Kirjoittaja Aihe: 500 kokoisen kopterin hankinta.  (Luettu 45588 kertaa)

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #25 : 25 Toukokuu, 2016, 12:11:25 »
Ei toi 500 goblin ihan mahdottoman paljon kalliimpi ole kun rekkulakaan jokusen kympin johtuen kopan hinnasta. Rekkulassa kun melkein aina torpissa menee perä putki ja torque tube soseeksi ja luultavasti perän rattaita. gobbelossa kun on perä ja moottori välitetty hihnalla luultavasti säilyy perä ehjempänä ja peräputkikaan ei edes aina mene totaalisesti rikki kun siinä on ne katkos pultit, eikä moottorin laakeritkaan ole torpissa välttämättä ensimmäisenä morjens.
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #26 : 25 Toukokuu, 2016, 12:35:16 »
Tuo nyt on taas niin turhaa puhetta mitä torpissa säästyy ja mitä ei. Molemnat menee aivan soseeksi kun kunnolla tonttaa!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #27 : 25 Toukokuu, 2016, 12:59:10 »
Mutta kyllä ne koneet vaan erilailla torppaa, ja harvemmin niitä tulee aivan silpuks ajettua (meillä päin ei ainakaan montaa tapausta oo ollu). Goblinissa toi peräputken irtoaminen on kiva ominaisuus, kyllä ne jollain prosentilla ehjinä säilyy.
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Sute

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #28 : 25 Toukokuu, 2016, 13:10:09 »
Mutta kyllä ne koneet vaan erilailla torppaa, ja harvemmin niitä tulee aivan silpuks ajettua (meillä päin ei ainakaan montaa tapausta oo ollu). Goblinissa toi peräputken irtoaminen on kiva ominaisuus, kyllä ne jollain prosentilla ehjinä säilyy.

Ehkä eniten Suomessa G500S:n torpanneena olen loistavaksi kikaksi huomannut vetästä peräputken muovipultit hieman ylikireelle, niin mutut katkeavat kannastansa ja säästävät putken repämästä siitä muttereiden kohtaa. ::) Silloinhan tuo menee uusiksi. Kaksi kertaa katkennu noi pultit jo torpissa ja putki säästynyt.. ;D   

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #29 : 25 Toukokuu, 2016, 13:49:07 »
Tottakai kun kunnolla vetää tonttiin niin ei siitä välttämättä mistään koneesta ole jäljellä kuin kasa alumiinia ja hiilikuitua  :) Itsellä on ollut vanhempi trex 500 ja siitä meni aina peräputki, torque tube ja rattaita jos sattui vähänkään perä osumaan maahan ja jos tehoilla tuli tonttiin aina meni moottorin laakerit mutta nämä ovat mitä itsellä oli ja laitteet varmasti päivittyneet siitä. kalliitahan nuo osat eivät olleet mutta ärsyttävää puuhaa. Jokaisessa laitteessa on ne omat helpoiten rikki menevät osat.
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #30 : 25 Toukokuu, 2016, 14:00:23 »
Itse torppason 500pron noin että nuppi ja koppa aivan soirona. Mutta petäputki täysin ehkä. On vieläkin hyllyssö siinä jamassa. Että kyllä se riippuu tuleeko petä edellä hirmu vauhtia vai pikku leijjuttelusta kyljelleen.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #31 : 25 Toukokuu, 2016, 14:06:53 »
Rane nyt on kyllä sulla sitä turhaa jaarittelua eikä viltsulla :D mä torppasin 380 kolme kertaa ennenku tartti peräputki vaihtaa. Irtos vaan aina pultista. Ei oo 500 mutta oon nähny myös 700 kokosella tehtävän saman ja perän irtoavan ehjänä joten eiköhän päde myös 500.

On se goblinin perä nii lujasti kiinni että jos se torpissa irtoaa ni kyllä se olis sillon perinteinenkin perä ollu soirona.

Mulla on myös ollu allun 500 ja sitä ei ollu kiva ruuvata. Sikana monimutkaisempi ku goblinin rakenne. Rattaat, tt, tt laakerien liimaukset ja pujotukset jne.

