Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkolasit.  (Luettu 34229 kertaa)

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Hyvät aurinkolasit.
« : 05 Marraskuu, 2008, 22:10:56 »
Eli kopterikäytössä on joskus hyvä suojata silmät auringon paisteelta.
Itse olen päätynyt näihin...

Randolph AVIATOR  8) http://www.rehillside.fi/teknologia/randolph-sunglasses
« Viimeksi muokattu: 22 Helmikuu, 2011, 19:54:59 kirjoittanut Ege »

Poissa Puhi

• Pro torppari
Vs: Hyvät aurinkolasit.
« Vastaus #1 : 06 Marraskuu, 2008, 00:24:11 »
Oakleyn malleilla selvinnyt... Square Wire:t olleet yleiskäytössä suosikit jo kymmenisen vuotta... Lieneekö enää saatavillakaan.?
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #2 : 06 Marraskuu, 2008, 02:38:33 »
Eihän täällä nykyään enään paista edes aurinko, sadettakeja pitää katsella  ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #3 : 22 Maaliskuu, 2009, 11:42:47 »
Eli kopterikäytössä on joskus hyvä suojata silmät auringon paisteelta.
Itse olen päätynyt näihin...

Randolph AVIATOR  8) http://www.hillside.fi/tilaus.php
Vähän uppia kun toi aurinkoki paistelee.
« Viimeksi muokattu: 22 Maaliskuu, 2009, 11:54:07 kirjoittanut Ege »

Poissa rahnmat

• Tavallinen torppari
« Vastaus #4 : 22 Maaliskuu, 2009, 11:54:29 »
Ray Banin pilootit. Niillä kelpaa lennättää  :P
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #5 : 22 Maaliskuu, 2009, 13:47:54 »
RayBanit mullaki, mallia en muista, mut polarisoidut lasilinssiset ja silleen hyvin kaarella silmän päällä ei paista sivultakaan ikävästi.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

puisto_kemisti

• Vieras
« Vastaus #6 : 22 Maaliskuu, 2009, 14:50:04 »
Hyvät afat ovat kyllä poikaa. Tänään tuli käytyä nelisen tankkia päristelemässä, KELI OLI AIVAN LOISTAVA :-)
Aurinko kylä paistelee sen verran lumesta kiiltäen et ilman afoja ei tule lennätyksestä mitään.

NYT joka jätkä tänään vielä lennättää kuka ei oo kerenny käymään..!

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #7 : 22 Maaliskuu, 2009, 18:18:09 »
Käytän aurinkolaseja, jotka löysin jonkun Saksalaisen lentokentän vessasta. Toimii hyvin.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Arctikdiver

• Pro torppari
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
« Vastaus #8 : 22 Maaliskuu, 2009, 18:23:24 »
RayBanit mullaki, mallia en muista, mut polarisoidut lasilinssiset ja silleen hyvin kaarella silmän päällä ei paista sivultakaan ikävästi.

En halua olla pilkun viilaaja...
Muistaakseni, aidot reiskat eivät ole polarisoidut. linssit on lasia kylläkin.

-jari-
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa jukka

• Pro torppari
« Vastaus #9 : 22 Maaliskuu, 2009, 20:44:58 »
Käytän aurinkolaseja, jotka löysin jonkun Saksalaisen lentokentän vessasta. Toimii hyvin.

Ne voikin olla tosi hyvät! Mulla ainakin on hyvät aurinkolasit aina kadonneet jonnekin, huonot eivät >:(
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #10 : 22 Maaliskuu, 2009, 21:02:55 »
Mä en osta enää kalliita laseja. Niitä kun katoaa 2-3kpl kesässä. Kun en tarvitse silmälaseja niin ei luonnistu aurinkolasien käyttökään, otan ne päästäni ja lasken jonnekkin, unohdan siihen. Kalastaessa lasit tulee laitettua esimerkiksi veneen katolle ja sitten ne saattavat siitä uistinten kanssa pelatessa tippua järveen. Ainakaan tähän mennessä yhdetkään eivät ole kelluneet.

