Unohdettu tätä ei ole, on vaan hieman hitaampaa projektin eteneminen...
Tuli mietittyä vielä vähän uusiksi ohjausta, kun aihepiiriä lukiessa selvisi ettei eteen-taakse liikkeissä kannata käyttää etu- ja takarupelin collectiven eroa, vaan kallistaa swashia kummassakin haluamaansa suuntaan. Tottakai ensin piti piirtää mekaaninenkin vaihtoehto aiheelle, sitten muutaa sähköiseksi, ja kun servojen piuhojen välille tulevat mikserit uhkasi loppua niin vielä sekaan ohjaimesta mikserit käyttöön. Nyt nekin sitten toimii kuten kuvittelen niiden pitävän toimia, ja lisäkivana on mahdollisuus "leijutusasentoa" muuttaa etu- tai takakenoon, swashien suhdetta säätämällä. Eikä vieläkään loppunut kanavat ratiosta kesken, mutta viimeistä vietiin toistaiseksi...
Nuppeihin tuli vahingossa ostettua lisää osia, nyt saa näihin testauksiin muoviosia helposti periksi antaviksi, jos (lue: kun) on tullut ajatuskatkos jossakin. Ihanan löysät leparinkumit, ja lievää välystä vähän kaikkialla, mutta ehjää toki...
Ja kuten kuvasta näkyy, ihan liian pitkää lapaa ja stabbaritankoa. Mut siitä lisää kohta...
Huipputeknisiä sähköasennuksia, vai? Runkojen välille löytyi hiikikuitukulmaa, jotakin Hornetin paneelien vahvikkeita, kestänee ehkä tässä käytössä..?
No, eihän nuo sopineet pyörimään ottamatta kosketusta toisiinsa, siis stabbarit ja lavat. Pari lapaa silppuna, stabbaritankgot solmussa. Tankojen pätkät tuossa, kun lyhensin solmitut niin lyhyeksi kuin pystyi, samaten sahailin päistään hajonneita lapoja lyhyemmiksi että mahtuvat paremmin...
Uutta yritystä sitten lyhennetyillä osasilla. Akkuun ajettu elektroneja, varovaisiin kokeiluihin saa piisata yksi akku, lähteepähän sitten helpommin taivaalle jos on lähtöhaluja...
Lähempää kuvaa vielä ennen uutta yritystä, jos ei muuten niin muistoksi että "tämmönenkin tuli väsättyä", jos vaikka lähtee karkuun tai räjähtää tunnistamattomaksi..?
No, ei räjähtänyt, keventi jo laskutelineitä, täristi eli olis ehkäpä pitänyt tasapainottaa lapaset vielä sahaamisen jälkeen (joka tapahtui kyllä jigissä, eli kaikki on samassa mitassa), siinä ihan ilmaannousun vaiheilla katosi tehot. Holdilla koneet seis, ja jännä sirinä jäi vaikka lavat oli jo pysähtyneet. Hieman kehitti lisää välystä hammaspyörille, kun runko katkesi...
Pitää tuohon vaihtaa uusi runko, kun semmoisiakin on vielä muutamat jemmassa. Ja tasapainottaa lapaset ennen seuraavaa testiä...
450-kokoista on hiljakseen kanssa suunniteltu, ja jotain jopa soviteltukin. Runkolevyn kappaleita pitäisi sahailla, yksi rataspari tulee taaemmalle rupelille, saa vähän lisää etäisyyttä nuppeihin sekä taaemman saa nousemaan ylemmäs esikuvansa tapaan. Tietokonemikseriä vähän haaveillut, kyselty Jenkkilästäkin pajalta joka tekee sarjoja TwinnRexx:iin liittyen, mikserit on toistaiseksi "out of stock" mutta kuulemma tässä keväällä tekevät jonkinlaisen sarjan niitäkin. Tiedä sitten pääseekö semmoisella purkilla helpommalla, enemmän ainakin tietokoneella säädettävää (ja syytettävää jos ei lennä oikein), sen kanssa tosin voisi ehkä huolettomammin sortua FBL -nuppeihin...
Vaan sen verran tässä jo pyöritellessä selvisi, että on aika kiva äänimaailma, perinteiseen verrattuna...