Kirjoittaja Aihe: Korpelan Koneet  (Luettu 2632 kertaa)

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #25 : 18 Lokakuu, 2024, 11:28:38 »
^Eikös tuo video ole FP kopterista, HoneyBee brushless -projektista..? Semmoiseen kun tällää flättikäppyrän niin on ja pysyy katossa...

Hauskaa tuommoinen puuhastelu, siinä oppii monenlaista mitä ei muuten tulisi mieleen edes ajatella. Ja se tunne kun onnistuu, edes etäisesti suunniteltuun nähden, saati paremmin kuin toivottu. Just sopivaa tämmöiseen tuuliseen syksyyn...

Pitääkin varmaan painua alakertaan askartelemaan, mennyt ihan liian muissa jutuissa kesästä lähtien. Ideoita ja ajatuksia kyllä tuntuu syntyvän, ja eilen löysin itseni väijymässä Britti-Ebayn Shuttle -huutokauppaa, valmiina tarjoamaan, mutta onneksi Wintoosa päätti kaatua sopivasti ettei ehtinyt pystyttää uudelleen ennen määräajan umpeutumista. Oli kyllä nätti, vähän lennetty yksilö kyseessä, huutohinnaksi muodostui £72 johon olisi tullut toinen mokoma postista ja tullimuodollisuuksista lisää. Enhän mä sitäkään olisi tarvinnut, vaan kutittelee kun semmoinen oli muutaman vuoden 90-taitteessa opettelukohteena...

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #26 : 18 Lokakuu, 2024, 11:37:44 »
Kuulostaa että sulla on kollektiivin mukaan säätyvä kaasukäyrä? Siitä kannattaa hankkiutua eroon ja laittaa mielummin vaikka ihan tasainen käyrä. Jos noparissa ei ole soft starttia ja tarvit sen takia käyrän joka antaa laittaa hitaasti kaasua, niin sen voi jättää yhteen lentotilaan ja vaihtaa sitten ilmassa heti toiseen missä on flättikäyrä.

Tämä projekti kone on tosiaan FP-mallia, sen takia kaasua joutuu säätelemään jatkuvasti.  FP-kopu sen takia koska itellä sattuu olemaan varaosia ja varalapoja tähän malliin. Ideana oli lentää tällä niin pitkään kun osia riittää ja jos osapula iskee, voi aloittaa CP-kopun rakentelun kun hyllystä sellaisen runko löytyy. CC3D pystyy tietääkseni ajamaan hyvin myös CP FBL päätä.
Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build, GOOSKY S1,
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

Paikalla Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #27 : 18 Lokakuu, 2024, 12:01:48 »
Aivan, no näkyihän se lavan mallistakin että eihän tuo tainnut CP kopu olla. Eipä siinä sitten mitään, hyvin näkyy menevän :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #28 : 20 Marraskuu, 2024, 19:39:54 »
Tänään sain vihdoin korjattua hajalla olleen MCP-X koneen, jonka löysin pari vuotta sitten tori.fi:sta täysin ilmaiseksi, koneessa oli hajalla peräpuomi + swashplate. Perän sain kokonaisuudessaan vaihdettua helposti mutta swashplate olikin sen verran hepposta muovia että yksi pallonivel uudesta osasta päätti hajota ja irrota kokonaan kesken säädön. Noh... uutta tilamaan ja sen kanssa sitten varovaisemmin uusi asennus koneeseen.

Radiossa olikin jo aikaisemmilta testeiltä asetukset kunnossa ja.... Kone lensi todella hyvin ekaksi lennoksi tällä kone tyypillä, pystyin lennättämään koko akullisen ilman sen kummoisempia vaaratilanteita. Tämän kokoluokan kopteriksi on myös todella stabiili mikä on todella yllättävää omalla kokemuksella. Lentoaika jäin siihen 5 minuuttiin, mutta se voidaan ehkä laittaa jo hieman kuluneen akun varaan, jos tulevat lennot onnistuvat yhtä hyvin voidaan harkita lisäakkujen ostamista. Tietty koneessa oli havaittavissa servojen pientä kulumista, kun tärisevät välillä normaalia enemmän. Joten voi olla että tämä kone ei hirveen montaa lentoa enää näe who knows.

Pitääpä miettiä jos tulevaisuudessa haluaisi panostaa vielä astetta laadukkaampaan vehkeeseen, joka olisi suurinpiirtein samaa koko luokkaa. Mutta nyt vielä harjoitellaan tällä koneella tuota FBL-lennätystä ja ehkä jopa 3D-lentelyä ennen 450-luokan pyörittelyä väärinpäin.
Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build, GOOSKY S1,
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #29 : 30 Tammikuu, 2025, 21:45:01 »
Uusivuosi uusi projekti!
Tori löytönä joskus muutama vuosi sitten tuli eteen NE:n Solopro 287A FBL (lähetin J6 pro), vaikutti ihan ok masiinalta, mutta nyt kun yritti paneutua vehkeen ohjaimen manuaaliin oli tavara todella hämmentävää.
Osa ohjeen kohdista oli todella huonosti selitetty, eikä koneen asetusten laittaminen meinannut onnistua huonon lähettimen ''softan'' takia.

Siinä missä DX6i ja ELRS laitteista tuo swashplaten miksaus onnistuu muutamassa minuutissa, ei tämän mankan salaisuudet selvinneet parissa tunnissakaan ihan kokonaan.
Ideana oli vaan saada perusasetukset kuntoon, jotta sais vehkeen hetkeksi ilmaan. Pitänee itse ottaa kaikesta selvää ja testata tämä tosin vie paljon aikaa.

Jos ilmaan pääsisi seuraavan parin viikon sisään.
Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build, GOOSKY S1,
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #30 : 14 Helmikuu, 2025, 17:44:36 »
Goosky S1 korkattu, kone lensi odotetulla tavalla. Attitude mode tarvitsee vielä kalibroinnin, kun koittaa hieman kone itsenäisesti lentää taaksepäin. Moottoriääni on omaan mieleen, koska kone on hiljaisempi käyntiääneltään kuin MCP-X, osa syynä tähän johtuu varmaankin se että konetta lennettiin vain 55% kaasulla. Tehoja kuulemma on sen verran paljon ettei koskaan tarvitse mennä edes 80% yli.

Kokeilen tänään myös päivittää firmiksen, kun valmistajan sivulta sellainenkin tiedosto löytyy.

Ps. Nine Eagles 287 A projekti on heitetty roskakoppaan, koko radio liittymä yms. oli niin heikosti tehty, että meni moti koko hommaan. Korvaan ko. koneeseen uuden FBL-ohjaimen kun sattuu hyvä tulemaan vastaan tai sitten voi kokeilla CC3D:ta. Mutta tällä hetkellä on huomio kokonaan S1:n hallinta harjoittelussa.

Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build, GOOSKY S1,
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2479 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2010, 22:16:32
kirjoittanut zxiicci
2 Vastauksia
4395 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 21:09:00
kirjoittanut Dutchman
Miun koneet

Aloittaja Happymen « 1 2 » MyFleet

35 Vastauksia
14945 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2015, 22:22:43
kirjoittanut Happymen