Kirjoittaja Aihe: Nopeita kysymyksiä! P3A  (Luettu 10704 kertaa)

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
Nopeita kysymyksiä! P3A
« : 19 Elokuu, 2016, 20:55:07 »
Hei! Sain tänään P3A kopterini. Päivitin uusimpaan firmwareen kaiken tarvittavan. Tein IMU kalibroinnin ja gimbaalin autokalibroinnin. Unohdin tehdä kompassin kalibroinnin, silti toimi hyvin. Tuuli oli kova, vielä kovempi mitä väitin jossain videoissani. Kopterilla eka lento. 25m korkeudessa. Ei liikkunut! Olen todella tyytyväinen.

Kysymykset:

1. Tukeeko P3A 2.7k kuvaa 24,25 vai 30fps max? itse sain maksimissaan 24 ja 25. Mutta voiko niilläkin tehdä hyvän videon?

2. Gimbaali toimi todella hyvin, mutta välittäin korkeuden nostossa tai laskussa ja kopterin kääntämisessä ilmeni todella pientä värinää. Ei häiritse todellakaan, eikä välttämättä huomaa, mutta johtuuko jostain vai onko vaan aina sellaista vai johtuisiko kovasta tuulesta?

Lataan ensimmäisen lentovideon Almost Cinematic QuadFilms kanavalleni. Kiitos! Jos tiedät niin vastaa. :)
Aerial Finland

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
Vs: Nopeita kysymyksiä! P3A
« Vastaus #1 : 19 Elokuu, 2016, 22:40:51 »
Elkääkä nyt valittako Googletuksesta. Kysyn suomalaisten muita mielipiteitä!

Eli tosissaan. Editointiohjelmani preview pätkii. Ei pätkinyt CX-20 videolla. Voisiko joku tekijä vaikuttaa siihen? Laadusta en ole varma. Mikä on paras videolaatu? 2.7K vai 1080p. Ja 2.7k videossa NTSC vai PAL? Ja MOV vai MP4. Jakakaa teidän mielipiteitä. Elkääkä valittako googletuksesta. Kysyisin itse heiltä mutten jaksa rekisteröityä, sillä uskon että täältäkin löytyy tolla kopterilla lentävää porukkaa.
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #2 : 20 Elokuu, 2016, 13:40:08 »
Riippuu niin hirveästi että mihin käyttöön teet videoita. Euroopassa toki suositaan PAL, jenkeissä NTSC. Tämä nyt ei oikeastaan vaikuta kun esitystapaan että missä esität materiaalia, ja että täytyy tietää sitten editissä että mitä frame määrää editoit. 2.7k vaatii koneelta varmasti potkua. Ja voiko näillä tehdä hyvän videon? Voi: on kaikilla laitteilla voinut tehdä jo vuosikymmeniä, se tärkein on edelleen idea.

Nuo 2.7k, 1080p ym ei ole millään tavalla juuri tuon kopterin määräämiä videoformaatteja.. vaan ihan yleisiä videoformaatteja.. eli nämä MOV ja MP4 ym riippuu ihan käyttötarkoituksestasi ja koneesta millä editoit.
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2016, 13:43:21 kirjoittanut Willeh »

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #3 : 20 Elokuu, 2016, 13:48:06 »
Kattelinki tuon videon tuolta kanavalta, ja tosiaan jotain hämminkiä on fps määrän kanssa. Kovasti nykii ja nypyttää tuo video. Kannattaa kattoa että editoi oikeaa framemäärää.

Poissa SiB77

• Pro torppari
« Vastaus #4 : 20 Elokuu, 2016, 15:31:11 »
Videolle paras: NTSC, 2.7K 29,97fps mp4 (oikeasti ei eroa laadussa mov vai mp4 mutta mp4 aukee yleensä nätimmin editoreissa).

