Tänne tänään (vaiko eilen?) rekisteröidyin, kun on tuo drone touhu alkanut kiinnostamaan. Ikää on jo aika paljon (yli 40v) ja tutut yms. silleen vähä hymy huulilla katselleet "pojat leikkii, kun me aikuiset juomme olutta ja poltamme tupakkaa"
No ei se minuu kiinnosta, teen mikä ittestä hyvältä tuntuu milloinkin... Taisi olla muuten ex vaimo, joka ekan multikopterin minulle hommasi, kun oli kuullut minun niistä puhuvan ja sehän meni ekalla lennolla tonttiin. Joku japanilainen opiskelija senkin osti torin kautta ja sano, että "no problem!"
No sitten minä ostelin sellasia pienempiä sisälennätettäviä muutamia, kun aina ne menivät jossain vaiheessa hajalle ja yhden naapurin Lauri- poika lennätti jonnekin ja sitä kopteria ei sen jälkeen enää näkynyt, kunnes sitten seuraavana keväänä äitinsä oli sen jostain löytänyt
Sitten tuossa jokin aika sitten jostain löysin tuollaisen 45e Hubsan merkkisen kopterin ja lennättelin sitä pihalla ja sisällä ja sitten hommasin toisen akun ja sitten aloin laittaa sisälle kaikenlaisia esteitä tuoleista yms. ja kiertelemään niitä ja menemään ja tulemaan eri väleistä ja tekemään kaarroksia jne... Sitten tuli ajatus, että jospa tätä hommaa veisi eteenpäin ja tulin tänne katselemaan ja huomasin, että täällähän on harrastajia vaikka minkä ikäisiä ja tietoa vähän liiankin paljon
Kait tää on itellä joku sellanen nuoruuden / lapsuuden ajoilta jäänyt haave, jota ei ole tullut silloin toteutettua (tosin sillon mitään droneja edes ollut ja muutenkin maailma oli aika erilainen paikka olla, aina oli talvella 3 metriä lunta ja hiihdettiin aamuin ja illoin 50km kouluun 45 asteen pakkasessa) ja en minä tiedä ; jotenkin tää on vaan niin kivaa
Hyvä flow ku saa lentää Hubsanilla
Mitään en näistä hommista tiedä, mutta sen tiedän, että olisi kiva päästä kokeilemaan fpv lennättelyä
Mielessä on myös käynyt, että jossain vaiheessa voisi mahdollisesti jonkun akkukäyttöisen hecon (ei siis multi) hommata ja kokeilla, että millasta sillä olis lentää
Ja tää on niin hienoa senkin puolesta, kun tuo drone on niin pieni vekotin, että sen voi heittää reppuun ja käydä lennättää missä vain, koska vain
Olenhan minä kait aika iäkäs aloittamaan tällaista harrastusta, mutta why not?
Jos mietitään tollasta ihan perus fpv lennättelyä ja valmispakettia, niin antakaas vinkkejä. Sen verran saisi kuitenkin olla suorituskykyä, että kyseessä ei olisi niinkään kuvauskopteri vaan lennättely. Toki ei se haittaa, jos voisi vähän kuvaakin ottaa
Softista en ymmärrä mitään muuta, kuin sen, että se on pehmeetä, joten älkää heti ampuko liian pehmeesti
Ja ja olisin kovin kiitollinen, jos saisin tietoa uudenmaan alueen kerhotoiminnoista myös ja sisälennätyspaikoista talvea ajatellen