Kirjoittaja Aihe: Trex 700 Electric  (Luettu 46446 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Trex 700 Electric
« : 08 Helmikuu, 2009, 18:54:27 »
Pitäneepäs kirjoitella vähän juttua projektin edestymisestä  :). Koneena siis Trex 700N runko modattuna sähkösetupille. Eroa nitroversioon on erilainen moottoripukki ja pohjalevy sekä pari sivutukea. Konversiosarjan mukana tulee muotti joka helpottaa moottoripukin tarvitsemien reikien poraamista. Akuksi tulee 12s 4200 pakat, testaan myös varmaan 5000 akkuja. Moni käyttää myös 3700 painon takia, nuo 4200:set antaa vähän enemmän lentoaikaa eikä paino nouse dramaattisesti, ovat siis aika hyvä kompromissi. Osa osista on tulossa postissa, laitan lisää kuvia sitten. Lentokunnossa tuo on varmaan kuun loppuun mennessä. Rakenteilla on myös custom kamerateline, mut pääasiassa kone on tarkoitettu päättömään räimintään  :). Laturia en oo vielä valinnut, tulee kuitenkin olemaan joko Bantam BC8DX tai Hyperion EOS0610i DUO II.

Setupiksi kopuun tulee:

DX7
Trex 700N runko
Fast Lad konversiosarja
Scorpion 4035-560kv
Kontronik Jive 80+HV
Outrage XP 12s4200mAh
AR7100 + 2kpl etävastaria
3kpl ds8915 (ds8717) @ 8V
Spartan ds760 + bls-251
Flight Power 2s2p 3200mAh

Radix 690mm
V perälavat 105mm
V paddlet 90mm
MicroHeli delrin pääratas
QUK canopy kiinnikkeet
QUK delrin linkkisarja
MacGregor perän tukien support



-op-
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2009, 18:53:32 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #1 : 08 Helmikuu, 2009, 19:19:55 »
interesting... how do you connect the 8V servos? Do they go straight through the receiver as usual, or does the Rx run at reduced voltage?
Edit: nevermind, found it in the AR 7100 description.
« Viimeksi muokattu: 08 Helmikuu, 2009, 19:22:27 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #2 : 08 Helmikuu, 2009, 19:26:04 »
The receiver has five 8v (or what ever voltage you run through the rx) outputs for the servos and the rx battery is connected to the receiver so the servos are run straight from a 2s lipo pack. The AR7100 rx has also channels for tail, gear, throttle (two thr ports actually, 8v and 5.2v), and aux 2 that are regulated to 5.2V.

Some info on that:

http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMAR7100

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #3 : 08 Helmikuu, 2009, 19:35:12 »
Ihan muuten vaan kysyn että paljos tollasella koneella on lentokuntoisena (mutta ilman radiota) hintaa?
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #4 : 08 Helmikuu, 2009, 19:38:52 »
Ihan muuten vaan kysyn että paljos tollasella koneella on lentokuntoisena (mutta ilman radiota) hintaa?

Mukavasti enemmän kuin tuunatuilla 600N ja 450 koptereilla yhteensä  :P.


-op-
« Viimeksi muokattu: 08 Helmikuu, 2009, 19:43:54 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

z0tis

  • Vieras
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #5 : 08 Helmikuu, 2009, 21:06:09 »
Ihan muuten vaan kysyn että paljos tollasella koneella on lentokuntoisena (mutta ilman radiota) hintaa?

Siinä hinnassa ei varmaa toi dx7 paljoo paina :)

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #6 : 08 Helmikuu, 2009, 21:38:57 »
Tuosta tulee mahtava laite. Pitää päästä mahdollisimman pian näkemään livenä.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #7 : 08 Helmikuu, 2009, 23:19:03 »
Lentokunnossa tuo on varmaan kuun loppuun mennessä.
No ei varmaan ole mikäli asennat muutkin osat samalla hartaudella kuin tuon apuvastarin ;D

Mutta vaikuttava on laitos ihan puolivalmiina lattialla nähtynäkin, saati sitten ilmassa, tuskin malttaa odottaa. Tällähän sitten ajellaan varmaan salivuorollakin, kun se TRex500:nenkin mahtuu siellä pyörimään?
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #8 : 08 Helmikuu, 2009, 23:40:34 »
Vielä Bontan flybarless-nuppi ja V-Bar niin se on täydellinen ;).