Nyt kun sen advancedin olet saanut niin muista tarkistella ne gimbalin silkinohuet jousituspallot ne menee rikki jo kuljetuksessa jos ei ole gimbal lukko paikallaan (tai vaikka olisikin). Tsekkaa myös että pallon varmistintapit pääsee liikkuun vapaasti. Omassa oli toinen niin jumissa rungon kanssa että vaihdoin sen pieneen nippusiteeseen.

Videoon tulee aina aivan pikkuista värinää mitä on vaikea huomata jos katsoo 720 tai 1080 laadulla. Mutta onhan kokonaisuus aina laadukkaampi kuin cx-20:llä. Asia josta ei kannata murehtia ellei alla olis 20k€ elokuvahexa.

DJI GO (pokemon go, anyone? lol) ohjelmassa onkin sitten reilusti säätöjä tikkujen gaineille, gimbalin kääntymis/seuranta vaihto-ehdoille sekä gimbalin ylös/alas nopeudelle sekä myös sen jarrutusnopeudelle. Kannattaa katsella youtubesta ohjeita niiden säätämiseen, niillä on oikeasti iso merkitys. Ja tietysti härskisti kopioida muiden asetukset ja käydä kokeilemassa.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #5 : 20 Elokuu, 2016, 21:51:35 »
Videolle paras: NTSC, 2.7K 29,97fps mp4 (oikeasti ei eroa laadussa mov vai mp4 mutta mp4 aukee yleensä nätimmin editoreissa).

Nyt kun sen advancedin olet saanut niin muista tarkistella ne gimbalin silkinohuet jousituspallot ne menee rikki jo kuljetuksessa jos ei ole gimbal lukko paikallaan (tai vaikka olisikin). Tsekkaa myös että pallon varmistintapit pääsee liikkuun vapaasti. Omassa oli toinen niin jumissa rungon kanssa että vaihdoin sen pieneen nippusiteeseen.

Videoon tulee aina aivan pikkuista värinää mitä on vaikea huomata jos katsoo 720 tai 1080 laadulla. Mutta onhan kokonaisuus aina laadukkaampi kuin cx-20:llä. Asia josta ei kannata murehtia ellei alla olis 20k€ elokuvahexa.

DJI GO (pokemon go, anyone? lol) ohjelmassa onkin sitten reilusti säätöjä tikkujen gaineille, gimbalin kääntymis/seuranta vaihto-ehdoille sekä gimbalin ylös/alas nopeudelle sekä myös sen jarrutusnopeudelle. Kannattaa katsella youtubesta ohjeita niiden säätämiseen, niillä on oikeasti iso merkitys. Ja tietysti härskisti kopioida muiden asetukset ja käydä kokeilemassa.

Ensimmäisessä videossa värinän aiheutti joko tuuli, tai sitten se, että minulla oli jäänyt gimbaalista sieltä takaa poistamatta se pehmeä muoviosa, joka esti sen liikkumisen oikealle ja vasemmalle. Korjattu nyt, tein myös gimbaalin autokalibroinnin uudelleen. Onko se yleistä että jos haluaa 100% suoran kuvan niin joutuu laittamaan esim -2.0 siellä gimbal rollissa, koska tein illalla tänään niin, jotta sain horisontin kuntoon. Kone ei jaksa oikein pyörittää 2.7k. Ihmettelen että miten se jaksoi hyvin Xiaomin 2k-laadun? Ainut tapa saada editoinnista jotain irti on tehdä pre-render. Jotta voi sitten edes yhtään edioida. Tosissaan toi oli ensimmäinen lento ja harjoitus tekee mestarin. Tänään tulossa uusi video, antakaa sitten siihen jotain vinkkejä. Gimbaalin jousituspallot ovat mielestäni kunnolla. Vaihdoin 24 fps videon 25 fps videoon, joka mielestäni on parempi. Nyt ei pitäisi nykiä.
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #6 : 20 Elokuu, 2016, 22:04:45 »

