Kirjoittaja Aihe: Päivän pöräys  (Luettu 5228 kertaa)

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Päivän pöräys
« : 22 Heinäkuu, 2022, 15:06:42 »


Tulihan se sieltä. Sujuvasti sepelikköön, vaikka olisi pehmeämpääkin hiekkaa ollut lähellä...

Eka akullinen taas vähän hakemista, pari seuraavaa vähän rennommin, ja laajempia liikkeitä hakien. Ja sieltä se itsevarmuus taas oli löytyvinään, lisää vauhtia ja näyttävämpiä liikkeitä, ja sit maankuori nousikin yllättävästi ylöspäin...

Sattuuhan näitä...

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Päivän pöräys
« Vastaus #1 : 22 Heinäkuu, 2022, 15:15:24 »
Pitkällehän sää pääsit ilman torppia :)....mut joo tunnistan ton "itsevarmuutta löytyy " ja sit sitä rupee yrittään laajempia ja isompia temppuja   ;D,mut sillain sitä oppii ja mulle sano alussa vanhempi/kokeneempi kopteristi et oppiminen käynnissä kun torppeja tulee :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Päivän pöräys
« Vastaus #2 : 22 Heinäkuu, 2022, 16:48:02 »
Joo, 71 akullista joista 24 HK:lla. Vaan niinhän se on joka opettelun kanssa, vahinkoja tulee. Tässä kun on seurannut polkupyöräilyn opettelua (5v oppi keväällä, 3v haluaisi mutta ihan ei koordinaatio vielä riitä), niin tulee siinäkin osumia, kaatumisia jne, mutta parhaiten oppii kun vaan kiipeää uudelleen pyörän satulaan. Samaa se on tässäkin, ehkä se pelko jäi kehittymättä kun siirsi vain akun HK:sta Trexiin, ja jatkoi lentämistä...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Päivän pöräys
« Vastaus #3 : 17 Helmikuu, 2023, 20:10:24 »
Tämän vuoden eka oma torppaus. Vähän liikaa vauhtia kykyihin nähden, korjaus vähän liian myöhässä, ja kaipa sitä korkeuttakin saisi pitää sen verran enemmän että ehtisi sitten korjaamaan. Lumi oli pehmeää, vaan ei näköjään tarpeeksi. Äkkivilkaisulla näytti että kun ravistaa enimmät lumet pois, ja laittaa canopyn takaisin niin voi huoletta lähteä takaisin taivaalle, vaan olihan sitä vikaa sitten hieman enemmän...


Tuossa on jo levitettynä, kummasti alkoi löytyä odotettua enemmän vaurioita...





Mitähän kaikkea vielä löytyy, tähän mennessä löytynyt..:

-päälavat käytännössä poikki
-nupin keskiö mutkalla
-pääakseli taipunut
-stabbaritanko kierona, sai suoristettua
-lepatusakseli kiero
-pyrstöputki säleinä
-viistotukien kiinnike vaakaevän kanssa löytyi yllättävän kaukaa, muutamaan kertaan sai käydä etsimässä kunnes löytyi
-toinen viistotuki poikki
-peräroottorin akseli mutkalla
-akkuvahti kastui, heräsi eloon oltuaan muutaman tunnin lämpöpatterilla

Positiivista eli säilyi ehjänä..:

-servot, ja muutkin sähköt
-perälavat
-runkolevyt
-landarit
-canopy

Lisäpositiivisena, kaikki osat löytyy eli voi tänään olla takaisin lentokunnossa... Videon lennosta, ennen torppia, kun tulin katsoneeksi niin kyllähän siinä selkeästi turhan matalalla tulee vedettyä, tilaa olisi, ja vähän siirtymällä voisi lentää vaikka entisen rakennuksen montun päällä eli olisi muutama metri alaspäin lisää tilaa vaikka lentäisi silmien tasalla... Niin, ja jatkaen toisella kopulla, se pysyi ehjänä...

Kuvausalustana oleva paksu hiilikuitulevy on sekin lentolaitteesta peräisin, Airbussin laipan aihiosta poisleikattu kevennysreikä. Näitä levynkappaleita, sekä pienempiä joista osa on Hornetin palasia, löytyy kun kaveri on noita osia väsäävän rakennuksen vieressä töissä, ja roskalavalta löytyy toisinaan kaikenlaista hiilikuituosaa. Hyviä lätkiä tunkin yms alla pehmeässä pihassa...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Päivän pöräys
« Vastaus #4 : 13 Heinäkuu, 2023, 16:49:20 »
Notta hupsista...


"Pakkoko se oli tuonne ajaa"...


Jälleen kerran, kyljelleen laskeuduttu... Ja aina tällä samalla, eli ekalla HK:lla. Mikähän sitä riivaa..?


Vaan vähillä päästiin tällä kertaa. Vain tuohon päärattaaseen iski hammaspeikko, ihan ei ehtinyt moottori pysähtyä holdin ja maankuoren kohoaman välisenä hetkenä...

Ja ihan tikkuvirhe. Täysin omaan piikkiin. Eka akullinen sujuvasti hallinnassa, toisella akulla hyvä että minuuttia ehti leijutella kun lähdin kokeilemaan muutenkinpäin kun perä itteeni kohti, pikku paniikki ja sitä seurannut tikkua laitaan ei tuottanut haluttua tulosta (joo, servon vaihdon jälkeen gyron säätö "vähän vaiheessa"), jostain selkäytimestä nykäisy tikkua alas, hetken ehti miettiä että "ei näin" ja tikku takas ylös, ehti landarit tökätä nurtsiin (vastaleikattua, kivan pehmeitä paakkuja), tikkua ylös ja siinä samalla sit hold nykäisy, jotenkinpäin kummasti se kuitenkin ehti kääntyä kun ennen ekaa nurtsikosketusta oli nenä ihan toiseen suuntaan. Oli kyllä oikea ratkaisu mennä tuohon, eikä sepelikköön lentämään, nyt selvisi vähällä...

Sattuuhan tuota, kävely kotiin, näkyy ekan kuvan puskien takana, uutta ehjää ratasta paikalleen ja takaisin pellolle. Neljäs akullinen meinasi olla liikaa kun tuntui ettei enää prosessointi jaksa pyöriä, varovasti alas ennen akkuvahdin vinkasua. Ehjänä kuitenkin, päivän saldo neljä akullista joista toinen kahdessa osassa... Ehkä myöhemmin tänään lisää, jos saa päikkärit otettua, tai sitten huomenna jatkuu...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4439 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Joulukuu, 2010, 22:14:27
kirjoittanut Jarno Mäkinen
15 Vastauksia
7905 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2012, 22:52:22
kirjoittanut kopperi
61 Vastauksia
22428 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2014, 18:11:48
kirjoittanut Toeh
22 Vastauksia
10026 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2015, 22:44:35
kirjoittanut Juho
22 Vastauksia
6964 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2019, 17:52:06
kirjoittanut privy