Poissa Makro

• Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Heikkilä, Järvenpää
« Vastaus #11 : 23 Maaliskuu, 2009, 09:10:16 »

-jari-

Olen itse hankkimassa jonkinlaisia aurinkolaseja lennätyskäyttöön. Tulisiko niiden olla polarisoidut?
T-Rex 700E F3C, T-Rex 600E, T-Rex 450 Pro, T-Rex 250, E-flite Blade mCPX, E-flite Blade mSR
Futaba 12FG FASST
Phoenix RC

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #12 : 23 Maaliskuu, 2009, 09:50:42 »
Polarisoinnin tarpeellisuudesta lennättämisessä en osaa sanoa, mutta jos kalastuskäyttöön haluat lasit, ota ehdottomasti polarisoidut.

Itsellä on kolmet viimekertaiset aurinkolasit olleet mopoilukäytössäkin hyväksi todetut Bertonin  D200. Mukana tulee savunharmaat, ruskeat/keltaiset ja kirkkaat linssit. Nämä lasit tulevat olemaan myös seuraavat aurinkolasit.

Laseja saa ainakin Tampereelta RM Heinolta (lienee espoossakin),
Jämsästä HobbySky'lä   
ja moottoripyöräliikkeistä (kysy hinta, näitä kun saa alle 50€), 
http://www.hobbysky.fi/bertoni.htm
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #13 : 23 Maaliskuu, 2009, 10:42:34 »
Mulla on käytössä Reiskan puolinaamaa peittävät tyylilasit  :). Kyllä lasit pysyy ainakin yhden kesän tallessa, kun tietää että niistä on joutunut maksamaan rahaa (ei olleet überkalliit, about 1½ x päälavat ::)). Tosin en sitten pidä niitä ihan jokapaikassa mukanakaan. Autoillessa ja lennättäessä. Taitaa sitten löytyä ns. kännilasejakin, millä ei ole mitään väliä.

Sen olen huomannut että kun toljottaa taivaalle, niin silmät ovat todella herkät valolle. Herkkyys riippuu sääolosuhteista ja joskus saattaa ihan pilviselläkin säällä joutua siristämään tai laittamaan aurinkolasit päähän. Joskus taas ei mitään ongelmaa. Pahinta on se kun pitää laittaa toinen silmä kiinni (jos ajaa auringon ohi), tekee gutaa streonäölle (jota saatetaan tarvita kopteroinnissa). Toinen ongelma on tuulisella ja viileä puhuri, joka laittaa silmät vuotamaan niinkuin Tonavan.

-

Doe John

• Vieras
« Vastaus #14 : 23 Maaliskuu, 2009, 11:19:35 »
Gator:in laseilla mennään:
www.gatorssunglasses.com/gatorz-page.html

geeni

• Vieras
« Vastaus #15 : 23 Maaliskuu, 2009, 11:35:15 »
Itellä on kans aika valoherkät silmät. Polarisoidut linssit on ihan ehdottomat, blokkaavat valoa paljon tehokkaammin kuin pelkät värjätyt. Polarisointi heikentää hieman kontrastia, mutta sitä voidaan kompensoida ruskealla tai keltaisella värillä, joista keltainen parantaa eniten kontrastia ja syvyysvaikutelmaa, mutta aiheuttaa enemmän värivirhettä.

Sanoisin, että kirkkaana päivänä parhaat kopterilasit on ruskeat polarisoidut, ja vähän pilvisempänä päivänä keltaiset ilman polarisointia :)

Poissa AriP

• Tavallinen torppari
  • Helsinki
« Vastaus #16 : 23 Maaliskuu, 2009, 12:18:51 »
Olen itse hankkimassa jonkinlaisia aurinkolaseja lennätyskäyttöön. Tulisiko niiden olla polarisoidut?

Ainakaan jos purjekoneilla lennät (oikeilla) niin ei saa olla polarisoidu, niissä kun kuomu on myös polarisoitu niin saattaa kuulemma jossain tilanteessa pimetä näkökenttä. Vähän O:tä mut kuitenkin... 8) Mulla on ihan polarisoimattomat aurinkolasit vahvuuksilla Eyeniltä hankittuna.

