Nytkun on kunnon kopterit ja jonkunaikaa niillä lennely niin nyt voin jo itse vastata näihin.
Ero ei säädöissä olevan belt cp:n jota lentää vakio radiolla ja kunnon kopterin välillä on huima, jo pelkästään se että radiosta ei saa säädettyä mitenkään fiksusti itselle sopivaa lapakulma ja kaasukäyrää tekee lentämisestä paljon haastavampaa, noita honey been tason koptereita en suosittele kyllä kenellekkään, vaikka en olekkaan semmosta nyt päässyt vähään aikaan kokeilemaan ja testaamaan joko sitä osaisi lentää.
Harrastus on paljon mukavampi kun on kunnon vehkeet, sitä vaan on alottelijan hetken innostuksesta todella vaikea lähteä hommaamaan tonnin vehkeitä kun ei tiedä edes kiinnostaako harrastus pitemmän päälle vai ei.
Belt CP:llä itse onnistuin kyllä lentämään ilman torppejakin jopa mutta lentäminen oli lähinnä varovaista leijuttelua, ja mikäli siihen olisi hommannut paremman gyron ja radion olisi silläkin varmaan pystynyt jo taivaslentoon, 3d kopteriksi siitä ei olisi ollut, tai olisi saanut vaihtaa 70% osista ja moottorin ja noparin. Alottelija voi silti mielestäni aloittaa belt cp:n tasoisella kopterilla ja simulaattorilla, sillä jo pääsee sen verran leijuttelemaan että tietää kiinnostaako kyseinen harrastus itseä pitemmänpäälle vai ei ja sitten hommata kunnon vehkeet jos siltä tuntuu, onhan se selvä asia ettei 200€ kopteri ole yhtä hyvä kun 1000€ kopteri mutta eipä ole hintakaan niin kova.
Nyt on itsellä Trex 450 ja 500, niihin olen ollut erittäin tyytyväinen, kopterit ovat vaikaita ja jopa tottelevat tikun liikkeitä kohtuullisessa ajassa