Kirjoittaja Aihe: Olikohan tässä järkeä?  (Luettu 4964 kertaa)

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Olikohan tässä järkeä?
« : 06 Toukokuu, 2016, 19:59:42 »
Sain moottorien värinät pikkuisen vähemmäksi ilman gimbaalia olevalle kameralle siten, että poistin moottorien aluslevyt (alumiiniset) ja ostin niitä pakeliittilevyjä tilalle - tästä jatkoin rei'ittämällä paksusta huonekaluhuovasta kahden levyn väliin vaimennusmateriaaliksi valmiit ympyrän muotoiset palat.

Rei'itys oli sinänsä helppoa, koska huovat oli valmiiksi liimapintoina ja ne saattoi liimata suoraan pakeliittilevyyn, koska se jää myös siihen. Reikien kohdat oli näin myös valmiina.Toinen levy tuli sitten toiselle puolelle.

Tuli semmoiset "kerrosvoileivät" jokaisen moottorin alle, jotka vastaavat paksuudeltaan suunnilleen niitä alumiinisia levyjä eli omat ruuvit kävivät edelleen.

Onkohan kellään muulla tällaisia kokemuksia/virityksiä?
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2016, 20:07:29 kirjoittanut Walkera QRX350 Pro »

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Olikohan tässä järkeä?
« Vastaus #1 : 06 Toukokuu, 2016, 21:41:49 »
Voihan sen noinkin tehdä. Kuitenkin parempi olis korjata se varsinainen ongelma (horkkamoottorit). Onko tullu testattua paljonko ne motit pääsee kääntyilemään tuolla kiinnityksellä. Multi on kuitenkin aika tarkka moottorien asennosta.

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: Olikohan tässä järkeä?
« Vastaus #2 : 06 Toukokuu, 2016, 23:13:42 »
Itse asiassa juuri tuo moottorien asento olikin se ongelma - ainakin aluksi, kun ei kaikki meinannut millään mennä suoraan, jos kiristi ruuvit jotakuinkin samalla tiukkuudella.
Mutta menihän nekin lopulta vaakasuoraan kun aikansa passasi. Tässähän oli tarkoituskin, ettei niitä ruuveja vedetä kovin tiukalle, jotei ne huovat siellä välissä litisty liika ja näin menetä joustavuuttaan.

Onhan sitä tullut youtubesta katsottua niitä moottorien tasapainoituksia, mutta ei köyhällä ole oikein selaisia välineitä, millä moottorit saisi tasapainoon - propellien tasapainoitus kylläkin. Siihen löytyy oma laitekin.

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Olikohan tässä järkeä?
« Vastaus #3 : 07 Toukokuu, 2016, 06:07:39 »
Moottorien laakerit lähinnä sen ongelman yleensä tekee.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Olikohan tässä järkeä?
« Vastaus #4 : 24 Toukokuu, 2016, 14:12:12 »
Itse kun tein joustavan moottorikiinnityksen, se aiheutti n.465% lisää värinää, koska moottori pääsi tärisemään vapaammin.

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: Olikohan tässä järkeä?
« Vastaus #5 : 12 Elokuu, 2016, 23:07:10 »
No, minäkin luovuin juuri "kerrosvoileivistäni", koska niitä piti kiristää aina silloin tällöin ja lopuksi ne menee samalla tavalla koviksi kuin jos siellä ovat ne alkuperäiset alumiinilevyt - ja nythän ne siellä taas on, eikä näy mitään eroa värinöissä........että silleen.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5375 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Lokakuu, 2008, 11:19:00
kirjoittanut reiska48
26 Vastauksia
11717 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2008, 13:12:16
kirjoittanut kaardian
7 Vastauksia
5128 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Helmikuu, 2013, 09:31:57
kirjoittanut Juge
21 Vastauksia
7219 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2018, 08:30:36
kirjoittanut Murgo
6 Vastauksia
1234 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Joulukuu, 2023, 21:59:58
kirjoittanut Dutchman