Kirjoittaja Aihe: halpis gyrot  (Luettu 21270 kertaa)

Poissa peksa

  • Opetteleva torppari
  • **
halpis gyrot
« : 05 Helmikuu, 2009, 16:47:02 »
Onko kokemusta esim. gyrd-nimisestä ?
HK 450
Futaba FC-18

Poissa ZZ

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #1 : 05 Helmikuu, 2009, 17:14:09 »
.. tai näistä: Telebee ja Assan GA-410??
Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #2 : 05 Helmikuu, 2009, 18:04:49 »
On kokemusta halppis gyroista ja on myös syy miksi niitä ei käytetä paljon koptereissa.. Kukaan ei maksaisi hyvästä gyrosta jos halpikset toimis yhtä hyvin. Gyro on tärkeä osa kopteria ja hyviä gyroja saa jo 60-70€ hintaan käytettynä kuten gy-401. Halpiksia voi käyttää muihin projekteihin mutta kopterin perällä niistä on usein vain haittaa. Jos ostaa halvan niin kannattaa ottaa normi tilassa toimiva gyro, HH tilassa harva niistä toimii kunnolla.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #3 : 05 Helmikuu, 2009, 23:00:57 »
Jos haluaa halvan ja hyvän gyron, joutuu ostamaan kaksi...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa peksa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #4 : 06 Helmikuu, 2009, 11:33:01 »
Onko ihan käytännön kokemusta, että millä tavoin nuo halvemmat käyttäytyy niin huonosti ? Vaikkapa joku merkki ja malli esimerkkinä.
HK 450
Futaba FC-18

z0tis

  • Vieras
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #5 : 06 Helmikuu, 2009, 12:36:34 »
Onko ihan käytännön kokemusta, että millä tavoin nuo halvemmat käyttäytyy niin huonosti ? Vaikkapa joku merkki ja malli esimerkkinä.

Käsittääkseni eivät tee sitä mitä gyron pitäs, elikkä perän paikallaan pitäminen, huonomissa gyroissa perä ei pidä vaan lähtee esim tuulen mukaan kääntymään, ja sitä mitä parempi gyro on sitä paremmin se pitää myös haastavammissa liikkeissä. jos ostat vaikka logitechin gyron, futaban 401, tai spartanin niin niiden erot huomaat sitten vasta juuri noissa haastavammissa tempuissa, esim piro tempuissa

Jos nyt olen jotenkin tässä väärässä niin vapaasti saa korjata :)

Edit:
Tässmennetään nyt vielä sen verran jos peksa ei tiedä ollenkaan gyron toiminnasta niin gyrohan on kopterissa se osa jonka tarkoitus on pitää perä paikallaan ettei se liikkuisi tuulen tai muun vastaavan voimasta itestään, ja jos on huono gyro niin se ei osaa pitää tätä perää paikallaan joka tekee lentämisestä paljon vaikeampaa.
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2009, 12:42:58 kirjoittanut z0tis »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #6 : 06 Helmikuu, 2009, 12:54:48 »
Huonon gyron merkki on se että ei saa säädöistä huolimatta perää pysymään läheskään yhtä vakaana kuin paremmilla gyroilla. Perä saattaa vispata vaikka gaini olisi jo ennestään liian alhalla. Liian matala gaini tekee perästä kuminauhamaisen, ei siis pidä kunnolla tuulessa tai kopterin ollessa sellaisessa asennossa joka vaatii tarkempaa ohjausta perältä (perä edellä, kylki edellä ym.). Sama näkyy kaasua lisättäessä, perä heilahtaa pahimmillaan ympäri kun kopteri lähtee nopeasti ylöspäin. Huonon gyron ominaisuuksiin kuuluu myös toiminnan vaihtele säätilan mukaan, matala tai liian korkea lämpötila vaikuttaa toimintaan negatiivisesti paljon enemmän kuin parempaan gyroon. Esimerkkeinä huonoista gyroista oman kokemuksen mukaan ainakin Alignin vanha HH/norm gyro, MS-44, Eskyn gyrot ja kiinalaiset gy401 kopiot. Gyron toimivuus riippuu paljon myös rungosta ja perän mekaniikasta, hyvä gyro ei siis toimi hyvin huonosti rakennetun ja säädetyn setupin kanssa. Toiminta on myös todella paljon servosta kiinni, hyvän gyron saa pilattua huonolla servolla. Vrt. ero s9650 ja s9257. Kummatkin laadukkaita servoja, mutta s9257 toimii perällä silti paremmin. Eli hintakaan ei määrää toimivuutta. Jos on huono gyro ja huono servo niin ei oo vaikeeta arvata miten perä toimii  ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

