Kirjoittaja Aihe: MJP-rex 450  (Luettu 11542 kertaa)

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
MJP-rex 450
« : 01 Elokuu, 2007, 13:19:34 »
Terve kaikille,
Tuli tuossa tehtyä jonkin sortin trex klooni, hiili/lasi seoslevystä, alumiinista - ja wankera 60 osista.
Tänään teen vielä antirotaatio tuen, ja pääsen koelennolle  :)
Alla kuvia.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #1 : 01 Elokuu, 2007, 13:25:15 »
Toihan on kivaa kun joku viittii värkätä näitä eikä vain vaihdella ostettuja osia, millaset noi sun pääakselin laakeripukit oikein on?.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #2 : 01 Elokuu, 2007, 13:37:16 »
Noh, ne on ihan sellaiset melko roisit, 3mm alu. levy, m2 kierteet sivuihin ja sitten levystä 6.5mm poralla läpi
jonka jälkeen 8mm terällä upotus laakerille ja laakeri liimalla kiinni. Ei mikään kauheen tekninen ratkaisu, mutta on toiminut ainakin muissa vehkeissä...
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #3 : 01 Elokuu, 2007, 14:29:42 »
Kepakko vieköön, siistiä... Itselläkin liikkunut jonkin aikaa mielessä uusi runko Zap400:seen kun tuo muovinen hajoaa aina tietyistä kohdista, mutta suunnitelma on kaatunut juuri laakeri/moottori pukkien tekoon. Tuo sun runkos on ihan pätevän näköinen vois itekkin kokeilla tehdä tuontapaisen Zapille jos löytäisin 3mm alua...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #4 : 01 Elokuu, 2007, 21:41:55 »
Jees, hyvinhän se lentää, ainakin mitä pikaisesti kokeilin kasia leijutellen.
Moottori pukin tein 2.5mm hiili/kevlar/lasikuitu seoslevystä, ei muuta kuin mielikuvitus laukkaamaan, ja Zap400 uutta runkoa tekemään.
Ei ole tuo minunkaan rungon tekemiseen ihmeitä tarvittu, Dremel jatkovaijerilla, normi porakone, viiloja ja aikaa.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #5 : 01 Elokuu, 2007, 22:43:13 »
Mistä hommasit noi hiilari levyt +muut materiaalit ja mitä tuli maksamaan?
Niin vielä että minkä kokosia aihioita oli noi hiilarilevyt
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2007, 22:45:09 kirjoittanut Mikaelni »
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #6 : 02 Elokuu, 2007, 08:12:18 »
Hiilari seos levy on 80mm x 2500mm soiroa paikalliselta paperitehtaalta tela kaavimista, kun tylsyy heittävät pois, materiaali vaihtelee 1.4mm-2.5mm.
Välillä on hiilikuitu kevlari seosta, välillä lasi hiili, ja välillä pelkkää lasikuitua.
Tuo hiili/lasi on ehkä sopivinta runko matskua, kun sen voi halkaista melkeen minkä paksuiseksi tahansa, kun
ovat käyttäneet jotain .2mm kankaita sen tekemiseen.
Alumiini levy on broidilta töistä, 4mm pyörökanki löytyi säästöpörssistä 2.50€.
Eli mikään muu ei ole maksanut mitään paitsi toi pyörökanki ja Dremelin laikat ja viilat.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #7 : 02 Elokuu, 2007, 09:12:38 »
Joten tuo kopteri on pitkälti kierrätys materiaalista tehty(runko) ja dremelillä olet noi  muodot ajanut.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #8 : 02 Elokuu, 2007, 09:47:12 »
Jep, juuri näin, ja eilen ajelin lisää muotoja :)
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #9 : 04 Elokuu, 2007, 21:21:43 »
Onko toi sun ainoa kopteri?, odottelen mielenkinnolla koska tulee joku isompi versio "Raptor tai 600 Rex"
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

marpet

  • Vieras
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #10 : 04 Elokuu, 2007, 21:54:04 »
 :)Mikä on isompi versio raptorista on olemassa joo 90, t-rex voisi olla isompi eli 90.
 ;) ;) ;)Kuinka ISI ??? ???

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #11 : 04 Elokuu, 2007, 22:50:43 »
Valitettavasti tää on ainoa vispilä mikä mulla on, oishan se kiva tehdä joku isompikin.
Mutta mutta, ei ole juurikaan kuvia, eikä mittoja moisista.
Tähän sain mitat CopterX manuaalista joka löytyy netistä ja sivukuvat myös netistä...
Käytin kuvien sovittamiseen servojen paikan mittaa apuna, kun se oli ainoa minkä tiesin.
Kun servojen paikka oli oikeen kokonen, on runkolevytkin oikeen kokosia...kait, no ainakin se lentää...

