Ja niinkun Hermis tokasi, että leijuntaan vaatii tuon +4 - +5 asetetta kulmaa. Ja kun tällä hetkellä sulla tulee täydellä n. 6 astetta, niin jotain säätöjä täytynee tehdä.
Jos oot noita linkkejä säädellyt, ja vielä siten, että sulla on ollut radiossa tuo normimode päällä. Niin varmaan helpoiten pääset liikkelle, että palauttelet kopteriin nuo ns. tehdasasetukset. Eli sulla on varmaan manuskassa tämä sama sivu, mutta tuossa on liitteenä tuo kuva linkkien pituuksista.
Tässä hieman omaa näkemystä asiasta..... (kokeileminen omalla vastuulla)
Eli ota moottorin piuhat irti. Irroita se teippiviritys idle nappulasta. Laita radio päälle. Laita kopuun sähköt. Napsauta idle nappula itseesi päin, eli tällöin idle on päällä. Siirrä vasen tikku keskelle. Katso silmämääräisesti että nupin servojen armit on suurin piirtein vaakatasossa. (aivan vaakatasoon niitä ei valitettavasti saa, mutta suurin piirtein kuitenkin). Jos jokin on aivan pielessä, niin ota servoarmi irti servosta ja kiinnitä siten, että se on vaakatasossa. Tämän jälkeen säädä linkit noihin tehdasmittoihin. Eli alemmat linkit n.30mm ja ylemmät linkit n.57mm. Tarkasta, että wash pääsee liikkumaan ongelmitta täysin ylös ja alas ilman minkäännäköisiä kosketuksia (tämä siis liikuttamalla vasenta tikkua ylös/alas). tee vielä siten, että aivan yläasennossa ja ala-asennossa pyöräytä oikeaa tikkuta täysi ympyrä, ja tarkista ettei wash osu mihinkään. Tai ettei yleensäkään mitään mekaanista ongelmaa ole liikeradoissa. Eli tuolla vakiomankalla ei pääse mitään endpointteja/kulkua säätämään, joten nupin säädöissä mennään vain sillä toiveella, että wash saadaan mekaniikan keskikohtaan silloin kun vasen tikku on keskellä. Muihin ei paljoa pääse vaikuttamaankaan.
Jos tuo menee ongelmitta, niin siirrä vasen tikku keskelle ja tämän jälkeen tarkasta lapakulmamittarilla mitkä kulmat lavoissa on. Pitäisi olla 0 astetta. Jos ei ole, niin säädä 0 kulma niillä ylemmillä linkeillä. Sitten tarkastat paljonko tulee + ja - kulmia. Niihinkään et pääse vakiomankalla vaikuttamaan. Sieltä pitäisi tulla noin. 10 astetta kumpaankin suuntaan, jos oikein muistan.
Sitten voitkin sammutella vehkeet ja laittaa moottorin kiinni. Laita tässä vaiheessa se idle takaisin normiasentoon. (HBK ei suostu "käynnistymään", jos laitat kopuun sähköt siten, että mankassa on idle päällä) Sitten alkaa lapojen träkkäys. Eli lavat on merkattu punaisella ja sinisellä tarralla. laita vasenta tikkua n 60 prosenttia ja katso miten lavat kulkee. Jos jompikumpi kulkee ylempänä niin pienennä sen lapakulmaa. tämä tehdään niillä ylemmillä linkeillä ja vain puoli kierrosta kerrallaan. Tarkasta uudelleen miten menee. Kannattanee tehdä muutoksia vain toiseen lapaan, koska jos kumpaakin säätelee innoissaan pitkään, niin kohta hukkuu kaikki ne nollakulmat, jotka tuskalla jo säädettiin tuolla aikasemmin. Tolla muovinupilla riippuen linkistöstä / lavoista /lapojen pitimistä yms. Niin HBK2:ssa taitaa olla pitkälti tuurista kiinni, jos saat lavat täysin träkkäämään. Jos ei meinaa millään osua, eli alkutilanteessa lapa on yläpuolella ja jo puolella kierroksella menee alapuolelle, niin linkin takana on pieni apu, jolla saa portaattoman säädön
http://www.buzzflyer.co.uk/ESky-Honey-Bee-King-Upgrades/Titanium-Turnbuckles-44mm-ESK002/p-122-859/Kuva nupista........