Kirjoittaja Aihe: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar  (Luettu 84410 kertaa)

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #125 : 24 Huhtikuu, 2010, 12:40:51 »
Piti kehua taas liian aikaisin. Juuri kävin lennättelemässä ja lähinnä säätämässä. Pari akkua meni ihan ok, mutta sitten taas muutama pätkäsy. Jotenkin se vaan ei tuntunut niin väkivaltaiselta pätkäisyltä kuin aiemmin. Yhden kerran se ehtii sen aikana pyörähtämään akselinsa ympäri ja vähän korkeus putoaa. Vähän vaikutti siltä, että se koskee lähinnä vain moottoria - ohjaus kyllä taitaa säilyä. 3-4 kertaa se tapahtui ja sen jälkeen vielä kerran taisi tulla nopea yskäisy ilman muita oireita. Ei estänyt muutamien kamalan näköisten flippien ja rollin tekemistä  ::) Pitää tarkistella noita muitakin liittimiä.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Gaui EP200 V2 FES & V-bar Mini
« Vastaus #126 : 12 Elokuu, 2010, 22:31:11 »
Tämän keskustelun otiskko päivittyy nyt muotoon "Gaui EP200 V2 FES & V-bar Mini" :).

Vaihdoin uskollisesti palvelleen Gyrobotin toisen sukupolven siniseen V-Bar miniin. Perusteluna oli yksinomaan tyyliseikat. Sininen vain on niin kaunis väri ;). Ensilento uuden contollerin kanssa oli tänään Röylässä.

Kaikki ei todellakaan sujunut ihan suunnitelmien mukaan mutta tonttaukselta onneksi vältyttiin. Ensimmäinen yllätys tuli ensimmäisen lennon jälkeen. Lensin yhden akullisen EP255:llä ja yhden EP200:lla. Sen jälkeen lähettimessä (kohta kaksi vuotta vanha Spektrum DX6i) tapahtui jotain kummallista... Se ei muodostanut enää yhteyttä kumpaankaan kopteriin vaan jouduin bindaamaan molemmat vastaanottimet uudestaan. Onneksi mukana oli Vbarin Control Panel, jolla tämäkin operaatio onnistui ilman tietokoneen apua.

Seuraavalla lennolla heti uudelleenbindaamisen jälkeen kopterin perä alkoi hakata hallitsemattomasti aivan kuin gainia olisi roimasti liikaa. Onnistuin laskeutumaan joten kuten ja tarkastin lähettimestä gyron gainit. Molempien lähettimen muistissa olevien modelien gainit olivat nollautuneet  50% oletusarvoon, vaikka tiedän varmasti asettaneen molemmille gaineiksi 28% (mode 0) ja 37% (mode 1). Tarkastin saman tien kaikki muutkin asetukset (dual ratet, expot, lapa- ja kaasukäyrät). Myös dual ratet olivat sekaisin mutta muuten kaikki näytti olevan kunnossa. Todella omituista ??? ??? ???! Minulle ei koskaan ole sattunut vastaavaa.

Kun sain radion toimimaan, alkoikin sitten mekaniikka temppuilemaan. Swashlockin alumiinikierteet ovat hiljalleen antaneet periksi ja nyt viimein tuli se päivä etteivät ruuvit enää pitäneet vaan swashlock pääsi kiertymään pääakselin ympäri. Jokaisen lennon jälkeen swashlock oli noin 30 astetta vinossa vaikka yritin kiristää ruuveja ja käänsin osan aina lentojen välissä suoraksi. Harjoittelin inverted-funneleita ja olin yllättynyt, että kopteri ylipäätään pysyi ilmassa  ja lensi niinkin hyvin vaikka rotor phasing oli ilmiselvästi pahasti pielessä. Vaakakierteistä tosin tuli rumia ja ne päättyivät outoon pomppuun. Se johtunee varmaan samaisesta swash lockin kietymisestä. Nyt kulunut osa on vaihdettu uuteen ja seuraava koelento on toivottavasti lauantai-aamuna.

