Eilen sain uudet 450mAh Genssin tattu akut. Menee sellaisenaan tuohon rungon akkutelakkaan, eikä tarvinnut alkaa modaamaan. Akut tulivat kyllä aika juhlallisessa paketissa (tuollaisiksi kympin pikkuakuiksi) ja vaikutti muutenkin hyviltä. Liittemenä XT30, joten juotin kikkareen mukana tulleen xt30 liittimen quadiin. Lisäksi tein kaksi EC5 --> xt30 adapteria että saan ladattua.
Varmaan kuusi lentoa tehnyt tänään (hyvää taukoa töille). Lentoaikaa tuli huomattavasti lisää, en nyt oikein kellotettuja aikoja saanut mutta huomattavasti enemmän aikaa kuin kapasiteetin kasvu olettaisi tuomaan. En tiedä onko noi mukana tulleet akut kulahtaneita vai mitä. Jes, tätä kaivattiin joten nyt voinee keskittyä olennaiseen. Sisällä lisääntyneen painon huomaa siitä että aikaisemmalla sisäkaasukäyrällä quadi nousee hitaammin (40%). Ei varsinaisesti kuitenkaan haittaa, kun tottuu.
Ulkona lennättäminen on aika siistiä. Vauhtia lisää ja se kyydissä olon tunne on uutuuttaan aika hieno. Kerran oikein horjahdin taakseppäin kun keskityin lennättämiseen. Kerran sitten lähdin vähän kauemmaksi lenkkipolun päälle ja videolinkki alkoi jo pätkimään. Yhtäkkiä quadi alkoi täristää ja tippui alas. Taisin löytää spektrumin rajoituksen tuolla quadin vastarilla. Onneksi pistin paikan merkille ja etsimään. Muutaman minuutin etsimisen jälkeen moottorin äänet paikallistuivat. Silti astuin melkein päälle ja kaksi kertaa kävelin ohi.
Noilla uusilla akuilla vastaa aika hätäisesti kaasuun, vaikka en olekkaan vielä juurikaan huudattanut. Siistiä ainakin aluksi vaan katsella maisemia ja fiilistellä. Tähän hommaan sellainen digitaalinen systeemi olis kyllä aivan omiaan. hmmm
. No kokeillaan nyt jaksaako tolla sahata parin päivän jälkeen. Ehdoton juttu tossa on tuo pieni ja harmiton koko. Ei haittaa ihmisiä ja on turvallinen. Kotona sisällä voi ajella muiden läheltä, ilman että olisi pelkoa vahingoittamisesta (on myös kohtuu tarkka ajaa, joten ei osu).