Teoriassa joo, teoriassa ei. Kun muut tekee oikein euroopassa ja kuvaa PAL ja joku haluaakin sinun kuvaamaa materiaalia johonkin käyttöön (muualle kuin esim youtube / vimeo) ja kuvattu materiaali onkin NTSC niin siinä vaiheessa homma jää sikseen. Itse suosin edelleen että euroopassa kuvataan PAL / 25 / 50 niin pääsee todnäk helpoimmalla.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #7 : 20 Elokuu, 2016, 22:15:28 »
Teoriassa joo, teoriassa ei. Kun muut tekee oikein euroopassa ja kuvaa PAL ja joku haluaakin sinun kuvaamaa materiaalia johonkin käyttöön (muualle kuin esim youtube / vimeo) ja kuvattu materiaali onkin NTSC niin siinä vaiheessa homma jää sikseen. Itse suosin edelleen että euroopassa kuvataan PAL / 25 / 50 niin pääsee todnäk helpoimmalla.

Just. PALilla eteenpäin. Ihmettelen, että miten eilen kun kuvasin ensimmäisen videoni, niin editori jaksoi hyvin mukana, mutta nyt ei taas jaksanut oikein. Johtuisiko se siitä, että tämän päivän videossa on enemmän värejä ja käytin landscape modea jossa vissiin kaikki ne kolme vaihtoehtoa ovat +1, +1 ja +1.

Onko normaalia, että pöytäkoneellani kestää 3h renderöidä 2-3m pituinen 2.7k video?

Tässä kuva niistä gimbaalin jutuista, jos osaat katsoa niin vastaa toki ja sano, jos kaikki on kunnossa.

Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #8 : 20 Elokuu, 2016, 23:15:39 »
Just. PALilla eteenpäin. Ihmettelen, että miten eilen kun kuvasin ensimmäisen videoni, niin editori jaksoi hyvin mukana, mutta nyt ei taas jaksanut oikein. Johtuisiko se siitä, että tämän päivän videossa on enemmän värejä ja käytin landscape modea jossa vissiin kaikki ne kolme vaihtoehtoa ovat +1, +1 ja +1.

Onko normaalia, että pöytäkoneellani kestää 3h renderöidä 2-3m pituinen 2.7k video?

Tässä kuva niistä gimbaalin jutuista, jos osaat katsoa niin vastaa toki ja sano, jos kaikki on kunnossa.

Ei ole värien kanssa paljoo merkitystä rendauksella. Mulla vuoden 2012 i7 macbook retina rendaa tommosta 2.7k 2-3min pätkää ehkä minuutin-kaks..

Tuota, vaikuttaa siltä että olet ottanut gimbalin kumien lukituksen(?) pois.. toi taitaa voida tippua tuosta milloin vain.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #9 : 20 Elokuu, 2016, 23:18:23 »
Ei ole värien kanssa paljoo merkitystä rendauksella. Mulla vuoden 2012 i7 macbook retina rendaa tommosta 2.7k 2-3min pätkää ehkä minuutin-kaks..

Tuota, vaikuttaa siltä että olet ottanut gimbalin kumien lukituksen(?) pois.. toi taitaa voida tippua tuosta milloin vain.

Täh? En ole koskenut mihinkään. Olen ottanut sen gimbaalin muovisen etusuojuksen jota käytetään kuljetuksessa, sitten otin kumisen pienen pehmeän osan gimbaalin takaa jossa luki, remove before flight? Mitä nyt??
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #10 : 20 Elokuu, 2016, 23:32:32 »
Mun mielestä nää pitäis olla joka kulmassa, kahesta puuttuu

edit: eiku jaa tossa mallissa ei oo, ompa hieman erikoista.. kait tossakin on vähän säästetty :D
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2016, 23:34:06 kirjoittanut Willeh »

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #11 : 20 Elokuu, 2016, 23:34:01 »
Eli kootaas nyt kaikki asiat yhteen:

1. En ole koskenut mihinkään gimbaalissa. Ainut virhe oli se, että unohdin ottaa tälläisen kumisen pienen pehmeän läpyskän pois gimbaalin takaosasta, kun tein kalibroinnit ja lensin ensimmäistä kertaa. Sen takana on lappu punaisella värillä jossa lukee Remove before flight, ja sen jälkeen jotain kiinan tekstiä. Poistin sen. Lensin sen jälkeen normaalisti kaksi lentoa. Kun tulin taas kotiin, tein gimbaalin automaattisen kalibroinnin. Huomasin tulevassa videossani, että horinsontti gimbaalissa ei ollut täysin suora, joten laitoin - näppäimestä 2.0 asteeseen. Nyt pitäisi olla suorassa.