Ongelmista huolimatta V-Barista jäi positiivinen kuva. Kopteri tuntui hyvin vakaalta. Mitenköhän vakaa siitä tulee kun mekaaniset ongelmat on korjattu?

Kuvassa vielä uusi setup. Sijoitin V-Barin rungon pohjalevylle kopterin nokkaan. Se mahtuu nippa nappa runkolevyjen väliin niin, että molemmille sivuille jää noin 1,5 mm ilmarako. Toista runkolevyä piti hieman viilata, jotta satelliittivastaanottime n liittimelle sai tilaa. V-Barin liitinten sijoittelu hieman ärsyttää. Liittimiä on kolmella sivulla, mikä vaikeutaa asennuspaikkojen löytämistä. Toinen potentiaalien sijoituspaikka olisi main shaftin alla ylösalaisin. mutta joutuisin poraamaan usb- ja control panelin liittimiä varten reijät kopterin pohjalevyyn.
« Viimeksi muokattu: 13 Elokuu, 2010, 10:49:32 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #127 : 15 Elokuu, 2010, 19:02:00 »
Viikonloppuna pääsin kokeilemaan V-Baria toimivan kopterin kanssa.

V-Bar suoriutui kertakaikkiaan fantastisesti!!! Tuntuma oli todella vakaa ja perä tuntui aivan uskomattoman hyvältä. Olen treenannut Gauillani funneleita viimeiset pari kuukautta. V-Barin kanssa funneleiden lentely muuttui kertaheitolla paljon helpommaksi kuin ennen. Vaikeinkin suunta (inverted tail in vastapäivään) pysyi hyvin kuosissaan ja muut suunnat menivät (lievästi liioitellen) kuin junan kyydissä. Sunnuntai-aamuna Henttaalla oli koko kesän ensimmäinen täysin tyyni keli ja voin valehtelematta sanoa, että funneleiden lentäminen oli livenä helpompaa kuin simulaattorin isommilla koptereilla. Uskomaton ero entiseen verrattuna!!! Itseluottamus koheni niin paljon, että uskalsin yrittää ensimmäisen kerran pirofunneleita Phoenixin ulkopuolella. Rumiahan niistä vielä tuli, mutta toivo elää!

Ensikokemusten perusteella voin suositella uutta V-Bar miniä lämpimästi. Softa on tarpeeksi yksinkertainen ja lentotuntuma on kertakaikkisen hyvä. Mikadon Control Panel on kätevä . Sillä voi tehdä kaikki tarvittavaat säädöt kentällä, vaikka varsin vähän on säätöjä tarvinut edes tehdä. Softana käytän gyron mukana tullutta V5.0 express -ohjelmistoa. Päivitys 5.0 Proversioon maksaa 50 usd. Molemmat kopterini lentävät jo expressillä niin hyvin, että en rupea firmwarea päivittämään.
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2010, 21:40:11 kirjoittanut Picofly »

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #128 : 15 Elokuu, 2010, 19:27:58 »
nice! The V-Bar has a very good tail gyro already in V4, and they say it got even better in V5.
I'm tempted to get one of those for myself...
Regarding swash, the "stick response" parameter (can't remember what was its name in V5 - sets the ratio of direct and indirect mixing) - is quite important. It determines the whole "feel" of the heli.
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2010, 19:29:33 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #129 : 15 Elokuu, 2010, 20:24:02 »
nice! The V-Bar has a very good tail gyro already in V4, and they say it got even better in V5.
I'm tempted to get one of those for myself...
Regarding swash, the "stick response" parameter (can't remember what was its name in V5 - sets the ratio of direct and indirect mixing) - is quite important. It determines the whole "feel" of the heli.

It was possibe to get tail fairly solid with Gyrobot as well but the optimal gain range and P/I gain ratio was very narrow and sensitive to changes in headspeed. V-Bar is different. It is hard to explain but I think that tail feels very much like in simulator.

