Kirjoittaja Aihe: Keinot ostaa uusi kopu tai kopuun liittyvää vastakkaisen sukupuolen huomaamatta  (Luettu 21255 kertaa)

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
Tässäpä hauska uusi ketju jossa porukka vois kertoa onnistuneita ja ei niin onnistuneita kopteriostoksia kun pelkona on ollut vaimokkeen narina hinnasta  :D :D :D

« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2009, 21:31:32 kirjoittanut Mikael Häli »
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

riku_t

• Vieras
Kokeilkaa ostaa vaimolle ekaks jotain pientä... ;)

Pehmentää reaktioo... 8)

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
Itse kerron hinnan aina kahdella ja joskus tulee palikoita jälkitoimituksena  8)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
Itsellä suunnitelma tämä:

Eka tilataan radio + akkujen laturi

Seuraavana kuukautena ite kopu 500 tai 600 rexi

Sitä seuraavana servot ja gyro + akku kopuun

Siinä alkaa kopu olla kasassa ja voi taas seuraavina kuukausina tilata varaosaa ja akkuja. NEROKASTA  ;) ;D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa juza

• Seniori torppari
Olen kerran saanut kaverilta ohjeistusta että jos sen muija kysyy multa kaverin uusista koptereista niin mun kuuluu sanoa että se on mun kopteri ja kaverilla vain testissä/säädettävänä.

Yleensä kun ostan sadoilla euroilla rc tavaraa niin seuraavina päivinä muija ei tule kotiin ruokakaupasta vaan vaatekaupoista pari, kolme värikästä paperikasia mukanaan, eikä yritä piilotella ostoksiian.
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2009, 22:37:10 kirjoittanut juza »

Poissa kaardian

• Seniori torppari
Itse teen niin että tilailen pitkin poikin intternettiä jotain sälää, varsinkin näitä "free shipping" juttuja. Sit ku paketteja tulee tasasesti ni on paha huomata missä välissä tulee mitäkin ja mitä mikäkin maksaa...

Tietysti joku yksittäinen vähä kalliimpi kantsii kertoo että aion tilata sitä tai tätä, ja se maksaa nyt vaan NIIIIN vähän kun on tuo $$$ kurssi tai £££ kurssi sitä tai tätä ja nyt niillä saa sitä ja tätä kaupanpäälle ja sama paketti maksaa suomessa €€€ euroa ja jos sitä ei nyt tilaa nii sitten sitä ja tätä...
Jossain kohdassa "sen" kiinnostus ja hinnan kiinnostus lakkaa ja sit ei o enää mitään väljä paljo makso oikeesti :)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Lainaus
varsinkin näitä "free shipping" juttuja.
´
Joo, esim dealextremestä (www.dealextreme.com) tilailee vaikka <$2 osastolta parin päivän välein vaikka ruuvimeisselin, nopan, kynän, lasermiekan... ja totuttaa siihen että parikertaa viikossa on keltainen saapumislappu postilaatikossa.   

Poissa SJo1

• Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • Rc-Kopterit Ry #20
Milläs ujutat jonkun 90 kopun;D
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JariN

• Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • Electric Neanderthal
Helppo homma, löysin kentän roskiksesta kun varakkaammat harrastajat oli heittäny pois....

Tämä "hätävale" syntyi, kun silloin 17v. tyttäreni oli ollut myymässä kopterileirillä makkaraa ja arvoisat harrastajakolleegat oli kehuskelleet sille paljonko harrastusvälineet maksaa. Alkoi seuraavana päivänä ruokapöydässä kyseleen: "Iskä, paljonko noi sun kopterit oikeen maksaa?"

"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Miku

• Vieras
Ei ny varsinaisesti vastakkainen sukupuoli, mutta isä yrittää pitää mahd. paljon rahaani pois koptereista >:(
Mutta nyt se teki virheen. Kun automaattikorttini vanheni niin tilalle valitsin VISAN!!
Nyt ei enää tarvi käyttää rahoja isän kautta joten se ei pääse hirvitteleen paljonko toi laturikin maksaa ;D

Sotasuunnitelmani on toiminut moitteettomasti, eikä isä huomaa eroa bc6 eskyn laturin välillä ;)

- Miku

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
Meillä toisinpäin, kaikkein paras keino päivittää kalustoa on kertoa perheen päättäjille mitä hyötyä siitä ja siitä osasta on, ovat sitten innoissaan että no totta ihmeessä jos kerran toimii paremmin  ;D.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

El_magico

• Vieras
Easy way!