2. Videossa jonka julkistan, on hyvät värit, koska ne on säädetty itse, laatuna 2.7k ja 25fps. PAL. White balance: Sunny. Landscape ja sitten ISOtä säädin välillä itse. Miksi video ajoittain pätkii? Johtuuko liian nopeista liikkeistä, jonka teen jossain kohdassa, jonka seurauksena kamera ei pysy perässä. Onko puiden ja muiden tarkkuus normaali.

3. Noilla asetuksilla, olen testannut kahdella koneella editointia, läppärillä jossa i5 ja INTEL Graphics HD 4000 ja pöytäkoneella jossa i7 3770 ja AMD Radeon HD 8470. Pätkii se live kuva siinä editorissa. En tiedä miksi.

4. Onko gimbaalissa muka joku vikana kun Willeh jotain väitti, että se tipahtaa alas, jos ymmärsin oikein.

Kiitos nopeista vastauksista. Olen uusi pilootti, enkä ole vielä niin perehtynyt näihin.

Vinkkejä kaivataan!
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #12 : 20 Elokuu, 2016, 23:36:27 »
Eli kootaas nyt kaikki asiat yhteen:

1. En ole koskenut mihinkään gimbaalissa. Ainut virhe oli se, että unohdin ottaa tälläisen kumisen pienen pehmeän läpyskän pois gimbaalin takaosasta, kun tein kalibroinnit ja lensin ensimmäistä kertaa. Sen takana on lappu punaisella värillä jossa lukee Remove before flight, ja sen jälkeen jotain kiinan tekstiä. Poistin sen. Lensin sen jälkeen normaalisti kaksi lentoa. Kun tulin taas kotiin, tein gimbaalin automaattisen kalibroinnin. Huomasin tulevassa videossani, että horinsontti gimbaalissa ei ollut täysin suora, joten laitoin - näppäimestä 2.0 asteeseen. Nyt pitäisi olla suorassa.

2. Videossa jonka julkistan, on hyvät värit, koska ne on säädetty itse, laatuna 2.7k ja 25fps. PAL. White balance: Sunny. Landscape ja sitten ISOtä säädin välillä itse. Miksi video ajoittain pätkii? Johtuuko liian nopeista liikkeistä, jonka teen jossain kohdassa, jonka seurauksena kamera ei pysy perässä. Onko puiden ja muiden tarkkuus normaali.

3. Noilla asetuksilla, olen testannut kahdella koneella editointia, läppärillä jossa i5 ja INTEL Graphics HD 4000 ja pöytäkoneella jossa i7 3770 ja AMD Radeon HD 8470. Pätkii se live kuva siinä editorissa. En tiedä miksi.

4. Onko gimbaalissa muka joku vikana kun Willeh jotain väitti, että se tipahtaa alas, jos ymmärsin oikein.

Kiitos nopeista vastauksista. Olen uusi pilootti, enkä ole vielä niin perehtynyt näihin.

Vinkkejä kaivataan!

Tuo -2.0 on joo aika normaalia.. Dji vetää horisonttia kieroon. Se paranee jos kehtaa tehdä IMU + gimball calibroinnin joka kerta ennen lentoonlähtöä.

Se sun videon pätkiminen johtu todnäk siittä että sulla oli se NTSC 24fps. Suosittelen että kuvaat 1080p50, et saa tuosta 2.7k sen enempää irti eikä kukaan todnäk edes katso sitä sillä resolla vaan skaalataan 1080p. Tuo  INTEL Graphics HD 4000 on auttamatta liian hidas mutta toi pöytäkone käsittääkseni pitäisi olla ihan ok.