There are quite limited adjustement possibilities in V5.0 Express software. There are three flying styles to choose from: 'Precise', 'Medium' and 'Vivid'. I use flying style 'Vivid' in both of my helis. I haven't even tried the other two yet (have to do that in some stage).
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2010, 20:44:23 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #130 : 02 Lokakuu, 2010, 19:52:50 »
Vaihdoin EP200:n 5150kV moottoriin 10T pinjonin ja tein muutaman koelennon 3S akuilla kun niitä on kerran tullut hankittua Gaui 255:n voimanlähteeksi.

Lentopainoksi tuli 305 g Hyperionin 3S 850 mAh akulla ja 315g 1000 mAh 3S Turningy NanoTechillä varustettuna. Ihan siedettävissä lukemissa siis. Isompikin 1100 mAh Hyperion G3 mahtui ongelmitta canopyn sisään mutta painopiste siirtyi jo liiaksi eteenpäin.

Pakko myöntää, että 3S-setupin nimeen vannovat tahot ovat oikeassa  ;)! Tehoreservi oli ihan mieletön 2S akkuihin verratuna. Gauini on ollut 2S akuilla ihan ok mutta 3S akuilla se oli varsinainen ADHD-raketti. Nousunopeus oli mahtava ja 'pelastusvoimaa' tuntui löytyvän joka tilanteeseen. Jäin pahasti koukkuun! Headspeediä en mitannut mutta se oli vähintäänkin riittävä.

Ainoa miinuspuoli oli hurjasta headspeedistä johtunut akkujen nopea tyhjentyminen ja kasvanut melutaso. Aikaisemman hienostuneen suhinan tilalle tuli pahasti Trex250:n ääntä muistuttava, rohiseva soundi. Ilmeisesti pienempi pinjoni ei istu päärattaalle yhtä hyvin kuin 15-hampainen. 850 mAh akut antoivat low voltage-varoituksen hieman aikaisemmin kuin ajastimeni, joka piippaa 4:30 kohdalla. Sähköä kuluu siis aika paljon. Vertailun vuoksi Gaui 255 kuluttaa samassa ajassa14T pinjonilla varustettuna vain noin 730-750 mAh. Kokeilen huomenna vielä 4800 kV moottoria 10T pinjonin kanssa jos virrankulutus ja tehot saataisiin paremmin balanssiin. Mutta kyllä nyt pahasti näyttää siltä, että 3S 850 mAh akkuja on pakko tilata lisää...

 
« Viimeksi muokattu: 04 Lokakuu, 2010, 13:59:23 kirjoittanut Picofly »

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #131 : 03 Helmikuu, 2011, 12:52:15 »
Jatkan nyt tähän kun en viitsi offilla pilata tuota walkera ketjua.

Mistä saisi pienemmän pinionin tohon 5600 kv moottoriin. Normi pinionilla kaasukäyrää voi pitää vain jossain 60% kieppeillä ja headspeed on silloinki jotain 4000.
Akkuina on siis 850mah 3s hyperionit.

Toinen kyssäri olisi että mistä picofly olet hommanyt noita nupin kiinnitys pultteja. Siis sitä joka pitää roottorin nupin pääakselissa kiinni.
Ne on jotain millin halkasialtaan

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #132 : 03 Helmikuu, 2011, 13:26:32 »
Jatkan nyt tähän kun en viitsi offilla pilata tuota walkera ketjua.

Mistä saisi pienemmän pinionin tohon 5600 kv moottoriin. Normi pinionilla kaasukäyrää voi pitää vain jossain 60% kieppeillä ja headspeed on silloinki jotain 4000.
Akkuina on siis 850mah 3s hyperionit.

Toinen kyssäri olisi että mistä picofly olet hommanyt noita nupin kiinnitys pultteja. Siis sitä joka pitää roottorin nupin pääakselissa kiinni.
Ne on jotain millin halkasialtaan

No joo, 15T pinjoni on kyllä liian suuri 3S setuppiin. Minulla on kaapissa Gauin moottoriin sopivat 10T, 11T, 12t, 13T ja 14T pinjonit. Voin luopua parista pinjonista edullisesti, jos kiinnostaa.

