No niin, tullut taas leijuteltua hiukan lisää, tänäänkin viitisen akullista keittiössä. Välillä menee akullinenkin niin että pysyy hanskassa mutta jos hetkeksikin "herpaantuu" niin heti menee pitkin seiniä, on se aika liukas pentele. Ei todellakaan ole mikään helppo laji tämä.
Mutta uskomattoman kestävä tuo on, ensimmäisessä yksilössä alkaa kyllä jo treeni näkyä, laskutelineosasta on toinen akunkiinnitys"panta" poikki mutta akku pysyy hyvin yhdelläkin. Peräevä on katki mutta nyt alkaa jo nousu ja lasku sujua ilman että pyrstöroottori ottaa maahan joten ei paljon haittaa. Yhdessä servossa on hiukan ylimääräistä "klappia" käsin kääntäessä mutta lennossa ei ongelmia. Ensimmäinen pääratas alkaa olla aika lopussa, senverran väljä akseliin jo että putoaa pois aina kovemmassa laskussa ja hampaatkin aika kuluneet mutta hyvin pyörii vielä.
Äsken kävi ensimmäinen isompi rikkoutuminen, swashin yläosa irtosi laakerista. Irroitin nupin ja swashin, kikkailin yläosan "tötterön" takaisin laakeriin pikaliimatipan kera, laitoin kopun kasaan ja taas lentää kuin ennenkin. Aikaa taisi mennä 10 minuuttia, aika helppo purkaa ja koota.
Varaswashikin kyllä löytyy mutta meinasin että eipä tuossa mitään menetä vaikka koettaa ensin korjata tuon hajonneen.
Tuon päärattaan joutuu varmaan kohta vaihtamaan, muuten on osia mennyt vasta tyyliin kolmet pää- ja yhdet perälavat. Noita muita osia ajattelin vaihtaa vasta jos alkaa vaikuttaa lentämiseen, torppeja kun tulee edelleen joka toisella akullisella vähintään. Varaosat kaikille rikkoutuneille on kyllä olemassa ja toinen, lähes lentämätön kopterikin jota ajettelin säästää ulkokäyttöön missä vahinkoja luultavasti tulee vähemmän.
Rahaa on siis säästynyt helposti satasia verrattuna siihen jos olisin noista isommista jommalla kummalla torppaillut, tosin torpit johtuvat pääasiassa siitä että keittiö on aivan liian ahdas tila. Pari kertaa olen lennätellyt prätkätallillla ja töissä korjaamohallissa, silloin ei juuri torppeja tule kun on tilaa korjata "horjahdukset".
Mutta loistava sijoitus, paljon vaativampi lentää kuin simulaattori eikä edes paljon kalliimpi torpattava eli oletettavasti myös parempaa treeniä isompia varten?