Kirjoittaja Aihe: Astetta isompi jetti...  (Luettu 28097 kertaa)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #25 : 24 Lokakuu, 2008, 16:40:42 »
Ja muuten mikä teillä on am radioita ''vastaan''???
Nyt vähän tuntuu siltä että moni ei ees tiiä, on vaan kuullu niin... :P
Täh oikeesti.  :D No minä alotin lennokkiharrastuksen 15vuotiaana jo, ja sillon ajettiin 27Mhz laitteilla ja mulla oli eka radiona FUTABA 2ch autoradio josta käännettiin tikut että voi ajaa lennokkia. Sen jälkeen kun kesätöistä säästin ni sain FUTABA ATTACK 4 ja se oli 40Mhz ja ikää mulla on nyt 33v eli siitä on aikaa ja kokemusta löytyy. Se siitä se on moro... ;D
« Viimeksi muokattu: 24 Lokakuu, 2008, 16:43:26 kirjoittanut Ege »

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #26 : 24 Lokakuu, 2008, 16:50:01 »
Vinkki niihin servoihin: Toi toimii elektronisesti, mutta jos transistorit saadaan sähköimpulssilla posautettua niin siellä on vielä hydrauliikka järjestelmä. Ja ainakaan mikroservot eivät tykkää jos niillä pyörität hydrauliikkaa.

Eikös Harrierin suuttimia käännellyt ihan paineilmamoottori? Ja yhteys kabiinin puolellekin taisi olla mekaaninen. Vai puhutaankohan nyt jostain ihan muusta..   Voi olla että muistan väärinkin, tuota vaan tuli ihmeltetyä joskus vuonna kivi ja miekka kun oli lentäjien juhannusjuhlilla ko. kone vierailemaassa.

Joo mutta siis sitä voi ohjata siis kallistella hydraulisesti.
Mutta sitä vieläkin ihmettelen että täältä päästä mulla on jotain faktoja tukemassa niitä mun juttuja, mutta sieltä päästä sitä tulee vähän väljemmin joten nyt tää alkaa olla just tätä eipäs- juupas kinastelua.
Siksikö ei tuota voi am radiolla lentää kun on niin häiriöherkkä???

Miulla on aikas lailla tietoa vaikka mistä koneesta...

Niin on monella muullakin, mutta tällaisella harrastefoorumilla omakohtaiset kokemukset ovat usein arvokkaampia kuin speksitieto, jota kuka tahansa voi googlettaa. Arvokkaana vinkkinä voin sanoa, että ottamalla kaikkitietävän valistajan roolin et välttämättä kerää kauheesti arvostusta... Enkä halua olla mikään ikärasisti, mutta edustat kuitenkin foorumin nuorinta ikäluokkaa, joten kannattaa välillä harkita, miten hanakasti lähtee "opettamaan" vanhempia setiä :)

No minä sitten hieman hillitsen itseäni. :-X :-\
Anteeksi sedät kun olette joutunut minun läksytykseeni... :-\
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #27 : 24 Lokakuu, 2008, 16:58:57 »
Lainaus
Ja muuten mikä teillä on am radioita ''vastaan'

Ei kellään ole mitään itse AM radioita vastaan vaan sitä vastaan että sitä käytettäisiin tuollaisessa koneessa (siis teoreettisesti, en todellakaan usko että kukaan oikeasti koskaan koettaisi..). Itse en saanut 600N:nään kantamaa edes 2000 luvun PCM tekniikalla, ja kopteri ei käy edes kaukana jos vertaa jettiin. Tosin en tiedä vieläkään oliko vika hiilirungossa, gyrossa, kiteessä vai vastarissa koska sain tarpeekseni niistä ongelmista ja heitin kide vastareilla vesilintua.

Netissä löytyvää tietoa kannattaa tietenkin lukea pienellä varauksella, mutta Geeni on oikeassa siinä että kokemus voittaa speksitiedon joten kannattaa yrittää etsiä myös muidenkin mielipiteitä.

Kaikkenlaisia juttuja on maailmassa kyllä tapahtunut kuten käyty kuussa joten ehkä ei sittenkään tulisi niin yllätyksenä jos joku saisikin tuollaisen harrierin toimimaan 80 luvun laatikkoradiolla  ::)


Lainaus
Anteeksi sedät kun olette joutunut minun läksytykseeni..

Minäkin sain alussa paljon lokaa kauluksesta sisään, mutta asenne muuttu ajan kanssa joten kannattaa vaan jatkaa kirjoittamista ja miettiä hetkinen mitä postaa  ;)


-op-
« Viimeksi muokattu: 24 Lokakuu, 2008, 17:01:47 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #28 : 24 Lokakuu, 2008, 17:04:04 »
Ja vielä hienompaa oli että kuulemma niitten houstonin kaikkien tietokoneiden kapasiteetti vastas nykystä kannettavaa konetta. Ja sitten sillä ekalla kuu lennolla oli vaikka mitä ongelmia, esim tutka oli ihan mäsä kun oltiin kuuhun laskeutumassa.
Eli itse uskon vieläkin että jos insinöörit haluais niin tasan lentäisivät laatikolla harrieria. Ja mistäs sitä tietää jos tuo lentäjä on vähän virittänyt sitä radioaan???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #29 : 24 Lokakuu, 2008, 17:22:57 »
Mitä jos kuussa ei olla käyty, se on suurta huijausta... menee ot^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #30 : 26 Lokakuu, 2008, 16:35:54 »
Ymph, sgtpepper rajotas jo vähän. Mulla on alkanut ikävästi vähentymään tää kopterit.netin selailu, tulee pää pipiksi... ::) No joo, ittekki välillä ollut hölömö, mutta ku jatkuu ja jatkuu vaa...