Tottakai se riippuu ihan tuurista mitä hajoaa. Kyllä noi eri koneet silti torppaa erilailla ja toisten huoltaminen on vaan mielekkäämpää.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #32 : 25 Toukokuu, 2016, 14:46:32 »
Ite olen 570KSE nyt torpannu parikertaa siten, että perä irtoaa pulteista. Ei tullut naarmun naarmua. Samalla putkella mennään edelleen.
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #33 : 25 Toukokuu, 2016, 15:20:44 »
800 logo menee about aina kittinä ;D

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #34 : 25 Toukokuu, 2016, 16:54:35 »
800 logo menee about aina kittinä ;D
Se nähtiin PKWSM 2015. Mutta Oulun leirillä oli logo på 800 komeeta menoo. Eipä vielä o G500 mutta ehkä kohta. 450L saa siirtyä syrjään vähäks aikaa. Onhan mulla gyroja laittaa ja pitää koneet ilmassa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #35 : 25 Toukokuu, 2016, 19:40:44 »
Torppauskuluista pääsee aika hyvin selville, kun listaa läjän varaosia vertailee niitä sitten koppelon ja allun kesken. Jos nyt vertaa vaikka niitä periä, niin pari allun putkea+kardaani on 30€, koppelon peräputki vähän yli 50€. Mikäs muuten estää allusta tekemästä hihnallista versiota, jos pelkää kardaanin hajoamista?

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #36 : 25 Toukokuu, 2016, 20:32:42 »
 Mikäs muuten estää allusta tekemästä hihnallista versiota, jos pelkää kardaanin hajoamista?

HÄKKINEN ;D ;D ;D
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #37 : 25 Toukokuu, 2016, 20:47:30 »
Torppauskuluista pääsee aika hyvin selville, kun listaa läjän varaosia vertailee niitä sitten koppelon ja allun kesken. Jos nyt vertaa vaikka niitä periä, niin pari allun putkea+kardaani on 30€, koppelon peräputki vähän yli 50€. Mikäs muuten estää allusta tekemästä hihnallista versiota, jos pelkää kardaanin hajoamista?
Tohon pitää lisätä vielä rattaat eteen ja taakse sekä laakereita ja mahdollinen peräkasetti sekä streevat jotka goblinista puuttuu kokonaan. Yhtälöön pitää laskea myös se että goblinin perä irtoaa usein ehjänä tai ainakin käyttökelpoisena.

Näillä eväin goblinin perä muuttui just ainakin puolet ellei kolmekertaa halvemmaksi kun rekkulan perä.

Näistä on sitäpaitsi ihan turha jauhaa jos ei ole molempia omistanut.

Molemmat on hyviä koptereita mutta suunniteltu kovin eri tavoin.

Itsellä painaa myös huollon helppous. Se on ehdottomasti yksinkertasen goblinin puolella ja rankasti.

Itse en vaan voi katsoa vierestä ku joku aina nostaa ton goblinin perän hinnan. Ei se ole kalliimpi. Enemmän mulla meni rahaa rekkulan kanssa niihin rattaisiin, torquetubeihin, putkiin ja streevoihin ku goblinia torpatessa.

Kaikki torpit on tietty tosin yksilöllisiä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #38 : 25 Toukokuu, 2016, 21:05:44 »
Niin, no mistä minä noista tiedän ku ei ole ollut kuin hihnavetoisia laitteita, juuri sen takia kun en halunut ostaa kardaanillista. Harvoin on mennyt mulla putken tuet rikki, ja voin sanoa että 500sia on tumpattu peltoon oikein urakalla. 500 koppelo odottaa hyllyllä tumppaamista. Yhden sellaisen torppaamisen olen vierestä seurannut, eikä siihen riittänyt pelkkien pulttien vaihto, mutta kaikki torpithan on yksilöllisiä..

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #39 : 25 Toukokuu, 2016, 23:40:58 »
Mikäs muuten estää allusta tekemästä hihnallista versiota, jos pelkää kardaanin hajoamista?

