Kirjoittaja Aihe: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan  (Luettu 19471 kertaa)

Poissa Jarnox

  • Aloitteleva torppari
  • *
Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« : 26 Huhtikuu, 2016, 22:41:11 »
Ostin Phantom 4 kopterin pari viikkoa sitten. Pari päivää kerkesin sillä pörräämään kun eräänä kauniina päivänä ongelmat alkoivat.

Ensimmäinen ongelma:

Lensin järven yläpuolella noin kahden metrin korkeudella jolloin yhteys ohjaimen ja kopterin välillä katosi, kopterin tulisi tässä vaiheessa jäädä paikoilleen, se jäikin paikoilleen mutta näytti että se meinasi laskeutua järveen. Hetken päästä yhteys kuitenkin palasi ja hädissäni ohjasin kopterin takaisin luokseni, jonka jälkeen käynnistin sekä kalibroin uudelleen. Lento sen jälkeen OK.

Toinen ongelma:

Samana kauniina aurinkoisena iltana lensin yhteensä noin 15 minuuttia. Ensin 2minuutin lento ja seuraavaksi 13min lento, lennon lopussa kokeilin tätä hienoa uutta keksintöä joka havaitsee edessä olevat kohteet. Kone oli noin puolentoista metrin korkeudella ja lensin itseäni kohti, jolloin tämä hieno kapistus teki äkkipysähdyksen havaitessaan minut. Siirryin kauemmas ja sama homma toistui uudelleen. Tämän jälkeen tuli jonkunlainen varoitusääni ja varoitusviesti DJI GO sovellukseen (taisi olla forward vision sensor error??) Ja seurauksena oli kopterin ja ohjaimen välinen ongelma uudelleen. Yritin laskeutua, mutta tuloksetta. Kopteri meni puun oksia päin eikä pysähtynyt, ei kääntynyt ei laskeutunut ei mitään. Akkua oli törmäyksen kohdalla jäljellä 44%

Jälkeenpäin lentolokitietojen mukaan laite meni itsestään "Attitude-mode" tilaan.

Lopputulos:

Kopteri tippui maahan noin metrin korkeudelta ja pyöri ojaan. Akku lensi ulos ja kaksi propellia rikki.
Tämän jälkeen IMU2 kalibrointi ei ole onnistunut ""cannot calibrate when motors are running". Kalibrointi menee välillä 37% ja välillä vain 2% ennen kuin pysähtyy. IMU1 kalibrointi toimii oikein.
Moottorit lähtee käyntiin ja kuulostaa että toimii oikein, mutta en ole uskaltanut nostaa kopteria ilmaan.
Lisäksi sovellus antaa varoituksen "Forward Vision Sensor Calibration Error"


Kauppa josta kopterin ostin, ei ota mitään vastuuta tästä ja kehoitti olemaan suomalaiseen huoltoon yhteydessä.
Olin heihin yhteydessä ja toimitin kaiken tiedon joita pyysivät. Vastaukseksi sain "Lentolokien mukaan kopteri toimi koko lennon ajan normaalisti. Lentotila vaihdettiin DJI:n mukaan vahingossa Atti moodiin" ja "Lokitiedoista ei löytynyt vikatiloihin viittaavia tietoja".

Liitin huoltoilmoitukseen myös kuvia, joissa käy ilmi että ohjaimessa on "P-mode" ja DJI go sovelluksen mukaan kopterissa on "Attitude -mode". Ilmeisesti näistä ei ollut mitään hyötyä, tai näihin ei ainakaan reagoitu millään tavalla.


Mitä tehdä, kädessä iso kasa paskaa, silmäkulmassa kyynel ja tililtä lähti 1600€?

Pari kuvaa jotka laitoin laitteen mukana huoltoon.

http://www.blackpearl.fi/phantom_1.jpg
http://www.blackpearl.fi/phantom_2.jpg
http://www.blackpearl.fi/phantom_3.jpg

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #1 : 26 Huhtikuu, 2016, 23:29:01 »
Ottamatta kantaa valitettavaan tapahtumaan, kurkkaa tänne ja pistä meiliä :)

http://www.kopterit.net/index.php?topic=28710.msg278181#msg278181
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #2 : 27 Huhtikuu, 2016, 04:53:58 »
Tottahan P-mode näkyy attitude modena jos satelliitteihin ei ole yhteyttä. Jos haluat enemmän irti lentologista niin rekisteröi ja uppaa tuonne niin pääset katseleen dataa selkokielisenä: https://healthydrones.com/

Kastuiko kopteri ojassa vai ottiko vaan kovan tällin?
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa Parkk1n

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #3 : 27 Huhtikuu, 2016, 06:03:44 »
Kaivat verta nenästäsi,
Lentää nyt itseä päin dji:n laitteella olettaen että kyllä se väistää :D, muistuttaa lähinnä venäläistä rulettia...