z0tis

  • Vieras
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #7 : 06 Helmikuu, 2009, 12:56:55 »
Elikkä kaikki ostaa suosiolla hyvän gyron ja peräservon ;)

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #8 : 06 Helmikuu, 2009, 15:50:31 »
Sen verran kokemusta tuosta telebeestä, että meinas sen takia mennä kuukauden palkka pöhelikköön...

Ensivaikutelma, mikä on hyvin tärkeä, ei tuossa telebeessä vakuuttanut. Ei muuta jatkakaa.

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #9 : 06 Helmikuu, 2009, 16:01:09 »
Mulla on toimut eskyn uudempi HH-gyro oikein hyvin, myös se vanhempi malli on toimiva. Mihinkään temppuiluun noista ei varmaankaan ole,  mutta rauhallisesssa lentelyssä ihan hyviä :)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa ZZ

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #10 : 06 Helmikuu, 2009, 17:22:09 »
Elikkä kaikki ostaa suosiolla hyvän gyron ja peräservon ;)

Jep, tämän ohjeen mukaan mennään :), mutta vanhan hipin sisällä asuvaa pientä insinööriä uteloittaa onko hyvän ja huonon ero aivan perustekniikassa eli piezo vastaan SMM vai onko kyse enempi softajutuista tai säätömahdollisuuksista.

Kopteri(t) on jo tilattu, mutta sähköosien kanssa vielä pähkäilen. Pitäis varmaan vääntäytyä joskus katsomaan lennätystä ja lennättäjiä livenä, niin edes näkisi mihin ryhtymässä ja voisi samalla esittää nämä tyhmät kysymykset. Vaikka tätä sivustoa kovasti lukee ja on saanut paljon tietoa niin on kuitenkin aika hankala hahmottaa jonkun käytännön asian merkitystä tai vaikeutta aloittelijalle. Otetaan esimerkiksi kopterin säätäminen. Täältä on jäänyt käsitys, että useimmat ensikertalaiset hoitavat homman yhdessä jonkun kokeneen kanssa. Mites sitten mun kaltaiset epäsosiaaliset vanhatpierut, joille on aika iso kynnys mennä pimputtaan jonkun ventovieraan (toistaiseksi) ovikelloa ja alkaa ruikuttaan, että kaveri käyttäisi omaa aikaansa jonkun tumpelon kopterin säätämiseen?

Myöskään ei ole vielä mitään käsitystä lennättämisen vaikeudesta. Mites kauan / montako kopteria arvon herroilta on mennyt ennen kuin pystyy nätisti leijuttaamaan tai kaartelemaan rauhallisesti taivaalla? Ihmettelen vaan kovasti tänne ladattuja videoita, joissa muuan itämaan tietäjä paiskoo kopteria kuin se olisi ADHD:n vaivaama Maija Mehiläinen.



Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

z0tis

  • Vieras
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #11 : 06 Helmikuu, 2009, 17:32:44 »
Elikkä kaikki ostaa suosiolla hyvän gyron ja peräservon ;)

Jep, tämän ohjeen mukaan mennään :), mutta vanhan hipin sisällä asuvaa pientä insinööriä uteloittaa onko hyvän ja huonon ero aivan perustekniikassa eli piezo vastaan SMM vai onko kyse enempi softajutuista tai säätömahdollisuuksista.

