Kirjoittaja Aihe: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto  (Luettu 5406 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Moderator
  • *****
OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« : 04 Helmikuu, 2009, 16:16:42 »
Hommasin huvikseen vaikka käytän headeria tommosen OS Bubbleless clunkin, kun se on niin kivan näkönen härveli. Se on kikkare, jossa on todella, todella monta pientä reikää, joista se imee polttoaineen. Ilmeisesti ilman kuplia... :)

Tein kopteriin muutakin yleistä huoltoa ja samalla sitten rupesin vaihtamaan tuota uutta klunkkia. Vanhaa letkua pois ottaessa klunkki otti hieman tankin reiän reunaan ja tippui siitä voimasta tankin pohjalle. Oli sitten vähän päässy haperoitumaan, mutta vain noiden liitosten luota (kuten kuva näyttää). Oon lukenu juttuja, joissa jengi on aika paranoidia noiden kanssa ja tarkistaa letkun gallonan välein. Mä nyt oon päästäny tuolla ehkä sen 7 gallonaa ja tohon tilaan se on menny... ens kerralla varmaan tarkistan vähän nopeammin. Porukka sanoo, että pakokaasupaineistettu järjestelmä syö enemmän noita klunkkiletkuja, mutta johtuuko tosiaan siitä? Eikö noita joudu sitten reguloiduissa vaihtamaan?

Tosi ohutseinämäistä ja notkeeta on tuo klunkkiletku, ei taida tavallinen letku kelvata. Mitä olette käyttäny?

Edit: Olihan se ihan haperoa muualtakin... :P
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu, 2009, 16:51:57 kirjoittanut masu »

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #1 : 04 Helmikuu, 2009, 18:19:07 »
Noin 15 gallonaa/puoli vuotta olen lennellyt Yssillä, eikä letkuissa ole toistaiseksi mitään vikaa. Jospa niistä kaasuista on jotain haittaa letkujen kestoon.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Moderator
  • *****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #2 : 04 Helmikuu, 2009, 20:34:24 »
Noin 15 gallonaa/puoli vuotta olen lennellyt Yssillä, eikä letkuissa ole toistaiseksi mitään vikaa. Jospa niistä kaasuista on jotain haittaa letkujen kestoon.
Jep, aika ilmeistä tuo sitten on. Noh, eipä tuo suuri ylimääräinen kustannus ole tuota letkun pätkää uusia sillon tällön. Pitää kuitenkin muistaa, ettei tule turhan äkkinäisiä rotaatioita.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #3 : 05 Helmikuu, 2009, 10:41:15 »
Tuntuu kyllä nitro koneessa menevän nopeasti klunkkiletkut.. Suunnilleen 4 galloonan välein on joutunut vaihtamaan jos nyt oikein muistan.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #4 : 05 Helmikuu, 2009, 13:16:41 »
Tuntuu kyllä nitro koneessa menevän nopeasti klunkkiletkut.. Suunnilleen 4 galloonan välein on joutunut vaihtamaan jos nyt oikein muistan.

-op-

OSsissa ja muissa pakarista paineen ottavissa koneissa niitä kuluu - YSsissä vähemmän ;)

- 4D
fourdee

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Moderator
  • *****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #5 : 07 Helmikuu, 2009, 12:31:25 »
Laitoin nyt tavallista fuililetkua, että pääsis kentällä käymään, mutta ei ole hyvä... alkuperäinen paketin mukana tullu letku oli ulkohalkaisija 4mm, sisähalkaisija 2,5mm eli seinämä vain 0,75mm. Letku oli tosi taipuisaa ja klunkki heilui kevyesti tankissa laidasta laitaan... nyt laittamani tavallinen letku on paljon jäykempää ja klunkki vaan jököttää ja heilahtelee laiskasti.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #6 : 07 Helmikuu, 2009, 13:29:48 »
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #7 : 26 Huhtikuu, 2009, 10:30:33 »
Jättäkää se nitro pois niin ei letkut haperru  :P
nimim: 30 litraa samalla lonkkuletkulla
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #8 : 26 Kesäkuu, 2009, 08:57:54 »
Hirobolta (Sabe) saa hyvää klunkkiletkua, ohutta mutta kestävää ja taipuisaa. Todella harvoin tulee näitä vaihdeltua, puhutaan kymmenistä gallonista kun ei käytetä pakopaineita.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Juha Almqvist

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • NIKry, Kypak
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #9 : 26 Kesäkuu, 2009, 09:53:38 »
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.

Mä suosittelen kans tota Hayesin letkua :)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Moderator
  • *****
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #10 : 26 Kesäkuu, 2009, 11:08:16 »
Ostin Hobbylinnasta poistotuotteena Hayesin polttoaineletkua. Ulkomailla ovat kehuneet kovasti ja hyvinhän tuo näyttää toimivan: taipuisaa muttei taitu herkästi.

Mä suosittelen kans tota Hayesin letkua :)
Mäkin vihdoin tilasin jenkeistä jotain ja sain mukaan tuupattua paketin tuota kuuluisaa Hayesin letkua, joka juttujen mukaan värjää fuilin ja venyy ;). Kovasti sitä tuolla maailmalla kuitenkin kehutaan.

Poissa koikkis69

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #11 : 26 Kesäkuu, 2009, 13:54:14 »
tana mitä hifistelyä. Mulla on klunkkiletkuna Etolasta hankittua letkua jossa sisähalkaisija on noin 3 mm ja ulkohalkaisija noin 5 mm. On helposti taipuvaa eikä ole tarvinnut vaihdella. Moottorina YS

-koikkis-
Kaikki romut myyty parempaan kotin

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: OS Bubbleless clunk & klonkkuletkun vaihto
« Vastaus #12 : 26 Kesäkuu, 2009, 16:51:57 »
tana mitä hifistelyä. Mulla on klunkkiletkuna Etolasta hankittua letkua jossa sisähalkaisija on noin 3 mm ja ulkohalkaisija noin 5 mm. On helposti taipuvaa eikä ole tarvinnut vaihdella. Moottorina YS

-koikkis-
Mulla taitaa olla nyt samaa letkua Freya Evosta  saa nopeesti vedettyä tankin pois ni on helppo tarkistaa sen letkun kunto 4Gallonaa ja sit ite tsekkaan tai sitte kun tulee torppi.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3166 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2007, 22:07:24
kirjoittanut Julle
3 Vastauksia
3016 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2008, 13:12:04
kirjoittanut Hermis
15 Vastauksia
13786 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Lokakuu, 2009, 19:45:32
kirjoittanut Maikko
5 Vastauksia
3429 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Toukokuu, 2010, 00:31:26
kirjoittanut jepajee
24 Vastauksia
12287 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2010, 16:55:02
kirjoittanut tuupola