Suomessa järkevimmät on nuo Hermiksen listaamat Trex, Titan ja Beam. Jokainen riittää hyvin vaikka mihin lentoon kunhan laittaa toimivat sähköt, halppissähköillä onnistuu helposti pilaamaan minkä tahansa koneen ja lopulta on kulunut turhaan paljon aikaa ja rahaa (!!!!!!)
Jos mun pitäs nyt ostaa uus 450 kokonen niin se olisi luultavimmin Trex v2 tai Beam. Se ei tarkoita, että Titanissa olisi jotain vialla, mutta en vaan voisi kuvitella ostavani sellaista.. Beamissa on joitakin ratkaisuja kehitetty vielä rexää pidemmälle (mm. nupin välys pois, laakeripukkien ja servojen asennus), tosin suurelta osin täysin samanlaisia koneita. Beamissa houkuttelisi paremmin toteutettu runko, rexässä taas se että on tuttu valmistaja ja joka paikasta saa osia. Ja tuo Align/HDX ilmestys, mikä mulla nyt on, lentää aivan erinomaisesti, joten olen varma että v2 pystyy samaan kunhan heivaa perus moottorin, säätimen ja akut hiiteen. Beamissa taitaa tulla Scorpion (?) moottori mukana, se on loistava moottori.
Rexää ja titania jos vertaa niin mielestäni rexässä paremmin suunnitellut nupin osat, tukevammat linkit ja tukevampi runko. Rexän hihnan vaihtaminen voi olla tuskainen operaatio, Titanissa on kätevää kun voi repiä koko perän irti pari ruuvia avaamalla niinkuin isommissa rexeissäkin. En ole ikinä koettanut Titania hyvällä setupilla joten en viitsi tuhlata aikaa vertaamalla flippausominaisuuksia. Sen verran olen huomannut, että Titan tuntuu kuminauhamaisemmalta, joka varmaan johtuu juurikin eri setupeista..
Aloittelija ei varmasti huomaa eroa, ja jokainen ajaa asiansa ensimmäisenä koneena. Siksi kannattaa valita se josta oman paikkakunnan porukalla on eniten kokemusta ja johon saa nopeiten osia.
-op-