suvaitse. Olen kokeillut Eskyn omaa alumiiniakselia, jotain "extended inner shaftia", omaa viritystä, jossa sorvasin 8 mm pitkän holkin laakerin ja sen ylälapojen kiinnityspään väliin. Olen purkanut ja koonnut rakenteet uudelleen laittaen prikkoja väliin ja jättämällä pois. Mutta ei, mikään ei auta. Kone vetelee sinne sun tänne vaappuen noin metrin säteisellä alueella. Sillä on hieman haastavaa lentää sisällä oviaukoista. Muovisella sisäakselinpäällä ja lavanpitimillä se toimii kuin unelma. Alaroottorissa on kyllä metalliosat ja swashplate on metallinen. Ne tekivät vain hyvää lento-ominaisuuksille.

Kannattaa seuraavaksi harkita viritysmoottoreita. Itse sain 3,5 minuuttia lisälentoaikaa noilla. On niissä enemmän tehoakin, mutta minun lennätyksessä sitä harvemmin tarvitaan.

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #35 : 10 Helmikuu, 2009, 15:59:00 »
Kokeiles pistää lisää painoa stabbariin, mieluiten sellaiset mitkä pysyy, eikä lennä esim. kenenkään silmään.  Pistin kokeeksi omaan kopteriin ja minusta siitä tuli vakaampi.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Jay604

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #36 : 10 Helmikuu, 2009, 19:48:28 »
Miten sinä sen teit? Minä olen tässä kokeillut jos jonkinlaista viritystä, mutta oma Comancheni on päättänyt, että se ei alumiinisia yläroottorin osia suvaitse. Olen kokeillut Eskyn omaa alumiiniakselia, jotain "extended inner shaftia", omaa viritystä, jossa sorvasin 8 mm pitkän holkin laakerin ja sen ylälapojen kiinnityspään väliin. Olen purkanut ja koonnut rakenteet uudelleen laittaen prikkoja väliin ja jättämällä pois. Mutta ei, mikään ei auta. Kone vetelee sinne sun tänne vaappuen noin metrin säteisellä alueella. Sillä on hieman haastavaa lentää sisällä oviaukoista. Muovisella sisäakselinpäällä ja lavanpitimillä se toimii kuin unelma. Alaroottorissa on kyllä metalliosat ja swashplate on metallinen. Ne tekivät vain hyvää lento-ominaisuuksille.

Kannattaa seuraavaksi harkita viritysmoottoreita. Itse sain 3,5 minuuttia lisälentoaikaa noilla. On niissä enemmän tehoakin, mutta minun lennätyksessä sitä harvemmin tarvitaan.

Tuskin ostan enää tuohon mitään muuta kuin roottoreita ym. varaosia mitkä menevät rikki. Kun pääsin tuolla alkuun niin jo nyt kiinostaisi jonkin enemmän "oikean" vispilän osto..  :) Olen miettinyt tässä tuota myös eSkyn belt CP v2:sta, olisi varmaan ihan hyvä seuraava askel. Honey bee on tietysti seuraava kopukka eskyn tuotannossa aloittelijoille mutta olen lukenut että on aika löysä värkki, muistan jonkun sanoneen että ei kestänyt into kuukauttakaan ennenkun ominaisuudet loppuivat kesken.

Niin, comanchesta... Oliko sulla probleema noissa metallisissa lavanpitimissä vaiko siinä itse päänupissa mihin stabilisaattoritanko laitetaan kiinni? Sulla on siis swashplate, ja se välihäsmäkkä metallia ja yläosa täysin alkuperäisiä osia? Mullakin vähän värisee kyllä tuo yläroottori eikä tunnu että koskaan menisi ihan täysin samaa rataa molemmat propellit, mutta jos tuo vakaaja tanko on luotisuora niin ihan hyvin se on silti lentänyt.

Tuntuu että noihin metallisiin lavanpitimiin olisi tarkoitettu paksumpipäiset roottorit (oisko ne sitten niitä valkoisia, kovempia/kestävämpiä?) kun niissä on "klappia" jokunen millin osanen kaikissa pitimissä. Omassa vispilässä on sellainen pikku probleema että se tykkää kääntyä koko ajan oikealle, jota täytyy kompensoida pitämällä kaasutikkua vasemmalla. Tuli myös mieleen että tuo voi ehkä johtua siitäkin että leijutetaan paikallaan niin vispilä alkaa kierrättämään ilmaa allaan ja alkaa siksi sitten kääntyä hitaasti. Ootko kokeillut noita valkosia kovia lapoja? En tiedä kuka niitä myy, leluja.net:ssä ei ainakaan ole.