Rotor hubin ruuvin halkaisija on 1,4mm. Niitä löytyy useammastakin varaosapussista, mm tästä: http://www.pitchup.se/index.php?page=details&prod=881&cat=60&group=12

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #133 : 03 Helmikuu, 2011, 14:06:13 »
Laitoin YV

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #134 : 04 Helmikuu, 2011, 20:10:57 »
Mitä teillä näissä vehkeissä on lapakulmia +-?

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #135 : 04 Helmikuu, 2011, 22:05:13 »
Ja taas meni se 1.4 mm rotorhubin pultti ja se katkes sinne hubin sisälle. Mites olette ottaneet noita pois sieltä ja onko olemassa parempaa ratkasua tähän?
Ärsyttää kun aina menee tuo pikku pultti ja se kateaa sinne hubiin... Kauhea homma saada se pois vaikka vahinkot olisi muuten pienet.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #136 : 04 Helmikuu, 2011, 22:13:22 »
Mä oon vaihtanut 1.4mm pultin M2 kierteeseen Chinookissa. Alkuperäinen pultti oli jo liian lyhyt, mikä johti kierteen korkkaamiseen. Paikallisesta pulttimarketista M2 tappi ja 1.6mm ja 2mm pora, niin tuli uusi ja vahvempi kierre hubiin

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #137 : 04 Helmikuu, 2011, 22:34:39 »
Ootko dutchman saanu sen chinookin jo lentämään?
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #138 : 04 Helmikuu, 2011, 22:55:35 »
Mä oon vaihtanut 1.4mm pultin M2 kierteeseen Chinookissa. Alkuperäinen pultti oli jo liian lyhyt, mikä johti kierteen korkkaamiseen. Paikallisesta pulttimarketista M2 tappi ja 1.6mm ja 2mm pora, niin tuli uusi ja vahvempi kierre hubiin

Joo pitää huomenna duunista nappaa noita :)
On toi 200 vaan niin vaikee saada kivasti menemään. Propsit picoflylle kun se jaksaa ja osaa noilla pienillä leikkiä

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #139 : 05 Helmikuu, 2011, 13:46:54 »
Kiitos tuhannesti picoflylle osista!

Tyhmä kysymys, mutta mites toi pinioni vaihdetaan oikeaoppisesti? :D

Näin pientä ulosvedintä minulla ei ole..

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #140 : 05 Helmikuu, 2011, 17:23:46 »
Ootko dutchman saanu sen chinookin jo lentämään?
En ole tehnyt yhtään yli 6sek. lentoa. Onkin aika kinkkinen säädettävä, ja rattaat hajoaa todella helposti. Tälläkin hetkellä odottaa rattaan vaihtoa. Ovat työläitä vaihtaa.. Onneksi tuli tilattua osia kunnon läjä... Maailmallakin haukutaan chinookin ohjeita, mutta eiköhän se siitä vielä aukene ja lentäminenkin onnistuu.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #141 : 05 Helmikuu, 2011, 19:08:39 »
Kiitos tuhannesti picoflylle osista!

Tyhmä kysymys, mutta mites toi pinioni vaihdetaan oikeaoppisesti? :D

Näin pientä ulosvedintä minulla ei ole..

Oikeaoppisesti ne vaihdetaan ulosvetimellä ;).

Tämä Walkeran ulosvedin on sopivan kokoinen pienille moottoreille.

http://www.clubheli.com/Walkera-Universal-Pinion-Gear-Puller--HM-PULLER_p_437.html

Tiedustelit pari viestiä sitten lapakulmista. En ole koskaan mitannut, mutta luulisin, että kulmia on jotain +/- 13 astetta.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #142 : 05 Helmikuu, 2011, 20:27:25 »
Sain lainaan tollasen pienen ulos vetäjän ja homma onnistui näppärästi.
Nyt on 200nen kunnossa ja lentää. Huomenna pitää vielä hieroa kaikki kohdalleen.