Seuraava projekti on rexin roottoripää, teen siitä jonkin sortin kopion kans.
Ovat ystävällisesti CopterX:än manuskaan raapustaneet osien mittoja, ja loput mitä ei ole ylhäällä, heitän hatusta...
Ostin tänään koordinaation ruuvipenkin (köyhän miehen ristisyöttöpöytä) moista rojektia varten, saa nähä mitä siitä tulee.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #12 : 04 Elokuu, 2007, 23:33:12 »
Siis ostit X-Y pöydän manuaali syötöllä.Mistä ja millaisella työalueella ja millaiset on noi johteitten ruuvit+ tarkkuus. Heräsi suuri kiinnostus tuota laitetta kohden, koska sellaista olen aina halunnut.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #13 : 05 Elokuu, 2007, 09:46:37 »
Heh, no tarkkuudesta ei ole vielä mitään havaintoa, koska vehje on vielä paketissa.
Eli käytännössä toi on vai hieman parempi koneruuvipuristin, kuten sanoin köyhän miehen syöttöpöytä.
39.90€ Biltemasta.
Tässä bilteman  "specsit" ja kuva.
Erittäin monipuolinen ruuvipuristin, jota voi säätää sekä pituus- että poikkisuunnassa, sopii käytettäväksi esim. pylväsporakoneen kanssa, kun työstettävän kappaleen asentoa pitää säätää moneen suuntaan. Valurautaa. Hiotut ja karkaistut teräsleuat. Säätöasteikot sekä pituus- että poikittaissuunnassa. Leukojen korkeus: 30 mm. Leukojen leveys: 85 mm. Avautuma: enint. 80 mm. Yläliuku (pituussyöttö): säätövara 120 mm ± 5 mm. Alaliuku (poikittaissyöttö): säätövara 140 mm ± 5 mm. Kokonaismitat: 293 x 305 x 125 mm (p x l x k). Paino 6,8 kg.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #14 : 07 Elokuu, 2007, 21:03:12 »
Ekat nupin osat "uunista" ulos :)
Tein tuossa tänään koekeilu mielessä flybar häkin T-kappaleet.
Spindle akselit kuvausta varten pitämässä palikat paikoillaan.
Syöttöpöytä on ihan jees, jyrsimen runko ei, liian vetelä kun on tehty vanhasta pylväskoneenrungosta (liian pieni).
Saa ajaa todella maltillisesti että terä ei lähde vaeltaan.
Kuva kappaleista.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #15 : 11 Elokuu, 2007, 14:04:30 »
Lisää osia tehtynä, ainakin ne mitä nyt olin ajatellut tekeväni, lapapidikkeet teen myöhemmin, kun oon ensin hieman opetellut koneistamista lisää...
Kuva tekeleistä.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #16 : 06 Syyskuu, 2007, 19:09:16 »
Suunnittelin uuden perä putken kiinnikkeen ja nuppiin napin.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #17 : 06 Syyskuu, 2007, 19:17:06 »
wow.

On kyllä hienoa työtä. Lentää varmasti paremmin kuin kaupasta ostettu  ;)

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #18 : 10 Syyskuu, 2007, 17:59:59 »
Joo kyllä lentää, kait, no ainakaan ei ole muuta vertailu kohtaa kun wankera 60.
Tein uuden roottori keskiön lauantaina, kuva siitä.
Vielä pitäis tehdä uusi seesaw, mikä lieneekään suomeksi  ???
Kun tuli hajoitettua edellinen.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #19 : 12 Syyskuu, 2007, 21:50:58 »
Vielä pitäis tehdä uusi seesaw, mikä lieneekään suomeksi  ???

MJP
Se on Näkysaha ;D ;D ;D No ei kun seesaw se on suomeksikin...
Milloinkas tuo prototyyppi tulee markkinoille ja paljonkas pidät hintaa? ;)
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #20 : 14 Syyskuu, 2007, 22:03:12 »
Noo tiedä sitten myynnistä  ::)
Niin ja mahtaakohan koskaan tulla valmiiksi...
Sain näkysahan valmiiksi, unohdin vain ottaa siitä kuvan ennen kuin kasasin nupin  ???
No kuvassa näkyy myös ero uusien ja dremelillä ajettujen osien välillä.
Vaimo totesi kun näki uudet oikeilla työstökoneilla tehdyt palikat, että noi vanhat osat näyttää ihan kirveellä veistetyiltä  :o
Että silleen.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #21 : 12 Lokakuu, 2007, 22:09:06 »
Tein mazakilla tänään uuden flybar häkin päädyn, mielestäni onnistui aika hyvin  :)
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #22 : 12 Lokakuu, 2007, 22:24:06 »
Vautsi vau jotku ne osaa ja viittii ja kerkee. 8)

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #23 : 13 Syyskuu, 2008, 09:23:53 »
Mitäs tälle projektille kuuluu? Aikas kiintoisa projekti!

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MJP-rex 450
« Vastaus #24 : 13 Syyskuu, 2008, 11:15:39 »
Ei rojektille mitään ihmeempiä kuulu, tossa se jäkittää pöydällä viimesen torpin jäljiltä kolhiintuneena.
Tulee enempi touhuttua nitron kanssa ja ei toi sähkö vatkain saa ollenkaan huomiota osakseen.
Täytyy jossain vaiheessa korjata ja varmaan laittaa koristeeksi hyllylle odottamaan sähkökärpäsen puremaa  :D
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.