Kirjoittaja Aihe: Servojen nopeudet kuorman alla  (Luettu 4043 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Servojen nopeudet kuorman alla
« : 22 Marraskuu, 2008, 19:42:07 »
Hjellou,

Pistetäänpä tänne löytämäni vertailua servojen nopeudesta kuorman alla. Yleensähän katsotaan vaan nopeus, joka on siis aina mitattu ilman kuormaa ja voima, joka on maksimi vääntö voima. Alla olevassa taulukossa on RR:stä löytämäni lista servoista, joka kertookin vähän enemmän. 

Listaa itseään kun katsoo niin ei ole mikään ihme että virtajuoppo JR 8717 toimii kuormankin alla huikean hyvin. Rahalla (140$) siis saa ja JR:llä vääntää. Erityisplussaa siitä, että näitä voi vielä huoletta ajaa 8V:llä!!! Nämä on tällähetkellä varmaan kovin servo markkinoilla.

Noi Futten BLS:sät ovat monien suosimia, vaikka hintaa niillä on paljon (110$ ja 150$). Suorituskyky ei mielestäni ole linjassa hintaan. Toki harjattomasta motista on hyötyä (kestää ja keskittää?).

Itsellä on käytössä noi Hitecin 6965 servot (85$), joihin olen ollut toistaiseksi tyytyväinen. Toimivat kuorman alla yhtä nopeasti kuin kuin Futaban 43% kalliimpi servo. Näitä ei kukaan muu juurikaan tunnu käyttävän vaikka ihan pätevän ovatkin.

Ps: tsekkailin siis noita 6V arvoja.

Edit: ekasta taulukosta puuttuikin toi 8717
Edit2: Nämä taulukot eivät olekkaan mitattuja arvoja, vaan laskennallisia arvoja
-
« Viimeksi muokattu: 23 Marraskuu, 2008, 18:52:20 kirjoittanut Maikko »

Harza72

  • Vieras
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #1 : 22 Marraskuu, 2008, 21:44:26 »
Onko vastaavia taulukoita kulutuksesta kuorman alla ? Kiinnostaisi kovasti monenko ampeerin BECin 450 tai 500 luokan kopteri oikeasti tarvitsee.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #2 : 23 Marraskuu, 2008, 10:29:38 »
Hyvin näyttää ds8717 pelaavan taulukon mukaan. Mulla ne rexässä 6V:lla ja kiinnostas tosissaan nostaa 8V, 6V:lla on vähän hitaahkon puoleinen vaikka yksi markkinoiden nopeimmista servoista onkin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #3 : 23 Marraskuu, 2008, 11:30:56 »
Hyvin näyttää ds8717 pelaavan taulukon mukaan. Mulla ne rexässä 6V:lla ja kiinnostas tosissaan nostaa 8V, 6V:lla on vähän hitaahkon puoleinen vaikka yksi markkinoiden nopeimmista servoista onkin.


-op-


Kun mikään ei riitä :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #4 : 23 Marraskuu, 2008, 18:09:28 »
No ei se ole hauskaa kun joutuu servoja odottelemaan lentäessä. Kaikkein paras olisi todella nopea servo ja lähetystekniikka, jossa ei olisi ollenkaan viivettä. Suurin hyöty siitä olisi crackäyksessä josta olen nyt kiinnostunut. Noista 8717:stakin varmaan saisi niin paljon enemmän irti jos ajaisi 8V:lla.


-op-
« Viimeksi muokattu: 23 Marraskuu, 2008, 18:12:11 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #5 : 23 Marraskuu, 2008, 18:44:30 »
No ei se ole hauskaa kun joutuu servoja odottelemaan lentäessä. Kaikkein paras olisi todella nopea servo ja lähetystekniikka, jossa ei olisi ollenkaan viivettä. Suurin hyöty siitä olisi crackäyksessä josta olen nyt kiinnostunut. Noista 8717:stakin varmaan saisi niin paljon enemmän irti jos ajaisi 8V:lla.


-op-


Tästä on jo varmasti paljon puhuttu, mutta....
Aiemmin kesällä mulla oli JRx9303 Spektrum tekniikalla. Viivettä ei todellakaan huomannut. Sitten kun tuli Futten FASST vehkeet, jo pöydällä huomasi että ne ovat paljon nopeammat. Lennossa tämä tuntui myös vaikka kyseessä on klappaava mekaaninen miksaus ja 0.2s nopeat(hitaat) digiservot. Ero oli huomattava kun vaihtui vain lähetystekniikka. Eli tämä on mun mielipide Spektrumin ns.ERINOMAISESTA lähetystekniikasta... ::)
Siis voi olla nopeampi ohjaustuntuma kun vaihtais FASSTiin Spektrumista, samoilla kamoilla muuten.
« Viimeksi muokattu: 23 Marraskuu, 2008, 19:21:42 kirjoittanut Juho »
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Servojen nopeudet kuorman alla
« Vastaus #6 : 23 Marraskuu, 2008, 18:50:57 »


Noi postaamani taulukot eivät olekkaan mittaustuloksia vaan laskennallisia arvoja.  :(

No, eli menevät lineaarisen käyrän mukaan nopeuden ja voiman suhteen. Harmi, oli ollut siistiä saada oikein mitattuja tuloksia. No jokatapauksessa antavat osviittaa.

Hyvä puoli siinä 8V:llä ajamisessa on vielä sekin, että ei mene niitä 7A virtoja vaan pääsee vähän vähemmällä. Jos joskus on rahaa niin pitää varmaan ostaa tollaiset DS 8717:t.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3640 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2008, 14:10:20
kirjoittanut Ville Erkkilä
12 Vastauksia
5808 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2008, 21:34:35
kirjoittanut JiriK
7 Vastauksia
4412 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Lokakuu, 2008, 15:16:26
kirjoittanut Maikko
163 Vastauksia
71613 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2012, 19:00:09
kirjoittanut jekuusi
4 Vastauksia
3929 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2014, 15:23:51
kirjoittanut VERTICAL