Kopteri(t) on jo tilattu, mutta sähköosien kanssa vielä pähkäilen. Pitäis varmaan vääntäytyä joskus katsomaan lennätystä ja lennättäjiä livenä, niin edes näkisi mihin ryhtymässä ja voisi samalla esittää nämä tyhmät kysymykset. Vaikka tätä sivustoa kovasti lukee ja on saanut paljon tietoa niin on kuitenkin aika hankala hahmottaa jonkun käytännön asian merkitystä tai vaikeutta aloittelijalle. Otetaan esimerkiksi kopterin säätäminen. Täältä on jäänyt käsitys, että useimmat ensikertalaiset hoitavat homman yhdessä jonkun kokeneen kanssa. Mites sitten mun kaltaiset epäsosiaaliset vanhatpierut, joille on aika iso kynnys mennä pimputtaan jonkun ventovieraan (toistaiseksi) ovikelloa ja alkaa ruikuttaan, että kaveri käyttäisi omaa aikaansa jonkun tumpelon kopterin säätämiseen?

Myöskään ei ole vielä mitään käsitystä lennättämisen vaikeudesta. Mites kauan / montako kopteria arvon herroilta on mennyt ennen kuin pystyy nätisti leijuttaamaan tai kaartelemaan rauhallisesti taivaalla? Ihmettelen vaan kovasti tänne ladattuja videoita, joissa muuan itämaan tietäjä paiskoo kopteria kuin se olisi ADHD:n vaivaama Maija Mehiläinen.





Noh jos ostaa hyvän gyron niin alottelijalle aika sama minkä niistä ostaa, niinku sanoin noiden "hyvien" gyrojen erot tulee lähinnä sitten vaikeimmissa tempuissa ja juuri noissa säätömahollisuuksissa, voi joku kohtuu huonokin gyro pitää ihan hyvin perää kevyessä lennossa ja leijuttelussa mutta sitten se tulee paljon kalliimaks ostaa se kunnollinen gyro kun se rimpula ekan kerran pettää ja sentakia on puskassa koko vehje. Foorumilta selviää monia käyttäjien suosittelemia gyroja, niinkun tuossa muutaman mainitsin (Logitech, futaba 401, Spartan) ja on niitä monia muitakin.

Kopterin säätämisessä on kyllä oma hommansa, ja mä en ite ois kyllä osannu välttämättä ekalla kerralla säätää (kiitokset sepolle) sitä ilman apua ja osaankohan vieläkään? tuskin. Mutta eikai se mahotonta ole, kunhan kysyy sitten apua täältä foorumista, chatista, tai vastaavasta, ohjekirjasta ne ei tosiaan ilmene.

Itellä oli tossa lentämisessä aluks vaikeinta se että uskalsi ottaaa kopterin ilmaan, ei oo itellekkään kauheesti lentotunteja vielä kopterilla kertyny ku on talvi, elikkä taitotaso on ihan leijuttelijan luokkaa, simulaattori kannattaa hommata ehottomasti, ilman sitä voisin väittää että tulee hyvin kalliiks kokoajana torppata se kopteri kun ei oo perus suunnatkaan hallussa


Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #12 : 06 Helmikuu, 2009, 17:35:56 »
Myöskään ei ole vielä mitään käsitystä lennättämisen vaikeudesta. Mites kauan / montako kopteria arvon herroilta on mennyt ennen kuin pystyy nätisti leijuttaamaan tai kaartelemaan rauhallisesti taivaalla? Ihmettelen vaan kovasti tänne ladattuja videoita, joissa muuan itämaan tietäjä paiskoo kopteria kuin se olisi ADHD:n vaivaama Maija Mehiläinen.
Lennättäminen on opittavissa oleva taito, mutta alussa se tuntuu melkein mahdottomalta.
Vielä jos koittaa harjoitella kopterilla, joka ei ole kunnolla säädetty mekaanisesti ja ohjelmallinen puolikin on mitä sattuu, niin rahaa kuluu helposti paljonkin harjoitellessa.

Harjoittelu kannattaa aloittaa kunnollisella simulaattorilla (Phoenix, Reflex), jossa fysiikka on mallinnetttu kunnolla ja kopterivalikoimakin on laaja (voi koittaa erilaisia/eri lailla käyttäytyviä koptereita). Simulaattori toki maksaa, mutta siihen sijoitettu raha säästyy aktiivisella ja huolellisella treenaamisella monin verroin takaisin.
Lisäksi toisissa simulaattoreissaa on mahdollisuus verkon kautta kytkeytyä muiden kanssa samaan sessioon, jolloin voi samalla ruudulla pörrää muitakin koptereita.

