Palijo on tullu tiedusteluja tämän vuojen TLR Heli Festin tiimoilta ja ajankohasta. Tottahan se nyt järijestettään tänäki
vuonna ja tuttuun tappaan tietenki pääsijäistä edeltävänä viikoloppuna eli 13.4 lauvvantaina.
Varapäivä on sitten sunnuntaina 14.4, jos ilima männöö lavvantaina kovin märäksi.
Kelluaikoja kattostellaan sitte lähempänä, mutta varamastikkin päästään alottelleen jo hyvissä ajoin.
Tapahtumapaikkahan on tietysti tuttu Teamin hiilikuijjulla kyllästämä kotikenttä BitchSwamp, eli Ämmiksen RC-Lennokkikenttä.
Tämä vuosi onkin palijo puhuttu TLR Heli Festin juhula vuosi ja kaiken lisäksi Samiwhatti on taas löytäny edellis
vuotta halavempia ponsoreita niin päätimmä niillä säästöilla tarijota taas vähintään
viidelletoista KAHELLEKYMMENELLE ensimmäiselle
makkaran ja pillimehun! Tampesterilaiset voi halutessaan valita makkaran tilalle pärämätsin AlaSawmiwhat. Kirstunvarija anto
kuitenkin aikamoisen ukkaasin, että yhtään makkarraa ei sitte osteta pillaantummaan ja siksi onkin älyttömän tärkijää,
että laitat nimen osallistujalistaan ja perään sulukuihin (makkara), jos siis syöt makkaran. Tampesterilaiset voi valita monivalinta
kysymyksestä sulukuihin joko (makkara) tai (pärämätsi). Kauimpaa paikalle saapunut palakittaan taasen tuttuun tappaan ruhtinaallisesti
Mahollisesti osallisuvien tehaspilottien ja muitten kuuluisuuksien nimet julukastaan vähä myöhemmin ku aikataulut varmistuu.
Että ei muutako Welkome ja nimiä listaan niinku näissä kansainvälisisä tapahtumisa on tapana sanua
E: Kelluaika varmistu klo.11:00, eli sillon viimestään voi rueta tulemaan pelimestoille ja kiirehän kentältä ei tietenkään pois ole ku keliki on ku rinsenssa Kaikkien halukkaiden keskenhän on tietty taas tuttu TLR Skills Battle josta riittää juttua ja naurua aina seuraavaan kertaan asti.
Kertauksena viä säännöt nii voi kerrata ennen ku alotellaan huomenna
TLR Skills Battle koostuu yhden, kahden tai kolmen pelotin tiimeistä sekä tuomaristosta.
Tiimien peloteiksi voidaan valita kuka vain pelotiksi haluava.
Tuomaristo koostuu kaikista läsnäolijoista jotka ymmärtää helikopterin ohjaus periaatteet.
Myös ei battle vuorossa olevien tiimien pelotit kuuluvat tuomaristoon.
TLR Skills Battle säännöt ja Battlen kulku ja esimerkki battlesta:
1.1 Päätetään tiimien pelotti-luku.
- 1 pelottia
- 2 pelottia
- 3 pelottia
1.2 Päätetään Skills Battle vaativuus taso.
- Taso 1. Liike ja/tai piro suunnilla ei ole väliä.
- Taso 2. Liike ja/tai piro suunnilla on väliä viimeisessä erässä.
- Taso 3. Liike ja/tai piro suunnilla on väliä alusta asti.
2. TLR Skills Battlea pelataan kahden tiimin kesken kerrallaan.
TLR Skills Battlen kulku:
Kuvitteelliset tiimit ja tiimien pelotit:
Tiimi 1 Tiimi 2
Pertti Lissu
Pekka Lasse
Pena Leena
3 Tiimi 1 valitsee skills-haasteen heitto pilotikseen Pertin.
3.1 Tiimi 1:n pelotti Pertti heittää skills-haasteensa toistaen sen kaksi kertaa lentäen valitsemallaan kopterilla. Pelotti voi myös käyttää jokerikorttia haasteessaan jolloin kohta 3.3 tuomariston äänestys ohitetaan.
