Saa nähdä miten onnistui, mutta eilen ilmeisesti lähti Blade 180:n osia matkalle Vietnamista. Näkys saavan monenlaista osoitteen:
https://www.microheli.com/ takaa, toimituksen kanssa oli vähän painiskeltavaa, mutta se selvisi kysymällä myynnistä. Kokeillaan ensin muutamalla pikkuosalla, ja sit ehkä vähän enemmänkin mikäli ehjänä tulevat ja ovat sen laatuisia että viitsii tilata...
No, vaihteeksi pelastin yhden Gaui Hurricane -paketin. Kasattu yksi sähköineen, ja toinen kitti kasaamattomana. Futaban T6J ratio myös, sama väkkärä mikä Alignin nimelläkin on myyty T6. Jotain vikaa siinä kuitenkin on, lähetyksen osoittava sininen ledi vain vilahtaa, toisinkuin aiemmin haltuun kulkeutuneessa Allussa jossa ledi jää loistamaan. Tätä yhteysongelmaa oli ilmeisesti ollut tiedossa, kun oli kaveriksi hankittu Nine Eaglesin lähetinmoduli ja vastari, jolla kyllä yhteyden sai, mutta päätin sit kuitenkin bindata Futten vastarin Alluun niin jäi lisäpurkki pois ration selästä...
Jokunen kuvatus aiheesta..:
Tuommoinen, aiemmin jo lentäväksi todetun Hurricanen vieressä. Cessna pitäisi joskus käydä kokeilemassa, pysyykö ilmassa vai ei, oli jäänyt yhdeltä lentokapteeniksi opiskelevalta jouten kun pääsi lentämään Boeingin ja Airbussin tekeleitä, tuntui kuulemma vähän pieneltä niiden jälkeen...
Pituusero
vakion "välimallin" ja venytetyn kesken. Tai ainakin oletan tuon lyhyemmän olevan vakiomitassa, pitää vielä tarkemmin tutkia. Lyhyemmät pää- ja perälavat, päälavat puiset joista päällysteet hieman vaati lämmöllä kiristelyä. Tuli kyllä kuitulapojakin mukana... Tailfin joku omavalmiste, huomattavasti alkuperäistä pitempänä ja nyt jää sen varaan vakiolandareilla. Mukana kyllä tuli muoviputkesta tehty huomattavasti leveämmät ja korkeammat landarit reilun pitkillä putkilla...
Vakioservoa nupilla, digidigiä perällä...
Gyrona tuommoinen, jota näkyy jossakin vaiheessa pidetyn ylivertaisena, jonka kopioita on kertynyt kourallinen haltuunkin...
Nopariksi sitten tuommoinen, jonka joskus ostin lennokkia varten. Tikuista kasattu old-timer, joka odottaa innostusta runkovalmiina... Kaipa tuo 80 ampeeria riittää leijutteluun ainakin, isommin ei ainakaan ilman lapoja pyöritellessä lämmennyt. Pussissa oli vissiin kärähtänyt ja korjausyrityksen kokenut Allun 60A nopari, joka ei herännyt tai sitten ei vaan ole mitään asetuksia vielä sisässä. Sekä joku kämmenen kokoinen 120A nopari, jossa siinäkään ei muuta eloa kuin BEC tuntunut löytyvän...
Ihan ehjän oloinen muovinuppikin paikallaan. Stabbaritangossa "hieman" lentoruostetta, eli ei ihan uusi taida tämä olla. On muutamassa servon ruuvinkannassakin ruostumista, ja ilmeisesti nopari on palanut rungon sisällä kun on selkeää palamisjälkeä peräservon alla rungossa...
Lennetty tällä ei tarinan mukaan ole, mutta olisi yritetty nostaa ilmaan useampaan otteeseen siinä onnistumatta. Ratiossa ei ollut mitään järkeviä asetuksia, olisiko hävittänyt muistinsa vai jäänyt oikeat asetukset tekemättä, edellisen kertoessa ettei oikein englannin kielellä osannut asetuksia etsiä. Kivijalkaliikkeessä oli käynyt tarkistuttamassa asetukset, liikkeen nimenkin kertoi mutta ehdin jo unohtaa, oli kuulemma asetukset korjattu mutta ei ollut leijuttaa kokeiltu liikkeessä -ymmärrettävästi... Vaan mikäli tässä oli ollut asetukset edes siellä suunnalla missä piti, niin loppusyy ylösnousemattomuuteen löytyi mitä varmimmin akkujen virheelliseen kytkentään. Sarjakytkentäkaapelin sijaan oli tekaistu rinnankytkentäkaapeli, ja jännitteen puolittuessa tehot putoaa vain neljäsosaan, ja kyllä sen nuppikierroksissakin heti huomasi kun kokeilin ilman lapoja sekä 3S että 6S kytkentää...
Lelujen määrä siis vaan lisääntyy. Nyt on tämän, ja jo lentävän Hurricanen, lisäksi kaksi kasaamatonta kittiä. Sekä sekalainen varaosakasa. Pitäisi pystyä vähän laskuhommissakin roiskimaan, ilman lentotauon äkillistä syntymistä. Siis noiden parin Bladen, ja puolenkymmenen lentokuntoisen 450 lisäksi, jos nyt (taas) yrittäisi olla katsomatta mitä myyntiin tupsahtelee...
Lisäys, muokkaus, tms. Uusin hankinta ei olekaan "tappiin asti venytetty", vaan siihen välille. Vakion nähden tuossa on 65mm pitempi putki, ja pisimmässä vielä 60mm lisää. Varmaan joutuu kasaamaan vielä vakiomittaisenkin, ihan vain akateemisessa mielessä...