Simulaattoreista löytyy tältäkin foorumilta todella paljon tietoa: Simulaattorit
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #13 : 06 Helmikuu, 2009, 19:22:04 »
Lainaus
Täältä on jäänyt käsitys, että useimmat ensikertalaiset hoitavat homman yhdessä jonkun kokeneen kanssa. Mites sitten mun kaltaiset epäsosiaaliset vanhatpierut, joille on aika iso kynnys mennä pimputtaan jonkun ventovieraan (toistaiseksi) ovikelloa ja alkaa ruikuttaan, että kaveri käyttäisi omaa aikaansa jonkun tumpelon kopterin säätämiseen?
Siinä on kieltämättä vähän kynnystä. Voi alkuun tuntua kuumottavalta seistä ventovieraan kanssa  lumihangessa "lelu" kädessä -"moro, tässä tää nyt sitte olis", vähän kun menisi peräpukamaa näyttämään naapurinmiehelle joka on paljastunut pihatalkoissa rektologiksi. Suomalainen mies ei vaan ole rakennettu sellaiseen kohtaamiseen. Mutta huoli on turha! Täällä on erittäin paljon ihmisiä jotka aidosti nauttivat auttamisesta ja jos pyytää apua asuinpaikkansa paljastaen (tai laitat sen profiiliisi http://www.kopterit.net/index.php?action=googlemap) saat varmasti kohta ehdotuksia tyyliin "olen menossa sinne ja sinne kello silloin ja silloin lennättämään... tuu paikalle niin katotaan."  Ei näitä harrastajia niin paljon ole, joten jokainen kontakti on arvokas ja mukava.

Voihan nuo säädöt varmaan itsekin kyllä selvittää jos jaksaa lukea ja järkeillä. Hipin sisällä asuva insinööri kuulostaa ihan hyvältä tähän vaiheeseen. Minä satuin ostamaan ensimmäisen kunnon kopterin foorumilta ja tiesin että se on mekaanisesti säädöissä. Joten pähkäiltäväksi jäi vain liikealueet suunnat ja  muut radiolla tehtävät säädöt (joka oli kyllä  aivan tarpeeksi siinä kohtaa)

Simu on todella tärkeä. Edes FMS jos on ihan pakko säästellä tässä... Lentäminen on tosiaan ensi kerralla todella vaikeaa ja virheet vievät raa'asti lompakosta tavaraa. Ei tämä kopterointi turhaan ole marginaalilaji; varmastikin vaikein radio-ohjattava aloittaa.

[EDIT] Ai mutta sullahan on kiinteäsiipitausta, varmasti auttaa paljon. Mitenkäs muut jotka ovat kiinteäsiipisistä hypänneet/laajentaneet kopteriin, mikä on ollut vaikeinta?
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2009, 19:35:13 kirjoittanut keke »

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #14 : 06 Helmikuu, 2009, 19:56:52 »

[EDIT] Ai mutta sullahan on kiinteäsiipitausta, varmasti auttaa paljon. Mitenkäs muut jotka ovat kiinteäsiipisistä hypänneet/laajentaneet kopteriin, mikä on ollut vaikeinta?

Leijutus on ihan yhtä vaikeaa, taivaalla kurvailussa lennokkitaustasta on etua, kopteri lentää vauhdissa melko "lennokinomaisesti". Vaan kun pitäis pysäyttää vauhti ja saada kopu ehjänä alas, on alussa vaikeuksia.
Myös ohjaussähköt ja polttisten kanssa tusaaminen on tuttua, tästä varmaan alussa suurin hyöty. Ja tietysti porukka kentällä on tuttua, joukossa taatusti joku, joka harrastaa myös kopuja...tuttua ehkä helpompi nyppiä hihasta. Tai sit ei  ???