Ja onhan se totta että jossain vaiheessa tuon laitteenkin rajat tulevat vastaan, puhutaan kuitenkin "vain" 800-900€ laitteesta kun vielä pari vuotta sitten tuollaisista ominaisuuksista sai pulittaa pitkälti lähemmäs 2000€
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2016, 23:39:01 kirjoittanut Willeh »

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #13 : 20 Elokuu, 2016, 23:41:54 »
Tuo -2.0 on joo aika normaalia.. Dji vetää horisonttia kieroon. Se paranee jos kehtaa tehdä IMU + gimball calibroinnin joka kerta ennen lentoonlähtöä.

Se sun videon pätkiminen johtu todnäk siittä että sulla oli se NTSC 24fps. Suosittelen että kuvaat 1080p50, et saa tuosta 2.7k sen enempää irti eikä kukaan todnäk edes katso sitä sillä resolla vaan skaalataan 1080p. Tuo  INTEL Graphics HD 4000 on auttamatta liian hidas mutta toi pöytäkone käsittääkseni pitäisi olla ihan ok.

Ja onhan se totta että jossain vaiheessa tuon laitteenkin rajat tulevat vastaan, puhutaan kuitenkin "vain" 800-900€ laitteesta kun vielä vuosi sitten tuollaisista ominaisuuksista sai pulittaa pitkälti lähemmäs 2000€

Pöytäkone pätki myös. Kuvasin PAL 25FPS. Laatu ei huonone siis jos kuvana 1080p50?  Ja nyt ei voida puhua huonosta laitteesta. DJIN P3A ja kaikki P3 mallit ovat huippuluokan vehkeitä, ainakin minun mielestä, (verrattuna cx-20) ja näillä saa aivan törkeän hienoa kuvaa kun osaa tekniikat. 900€ on aika paljon kopterista, ainakin minun mielestäni, joten kyllä tällä pitää saada todella tasaista kuvaa ja muutenkin hyvää kuvaa. Uskon siihen. Mutta nämä ovat vasta harjoituslentoja. Kyllä uskoisin, että ongelmatkin korjaantuu kun tekee vaan useimmin ja oppii. Vai mitä mieltä olet?
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #14 : 20 Elokuu, 2016, 23:44:05 »
Pöytäkone pätki myös. Kuvasin PAL 25FPS. Laatu ei huonone siis jos kuvana 1080p50?  Ja nyt ei voida puhua huonosta laitteesta. DJIN P3A ja kaikki P3 mallit ovat huippuluokan vehkeitä, ainakin minun mielestä, (verrattuna cx-20) ja näillä saa aivan törkeän hienoa kuvaa kun osaa tekniikat. 900€ on aika paljon kopterista, ainakin minun mielestäni, joten kyllä tällä pitää saada todella tasaista kuvaa ja muutenkin hyvää kuvaa. Uskon siihen. Mutta nämä ovat vasta harjoituslentoja. Kyllä uskoisin, että ongelmatkin korjaantuu kun tekee vaan useimmin ja oppii. Vai mitä mieltä olet?

Noh siis kameran kenno ja valovoima on mikä on. Nyt tuntuu vähän siltä että on turha kamalasti neuvoa kuvausteknisiä asioita kun ne tuntuu olevan niin hirveän hukassa. Kannattaa lähtä tutkimaan ihan videokuvaamisen perusteita mikä ero on esim 25fps ja 50fps, ei kaikki aina huononna laatua ym.

Oppimalla oppii, mutta nyt ehkä pitäisi jo hieman tutkia asiaa itsekkin.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #15 : 20 Elokuu, 2016, 23:53:31 »
Noh siis kameran kenno ja valovoima on mikä on. Nyt tuntuu vähän siltä että on turha kamalasti neuvoa kuvausteknisiä asioita kun ne tuntuu olevan niin hirveän hukassa. Kannattaa lähtä tutkimaan ihan videokuvaamisen perusteita mikä ero on esim 25fps ja 50fps, ei kaikki aina huononna laatua ym.