Poissa sWaltsu

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • FAF kopteri GAUI 200SE
    • Kuvagalleriaa
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #31 : 26 Lokakuu, 2008, 16:43:25 »
Ja vielä hienompaa oli että kuulemma niitten houstonin kaikkien tietokoneiden kapasiteetti vastas nykystä kannettavaa konetta.
Vastasi siis taskulaskinta ;)
S.N.R.T

Graupner MX-12
Gaui 200SE
MPX EG "home-made-electric" Depron "vinka" => lentotunnit alkaa olla täys... Fik-80 Phoenix stimulaattori 2.00.n

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #32 : 26 Lokakuu, 2008, 23:29:39 »
Tuo ei ole tehty photoshopilla, aito kuva ;D
Ja lähetin vuodelta -75, ollut mulla uudesta asti.
« Viimeksi muokattu: 26 Lokakuu, 2008, 23:31:42 kirjoittanut JariN »
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Happymen

  • Vieras
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #33 : 27 Lokakuu, 2008, 00:00:21 »
sellasta sellasta.  ;D kyllä on muuten nätti lähetin  :D

Poissa Antoonio

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #34 : 27 Lokakuu, 2008, 16:48:14 »
Eikös Harrierin suuttimia käännellyt ihan paineilmamoottori? Ja yhteys kabiinin puolellekin taisi olla mekaaninen. Vai puhutaankohan nyt jostain ihan muusta..   Voi olla että muistan väärinkin, tuota vaan tuli ihmeltetyä joskus vuonna kivi ja miekka kun oli lentäjien juhannusjuhlilla ko. kone vierailemaassa.

Joo mutta siis sitä voi ohjata siis kallistella hydraulisesti.
Mutta sitä vieläkin ihmettelen että täältä päästä mulla on jotain faktoja tukemassa niitä mun juttuja, mutta sieltä päästä sitä tulee vähän väljemmin joten nyt tää alkaa olla just tätä eipäs- juupas kinastelua.
Siksikö ei tuota voi am radiolla lentää kun on niin häiriöherkkä???

Olipas tää ketju leimahtanut viikonlopun aikana  :D
Näin jälistäpäin ajatellen olisin tuon ekan postaukseni voinut jättää tekemättä, mutta osittain se oli ihan vilpitön kysymys koska muistelin että homma toimi toisin kuin kirjoittelit, enkä jaksanut alkaa etsimään tietoa. Mutta äsken etsin, ja jos haluat, niin tarkista vaikka sinäkin kuinka ne suuttimet siinä oikeassa Harrierissa toimii ja kuinka sitä kallistellaan lejuttaessa ;)

Mahdollisesta lennokki-harrierista tai am-radioista siinä käytössä en tiedä mitään...

Anteeksi sedät kun olette joutunut minun läksytykseeni... :-\


Allekirjoittanutta ei haittaa
T-rex 500
Spektrum DX7
PhoenixRC

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #35 : 27 Lokakuu, 2008, 17:19:25 »
ihmettelinkin mihin ihmeeseen mun jetti on hävinnyt.

pitää käydä kysäsees josko sen jo sais takasin ;)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #36 : 19 Joulukuu, 2008, 17:57:47 »
Tuo ei ole tehty photoshopilla, aito kuva ;D
Ja lähetin vuodelta -75, ollut mulla uudesta asti.

Mitä hittoa? AM signaalimittari tuossa???

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #37 : 19 Joulukuu, 2008, 18:03:28 »
Tuo ei ole tehty photoshopilla, aito kuva ;D
Ja lähetin vuodelta -75, ollut mulla uudesta asti.

Mitä hittoa? AM signaalimittari tuossa???
Noni! Uskotteko jo että se on mahdollista....!!! ;D
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #38 : 19 Joulukuu, 2008, 18:03:50 »
Taidetaan kutsua lähinnä jännitemittariksi ;D

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #39 : 19 Joulukuu, 2008, 18:25:07 »
pöh! >:( :D
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #40 : 27 Joulukuu, 2008, 13:01:40 »
Taidetaan kutsua lähinnä jännitemittariksi ;D

Minä jo aattelin että se on joku lähetystehomittari. lol

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #41 : 13 Helmikuu, 2009, 09:46:40 »
Toi JariN:n lähetin on kyllä hieno... Onkoha miulla ikinä karannu leukapielet yhtä pahasti :D

Sano vielä että se oli päällystetty nahalla? Jestas .. *vieläkin hymyilyttää*

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Astetta isompi jetti...
« Vastaus #42 : 13 Helmikuu, 2009, 22:34:13 »
Toi JariN:n lähetin on kyllä hieno... Onkoha miulla ikinä karannu leukapielet yhtä pahasti :D

Sano vielä että se oli päällystetty nahalla? Jestas .. *vieläkin hymyilyttää*

No vähän nahkajäljitelmän näköistä se on...ja ajan patinoima, olen ostanut ne uutena 1975.
Se kai oli silloin Futaban huippumankka, ovh tais olla 1700 mk, maksoin jotain 1100 hirveellä tinkimisellä.
6 kanavaa, 4 servoa, vastari ja akut. Se oli siihen aikaan melko paljon rahaa,ehkä aikamiehen kuukauden palkka.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
4747 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 11:14:10
kirjoittanut sgtpepper
8 Vastauksia
3597 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 15:53:32
kirjoittanut Tara
15 Vastauksia
8422 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2009, 10:35:11
kirjoittanut Jussi.
Isompi kopteri vakaampi?

Aloittaja Jussi Savolainen Teoria

19 Vastauksia
12638 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2010, 20:52:44
kirjoittanut Ege