BME väsää Super Tigre 90 :stä bensaversiota... ne muuttaa kiertokangen neulalaakereille. Juurikin, jotta voi käyttää pientä öljyprosenttia.
CDI kipinäsytkä mulla on hyllyssä, ostin joskus lennokin bensakoneprojektiin. Anturi siinä pelaa erittäin luultavasti samalla magneetilla kuin governoori, eli vois käyttää samaa magneettia, asennus puhaltimeen suurin piirtein 20-30 EYKK kohdalle ja tarkempi säätö siirtämällä anturia.
4-5% kuulostaa vähän hintsulle öljymäärälle ilman neulalaakereita, joku joskus jossain ulkomaan foorumissa suositteli 8-10%, perusteena, että metsku voitelee vielä vähempi kuin bensa...en tiedä onko perää?
Tuolla lennunetin puolellakin muuten on aiheesta:
http://lennokit.net/showthread.php?t=41111Eli, voisihan tuossa vaikka yhen YSsin tuhota kokeilussa, runsas puoletkin pois nykyisestä nitro- ja öljymäärästä puolittaisi polttiskustannukset puoleen...ja liemet sotken muutenkin itse, eli oikeastaan ei tarvi hankkia mitään, kaikki löytyy nurkista. Kairaa vaan YSsin kanteen isomman kierteen.Mulla muuten taitaa olla YSsin kanki ja mäntäputkisarjakin hyllyssä....
Savutuskin pienenisi, se on nykyään suuremmissa kisoissa ongelma, kun tuomarit joutuu sitä koko päivän haistelemaan. On ehdotettu nitromäärän rajaamista.
Uskaltaiskohan samalla lisätä puristuksia, varmaan kestäisi kipinäsytkällä enempi? YSsissä on melko pienet, kun tehty isolle nitromäärälle.
Ja jos Sulla, Jiri, on samankaltaisia suunnitelmia, niin voidaan hakata päitä yhteen, mä majailen vieläkin tässä samassa paikassa kun joskus poikkesit.
Ai joo, mulla on muuten tommonen XYZ cdi-sytkäkin hyllyssä, jonka linkin laitoit, itse asiassa koko moottori, ostin kerran kun sai halvalla.
Eli voidaan tehdä vaikka 2 protoa ja kosauttaa motteja kunnolla
Ja kosauttelutarina kuvineen tänne, että muillakin on kivaa...
Ihmetyttää vaan, että miksei tuota jo ole yleisemmin käytetty, jos noin helppoa, tyrmätkää ny joku....