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #9 : 09 Helmikuu, 2009, 10:03:12 »
No ei varmaan ole mikäli asennat muutkin osat samalla hartaudella kuin tuon apuvastarin ;D

Sen toisen apuvastarin asennus meni tosin jo nopeemmin  :).

Vielä Bontan flybarless-nuppi ja V-Bar niin se on täydellinen ;).

Flybarless tsydeemi olisi kyllä houkutteleva lentoajan kasvun ja eri säätömahdullisuuksien puolesta, taidan silti pysyä tuossa tangollisessa viritelmässä vielä vähän aikaa kustannus ja helppous syistä. Miten paljon jouduit säätelemään omaa systeemiäsi että toimi kunnolla? Vaikka onkin hyvä että löytyy säätövaraa niin mua ei hirveesti innosta säätämisen ja kokeilun tarve.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #10 : 09 Helmikuu, 2009, 10:49:25 »
Kopterin saa lentokuntoiseksi softan puolella parissa minuutissa. Toinen asia on se, kuinka kauan menee hienosäätöön. Siinä menee kauan varsinkin, kun muutettavia parametreja on kymmeniä erilaisia. Pitää vain kokeilla yrityksen ja erheen kautta, mikä toimii. V-Bariin on tulossa lähiaikoina uusi softaversio 4.0, jossa säätämisen osuus pitäisi jäädä huomattavasti pienemmäksi.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #11 : 09 Helmikuu, 2009, 11:01:57 »
Paljonko muka flybarless tuo lentoaikaa lisää, ja mihinköhän mahtaa perustua??

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #12 : 09 Helmikuu, 2009, 12:32:29 »
Paljonko muka flybarless tuo lentoaikaa lisää, ja mihinköhän mahtaa perustua??
Kun nupin osien määrä vähenee, pienenee samalla paino/pyöritettävä massa.
Esimerkiksi 90 Vibe'n kohdalla painoa lähtee 120g Mikadon palikoilla ja Alignin hubilla.
Nuorenveren Kurtis kuulemma lentää ko. viritelmällä.

Lisäksi kulmia saadaan lisää käyttöön, mutta meille perus kuolevaisille noille lisäkulmille tuskin on tarvetta :)

En löytänyt suoraan tietoa lentoajan kasvamisesta.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #13 : 09 Helmikuu, 2009, 12:37:30 »
Normaalista stabiloinnista flybarless vakautukseen siirtyneet on sanonu lentoajan lisääntyneen sähkösetupilla noin puolella minuutilla. Tosiaan vähentää myös koneen painoa joten hieman lisää tehoakin tuo.


-op-
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2009, 12:39:31 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #14 : 09 Helmikuu, 2009, 12:40:05 »
Nyt sitten vielä tietämättömänä, mikä ihme se flybarless-vakautus on?
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #15 : 09 Helmikuu, 2009, 12:48:06 »
Nyt sitten vielä tietämättömänä, mikä ihme se flybarless-vakautus on?

Nuppia jossa ei ole stabbitankoa, stabbilapoja, eikä niiden vaatimia linkkejä. Vakatus hoidetaan sähköisesti.



-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Miku

  • Vieras
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #16 : 09 Helmikuu, 2009, 15:03:53 »
On se kyllä komee laitos!
Taitaa olla 450 pieni ja tehoton ton rinnalla(ja halpa ;))!
Kai tolla sitten Jämillä lentelet... ::)

- Miku

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #17 : 09 Helmikuu, 2009, 15:13:26 »
Heh Vispilä laittoin RJX Extreme nupin kuvan;) Mulla tollanen ihan oikea laatikossa odottamassa lämpimiä kelejä:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #18 : 09 Helmikuu, 2009, 16:19:43 »
Usein 3D-koptereissa on pitkä stabilointitanko, joten stabilointilavoista tulee suuri ilmanvastus.

MrMel @ RunRyder:
Lainaus
Now, this makes them VERY interesting for flybarless, because you get INSANE power when its light AND you cutaway those long flybars.

(Remember, its not just swinging them around and around that pulls power, the big thing is when you try to turn and have to drag that mechanical stabilizer around with your blades)

I have an E-Aurora with paddles still, and a VBar E-Stratus, same power setup, weighing exactly same since I put the E-stratus on a diet, E-stratus is more WAY more powerful and have 20% longer flightimes.
Thats just because of the paddles.