Tuon kääntymisen saa kyllä korjattua trimmilläkin,, Mutta jos niin tekee niin kone hajottaa helposti propellit. Noustessa alapropelli alkaa pyörimään heti erittäin nopsaan trimmin takia ja yläpropelli pysyy (lähes)paikallaan aivan alakaasulla. ja kun roottorit ovat senverran löysällä että yläpropellit lerpsahtavat alapropellien tielle heti kun pysähtyvät niin helposti menee lapoja hajalle.

Olen tyytynyt sitten aivan tuohon että pidän trimmit keskellä ja korjaan ohjaimella..

Hannu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #37 : 16 Helmikuu, 2009, 10:37:00 »
Sain viikonlopuksi uusia muovisisäakseleita torpattujen tilalle ja testailin taas hieman lisää. Vaihdoin muovisen sisäkselin ja alumiiniset lavanpitimet. Stabilisaattori on vakio ja suora. Kopteri oli heti paljon parempi. Harmi sinänsä, koska se muovinen askeli on hankala jatkaa. Käytän niitä valkoisia lapoja, mutta olen kokeillut myös Super Heron mustia ja Eskyn vakiolapoja. Lavoilla ei juuri ole vaikutusta kopterin käyttäytymiseen, paitsi torpeissa valkoiset eivät hajoa millään. Yläroottorin lapaura on aika hyvä, alaroottorissa on heittoa. Mutta heittävänäkin se toimii täydellisesti, jos vain yläroottorin pitimet ja keskiakseli ovat muovisia. Ne valkoiset lavat eivät säädy kiertämällä (tai en uskalla vääntää tarpeeksi). Yritin lämmittääkin niitä hieman, mutta ilman tulosta.

Seuraavaksi kokeilen metalliakselia (jatkoholkilla ja ilman), ja muoviylälavanpitimiä. Täytyy myös sorvata lisäpainot stabilisattoriin. Pakko se on toimimaan saada.

Mitä muuten John Hobbylle on tapahtunut? Nettisivuja ei enää ole, liekö mennyt nurin koko pulju vai unohtunut maksaa joku suojeluraha paikallisille veroviranomaisille tai "veljeskunnalle".

köptörö

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #38 : 16 Helmikuu, 2009, 21:36:14 »
Vaikuttaako hieman vääntynyt stabilointitanko lento-ominaisuuksiin.

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #39 : 16 Helmikuu, 2009, 21:48:09 »
Vaikuttaako hieman vääntynyt stabilointitanko lento-ominaisuuksiin.

Ei varmaan kauheesti, omaa en ole kertaakaan vaihtanut, välillä hiukan suoristaa ja se on siinä ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #40 : 16 Helmikuu, 2009, 22:27:12 »
Mitä muuten John Hobbylle on tapahtunut? Nettisivuja ei enää ole, liekö mennyt nurin koko pulju vai unohtunut maksaa joku suojeluraha paikallisille veroviranomaisille tai "veljeskunnalle".

Ainakin minä löysin toimivat nettiivut. Etusivulla lukee:

We are going out of business.

No longer taking orders.

Orders that were taken will either be fullfilled or refunded.

Thank You

Poissa 0lli

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #41 : 17 Helmikuu, 2009, 11:53:12 »
Minkälainen kide tuossa Comanchen vastaanotinhässäkässä on? Käykö esim. GWS:n mikrokide, kun niitä olisi nurkissa muutama?

Harkitsen Comanchen (tai Dauphinin) hankintaa lähinnä virittely- ja hupivehkeeksi kotiin ja painiskelen vielä radiokysymyksen parissa. 35 MHz radioilla saisi kopterin 67 eurolla (Fast Lad) ja 2.4 GHz:llä hinta nousee yli sataseen (BuzzFlyer). Jos jollain on tiedossa halvempia kauppoja (Euroopassa), joilla on koptereita tällä hetkellä varastossa, niin kertokoon ihmeessä.

2.4 GHz olisi tietysti uudempi ja parempi, mutta 35 MHz koneen saisi aika paljon halvemmalla ja sitä voisi lennättää jo olemassa olevalla vähän paremmalla radiolla (MPX Evo 9). Kun lennättelen tuota kuitenkin enimmäkseen vain kotona (ja takapihalla), ei taajuusongelmiakaan pitäisi olla. Vai onko E-Skyn 2.4-gigainen vastari niin paljon parempi kuin 35-megainen, että siitä kannattaisi maksaa 40 euroa enemmän? Ja onkohan noissa versiossa jotain muutakin eroa kuin vastaanottimen taajuus?
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

Hannu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #42 : 17 Helmikuu, 2009, 16:04:16 »
Vai onko E-Skyn 2.4-gigainen vastari niin paljon parempi kuin 35-megainen, että siitä kannattaisi maksaa 40 euroa enemmän? Ja onkohan noissa versiossa jotain muutakin eroa kuin vastaanottimen taajuus?