Opettele lentämään manual-modessa ennen mitään muuta. Kun tulee se päivä, että laite alkaa sekoilemaan, niin on sulla edes jotain tehtävissä.

Olen erittäin onnellinen ja harrastuskin on alkanut maistumaan, kun pääsin kaikista dji:n laitteista eroon :D

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #4 : 27 Huhtikuu, 2016, 06:52:27 »
toi IMU on saanut tällin. kokeile vaikka tätä jos auttas


Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #5 : 27 Huhtikuu, 2016, 08:00:58 »
Tässäkin on tämä hieno uusi keksintö, joka havaitsee edessä olevat kohteet...

"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #6 : 27 Huhtikuu, 2016, 12:40:34 »
Koita kylmäkalibrointia:

- 2 hours in the fridge is not enough
- 12 hours in the fridge is good
-  drone goes in the fridge, 4C, no battery
- remove the next morning,  put the battery in and immediately calibrate.
-  success!

Eli kopu jääkaappiin yöksi ja aamulla lämpimällä akulla nopeasti koitat ajaa kalibroinnin.

Lähde: http://forum.dji.com/thread-49070-1-1.html
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa delfiini

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • Puolisukeltaja
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #7 : 28 Huhtikuu, 2016, 20:42:30 »
Tää kuullosti sen verran vallattomalta, että kerro ihmeessä sitten auttoiko Tää pakastaminen :)

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk

-delfu

----------------------------------------------------------------
Fly high, die young - Leave a good looking corps

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #8 : 29 Huhtikuu, 2016, 00:07:18 »
Aika hurjaa hommaa. Jossain kuvaamassa ja ensin 12h kylmään ja sitten lipoo ja lentoon. Kuulosta että huhu mitä vehkeitä nää djit on. Paljon on vielä djillä opitavaa ja kehittämistä.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #9 : 30 Huhtikuu, 2016, 02:35:20 »
Ei hitto, onko toi DJI-Tim oikeasti DJI:n palkkalistoilla? Aika mahtavaa settiä ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #10 : 30 Huhtikuu, 2016, 03:24:41 »
Menny aikasemmin ohi koko ketju, mutta siis mitä h**ettiä? Jos joku tässä tarvii apua ja "huoltoa" niin ketjun alottaja. En ole mikään holhousyheiskunnan ja byrokratian kannattaja mutta joku roti tähän pitäis kyllä näköjään saada että näitä ei ihan jokaiselle luovuttettaisi. Se että lennettään kopu parin metrin korkeudessa niin kauas että yhteys katkeaa ja yritetään lentää itseä päin ja väistellään on tyhmää jo sinäänsä, mutta vielä tyhmempää on ihmetellä että vehkeet on rikki ja ei toimi tommosen jälkeen kun kopu on kaivettu jostain ojasta.

Jos ei maltti riitä kunnolliseen opetteluun ja harjoitteluun, niin suosittelen että vaihdat harrastusta. Ne mainosvideoiden "paina nappia ja kuvaa cooli video" jutut on samaa tasoa kun laita axea ja saat naista mainokset.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #11 : 30 Huhtikuu, 2016, 09:29:32 »
Jaa olikin tuohon logijuttuun vastattu...
« Viimeksi muokattu: 30 Huhtikuu, 2016, 09:48:39 kirjoittanut okallio »

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #12 : 25 Toukokuu, 2016, 11:39:28 »
Tuukkajk loistavaa ;D laitas yvllä tietojas nii postitan sulle mitallin ;) Nyt on sen verran täydellisen hepun kommentit 8)
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa jkarjanl

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #13 : 25 Toukokuu, 2016, 13:02:41 »
Mun mielestä te olette vähän turhan julmia ketjun aloittajalle, ei se nyt ihan hirveän väärin ole tehnyt.

