Kirjoittaja Aihe: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.  (Luettu 4437 kertaa)

Snagge

  • Vieras
Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« : 01 Tammikuu, 2009, 01:38:17 »
Laittakaa suosituksia mm. motista, säätimestä, sitten tarkat servo koot ja mallit, gyrosuosituksia, ja muista osista + radioista, kiitoos. Olen juuri ostanu kyseisen masiinan ja entisöitävää on sitten aika pirusti, ei sitten kyoshon omia osia vain muussa kuin siinä tapauksessa, että muut ei käy. kiitän.

Poissa TAlho

  • Moderator
  • *****
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #1 : 01 Tammikuu, 2009, 03:16:41 »
Niin sanottujen vakioservojen kokoiset servothan tuohon sopii elikkä sillä rintamalla on ainakin valinnan varaa.
Esimerkiksi Futaban 9252 voisi olla hyvä valinta.
Gyron ei varmaan tarvitse olla mikään yyber 3d kun ei kopterikan ole mikään 3d kelpoinen.
Ohjekirjassakin kuvattu Futaban GY240:nen olisi varmaan ihan riittävä tai GY401 voisi olla helpompi kun siinä tuo limit potikka.

Moottoriksi on alun perintarkoitettu 540 kokoinen harjallinen jonka voisi korvata jollain miedolla harjattomalla niin samalla kopterista tulisi lipo akkujen kanssa yhteen sopiva. 

Tossa on kuva ohjenkirjan mukaan sopivista servojen mitoista.
Caliber 30
Caliber 5

Snagge

  • Vieras
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #2 : 01 Tammikuu, 2009, 13:17:43 »
Vakio servot, eivät käy, tilasimme ystäväni kanssa sellaiset ja ovat liian suuret. Servoina olivat futaban s3003-servot, jotka eivät todellakaan mahtuneet masiinaan. Oletko itse ostanut jostain kyosho liikkeesta nuo suoraan, vai lötytyisikö joku nettikauppa, missä myytäisiin kyoshojen vara-osia. Moottori suosituksia olisi vielä hyvä saada. JA entä muut osat, mm peräputki kun sellainen oli katkennut. Ja sitten vielä lavat. Elikkä lyhyt kokoonpano: KOneesta pitää uusia; Kaikki sähköt, peräputki ja lavat.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #3 : 01 Tammikuu, 2009, 15:37:19 »
Jos vakiservot ei käy, niin sitten on vissiin miniservot... ja 540 luokan moottori... Kuulostaa siltä että kone vastaa kooltaan jotain TRex 500 konetta, kannattaa lukea mitä osia porukka niissa käyttää.
Futten 9650 ja 9657 on hyviä, 9657 paremmin ehkä peräservoksi...

Lavoista.... kunhan tietää vaan maksimipituuden, niin sitten löytyy hyviä lapoja, Trex-store, Sabe, HobbyJP, kaikki myy hyviä hiililapoja, ja puisiakin löytynee...

Gyrot... Futten 401, JR G770T omilla servoillaan... jos joskus on ideaa siirtää gyro seuraavaan kopteriin niin sitten voisi harkita Spartania, mutta pelkästään tähän projektiin se on vähän liian blingi.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_3665087/tm.htm
Tuolla puhuvat että välitys ei välttämättä kestä harjattoman mosan tehoja, joten vakiomoottori LiPo-akuilla voisi olla paras ratkaisu. Vakioakku oli joku 7-8 kennon 2000mAh nicd? eli 8,4-9,6V. 3 kennon lipo on jo 11,1V, eli sillä saisi aika hyvän tehon, ja painoa säästyisi niin että mAheja mahtuisi mukaan tuplaten ja kone kevenisi silti. Ei se suuri teho, vaan se pieni paino... ;)
PS: en vastaa kärvähteneestä moottorista ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa TAlho

  • Moderator
  • *****
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #4 : 01 Tammikuu, 2009, 16:56:25 »
Kyllä 3003:sen pitäisi ohjekirjan mittojen mukaan sopia (3003 Mitat:40.4x19.8x36 mm).

Itsellä oli tuollainen EP CONCEPT SR-K SCHWEIZER 300C trimmattavana syksyllä ja siinä oli paikalla Hitecin HS422 servot
(HS-422 mitat 40.60 x 19.80 x 36.60mm).

Käsittääkseni tuon pitäisi olla rungoltaan sama kuin Concept SR eli kyllä Futaban 3003:kin pitäisi sopia.

Caliber 30
Caliber 5

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #5 : 01 Tammikuu, 2009, 17:15:40 »
Lainaus
Futten 9650 ja 9657 on hyviä, 9657 paremmin ehkä peräservoksi...

Ja tarkennuksena vielä, Hermis tarkoittaa s9257 servoa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tietoja Kyosho ep concept sr-helikopterista.
« Vastaus #6 : 02 Tammikuu, 2009, 19:56:40 »
Lainaus
Futten 9650 ja 9657 on hyviä, 9657 paremmin ehkä peräservoksi...

Ja tarkennuksena vielä, Hermis tarkoittaa s9257 servoa.
-op-
Niinpä tietysti, vaikka miten koittaa lukea kataloogeja viestiä kirjoittaessa niin nämä mallinumerot onnistuu silti sössimään... ::)  >:(
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2177 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Helmikuu, 2009, 11:36:12
kirjoittanut 1m4s0_
0 Vastauksia
8826 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 22:36:45
kirjoittanut juza
3 Vastauksia
2967 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2012, 19:40:48
kirjoittanut jesi
90 Vastauksia
28744 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2014, 18:14:48
kirjoittanut Kepuli
11 Vastauksia
5050 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2014, 01:19:19
kirjoittanut Tucho