Kyllä nuo vastaanottimet toimivat sisäisesti hieman eri periaatteella, mutta näkyviä eroja ei ole muuta kuin 2,4 GHz:sen antenni. Mutta 35 MHz:nenkin toimii sisällä niin, että avaa vain kolme pätkää antennista. Neljän kympin väärtti 2,4 GHZ:n radio ei missään nimessä ole, itse ostin vaimolle 2,4 GHz:n kopterin, koska se maksoi vain 4 euroa enemmän (leluja.netistä).

Poissa 0lli

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #43 : 17 Helmikuu, 2009, 18:24:03 »
Jotain sellaista ajattelinkin. Taidan siis kallistua huomattavasti halvempaan megahertsiseen.

Mitähän kaikkea tuon mukaan kannattaa heti kättelyssä ottaa? Ajattelin lähinnä toista akkua, Xtreme Blades -lapoja ja sulakkeita moottoreille, mutta onko alumiiniselle swashille, roottorin keskiölle tai sisäakselille tarvetta? Kopteri ei siis tule lennätyksen opetteluun vaan arkiräimintään kotosalla, joten jos sattuu niin että mennään seinään niin sitten todennäköisesti mennään vähän lujempaa.
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

Hannu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #44 : 17 Helmikuu, 2009, 19:59:13 »
Torpit syövät lähinnä lapoja, sisäakseleita ja laskutelineitä. Joskus meni akkukoteloon kuuluva laskutelineen pidin. Dauphinissakin näkyy olevan niin heppoiset laskutelineet ja akkukotelo (jonka osiin laskutelineet kiinnittyvät), että tilasin vaimonkin kopteriin varalle uudet. Koaksiaalikopteriin on helppo ostaa varaosia, kun parilla kympillä saa ison kasan.

Alumiiniswashplate on hyvä, mutta itsellä on ollut ongelmia alumiinisen sisäakselin pään ja yläroottorin lavanpitimien kanssa. Viritysmoottoreilla saa rauhalliseen lentelyyn hieman lisää lentoaikaa, mutta jos reippaasti lentelee, ne voivat lisätä laparikkojen todennäköisyyttä. Siitä pääsee eroon kasvattamalla roottorien välimatkaa, joko omalla virityksellä tai kaupallisella tuotteella.

Toppahousu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #45 : 17 Helmikuu, 2009, 21:40:37 »
joo nuissa torpeissa mulla on lähinnä mennyt laskutelineitä, muutamia lapoja ja takapyörään on pitänyt laittaa lisävirityksiä, koska se on painahtanut sisään.

Hannu

  • Vieras
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #46 : 18 Helmikuu, 2009, 17:02:14 »
joo nuissa torpeissa mulla on lähinnä mennyt laskutelineitä, muutamia lapoja ja takapyörään on pitänyt laittaa lisävirityksiä, koska se on painahtanut sisään.

Joo, kapea läpinäkyvä toimistoteippi ja ilmastointiteippi ovat tärkeitä kuoren ylläpidossa. Edellinen kosmeettisiin korjauksiin ja jälkimmäinen kantaviin rakenteisiin. Omassa on teippiä varmaan neljäsosa massasta.

Poissa 0lli

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #47 : 18 Helmikuu, 2009, 22:05:03 »
Kiitoksia infosta, laitoin Comanchen tulemaan niin saapi jotain viriteltävää. Jos ei muuta niin ainahan siihen voi iskeä kiinni Clas Ohlsonin langattoman minikameran ja harjoitella takapihalla FPV-lentelyä.  :D

Kannattaisiko se leluja.netin alusetti tilata saman tien vai onko sille koko setille käyttöä? Yksittäisen sisäakselin ja swashin saisi kai vähän halvemmalla. Ja mitähän lapasuosituksia tuohon olisi? Jotkut lavat ovat kuulemma erityisen kestäviä, mutta ehdin jo unohtaa että mitkä, kun eri merkkisiä osia tuntuu olevan netti väärällään. Valkoisia taisivat kuitenkin olla.
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #48 : 18 Helmikuu, 2009, 22:14:30 »
Jos ei ole aluosilla kiire, tilaa tuolta:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13032

Pari viikkoa menee kun tulee, tai ainakin itellä menny.

Omassa laamassa on superhero:n valkoiset extra hard lavat palvelleet jatketun sisäakselin kanssa ihan mukavasti, kestävät ainakin torppeja nuo lavat :)

Poissa 0lli

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Comanchen viritystä
« Vastaus #49 : 18 Helmikuu, 2009, 22:18:51 »
Jopa on halpa hinta! Eikä postikulujakaan. joo, olen tilannut tuolta jotain ja tosiaan toimitus kesti parisen viikkoa, mutta eipä ollut tavara hinnalla pilattua.
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
5929 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Syyskuu, 2008, 13:00:27
kirjoittanut Hannu
42 Vastauksia
21999 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Marraskuu, 2012, 15:53:43
kirjoittanut heikkit
3 Vastauksia
4326 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2014, 09:45:43
kirjoittanut mikek