TraFi kun sallii nämä sähköavusteiset laitteet tieliikenteeseen nykyään niin johan nyt toki vanhat akut hyötykäyttöön.
Päivätyökseen ku sorvailee osia niin niitä on tarvittaessa helppo sorvata itellekki aina sillon ku sattuu viikonloppuna olemaan kone tyhjänä. Vähän huono oon kuvaamaan kaikkia työvaiheita ja tämän aiheenki kirjottamisen alotin nyt sitte ku projekti on jo pitkällä.
No alunperin hommahan lähti liikkeelle siitä että aloin tuumailemaan että mistä alan rakentaa. Ebay tarjos sen verran hyvään hintaan noita valmiita "aihioita" että päädyin sitte ostamaan valmiin rungon mitä aloin jatkokehittämään. Remmiveto moniurahihnalla on kaikkein helpoin mulle sovellettava, koska pystyn niitä hihnapyöriä askartelemaan ihan minkä tahansa kokosia töissä ja remmihän on muutenki hieno vetotapa ja tuttu esim tuosta Protoksesta joka sen ku toimii ja toimii vaan vakio remmillä.
No takahaarukkaa vois miettiä uusiks jotta saan sinne tehtyä sähkömoottorilla fiksusti vedon ja iski jotenki silmään tuo osassa mm. BMW:n moottoripyöristä tuttu yksipuolinen takahaarukka. No sellane se on tehtävä sitte.
Polttoleikattiin kaverin firmassa ja hitsaus myös siellä. Hitsauksen jälkeen oli tällästä kädessä. Tästä puuttu vielä takajousen vastakappale.
Sitte tarvitaan taka-akseli. Ei muuta ku sorvi laulamaan.
Sitten vähän lisää hitsaamista ja osien suunnittelua ja tällä hetkellä mennään tässä vaiheessa. Jousitus toimii edessä ja takana ja koepotkimiset on tehty ja hyvin rullaa.
Xen:iltä ostin nopariks YEP80A:n ja J@ni:lta tietenkin tulee moottori.
Alustavasti oon ajatellu 3S LiPo:lla ajaa ja alennusvaihdetta tulee reilusti. Tarvittaessa nostan sitte 4S setupille tai jopa 6S setupille jos alkaa paikat käydä kuumana. Vauhtiahan tälläsellä saa valon, heijastimen ja äänimerkinantolaitteen kanssa olla 25km/h mutta se on suht hurja vauhti mennä tuollasen lankun päällä. Hitaampiki piisaa kunhan menee ylämäet sitte samaa vauhtia puutumatta.
Jospa nyt tulis otettua enemmän kuvia ja videotaki ku on tää aihe pystyssä.