Itse kannan romut himaan ja en sano mitään.
Kun rakas vaimo alkaa kyselemään jotakin niin sitten pikkusen vaikeesti kertoo sitä hintaa.
-Jaa sä oot taas ostanu jotain uutta romua, paljos taas meni noihin?
-Mmmmm jotain pient, Nooh ei paljoo....
-ELI!?
-Sillee sopivasti muutama kymppi.
-50€?
-No kai toi Turbulence oli pikkusen kalliimpi.
-->Vaimo menee googlettaa
- WTF! OMG! MITÄ SÄ JÄTKÄ OOT TAAS MENNY OSTAA?!?!?!?
-En mä mitää ihmeellistä, sähän just sait kans ton Gucci:n laukun ja sit Burberryn huivin(+plus kaikki ihme rasvat,meikit, hajuvedet,jne.) 

Menee hetki ja kuuluu kaikkee mutinaa. Tunnin päästä kulti on rauhottunut ja uhkaa lähteä shoppailemaan seuraavana päivänä.
Noh annan luvan, sekä kerron että voi ostaa mitä ite haluaa että käyttää mun rinnakkais korttia vaikkapa.
Ei mene aikaakaan niin johan se lähtee autolla heti 8.30 pihasta ja tulee illalla vasta takas.
J-Ä-R-K-Y-T-Y-S!!!
2 kassia kaikkia ihme lumppuja, sekä! Helvetin ruma Louis Vuittonin käsilaukku jostain sukupuuttoon kuolleen lumimiehen pers'nahasta. Ainakin hinta oli sen mukanen ~1200€

Näin meillä viimeiksi.  :)
« Viimeksi muokattu: 10 Tammikuu, 2009, 01:02:57 kirjoittanut El_magico »

Poissa RikuP

• Tavallinen torppari
Ite aina vähintään puolitan sen virallisen hinnan ku emäntä kyselee mitä makso  ;D. Toivottavasti ei googlettele....

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Easy way!

Itse kannan romut himaan ja en sano mitään.
Kun rakas vaimo alkaa kyselemään jotakin niin sitten pikkusen vaikeesti kertoo sitä hintaa.
-Jaa sä oot taas ostanu jotain uutta romua, paljos taas meni noihin?
-Mmmmm jotain pient, Nooh ei paljoo....
-ELI!?
-Sillee sopivasti muutama kymppi.
-50€?
-No kai toi Turbulence oli pikkusen kalliimpi.
-->Vaimo menee googlettaa
- WTF! OMG! MITÄ SÄ JÄTKÄ OOT TAAS MENNY OSTAA?!?!?!?
-En mä mitää ihmeellistä, sähän just sait kans ton Gucci:n laukun ja sit Burberryn huivin(+plus kaikki ihme rasvat,meikit, hajuvedet,jne.) 

Menee hetki ja kuuluu kaikkee mutinaa. Tunnin päästä kulti on rauhottunut ja uhkaa lähteä shoppailemaan seuraavana päivänä.
Noh annan luvan, sekä kerron että voi ostaa mitä ite haluaa että käyttää mun rinnakkais korttia vaikkapa.
Ei mene aikaakaan niin johan se lähtee autolla heti 8.30 pihasta ja tulee illalla vasta takas.
J-Ä-R-K-Y-T-Y-S!!!
2 kassia kaikkia ihme lumppuja, sekä! Helvetin ruma Louis Vuittonin käsilaukku jostain sukupuuttoon kuolleen lumimiehen pers'nahasta. Ainakin hinta oli sen mukanen ~1200€

Näin meillä viimeiksi.  :)
Kiitos kahvit lens melkein näppäimistölle.  :D  Pelasti päivän vaikka torppi tulis.  8)

Poissa XciD

• Pro torppari
Arvon neidit.. Te olette säälittäviä.  ;D ;)

Ei mun vaimoke sano mitään jos omia rahojani käytän. Eikä tule sanomaan.  :)

