No niin! Uusi runko on niputettu kasaan!
Kevensin samalla muutaman gramman vaihtamalla erillisten nopareiden tilalle LittleBee 4 in 1-säätimen ja hieman kevyemmät moottorit. Näillä muutoksilla Scarab painaa 365 grammaa ilman akkua ja johtomytty väheni samalla jonkin verran. Uusi lentopaino on tyydyttävä, ottaen huomioon että kyydissä on vähän keskimääräistä painavampi HD-videolinkki.
Asensiin uuteen runkoon GolobeFlightin antennipidikkeen. Se on huomattavasti alkuperäistä matalampi mutta ilmeisestikään antennielementtien sijoittelu ei ole aivan ideaalinen koska signaalitaso laskee ja kuva alkaa pikselöitymään jo 300 metrin tietämillä (vakioantenneilla pääsi avotaivaalla 500 - 550m ilman häiriön häiriöitä). Ajattelin vielä lähiaikoina kokeilla yksinkertaisia koaksiaalidipoleita, jotka eivät paina juuri mitään ja ovat hyvin taipuisia. Tarvikkeet niihin saapuvat varmaan ensi viikolla ja sen jälkeen vaaditaan vielä pientä kolvailua.
Amimon toimitti minulle lähiaikoina julkaistavan firmware-päivityksen 5.1.17 betatestaukseen
. Ohjelmistopäivitys tapahtui kokolailla vaivattomasti PC:lle asennetun Connex desktop appsin ja USB-kaapelin välityksellä. Uusi firmis näyttää sisältävän ainakin night-moden, missä kuvan kirkkautta voi säätää kolmiportaisesti. Huonompiresoluutioinen mutta nopeampi HP-mode on saanut HDR-moden samaan tapaan kuin HQ-modessa on, eli parannusta on tapahtunut silläkin saralla. Joidenkin lähetyskanavien pitäisi myös toimia paremmin, mutta se jäi nyt testaamatta. Parempi valkotasapainon hallinta näyttää jääneen seuraaviin firmispäivityksiin.
Kuvissa Globeflightin V-antennipideike ja LittleBee 20A 4in1 nopari paikalleen asennettuna. 30,5mm rei'ityksellä varustettu nopeudensäädin mahtuu flight controllerin alle. Siihen on myös integroitu 0.5A 5V bec.