Picofly kiitos avusta! Nuppikin on nyt parempi.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #143 : 05 Helmikuu, 2011, 20:42:49 »
Sain lainaan tollasen pienen ulos vetäjän ja homma onnistui näppärästi.
Nyt on 200nen kunnossa ja lentää. Huomenna pitää vielä hieroa kaikki kohdalleen.

Picofly kiitos avusta! Nuppikin on nyt parempi.

No joo, on se ainakin parempi kuin alkuperäinen FES-nuppi. Uusi lepatusakselilla varustettu FES-nuppi on todella hyvä. Sellainen kannattaa hankkia jossain vaiheessa.

Pieni varoitus - antamani nuppi on sen verran jäykkä, että cyclic-gainit kannattaa pitää aika pieninä ettei kopteri ala wägäämään terävien ohjausliikkeiden päätteeksi. Päälapoja ei myöskään kannata kiristää ylettämän tiukalle. Swashlockin voi fiksata paikalleen vihreällä Locktitellä niin se ei lipsu pääakselilla.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #144 : 05 Helmikuu, 2011, 20:50:38 »
Ootko dutchman saanu sen chinookin jo lentämään?
En ole tehnyt yhtään yli 6sek. lentoa. Onkin aika kinkkinen säädettävä, ja rattaat hajoaa todella helposti. Tälläkin hetkellä odottaa rattaan vaihtoa. Ovat työläitä vaihtaa.. Onneksi tuli tilattua osia kunnon läjä... Maailmallakin haukutaan chinookin ohjeita, mutta eiköhän se siitä vielä aukene ja lentäminenkin onnistuu.
Huomasin ihan saman, on todella hankala säätää. Serkun vehje odottelee myös uusia lapoja, rattaita ja paria uutta servoa sekä tietysti inspiraatiota. Täytyis varmaan yrittää viritellä jonkun sortin harjoitusjalakset tuohon.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #145 : 05 Helmikuu, 2011, 21:05:54 »
Sain lainaan tollasen pienen ulos vetäjän ja homma onnistui näppärästi.
Nyt on 200nen kunnossa ja lentää. Huomenna pitää vielä hieroa kaikki kohdalleen.

Picofly kiitos avusta! Nuppikin on nyt parempi.

No joo, on se ainakin parempi kuin alkuperäinen FES-nuppi. Uusi lepatusakselilla varustettu FES-nuppi on todella hyvä. Sellainen kannattaa hankkia jossain vaiheessa.

Pieni varoitus - antamani nuppi on sen verran jäykkä, että cyclic-gainit kannattaa pitää aika pieninä ettei kopteri ala wägäämään terävien ohjausliikkeiden päätteeksi. Päälapoja ei myöskään kannata kiristää ylettämän tiukalle. Swashlockin voi fiksata paikalleen vihreällä Locktitellä niin se ei lipsu pääakselilla.

Joo se uusi nuppi on tulossa kuhan niitä helimportille tulee.

Toimi muutaman akun ihan hyvin, mutta epäilykseni kävi toteen.
3s akulla gauin vakio 18A säädin pamahti.

Mikäs olisi hyvä säädin tilalle. Sopivan hintanen tietty

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #146 : 05 Helmikuu, 2011, 21:24:24 »
Ootko dutchman saanu sen chinookin jo lentämään?
En ole tehnyt yhtään yli 6sek. lentoa. Onkin aika kinkkinen säädettävä, ja rattaat hajoaa todella helposti. Tälläkin hetkellä odottaa rattaan vaihtoa. Ovat työläitä vaihtaa.. Onneksi tuli tilattua osia kunnon läjä... Maailmallakin haukutaan chinookin ohjeita, mutta eiköhän se siitä vielä aukene ja lentäminenkin onnistuu.
Huomasin ihan saman, on todella hankala säätää. Serkun vehje odottelee myös uusia lapoja, rattaita ja paria uutta servoa sekä tietysti inspiraatiota. Täytyis varmaan yrittää viritellä jonkun sortin harjoitusjalakset tuohon.
Mä tein apurungon omaani, ja harjoitusjalakset on myös käytössä. Mun värkki koittaa kaatuilla. No, eiköhän viime sunnuntaisesta testauksesta opittu taas jotain..