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #17 : 23 Maaliskuu, 2009, 14:34:53 »
Juu, mää kans hiottuja polarisoimattomia käytän. Käytin samoja aikanaan purjekoneella lentäessä. Ei tosin ole enää lupakirja voimassa.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #18 : 24 Maaliskuu, 2009, 00:10:55 »

-jari-

Kyllä reiskoissa on useitakin polarisoituja malleja nykyään ja hyvät ovatkin. Monikäyttöisyydessä vain vähän ikävät, kun tietyt LCD näytöt pimenevät niillä tietyssä kulmassa. Esim autossani en näe ollenkaan yhtä ajotietokoneen näyttöä - ihan kun se olis kiinni :). Kannattaa ennen hankintaa tarkistaa, että oman radion näyttö näkyy varmasti myös polarisoiduilla laseilla sekä tarkistaa mahdollinen ajotietokoneen näyttö, jos meinaa käyttää autossa myös.. Usein 'kuollut kulma' on tosin kapea ja vähän kulmaa kääntämällä näkyy taas.

Poissa JJA

• Tavallinen torppari
« Vastaus #19 : 28 Huhtikuu, 2009, 23:15:12 »
Zeiss Skylet Fun

http://www.zeiss.de/C125679B00315836/ProductFinder/83E0780FE3E544D7C125679E004C6B68

Edit:On muuten ihanan kallista, yksi linssi reilu 200 egeä.   ;D
« Viimeksi muokattu: 30 Huhtikuu, 2009, 22:59:24 kirjoittanut JJA »

Poissa Ege

• Seniori torppari
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #20 : 22 Helmikuu, 2011, 19:44:51 »

Rapala Shadow RVG-013A (G15 grey linsseillä)

ylivoimaisesti parhaat aurinkolasit kopterin lennätykseen mitä oon koittanu (broidilla on tollaset)...
ja nyt mullakin kuhan kusti polkee 8)

viimekesänä tuli kaikenmaailman markettikakkuloita koitettua eikä mikään ollu hyvä :D

eipä näihinkään ihan hirveästi tarvinnu oravannahkoja tiskiin lyödä mutta on noi kyllä hyvät :)
Eikö nyt kuitenki ilmailuhenkisenä sullaki pitäs tommoset olla  ;D http://www.rehillside.fi/aurinkolasit?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1&category_id=1

unohdit ege linkin!

mutta anna mä veikkaan... rayban aviator? ;D
Ei mitään Rayban ku Randolph http://www.rehillside.fi/aurinkolasit?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1&category_id=1

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #21 : 22 Helmikuu, 2011, 19:45:46 »

ylivoimaisesti parhaat aurinkolasit kopterin lennätykseen mitä oon koittanu (broidilla on tollaset)...

viimekesänä tuli kaikenmaailman markettikakkuloita koitettua eikä mikään ollu hyvä :D

eipä näihinkään ihan hirveästi tarvinnu oravannahkoja tiskiin lyödä mutta on noi kyllä hyvät :)
Eikö nyt kuitenki ilmailuhenkisenä sullaki pitäs tommoset olla  ;D http://www.rehillside.fi/aurinkolasit?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1&category_id=1

unohdit ege linkin!

Ei mitään Ray ban ku Randolph

aaaaaa. ::)

aina luullu että noi on ray-ban ???
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #22 : 22 Helmikuu, 2011, 19:48:24 »
Hirobon lasit löytyy kanssa mutta noi on kyllä parhaat noi Randolph aviatorit mitä mulla on ollu.

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #23 : 22 Helmikuu, 2011, 19:50:07 »

unohdit ege linkin!

Ei mitään Ray ban ku Randolph

aaaaaa. ::)

aina luullu että noi on ray-ban ???
onhan Rayban pilotitki mutta ne peittää puolnaamaa noi Randolphit on pienemmät.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #24 : 22 Helmikuu, 2011, 20:24:19 »
Minusta semmoset ois just paljo paremmat, ite käytän jota tummennettuja "suojalaseja" aivan ylivoimanen jos linssi menee sivuillekkin ja peittää koko "näkökentän" ei pääse aurinko killotaan silmäkulmaan jne...

Siis ihan mallintakia käytän, muovipaskathan nuo on... tuommoset/vastaavat ku löytäs kunnon laseina niin ostasin kyllä.

ps. modet siirtää aurinkolasit tonne säikeesee?  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
4332 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2007, 10:24:07
kirjoittanut Toni
10 Vastauksia
5359 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2010, 08:35:48