Tulipa tämmöinen evo sitten tilattua kostoksi saksalaisille kun eivät tunnu saavan toimitettua warpin varaosia järkevässä ajassa. Ladilta tuli melkein siihen 24h.
Tarkoitus oli kasata aluksi kaikilla warpin sähköillä, että pääsee lentämään nopeasti. Tosin vbar piti vaihtaa brainiin, jotta olisi saanut sen rescuen, mutta kun ei olla strömsössä, niin sehän oli rikkinäinen jo paketista. Kaksi nuppiservoa ei liiku ollenkaan vaikka mitä tekisi. Kokeilin kokonaan toisia servojakin, mutta ainoastaan peräservossa ja yhdessä nupista on eloa. Servot toki toimii vbarilla ja servotesterillä ja tuskin purkin konffeissakaan on vikaa, koska tekee samaa sekä Jetillä UDI:lla ja PPM:llä, kaivoinpa vielä Spektruminkin kaapista ja sama homma silläkin. Transmitter sivulla toki prosentit juoksee niinkuin pitääkin, mutta servoille asti ne ei kulkeudu.
Jäähdyttelin hermoja päivän ja kasasin sitten vbarilla, kunhan ensin keksin miten sen järkevästi sai mahtumaan. Lopulta päädyin laittamaan sen taakse sen canopy supportin päälle servoja vasten koska servojen johdot eivät millään yltäneet alas asti. Puoliksihan se jäi roikkumaan ilmaan, mutta eiköhän se siinä pysy. Toki magneettejakaan ei pysty ruuvaamaan ihan pohjaan ja canopykään ei ihan mahdu sulkeutumaan kunnolla, mutta ihan sama, kunhan toimii.
Eipä siinä kasaamisessa sitten juuri muuta kerrottavaa olekaan. Yllättävän paljon pikkuvirheitä manuaalissa lähinnä siinä missä pussissa mitäkin pitäisi olla ja muutamaa rungon ruuvia piti houkutella hieman kierteille. Perän painelaakerit olisin halunnut myös tarkistaa ja laittaa omat rasvat, mutta se oli niin tiukkaan kasattu tehtaalla, että en saanut sitä purettua, joten annoin olla ennen kuin menee rikki.
Kiekoiksi laitoin 2500-2800-3200 ja ihan kohtuudella tuo warpin moottori nuo pyörittää vaikka saahan sen kyllä puutumaan. Kulmiksi taisin laittaa jotain 12.5 tai 13.5 astetta. Nyt tuossa on 16t pinion ja noille kiekolle 14t olisi parempi. Niinjoo, tosiaan tuo minun warpin scorppari 2520-1360kv on 4mm akselilla, joten protoksen oma pinion ei siihen tietenkään sovi. Onneksi warpin pinion istuu tuolle hihnalle vähintään yhtä hyvin kuin orkkis.
Vbarin säädötkin mallia warp+hattuvakio sattui melko hyvin kohdalleen. Eka lento tuntui todella oudolta ja hetken jo mietin että se mikälie collectiven kiihdytys sotkee, mutta sitten muistin että eihän tässä brainia olekaan

. Laitetaan tuo sen piikkiin, että en ole pikkukopterilla lentänyt pitkään aikaan. Toisesta lennosta eteenpäin tuntui kyllä maukkaalta peliltä.
Edit: Äh tosiaan minullakin perähihna oli todella tiukka. Kyllähän sen paikalleen juuri ja juuri sai väännettyä, mutta kyllähän se melko tahmeasti rullasi. Tänään illalla sitten lyhensin putkea pari milliä peräosasta, niin nyt sen saa säädettyä sopivalle kireydelle.