Kirjoittaja Aihe: Korpelan Koneet  (Luettu 1656 kertaa)

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #25 : 18 Lokakuu, 2024, 11:28:38 »
^Eikös tuo video ole FP kopterista, HoneyBee brushless -projektista..? Semmoiseen kun tällää flättikäppyrän niin on ja pysyy katossa...

Hauskaa tuommoinen puuhastelu, siinä oppii monenlaista mitä ei muuten tulisi mieleen edes ajatella. Ja se tunne kun onnistuu, edes etäisesti suunniteltuun nähden, saati paremmin kuin toivottu. Just sopivaa tämmöiseen tuuliseen syksyyn...

Pitääkin varmaan painua alakertaan askartelemaan, mennyt ihan liian muissa jutuissa kesästä lähtien. Ideoita ja ajatuksia kyllä tuntuu syntyvän, ja eilen löysin itseni väijymässä Britti-Ebayn Shuttle -huutokauppaa, valmiina tarjoamaan, mutta onneksi Wintoosa päätti kaatua sopivasti ettei ehtinyt pystyttää uudelleen ennen määräajan umpeutumista. Oli kyllä nätti, vähän lennetty yksilö kyseessä, huutohinnaksi muodostui £72 johon olisi tullut toinen mokoma postista ja tullimuodollisuuksista lisää. Enhän mä sitäkään olisi tarvinnut, vaan kutittelee kun semmoinen oli muutaman vuoden 90-taitteessa opettelukohteena...

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #26 : 18 Lokakuu, 2024, 11:37:44 »
Kuulostaa että sulla on kollektiivin mukaan säätyvä kaasukäyrä? Siitä kannattaa hankkiutua eroon ja laittaa mielummin vaikka ihan tasainen käyrä. Jos noparissa ei ole soft starttia ja tarvit sen takia käyrän joka antaa laittaa hitaasti kaasua, niin sen voi jättää yhteen lentotilaan ja vaihtaa sitten ilmassa heti toiseen missä on flättikäyrä.

Tämä projekti kone on tosiaan FP-mallia, sen takia kaasua joutuu säätelemään jatkuvasti.  FP-kopu sen takia koska itellä sattuu olemaan varaosia ja varalapoja tähän malliin. Ideana oli lentää tällä niin pitkään kun osia riittää ja jos osapula iskee, voi aloittaa CP-kopun rakentelun kun hyllystä sellaisen runko löytyy. CC3D pystyy tietääkseni ajamaan hyvin myös CP FBL päätä.
Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #27 : 18 Lokakuu, 2024, 12:01:48 »
Aivan, no näkyihän se lavan mallistakin että eihän tuo tainnut CP kopu olla. Eipä siinä sitten mitään, hyvin näkyy menevän :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa LanceaNatrix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Korpelan Koneet
« Vastaus #28 : 20 Marraskuu, 2024, 19:39:54 »
Tänään sain vihdoin korjattua hajalla olleen MCP-X koneen, jonka löysin pari vuotta sitten tori.fi:sta täysin ilmaiseksi, koneessa oli hajalla peräpuomi + swashplate. Perän sain kokonaisuudessaan vaihdettua helposti mutta swashplate olikin sen verran hepposta muovia että yksi pallonivel uudesta osasta päätti hajota ja irrota kokonaan kesken säädön. Noh... uutta tilamaan ja sen kanssa sitten varovaisemmin uusi asennus koneeseen.

Radiossa olikin jo aikaisemmilta testeiltä asetukset kunnossa ja.... Kone lensi todella hyvin ekaksi lennoksi tällä kone tyypillä, pystyin lennättämään koko akullisen ilman sen kummoisempia vaaratilanteita. Tämän kokoluokan kopteriksi on myös todella stabiili mikä on todella yllättävää omalla kokemuksella. Lentoaika jäin siihen 5 minuuttiin, mutta se voidaan ehkä laittaa jo hieman kuluneen akun varaan, jos tulevat lennot onnistuvat yhtä hyvin voidaan harkita lisäakkujen ostamista. Tietty koneessa oli havaittavissa servojen pientä kulumista, kun tärisevät välillä normaalia enemmän. Joten voi olla että tämä kone ei hirveen montaa lentoa enää näe who knows.

Pitääpä miettiä jos tulevaisuudessa haluaisi panostaa vielä astetta laadukkaampaan vehkeeseen, joka olisi suurinpiirtein samaa koko luokkaa. Mutta nyt vielä harjoitellaan tällä koneella tuota FBL-lennätystä ja ehkä jopa 3D-lentelyä ennen 450-luokan pyörittelyä väärinpäin.
Test bed/Project 450 custom build, Amig 450, WT V911, Blade mCPX & mCX, Honey Bee V1 Custom build
Airium Piper J3 cub, FMS 1030 J3 cub custom build, Airfield Bf 109, NE Sky runner custom build, RC Factory Sbach 342 3D first flight TBA
Kyosho minium series Cessna 152 & Edge 540
Inferno 7.5 sports 4 Custom brushless conversion, WT 144001 Custom brushless conversion
Orbiter 2B Mini UAS -järjestelmä (1/17 347)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2356 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2010, 22:16:32
kirjoittanut zxiicci
2 Vastauksia
4230 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 21:09:00
kirjoittanut Dutchman
Miun koneet

Aloittaja Happymen « 1 2 » MyFleet

35 Vastauksia
14568 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2015, 22:22:43
kirjoittanut Happymen