Jotkut sanoo, että lennokkitaustan huomaa kopun lennätyksessä siitä, että räimitään taivaalla ennenkuin osataan kunnolla leijuttaa... mulle ainakin joku tuli aloitellessa sanomaan: "ai, sä olet aikaisemmin ajanut lennokkia". Kysyin, mistä näkyy ja tuo oli vastaus...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

akuankka

  • Vieras
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #15 : 06 Helmikuu, 2009, 20:14:55 »
 ;)No halpa gyrö silloin tietää että tikuilla on käyttöä ja yllätyksi tuleee.
Hyvä ja kallis gyrö elämä on helppoa ja lennätys sujuu, eikä vituta että on ostanut paskaaa ;) ;) ;)

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #16 : 06 Helmikuu, 2009, 20:33:52 »
;)No halpa gyrö silloin tietää että tikuilla on käyttöä ja yllätyksi tuleee.
Hyvä ja kallis gyrö elämä on helppoa ja lennätys sujuu, eikä vituta että on ostanut paskaaa ;) ;) ;)

Siinä se tuli, halvan ja kalliin gyron ero kiteytettynä kahteen lauseeseen  ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #17 : 06 Helmikuu, 2009, 23:00:04 »
Jotkut sanoo, että lennokkitaustan huomaa kopun lennätyksessä siitä, että räimitään taivaalla ennenkuin osataan kunnolla leijuttaa... mulle ainakin joku tuli aloitellessa sanomaan: "ai, sä olet aikaisemmin ajanut lennokkia". Kysyin, mistä näkyy ja tuo oli vastaus...

OT:tä edelleen, mutta tuo kuulostaa kyllä pitävän erityisen hyvin paikkansa. Leijuttaminen ja kaikki "paikallaan" tehtävät liikkeet yms joita ei voi lennokilla tehtä on ylivoimaisen vaikeita, mutta taivaslento silmukoineen/vaakakiertaineen/immelmanneineen jne on ihan samanlaista kuin lennokillakin.

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #18 : 16 Maaliskuu, 2009, 05:56:50 »
Vaikka halpisgyroihin ei pitäisi koskea, en sitten pystynyt olemaan tilaamatta kahta Assan GA-410 gyroa.

Toinen meni T-rex 250 ja toinen HK-450 kopteriin. Pienessä 250:ssä gyro ei toimi, ei pidä HH eikä tavallinen mode juurikaan, aivan kuin gyron säätöpiiri ei vain ymmärtäisi näin pientä ja kiivasta kopukkaa. Kokeilin parilla eri laatuservolla ja eri mittaisilla servovarsilla, mutta ei asettunut viritelmän toimintapiste alueelle.

450 kokoisessa kopterissa tllanne on toinen. Gyro vaatii kaverikseen nopeahkon peräservon ja lyhyen servoarmin, muuten saa gaini olla alhaalla ja fiilis on laiska sekä halpisgyromainen. Kun muutaman tunnin jaksoi hommaa hieroa, alkoi setti toimia.  Ei tämä 401:stä tapa, mutta näin lennokkitaustaiselle kopterialoittelijalle tämä mahdollistaa ainakin leijutteluharjoittelun ilman kallista gyroa. Ensimmäiseen kopteriini laitoin Futten 401:sen ja perä meni käytännössä setuppiin tiputtelemalla osat paikalleen ja piipittelemmällä radio, tähän saikin sitten tehdä mekaanisen setupin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ajan kanssa ja useaan otteeseen, ennen kuin alkoi homma tyydyttää.  Tämä voisikin olla aloittelijalle hyvä gyro, jos vain säätäminen olisi jouhevampaa.


Poissa kapa990

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #19 : 24 Maaliskuu, 2009, 10:59:21 »
Vaikka halpisgyroihin ei pitäisi koskea, en sitten pystynyt olemaan tilaamatta kahta Assan GA-410 gyroa.


450 kokoisessa kopterissa tllanne on toinen. Gyro vaatii kaverikseen nopeahkon peräservon


Sorruin kanssa tilaamaan HK-450 seen ton assanin gyron. Mitä servoa käytät sen kanssa? Onko analoginen vai digi? ajattelin siinä servossa olla säästämättä "liikaa".