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #147 : 05 Helmikuu, 2011, 21:33:39 »
Sain lainaan tollasen pienen ulos vetäjän ja homma onnistui näppärästi.
Nyt on 200nen kunnossa ja lentää. Huomenna pitää vielä hieroa kaikki kohdalleen.

Picofly kiitos avusta! Nuppikin on nyt parempi.

No joo, on se ainakin parempi kuin alkuperäinen FES-nuppi. Uusi lepatusakselilla varustettu FES-nuppi on todella hyvä. Sellainen kannattaa hankkia jossain vaiheessa.

Pieni varoitus - antamani nuppi on sen verran jäykkä, että cyclic-gainit kannattaa pitää aika pieninä ettei kopteri ala wägäämään terävien ohjausliikkeiden päätteeksi. Päälapoja ei myöskään kannata kiristää ylettämän tiukalle. Swashlockin voi fiksata paikalleen vihreällä Locktitellä niin se ei lipsu pääakselilla.

Joo se uusi nuppi on tulossa kuhan niitä helimportille tulee.

Toimi muutaman akun ihan hyvin, mutta epäilykseni kävi toteen.
3s akulla gauin vakio 18A säädin pamahti.

Mikäs olisi hyvä säädin tilalle. Sopivan hintanen tietty

Minulla on pari ylimääräistä Gauin 18A (ja yksi Alignin 15A) säädintä koska vaihdoin EP200;n ja 255:n säätimien tilalle viime kesänä YGE18:n. Voin antaa sinulle yhden noista jos kiinnostaa. Nyt ne vain makaavat tyhjän panttina kaapissa. Johdoissa on 2 mm plugit joten joudut kolvaushommiin.

Millä pinjonilla käytit moottoria kun noppari hajosi? Luulisi, että virrat pienenee kun jännite kasvaa. 10T pinjonilla kierroksien (ja amppeerien) pitäisi pysyä vielä kohtuurajoissa. Hassua, että säädin noin pamahtaa.
« Viimeksi muokattu: 05 Helmikuu, 2011, 21:36:04 kirjoittanut Picofly »

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #148 : 05 Helmikuu, 2011, 21:40:45 »
Lainaus käyttäjältä: dutchman
Mä tein apurungon omaani, ja harjoitusjalakset on myös käytössä. Mun värkki koittaa kaatuilla. No, eiköhän viime sunnuntaisesta testauksesta opittu taas jotain..
Täytyy koittaa itsekin tehdä joku apurunko tuohon, sais säädettyä ennenkuin tunkee mekaniikan kopan sisään. Ärsyttävästi toteutettu, kun joutuu servoja irroittelemaan että saa sen sinne sisuksiin ängettyä. Hieno ja laadukkaan oloinen peli muuten.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui EP200 V2 FES & Virtual Flybar
« Vastaus #149 : 05 Helmikuu, 2011, 22:45:56 »
Kymppi pinionilla ajoin... Niin mäkin laskeskelin että virran pitäisi pientyä ja pysyä kohtuu rajoissa, mutta ei...
Ei säädin nyt varsinaisesti pamahtanut vaan pätkii, koska se on ihan tuli kuuma.
Kiitos tarjouksesta, mutta voisin tohon jonkun paremman säätimen laittaa.

Hitto nää pienet on vaikee saada skulaamaan :D
Toi Gaui x5kin oli niin helppo, 425sista puhumattakaan.

Toisaalta voisi töistä ottaa kokeiluun multiplexin 20A säätimen jos sillä wörkkisi.
Harmittaa vaan kun ei huomennakaan pääse säätämään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2245 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2009, 11:12:33
kirjoittanut jpietari
0 Vastauksia
2682 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2010, 17:57:33
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
3210 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2010, 16:45:48
kirjoittanut Picofly
2 Vastauksia
5059 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2010, 00:05:09
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
12383 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2012, 13:47:43
kirjoittanut Tumppi T