Käsi ylös joka ei ole koskaan lennättänyt veden yläpuolella? Parin metrin korkeudella? Lähtökohtaisesti tilanne nro 1 on mun mielestä ihan ok, en näe mitään käyttäjän virhettä siinä. Aivan varmasti säikäyttää tuollainen itsestä riippumaton tekniikan temppuilu. Toki on sekin mahdollista että on vahingossa vaihdettu lentomoodia niinkuin myyjäliike oli lokeista tulkinnut, yhtä kaikki niin on käynyt monellekin meistä.  ::)

Toinen tapaus eli automaattisen törmäyseston testi meni mielestäni myös niinkuin pitikin. Ei siinä missään sanottu että se olisi täysillä kohti lentänyt, ihan hyvin voisin itsekin kuvitella testaavani ko. ominaisuuttaa lentämällä hitaasti itseäni kohden, tietysti valmiina peruuttamaan ja/tai väistämään. Testi meni ihan ok, ja vielä toisenkin kerran. Sen jälkeen tuli taas sama (?) tekniikan virhe kuin ensimäiselläkin kerralla, ja sen seurauksena kaputti.

Eli koneyksilössä on mahdollisesti ollut alunperinkin ongelmaa. Paha kyllä kaputin jälkeen myyjätaho voi vedota ongelmien johtuvan siitä joten takuun voi varmaan unohtaa. Varsinkin kun on ostettu netistä ulkomailta.

Johtuuko nuivat vastaukset ja lähes suoranainen piruilu vain kateudesta? Siitä että jollakin aloittelijalla on rahaa laittaa tuo 1600,- kopteriin mistä suurin osa meistä vain haaveilee?  ;)

Luulen että aloittaja oppi tästä parikin läksyä, mutta varmaan päällimmäiseksi jäi tunne että ei ainakaan foorumille uskalla ongelmistaan enää kirjoittaa jos vastaanotto on tätä tasoa.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #14 : 25 Toukokuu, 2016, 13:34:37 »
Mun mielestä te olette vähän turhan julmia ketjun aloittajalle, ei se nyt ihan hirveän väärin ole tehnyt.

Käsi ylös joka ei ole koskaan lennättänyt veden yläpuolella? Parin metrin korkeudella? Lähtökohtaisesti tilanne nro 1 on mun mielestä ihan ok, en näe mitään käyttäjän virhettä siinä. Aivan varmasti säikäyttää tuollainen itsestä riippumaton tekniikan temppuilu. Toki on sekin mahdollista että on vahingossa vaihdettu lentomoodia niinkuin myyjäliike oli lokeista tulkinnut, yhtä kaikki niin on käynyt monellekin meistä.  ::)

Toinen tapaus eli automaattisen törmäyseston testi meni mielestäni myös niinkuin pitikin. Ei siinä missään sanottu että se olisi täysillä kohti lentänyt, ihan hyvin voisin itsekin kuvitella testaavani ko. ominaisuuttaa lentämällä hitaasti itseäni kohden, tietysti valmiina peruuttamaan ja/tai väistämään. Testi meni ihan ok, ja vielä toisenkin kerran. Sen jälkeen tuli taas sama (?) tekniikan virhe kuin ensimäiselläkin kerralla, ja sen seurauksena kaputti.

Eli koneyksilössä on mahdollisesti ollut alunperinkin ongelmaa. Paha kyllä kaputin jälkeen myyjätaho voi vedota ongelmien johtuvan siitä joten takuun voi varmaan unohtaa. Varsinkin kun on ostettu netistä ulkomailta.

Johtuuko nuivat vastaukset ja lähes suoranainen piruilu vain kateudesta? Siitä että jollakin aloittelijalla on rahaa laittaa tuo 1600,- kopteriin mistä suurin osa meistä vain haaveilee?  ;)

Luulen että aloittaja oppi tästä parikin läksyä, mutta varmaan päällimmäiseksi jäi tunne että ei ainakaan foorumille uskalla ongelmistaan enää kirjoittaa jos vastaanotto on tätä tasoa.

Täysin samaa mieltä 8)  Tämäkin on yksyy miks kaikki ketjut melkeen menee offiks. Kun ei tule asiallisia neuvoja >:(
« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu, 2016, 13:37:07 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #15 : 25 Toukokuu, 2016, 15:38:08 »

Laitetaan nyt sitten asiallisia neuvoja kun niitä pyydettiin. Mielestäni nämä perusasiat vain olisi hyvä olla selvillä jo ennen kuin kopterilla lähdetään lentämään äärirajoilla täysin sensorien ja sateliittien varassa.


Ensimmäinen ongelma:

Jos kopterin lentää tarpeeksi kauas, niin yhteys katkeaa ennemmin tai myöhemmin, etenkin kun antennit on asetettu noissa ensimmäisen viestin kuvissa näkyvään asentoon. Yhteyden katketessa kopteri laskeutuu, ellei sille ole erikseen kerrottu että yhteyden katketessa sen tulisi palata kotiin.