- T-Rex 600N LE, YS56SR, Hatori SAB55, 3x JR DS8717, Spartan ds760+JR DS8900G
- T-Rex 500E ESP, Spartan 760+9257, 3x DS510
- Spektrum DX7 2,4GHz
- Bantham BC8DX
- Phoenix RC -

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #20 : 24 Maaliskuu, 2009, 12:44:21 »
Verticalin halpiksella ja Futten S3154:llä olen ainakin leijuttelutreeneissäni onnistunut. Gyro tuntuu joskus resetoivan itseään miten sattuu ja HH modessa joutuu korjaamaan tätä peräsintrimmillä napsun verran.




Poissa Vote

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #21 : 30 Maaliskuu, 2009, 00:06:20 »
Laitoin HK 500 kopteriin tuon assan Ga-410 gyron. Lukkopäällä en saanut
toimimaan ollenkaan, vaikka kokeilin kaikki mahdolliset konstit, ilman
lukkoa toimi leijutuksesa jotenkin, mutta taivaslentoa en uskaltanut
lähteä edes kokeileen.(quick 16 taas ajan ihan sujuvasti taivaslentoa, mutta
siinä onkin gyrona 401). Digiservolla toimi vielä huonommin, kunnes gyro
palo toimimattomaksi ja paikalla oli analoginen servo silloin.
Kauheeta ajan haaskausta, säätää ja säätää.Lopuksi vielä palo koko gyro.

Hobbycityn säätimistä kannattaa ostaa vain turnigy (60A) toimii hyvin
kopterissakin, jos ei guvernööriä tarvi. Kaikki muut sieltä ostettavat säätimet
kannattaa unohtaa, aiheuttavat häröjä ja tökerösti toteutettuja tai palavat itsestään! Tullut kokeiltua kaikki Hobbycityn säädin merkit.
 

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #22 : 30 Maaliskuu, 2009, 09:14:43 »
Ei se auta enään servossa olla säästämättä jos gyro on suolesta :D
Tosin jos ostat uuden gyronki niin sitten...  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kapa990

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #23 : 10 Huhtikuu, 2009, 23:03:29 »
Noin 10 akullista perus pörräystä HK:lla takana assanin 410 kanssa ja toimii nyt ihan ok. Säätäminen osaa olla välillä tuskaa. Tietysti jos ei torppaa niin usein niin ei tarvii säätää ;D. Lyhyt servo arm ainakin mulla autto herkkyyden kanssa, muuten alko usein woblaamaan kierrosten noustessa. kannattaa kattoo et käynnistys vaiheessa resetoi ok, kerran hukkas keskikohdan ja joutu käynnistää uudelleen. Ihan ok HK-450 gyroks, Beamiin laittamista olisin kyllä miettinyt kaks kertaa(lue: eka kopteri") :D
- T-Rex 600N LE, YS56SR, Hatori SAB55, 3x JR DS8717, Spartan ds760+JR DS8900G
- T-Rex 500E ESP, Spartan 760+9257, 3x DS510
- Spektrum DX7 2,4GHz
- Bantham BC8DX
- Phoenix RC -

Poissa Niemma-2

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Nieminen , Pälkäne
Vs: halpis gyrot
« Vastaus #24 : 12 Toukokuu, 2009, 02:19:27 »
Morjens, en nyt löytänyt parempaa paikkaa kysyä gyrosta joka näyttää aika halpamaiselta.

Kyseessä on Align RCE-500X Gyro ja tahtoisin tietää että kannattaako tätä alkaa pistämään HK-450 kopuun?
Tosin kokoneet varmasti sanoo että ei kannata mutta ihan aikuistenoikeesti onko toimiva ja kannattaako pistää ettei vaan sit ekalla lennolla tulekkin silppua yhden gyron takia.
Millanen servo mahtas olla hyvä tälläselle?
JR X388s + Spektrum
HK-450

  Savun hälvennettyä tarkistetaan kytkennät.
--- Teen edullisesti tarroja ja tulosteita..ym ---

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
7426 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 18:31:50
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
3655 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2012, 00:10:43
kirjoittanut Kallo
150 Vastauksia
89255 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2015, 00:28:32
kirjoittanut Rekkamasa
4 Vastauksia
6858 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2015, 18:13:35
kirjoittanut jesi
6 Vastauksia
3258 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2016, 07:46:02
kirjoittanut Hayabusa