Operaattoriksi rekisteröity, ja tenttikin suoritettu...
Useampana iltana tavannut pykäliä, ja juttuja niin tältä palstalta, Tragicomin sivuilta kuin muualtakin. Harvinaisen sekavan oloiseksi kyllä osattu tehdä. Ja ne tenttikysymykset, osaltaan ei liippaa edes läheltä kopterin leijuttelijaa... Vissiin enemmän semmoinen että kävisi kaikille lentäviä harrastaville, jolloin sitten tulee jokaiselle harrastuksen osa-alueelle kuulumattomia kysymyksiä mukaan..?
Ilman tälle sivustolle eksymistä olisi koko määräyskuvio jäänyt huomioimatta, vaikka Tragicomin sivuilla tulee asioitua säännöllisen epäsäännöllisesti, nelipyöräistä kalustoa kun on ns. riittävästi ja niitä tulee puljattua liikennekäyttöön ja -käytöstäpoistoon harva se kuukausi. Ja muutenkin tarkisteltua katsastushetkiä, kun ei niitä oikein tahdo muistaa. Droneinfon sivuilta löytyy paljon kaikkea, sekavasti sieltä-täältä, mutta yhtä paikkaa mistä selkeästi olisi päässyt käsitykseen, ei ainakaan kohdalle osunut. Parhaiten ehkä täältä, ja muualta sitten lisää, niistä kooten mielessään tarpeellinen määrä sekalaista tietoa, tentissä muutama mihin en suoraa vastausta löytänyt mistään vaan päättelemällä piti mennä, jäi sentään vielä marginaalia väärillekin veikkauksille ihan reilusti...
No, ompahan sitten taas yhdessä rekisterissä lisää, ennen seuraavaa lentoa pitää tulostella rekisterinumeroita tarratulostimella. Mitenkähän sitten, kun monessa yhteydessä on ollut maininta että todistus pitäisi kulkea lennätyspaikalla mukana, eikä ole aikomustakaan älypuhelimeen sortua (ei pysyisi todennäköisest ehjänä menossa mukana pyhätöntä viikkoakaan), niin noinkohan sitä pitää elvyttää tulostinkin vielä toimintakuntoon ja toivoa että musta-valkoisena todistuksesta saa edes jotain selvää? Tai jos saa, niin harrastaa (jälleen, kutne prätkän rek. otteelle tein) luvattomuuksia ja pienentää semmoiseen kokoon että pystyy mukanaan kuskaamaan..?