HÄKKINEN ;D ;D ;D
En mä ketään estä. Jokainen saa rakentaa semmosen vehkeen kun haluu.
Mulla ei oo ongelmia kardaani vehkeiden kanssa. Remmien kanssa elämä on toisin.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #40 : 31 Toukokuu, 2016, 18:45:39 »
UPS toi keskimaasta paketin. Nyt pitäisi vaan kasata...
« Viimeksi muokattu: 31 Toukokuu, 2016, 19:36:13 kirjoittanut maek »
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #41 : 31 Toukokuu, 2016, 19:31:03 »
Sehän näyttää hyvälle!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #42 : 31 Toukokuu, 2016, 19:41:10 »
Pari pikaista neuvoa:

- Kasaa rauhassa :)
- Pura myös esikasatut, tarkista/lisää lukitteet
- Nauti :)

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #43 : 31 Toukokuu, 2016, 20:19:48 »
Pari pikaista neuvoa:

- Kasaa rauhassa :)
- Pura myös esikasatut, tarkista/lisää lukitteet
- Nauti :)

Joo, esikasatuissa osissa oli kaikki ruuvit jätetty löysälle.
Varmaan tarkoituksella koska olivat vain vähän matkaa kierretty kiinni.
Tuossa tuli jotain lukitetta mukana. Yksisuuntaislaakerin rasvaakin tuli.
Pitääkö leparikin rasvata kuten ohjeessa neuvotaan?
Entä mitä rasvaa kannattaa laittaa painelaakereihin?
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #44 : 31 Toukokuu, 2016, 21:31:26 »
Lepariin joo rasvaa, mut kannattaa olla tarkkana ettei sitä pääse leparin kierteisiin. Ite oon laittanu just tota aliganin sluirumia (kun sitä sattuu olemaan).
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #45 : 06 Kesäkuu, 2016, 06:54:56 »
Nyt on kasattu. Pari akullista eilen illalla kokeilin kovassa tuulessa. Hyvältä vaikutti.
Pysyi kovassa tuulessakin hyvin paikallaan. Lentoaikaa tuli 3300 6s  turnigylla 5min rauhallisella lennätyksellä.
Hälytys oli 3,5 V / kenno rasituksen alla, jolloin otin alas.
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #46 : 06 Kesäkuu, 2016, 10:18:34 »
Aika tyhjäks ajat akut.

4.20v = 100%
4.03v = 76%
3.86v = 52%
3.83v = 42%
3.79v = 30%
3.70v = 11%
3.6?v = 0%
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #47 : 06 Kesäkuu, 2016, 10:23:16 »
Lennon jälkeen akut toipu sen verran että mittari näytti 20 - 24 % varausta eli yli 3,7 V / kenno.
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #48 : 06 Kesäkuu, 2016, 10:30:44 »
Silti aika turhaa ajaa noin tyhjäksi. Kestää pidempään kun leijutat vaan 4:30.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 500 kokoisen kopterin hankinta.
« Vastaus #49 : 06 Kesäkuu, 2016, 10:36:59 »
Enempi ehkä merkitystä että miten paljon virtaa meni akkuihin latauksessa. Jos menee alle 80% niin voi olla vielä ihan ok. Tuo pelkkä jännitteeseen perustuva akun monitorointi on siitä huono että isolla virralla räimiessä tulee hälyrajat aika nopeasti vastaan kun jännitteet kyykkää kuorman alla. Sitten jos sievästi lilluttelee niin meneekin huomattavasti enempi virtaa ulos kun ei pääse jännite kyykkäämään niin paljon. Jos liian alas säätää hälyrajat niin voi kyllä vahingossa päästä liian tyhjäksi akut. Kannattaa seurata latauksessa että mitä sinne menee oikeasti sisään eri hälyrajoilla.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
4421 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Tammikuu, 2011, 22:21:44
kirjoittanut Lauri P
20 Vastauksia
15567 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2014, 13:07:33
kirjoittanut Korppi
19 Vastauksia
12116 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Joulukuu, 2013, 14:11:53
kirjoittanut kekke
43 Vastauksia
16395 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Toukokuu, 2015, 20:36:40
kirjoittanut jkkmobile
7 Vastauksia
11479 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Huhtikuu, 2015, 23:03:41
kirjoittanut Korppi