Korjaus: Aseta antennit siten, että ne ei koskaan osoita suoraan kopteria kohti ja älä lennä liian kauas. Aseta kotiin paluu toiminto päälle ja varmista että kotiin paluu tapahtuu riittävän korkealla. Varaudu aina ottamaan kopteri manuaalisesti hallintaan, sillä esim. kompassin epänormaali tominta saattaa aiheuttaa kopun lentotilan siirtymisen yllättäen ATTI tilaan.

Toinen ongelma:

Missään ei ole mainittu että P4 osaisi väistellä liikkuvia esteitä. Joten havaitessaan epänormaalia liikettä, se oletti että sensorissa tai sen calibroinnissa on vikaa ja jätti esteiden väistelyn lentäjän hallintaa.

Korjaus: Älä yritä lentää väkisin päin liikkuvia kohteita. Ole aina varautunut ottamaan kopteri maunaalisesti halintaasi. On parempi että kopteri normaalista poikkeavissa tilanteissa antaa ohjauksen ja päätäntä vallan lentäjälle, kuin että se oma toimisesti päättäisi esim. lentää takaisin Kiinaan. Tästä syystä on hyvä opetella lentämään kopteria myös manuaalisesti (ATTI tilassa), jolloin yhden tai useamman sensorin tippuminen pois pelistä, ei aiheuta kopterin hallinnan menetystä.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #16 : 25 Toukokuu, 2016, 21:29:52 »
Mikäli P4 valottaa tuota "forward vision error...jne" niin se voi luulla näkevänsä esteitä vaikkei niitä sen edessä olisikaan. Mikäli käynnistys tuottaa mitä tahansa herjaa ruudulle, kannattaa se uusia niin kauan että kopteri on pystyssä ja tyytyväinen. Itselläni on tehnyt tuon kerran noin 60 lennon aikana, silloin buuttaus poisti ongelman. Attilla tai peruuttamalla pääsee pois vaikka sensorit sekoilisivatkin.
TP.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa Jarnox

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #17 : 27 Kesäkuu, 2016, 01:09:21 »
Palataanpas tähän aiheeseen...

Tuli sen verran näppäriä vastauksia ekan postauksen jälkeen että ei huvittanut enää kirjottaa.
Joko jollain on lukemisen ymmärtämistä, tai halu päästä vaan huutelemaan.
Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi vittuilun makua muutenkin...

Muutaman asian korjaisin kun joku luki näppärästi rivien välistä.

Ensimmäisen ongelman kohdalla kopteri oli näköetäisyydellä, lentolokin mukaan max 60m päässä minusta.

Toisen ongelman sattuessa lennätin kopteria itseäni kohti. EN yrittänyt lentää itseäni päin, sen verran on itsesuojeluvaistoa kuitenkin. Seisoin myöskin paikoillani, enkä väistellyt. Kopteri toimi tässä vaiheessa täysin normaalisti ja pysähtyi.

Laite on ostettu Suomalaisesta kaupasta, ei tilattu netistä.

Kauppa ei ota vastuuta vaan siirtää vastuun eteenpäin usean rekamaation jälkeen. Ensimmäisellä kerralla kun olin yhteydessä huoltoon, siellä sanottiin että minun tulee toimittaa lentolokit DJI:lle, kopteri sekä tarvittavat paperit huoltoliikkeeseen. Kyseenalaistin kopterin viemisen huoltoliikkeeseen, useaan kertaan kysyin että miksi tämä pitää toimittaa kun lentolokeista näkyy aivan selvästi että ohjauksen ja kopterin välillä on vikaa. Vastaukseksi sain että kopteri LÄHETETÄÄN AINA DJI:lle, jotta voivat tehdä päätöksen viasta.
Kiikutin laitteen seuraavaksi huoltoon ja vastaukseksi sain viikon päästä tuon "Lentolokien mukaan kopteri toimi koko lennon ajan normaalisti." Kopteria ei kuitenkaan lähetetty DJI:lle vaikka näin minulle sanottiin useaan kertaan. Minusta tämä on suoraan sanottuna paskaa, olen juossut kopteri kainalossa huollon ja liikkeen välillä josta tämän ostin.

Lopputulos:
Vika ei mene takuuseen, enkä voi avata kopteria koska silloin tämä "olematon" takuu ei varmasti ole enää voimassa.
Olen yrittänyt sata kertaa kalibroida IMU sensoreita tuloksetta, kerran pääsin jo 76%
Olen käynnistänyt ja nostanut kopterin ilmaan, mutta en ole uskaltanut lentää kuin parin metrin korkeudella lähietäisyydellä.
ATTI-moden kun laittaa päälle niin lähtee itsestään taakse päin aikamoisella vauhdilla.
 