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #19 : 09 Helmikuu, 2009, 16:22:23 »
Niin joo... ja tehoahan tuossa ei ole kuin saman verran kuin voimakkaassa skootterissa: (44,4V*80A)/735=4,8hv, kun skootterin teho (wikipedia) on 3-5 hv :o
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #20 : 09 Helmikuu, 2009, 16:31:18 »
Niin joo... ja tehoahan tuossa ei ole kuin saman verran kuin voimakkaassa skootterissa: (44,4V*80A)/735=4,8hv, kun skootterin teho (wikipedia) on 3-5 hv :o
Tuo on laskennallisesti setupin tuottama maksimi (hetkellinen voi olla varmasti enemmän kuin 80A), mutta moottorin speksien mukaanhan sitä tehoa oikeasti ulos tulee. En nyt tässä kiireessä ihan heti löytäny oikean moottorin speksiä, mutta jonkun 4025 mallin maksimiteho oli 2000W eli 2,72 hv. 90:nen OS nitro tuottaa 3,3 hv (15000rpm). Joku ei nyt täsmää, kerran nuo sähkösetupit on niin tehokkaita...

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #21 : 09 Helmikuu, 2009, 16:33:04 »
Tietääkseni tuossa ei ole otettu painoa mukaan laskuihin? No se ei vaikuta hv:n mutta hyötysuhteeseen jne kyllä...
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #22 : 09 Helmikuu, 2009, 17:08:41 »
En nyt tässä kiireessä ihan heti löytäny oikean moottorin speksiä, mutta jonkun 4025 mallin maksimiteho oli 2000W eli 2,72 hv. 90:nen OS nitro tuottaa 3,3 hv (15000rpm). Joku ei nyt täsmää, kerran nuo sähkösetupit on niin tehokkaita...

Löysit varmaan jonkun pienemmän moottorin speksit, 4035-560 moottorin spekseissä lukee 4200W ja 100A jatkuvaa virtaa. 4.2kW on kännykän laskurin mukaan 5.6 hv.

Specifications

    * Stator Diameter: 40.0 mm (1.575 in)
    * Stator Thickness: 35.0 mm (1.378 in)
    * No. of Stator Arms: 12
    * No. of Magnet Poles: 8
    * Motor Wind: 8 Turn Delta
    * Motor Wire: 26-Strand 0.29mm (28 AWG)
    * Motor Kv: 560 RPM / Volt
    * No-Load Current (Io): 1.74 Amps @ 8.4 volts
    * Motor Resistance (Rm): 0.012 Ohms
    * Max Continuous Current: 100 Amps
    * Max Continuous Power: 4200 Watts
    * Weight: 430 Grams (15.15 oz)
    * Outside Diameter: 48.9 mm (1.925 in)
    * Shaft Diameter: 5.98 mm (0.236 in)
    * Body Length: 61.4 mm (2.417 in)
    * Overall Shaft Length: 87.0 mm (3.425 in)

Taitaa olla 450 pieni ja tehoton ton rinnalla(ja halpa ;))!
Kai tolla sitten Jämillä lentelet... ::)
- Miku

Mitäköhän tuosta 450:stä lähtisi watteja, olisko jotain 400W eli 0.4 kW? 700E painaa 5kg lennossa eli n. 6.2 kertaa enemmän kuin pikkurexä, mutta 700E:ssä on tehoa 10 kertaa enemmän, eli käytännössä pitäisi liikkua vähän rivakammin.


-op-
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2009, 17:15:29 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #23 : 09 Helmikuu, 2009, 17:25:20 »
Tietääkseni tuossa ei ole otettu painoa mukaan laskuihin? No se ei vaikuta hv:n mutta hyötysuhteeseen jne kyllä...

Ei kyllä paino taida moottorin hyötysuhteeseen vaikuttaa.

Lopullista lentopainoa en osaa sanoa mutta arvaan että se on vain noin 200-400g enemmän kuin ulkuperänen nitro.
Tankki painaa toisen akun verran,
nitro moottori + putki taas painaa enemmän kun toinen akku. Vielä kun laskuista vähentään nitron vaatiman vastariakun 300g, kaasuservon, hehkun, governorin niin ollaan jo aika tasoissa.

Vispilä on jo varmaan laskenut tarkan lentopainon.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #24 : 09 Helmikuu, 2009, 17:42:03 »
Aivan, se ei vaikuta moottorin tehoon, vaan teho/painosuhteeseen.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5191 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
3052 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis
1089 Vastauksia
452000 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 18:40:32
kirjoittanut Toeh
117 Vastauksia
87082 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Helmikuu, 2011, 06:21:38
kirjoittanut Mikaelni
20 Vastauksia
12245 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Huhtikuu, 2010, 14:23:12
kirjoittanut jartse