Kirjoittaja Aihe: Normaalia?  (Luettu 5188 kertaa)

Hedgehog

• Vieras
Normaalia?
« : 20 Lokakuu, 2008, 21:59:48 »
Että Ns leiju modessa iso viive ennen kuin rootori lähtee pyörimään? ja sitten täys kierokset yhtä äkkiä? ??? ??? Arvatkaapas lähtikö lapasesta siinä vaiheessa ja se kun ei laskenut kieroksia vaikka veti kaasu tikun alas.. kokeilin myös jäkikäteen ilman rootoria trimmin nostin keskelle ja silti kaasu tikusta ei inahdakkaan :-\ luulisi olevan helponpaa jos se ottaisirauhallisesti ja tasaisesti kieroksia eikä yhtä äkkiä ryntäisi.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Normaalia?
« Vastaus #1 : 20 Lokakuu, 2008, 22:36:22 »
Siis onko idle up oli pääl?
Normi modessa ei pitäs tehä nuin idle up on sitte asia erikseen

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Hedgehog

• Vieras
« Vastaus #2 : 20 Lokakuu, 2008, 22:39:05 »
eip ollut kuin lähettimessä väärät asetukset nyt toimii ja kopteri paskana :-\ kun tuo ohjekirja niin helvetin sekava ja 40 euron edestä pitää tilata osia ::)
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2008, 23:52:43 kirjoittanut Hedgehog »

Belt pilot

• Vieras
« Vastaus #3 : 21 Lokakuu, 2008, 09:07:03 »
Varaosien myyjät tulevat hyvin tutuiksi tässä harrastuksessa.Minä ainakin ememmän niihin yhteydessä kuin sukulaisiini  :D

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #4 : 21 Lokakuu, 2008, 10:32:21 »
no lähettimessähän se idle up vimpstaakkeli on ^^
Mutta onnea, siitä se lähtee :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Belt pilot

• Vieras
« Vastaus #5 : 21 Lokakuu, 2008, 13:11:35 »
Koulutuksen alkuvaiheessa (elikkäs nyt) irroitin lähettimen idle up katkaisijan johdot . Sattunut sen verran vahinkoa kyseisellä katkaisijalla !
Ei tarvitse muuta kun joku vahingossa kääntää katkaisijan väärään asentoon , niin minä en ainakaan muista tarkistaa että missäs asennossa vivut on. Kai sitten jos joskus hommaa kalliimman kopukan tulee kaikki tsekkattua moneenkertaan ( tai sitten ei ) ;D

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #6 : 21 Lokakuu, 2008, 13:40:16 »
minun esky ei ainakaan suostu toimimaan jos tuo vipu on idle asennossa.. Ja oma esky sai hepuleita jos antenni osu johonki tah sitä heilutti ku oli välystä :s

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

jpheli

• Vieras
« Vastaus #7 : 22 Lokakuu, 2008, 03:25:31 »
minun esky ei ainakaan suostu toimimaan jos tuo vipu on idle asennossa.. Ja oma esky sai hepuleita jos antenni osu johonki tah sitä heilutti ku oli välystä :s

Tohon ei kandee luottaa... Aina pitää tarkistaa radio ja sen asetukset ennenkuin laittaa sähköt päälle kopteriin. Koskee myös (ja varsinkin) kehittyneimpiä radioita. Noissa paremmissa radioissa kun vielä voi olla kymmeniä eri profiileja käytössä.

esim Futten 7C:ssä on 10 eri ohjelmointi profiiliä mitä voi käyttää ja nimetä sopivasti. Sit on läjä kytkimiä. No tärkeimmät kytkimethän on tuo norm/idle 1/idle 2 kytkin ja sitten tietty throttle hold kytkin. (Kaikissa radioissa ei ole kahta idle up asentoa). Sitten tietty luonnollisesti se kaasu/pitch pitää olla alhaalla, muuten voi mennä esim vahingossa nopeuden säätimen säädöt metsään tai muutenvain lähteä kone lapasista :)

Tarkkuutta vain, ja jos ei meinaa muistaa että mitä kaikkee piti tehdä ennen lentoa niin voihan sitä aina kirjottaa itselleen muistilapun. Niin ne lentäjätkin tekee joka kerta kun istuvat koneen ohjaimiin ja vaikka olisivatten tehneet sitä 30 vuotta, aina käydään sama check lista läpi.

--jp

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #8 : 22 Lokakuu, 2008, 10:07:19 »
Jep, itse omistan dx7, taitaa olla 20 ohjelmapaikkaa? :S
Mutta eikös näissä ole jo sitten model matchit yms yms :p
Ps. ja se olikin vahinko että ne vivut oli miten oli ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

jpheli

• Vieras
« Vastaus #9 : 22 Lokakuu, 2008, 10:26:15 »
Jep, itse omistan dx7, taitaa olla 20 ohjelmapaikkaa? :S
Mutta eikös näissä ole jo sitten model matchit yms yms :p

Juu näin taitaa olla, futtessa oli tuo 10. Ja ei, kaikissa ei ole modem mathceja. DXässä muistaakseni oli profiili bindattu vastariin ja tätä porukka kiroilee. Futtessa vastari on vain bindattu radioon ja sitten voi itse määritellä että profiilia käyttää.

Kummassakin on hyvä ja huonot puolensa. DXässä ei pääse sattumaan niin helposti vahinkoa mutta useampian profiilien käyttö on taasen mahdotonta. Itse tykkään että voi käyttää useampaa profiilia. Pitää vain olla huolellinen asetuksissa jne kun käyttää. Tietty riskejä voi minimoida järkevällä profiili määrittelylläkin. Esim että kaikissa profiileissa kaasu käyttäytyy samalla lailla ja käyttämättömien profiilien kaasukäyrät on nollissa...

--jp

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4246 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Heinäkuu, 2009, 21:24:26
kirjoittanut mnentwig
2 Vastauksia
2511 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Tammikuu, 2015, 14:49:57
kirjoittanut Hese64
1 Vastauksia