Oppimalla oppii, mutta nyt ehkä pitäisi jo hieman tutkia asiaa itsekkin.

Tähän aikaan  ;D. Kokeilen huomenna 50fps videota. Sitä varmasti jaksaa konekkin pyörittää. Eli - 2.0 gimbal roll on normaali, gimbaalissa ei vikaa. Värinä tai nyintä johtui todennäköisesti liian pienestä fps:stä verrattuna lentonopeuteen joissain kohdissa.
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #16 : 20 Elokuu, 2016, 23:59:53 »
Tähän aikaan  ;D. Kokeilen huomenna 50fps videota. Sitä varmasti jaksaa konekkin pyörittää

Tuplasti frameja, tuplasti enemmän tehoja.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #17 : 21 Elokuu, 2016, 00:04:21 »
Tuplasti frameja, tuplasti enemmän tehoja.

Mutta huonompi kuvanlaatu. No nyt alkaapi jo väsyttää. Öitä!
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #18 : 21 Elokuu, 2016, 00:05:26 »
Mutta huonompi kuvanlaatu.

Ööh.. ei? Se kuvanlaatu tulee edelleen sieltä optiikasta ja kennosta, ei frame määrällä ole mitään tekemistä asian kanssa.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #19 : 21 Elokuu, 2016, 08:22:19 »
Sori, olen ihan Kujalla. Katso tästä se video ja sano jos siinä on vikoja ja miten ne voitaisiin korjata. Haluan oikeasti tosi tasaisen kuvan Joka ei värise.

Aerial Finland

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #20 : 21 Elokuu, 2016, 09:18:42 »
He neuvoivat DJIlla minua lentämään NTSC 30fps videolla. Onko tämä sitten huono ratkaisu?
Aerial Finland

Poissa SiB77

• Pro torppari
« Vastaus #21 : 21 Elokuu, 2016, 09:22:23 »
EDIT by TeroS: Nyt oli vähän liian paksua.
« Viimeksi muokattu: 21 Elokuu, 2016, 11:42:16 kirjoittanut TeroS »
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #22 : 21 Elokuu, 2016, 09:23:28 »
EDIT by TeroS: Nyt oli vähän liian paksua

Perun sanani. Anteeksi. :(
« Viimeksi muokattu: 21 Elokuu, 2016, 11:43:30 kirjoittanut TeroS »
Aerial Finland

Poissa Willeh

• Tavallinen torppari
« Vastaus #23 : 21 Elokuu, 2016, 12:45:18 »
He neuvoivat DJIlla minua lentämään NTSC 30fps videolla. Onko tämä sitten huono ratkaisu?

Luitko mitä neuvoin aiemmin? Ja tuolla ntsc taas ei ole lentämisen kanssa mitään tekemistä.
Ja tuohon vähän värisevään kuvaan.. Se on vain laitteen ominaisuus. Voit yrittää nd filsuja ym mutta niiden ohjeistaminen taitaa olla toivotonta.
« Viimeksi muokattu: 21 Elokuu, 2016, 12:47:37 kirjoittanut Willeh »

Poissa ElbeH

• Pro torppari
    • Youtube-kanava
« Vastaus #24 : 21 Elokuu, 2016, 13:20:52 »
Luitko mitä neuvoin aiemmin? Ja tuolla ntsc taas ei ole lentämisen kanssa mitään tekemistä.
Ja tuohon vähän värisevään kuvaan.. Se on vain laitteen ominaisuus. Voit yrittää nd filsuja ym mutta niiden ohjeistaminen taitaa olla toivotonta.

DJIlla sanoivat että korjautuu todennäköisesti kun kuvaat 30fps. Ja tuskin mikään kopteri 100% vakaata ja 0% värinää kuvaa, ainakin minun mielestäni..
Aerial Finland

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5544 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2008, 18:06:47
kirjoittanut koha
3 Vastauksia
6628 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2011, 21:15:11
kirjoittanut Rity
60 Vastauksia