Nyt tämä 1600€ maksava laite pölyttyy nurkassa, koska kukaan ei ota vastuuta vaan tämä on ainoastaan lentolokien perusteella todettu toimivan täysin normaalisti ja törmäys on kuskin vika.

Jos sinulla ei ole vinkkejä kuinka ongelma takuun / kaupan / huollon kanssa ratkaistaan, tai kalibrointi ongelman saa poistumaan, ole hyvä ja siirry seuraavaan keskusteluun kiitos!

Poissa Jukka74

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #18 : 30 Kesäkuu, 2016, 11:37:41 »
Moro itellä P4 ja on kyllä mahtava kapistus vaikkakin ehkä ylihintainen.....Sport modella onnistuin saamaan puu osumankin laite toimii kuitenkin onneksi vielä...
DJI ei taida tuntea sanaa "takuu" tai ainakin se on niille punainen vaate....Itsellä oli P1 ja siinä oli ongelmia riittävästi eikä mikään kuulunut/mennyt takuuseen. Konetta läheteltiin edes takaisin 1kk ajan ja aina bumerangi...Lopuksi piti vain ymmärtää kysyä että paljoko maksaa kun sen laitatte kuntoon..Vastaus tuli muutamassa tunnissa että 25€+postit..Kyllä ketutti olematon hinta mutta iso riita maksoin pois ja kone tuli ehjänä eikä ongelmia enää ollut.

Aika surutta avannut ton P4 kapistuksenkin eipä siinä kuitenkaan takuuta ole jos se hajoaa..

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #19 : 30 Kesäkuu, 2016, 19:29:08 »
Jarnox:
Sitte kannattanee alkaa pitämään yhteyttä omin jaloin djiille päin ja en ota kantaa kannattaako ottaa yhteyksiä johonkin kuluttajasuojaviranomais een.

Lähtökohtaisesti näiden vehkeiden kanssa on ollut tapana lähteä siitä, että jos paketista ulos ottaessa on toiminut niin seo toiminut sit.
Takuuhan on vapaaehtoinen case myyjän puolelta ja tässä tapauksessa ei ole puolin eikä toisin todistettavissa mitenkään että mitä on oikeassa elämässä tapahtunut.



Jukka74:
Kiitos meilistä! (related tämä viesti: http://www.kopterit.net/index.php?topic=28710.msg278181#msg278181 )

Toivottavasti shitella saa huomiseksi kirjeen teille asti!





Ja mitä tulee dji "takuu" käytäntöön, omalla kohdalla ei ole kuin yksi case p3 kanssa ja se meni mallikkaasti.
Tilasin siis laitteen heidän omasta storesta, täysin toimiva jne mutta pieni kosmeettinen vamma, laitoin viestiä että haluan semmosen laitteen missä ei ole mitään tahroja enkä maksa markkaakaan mistään lisää.
---> ups haki romut kotoa ja ups toi romut kotio, 0e ja kaikki hyvin.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Phantom 4 ongelma - Apuja kaivataan
« Vastaus #20 : 03 Heinäkuu, 2016, 07:04:43 »

ATTI-moden kun laittaa päälle niin lähtee itsestään taakse päin aikamoisella vauhdilla.
 

Toi viittaa kyllä siihen, että kalibrointi on suoritettu vinossa tai mahdollisesti paikassa missä on magneettista häiriötä. Atti modessa pitäisi lähteä vaan ilmavirran mukana liikkumaan. Tyynessä kelissä siis hitaasti jonnekkin päin lähtee vaeltamaan.

Koska multeissa tekniikka hoitaa hommat, niin kalibroinnit ovat todella tärkää suorittaa oikein. Itselläni P2V+ ongelmia ollut vain radiomaston läheisyydessä(500m) ja vain manual mode pelastaa vaikeimmissa tilanteissa(jos sekään).
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
9867 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Helmikuu, 2017, 19:08:34
kirjoittanut rotomoto
0 Vastauksia
6992 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2017, 19:24:44
kirjoittanut TeroS
4 Vastauksia
9240 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2017, 13:35:04
kirjoittanut Tuomas P.
0 Vastauksia
2113 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Syyskuu, 2018, 18:23:20
kirjoittanut jupasierra
2 Vastauksia
2106 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2019, 01:37:29
kirjoittanut jonitsi