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa kaardian

• Seniori torppari
Toisaalta, kun muistuttaa että minä maksan meidän, sähkön, yhtiövastikkeen, intternetin, tv-luvan, astuntolainan, 90% ruuasta, ja melkeen kaiken muunkin, niiiiiiin kyllä se sitten totee että "no omatpahan on rahas".

kostoks tietysti parin päivän päästä pitäs päästä ravintolaan tai jotain, ja sit ko sanoo että just nyt ei ihan olis sitä yhtä 150€ laittaa ravintolaan... ni sit alkaa mutina että olihan sulla rahaa ostaa sitä ja tätä...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
Meillä hieman vaikeampaa kun vaimoke ei oo mikään törsäilijä... Se ei kostoksi lähe shoppaamaan kun tietää et taas muutama kymppi/satku menny kopu osiin...

Pitäsköhän alkaa tilaamaan osat työpaikalle :D :D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa juza

• Seniori torppari
Tai ottaa postilokeron.

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
Tossa postilokerossa ois ideaa :D

T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa riku

• Tavallinen torppari
Viime vuonna kävin avovaimon kanssa www.rchotel.com paikassa lomalla. Sen jälkeen en ole kopteri ostoksia tarvinnut selitellä. Joutuu ehkä vielä kesäksi jopa hankkimaan joku kiinteäsiipinen traineri hänelle...

Poissa Puhi

• Pro torppari
Pannaan daami pihalle... ::) :o :P
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
Oliski niin helppoa :D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Tarsu

• Vieras
Vaimoa ei luojan kiitos vielä löydy, mutta avokki pyörii nurkissa kylläkin. Sille tulee kerrottua puolitotuuksia hinnoista, bantamin laturi maksoi "muutaman kympin" ( meilläpäin muutama on 3 - 99 ). Kysyi hän myöskin varsinaisen kopterin hintaa, vastasin rehellisesti trex 500 maksavan suomesta ostettaessa ~370e, kuittasi tämän huojentuneena, ettei se niiiiin kallis olekkaan. :)  ..luonnollisesti tässä vaiheessa jäi kertomatta vielä muiden osien hinnat päälle  ::)

Ei nämä ostokset kuitenkaan häneltä ole pois !

Hannu

• Vieras
Ei meillä ole tarvetta salailuun. Olen itsekin sen verran säästäväinen, että harrastan varman päälle sen mukaan paljonko ylimääräistä rahaa on käytettävissä. Jos on pienet tulot tai isompia kuluja (esim. rakennukseen liittyen), en sitten osta mitään isompaa, ja silloin kun pyyhkii hyvin voin osteskella tuhansienkin eurojen harrastusvehkeitä. Vaimokin lienee iloisempi siitä, että harrastelen kotona kalliilla leluilla, kuin että huitelisin jossain kapakkaremmissä tai omaisin pakkomielteen vaikkapa rehvastella autolla. Siihen kun uppoaisi kymmeniä tuhansia.

Nyt näyttäisi siltä, että voisi löytyäkin se pari tonnia lelubudjettiin tässä kevään mittaan. Mutta täytyy nyt miettiä ostaisiko sen Trex 500:sen vai panostaisiko esimerkiksi pienoisrautatiehen ja jatkaisi nykyisellä koaksiaalikopterilla.

Poissa m1qq0

• Aloitteleva torppari
  • *
Arvon neidit.. Te olette säälittäviä.  ;D ;)

Ei mun vaimoke sano mitään jos omia rahojani käytän. Eikä tule sanomaan.  :)

Ainoa oikea kommentti tähän aiheeseen.
Mitä kenelläkään on sanomista siihen, mihin itse tienattuja rahoja laittaa.
Kait jokainen osaa pitää jonkinäköisen rajan että riittää vielä pöperöö tarjottavaks pöydässä, kopukan osien ostonkin jälkeen.

sitäpaitsi, luuletteko että te tiedätte kaikki muijienne ostokset...? ...niinpä!  ;)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2780 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Kesäkuu, 2008, 11:46:20
kirjoittanut Hermis
4 Vastauksia
2790 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2010, 20:24:40
kirjoittanut Tomkopter
0 Vastauksia
2587 Lukukerrat