Pelotti ei voi vaihtaa valitsemaansa kopteria haasteen heiton aikana. (Jokerikortti selitetty kohdassa 6. - 6.3)
3.2 Tiimi 2 valitsee pelotikseen Lissun. Lissu yrittää toistaa tiimi 1:n heittämän skills-haasteen lentäen valitsemallaan kopterilla. (Moovia voi yrittää toistaa kaksi kertaa ja kopteria voi vaihtaa yritys kertojen välissä)
3.2.1 Pelotilla on mahdollisuus käyttää jokerikortti jolloin kohta 3.3 tuomariston äänestys ohitetaan ja tiimi saa haasteesta bojon. (Jokerikortti selitetty kohdassa 6. - 6.3)
3.3 Tuomaristo äänestää onko moovi toistettu tunnistettavasti. (Jokaisella tuomarilla on asiasta oma näkemys josta ei voi valittaa)
3.3.1 Tunnistettavasti suoritetusta haasteesta tai jokerikortin käytöstä tiimi saa yhden bojon (huom kohta 6.2)
4 Haasteen heitto vuoro siirtyy tiimi 2:lle. Tiimi 2 valitsee skills-haasteen heitto pilotikseen Lissun.
4.1 Tiimi 2:n pelotti Lissu heittää skills-haasteensa toistaen sen kaksi kertaa lentäen valitsemallaan kopterilla. Pelotti voi myös käyttää jokerikorttia haasteessaan jolloin kohta 4.3 tuomariston äänestys ohitetaan.
Pelotti ei voi vaihtaa valitsemaansa kopteria haasteen heiton aikana. (Jokerikortti selitetty kohdassa 6. - 6.3)
4.2 Tiimi 1 valitsee pelotikseen Pertin. Pertti yrittää toistaa tiimi 2:n heittämän skills-haasteen lentäen valitsemallaan kopterilla. (Moovia voi yrittää toistaa kaksi kertaa ja kopteria voi vaihtaa yritys kertojen välissä)
4.2.1 Pelotilla on mahdollisuus käyttää jokerikortti jolloin kohta 4.3 tuomariston äänestys ohitetaan ja tiimi saa haasteesta bojon. (Jokerikortti selitetty kohdassa 6. - 6.3)
4.3 Tuomaristo äänestää onko moovi toistettu tunnistettavasti. (Jokaisella tuomarilla on asiasta oma näkemys josta ei voi valittaa)
4.3.1 Tunnistettavasti suoritetusta haasteesta tai jokerikortin käytöstä tiimi saa yhden bojon. (huom kohta 6.2)
5 Battle jatkuu niin kauan, että kummankin tiimin kaikki pelotit on heittänyt ja vastaanottanut yhden haasteen.
6 Battlen aikana jokaisella pelotilla on mahdollisuus käyttää jokerikortti. (Jokerikortin käyttökertoja ei ole rajattu)
6.1 Jokerikortin käyttö ohittaa aina poikkeuksetta Tuomariston (kohta 3.3:n ja 4.3:n)
6.2 Mikäli molemmat osapuolet käyttää battlessa yhden haasteen aikana jokerikorttia saa molemmat tiimit yhden bojon.
6.3 Jokerikortiksi luetaan kaikki laskeutumiset joissa kopteri vaurioituu niin, että kopterin lentokelpoisuus on menetetty. (Epäselvissä tilanteissa lentokelpoisuudettomuus on todistettava)
7 Battlen aikana eniten bojoja kerännyt joukkue pääsee jatkoon
7.1 Mikäli battlen aikana molemmat joukkueet saavat saman verran bojoja, siirtyy molemmat joukkueet jatkoon.
8. Battlen seuraavan kierroksen tiimiparit tulee arpoa esim. kolikkoa heittämällä tai sopia muuten niin ettei samat tiimit kilpaile vastakkain seuraavalla kierroksella.
9. Skills tarkoittaa yhtä liikettä ei liike sarjaa.
10. Skills:ksi voidaan hyväksyä mikä vain taivaslento-, 3D-, FAI, tai jonkin muun tyylisuunnan liike jonka pystyy toistamaan ja tunnistamaan taivaalla tai maan sisässä olevasta kopterista.