Kirjoittaja Aihe: Trex 700 Electric  (Luettu 46442 kertaa)

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #75 : 28 Maaliskuu, 2009, 10:12:16 »
Hyvät "kräkkiäänet" :D  Ei tainnut vielä olla nupissa täydet kiekat?

Joka tapuksessa: Onnea uudelle kopulle - vaikuttava laite!

- 4D

fourdee

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #76 : 28 Maaliskuu, 2009, 10:29:26 »
Tosiaan, vaikuttava peli. Tossa 700 on tuo peräputki suhteellisen ohut, onkos siinä kardaani?
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #78 : 28 Maaliskuu, 2009, 11:50:58 »
700:sen putki on itseasiassa hitusen ohuempi kuin 600:sen, jos mittaustuloksia on uskominen  :).

Lainaus
Ei tainnut vielä olla nupissa täydet kiekat?

Kyl siinä aika mukavasti on jenkkaa, enemmänkin sais, nyt on govi säädetty 85%:iin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #79 : 30 Maaliskuu, 2009, 12:14:16 »
mitä toi nopea "vapina"puolelta toiselle oli tuossa
videolla, joka esiintyi muutamassa kohtaa,, tahallista vai tahatonta?

kuinka kauan saa leijuttelu/lentoaikaa tuolla setupilla,,?
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2009, 12:18:43 kirjoittanut kopperi »
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #80 : 30 Maaliskuu, 2009, 12:19:00 »
Vipsilä testaa koneen kräkkäys ominaisuuksia ;)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #81 : 30 Maaliskuu, 2009, 12:21:54 »
Tässä taidetaan kräkkäillä jo vuonna 2007...?


Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #82 : 30 Maaliskuu, 2009, 14:05:51 »
>> kräkkäys ominaisuuksia
test failed => it's raining T-REX parts  ;D
don't want to think about it...

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #83 : 30 Maaliskuu, 2009, 17:06:50 »
Lainaus
Tässä taidetaan kräkkäillä jo vuonna 2007...?

Matt Botos keksi kräkkäyksen ja Alan + muut otti mallia joten eiköhän tuota ole ollut jo ennen vuotta 2007.

Lainaus
kuinka kauan saa leijuttelu/lentoaikaa tuolla setupilla,,?

Riippuu paljon nupin kierroksista, 1700rpm paljon enemmän kui 2100. Netistä luin että jotkut leijuttelee jopa yli kymmenen minuuttia 5000 lipoilla. 3D lentoaikaa pitäisi lähteä n. 5 min, riippuu sekin mm. lämpötilasta, australialainen Kevin Einstein saa tismalleen samalla setupilla n. 5min. Oman koneen ensilento ei tuntunut hirveen pitkältä, mutta pitää ottaa aikaa kun seuraavan kerran testaa. Nyt pitää lepäillä kotona flunssassa joten on vähän taukoa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #84 : 30 Maaliskuu, 2009, 19:54:21 »
Hieno peli.

Jotenkin tuntuu vaan että 700 alkaa olla jo liian iso kopukka. Sehän ei mahdu enää kunnolla henkilöautoonkaan. 600 menee just hyvin konttiin.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #85 : 30 Maaliskuu, 2009, 20:02:02 »
Älä aliarvioi Ford Focusta, siihen mahtuu yhtäaikaa 700, 600, 500 ja 450 koput + fuilit ja salkut ja pari depron lennokkia kun laskee takapenkit vaakatasoon  :). Toi Trex 700nenhan on mitoiltaan melko pieni 90 kokoiseksi koneeksi, enemmänkin turboahdettu 600nen.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #86 : 30 Maaliskuu, 2009, 20:53:52 »
Juu, ehkä mun kommentti oli vähän kotiinpäin, kun itse ei niin pysty kikkailemaan noitten selkänojien kanssa.  :-\
Muutenkin kun lähtee lennättämään niin tarvii olla melkeinpä aina joku kaveri messissä että saa kaikki kamat lentokuntoon. ..Tää hiton neliraajahalvaus kerpele.
Ei ole oikein päässy nyt talvella tuota 600:kaan lennättämään.

Mutta onhan tuo 700 hieno peli kyllä!

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #87 : 31 Maaliskuu, 2009, 19:14:28 »
Toinen lento takana päin, vähän hurjemaa heittelyä tällä kertaa  :).

Timerilla mitattiin ensin 4 minuutin lento, sitten laskeuduttiin ja tarkistettiin lämpötilat kädellä. Motti oli ehkä 60 asteinen ja säädin 50 asteinen. Kennojännitteet tässä vaiheessa 3.6V. Sitten lennettiin vielä 1.5 min jolloin alkoi cutoff iskeä kiinni. Pakkojen loppujännite oli 19V = 3.16V/ kenno. Testailin idle 1:ssä ja 2:ssa. Idle 1:ssa on ehkä 100rpm vähemmän ja tuntui toimivan hieman mukavammin niillä kiekoilla. Vetoa on >todella< paljon. Pitää mitata tarkat nupin kiekat kun saa "Taco metrin"  :).

5min 30sec oli kokonais lentoaika, eli ihan normaali 4200 pakoilla. Akkujen loppulämpötila oli jotain 40-45 astetta, eli olivat lämpimät kädessä. Pysyy muuten tosi pitkään lämpimänä noin isot pakat, ainakin parikytä minsaa lennon jälkeen.

Veikkaan että tällä setupilla ja 1700rpm kiekoilla saisi lentoaikaa jopa 8-10 min. Kevyemmällä rungolla ja 5000 akuilla varmaan 12-15min. Laitan ensi lennolla timerin hälyttämään 5 minuutissa, ettei ihan tyhjäksi mene akut ja välttää cut offin. Vielä kun saisi loggerin jostain niin näkisi paljon vie motti virtaa piikeissä.

Nyt akut latauksessa, saa nähä kuinka paljon milliamppeereita menee sisään!


-op-
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2009, 19:19:54 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #88 : 31 Maaliskuu, 2009, 20:42:35 »
Yep it it a fast b*stard :P.

Uskomaton flippaus rate tuolla koneella.. Ei oo todellakaan tarvetta flybarless nuppia kulmia lisäämään  ;D. Joutu tiputtaan D/R:ää 100:sta 90:iin ja on edelleen todella nopea kääntymään. Pitchiäkin on jopa liikaa. Ihan erilainen kuin 600N josta ei tunnu saavan kirveelläkään tarpeeksi pitchiä ja kallistusta. 700:ssa tuntuu nuo V paddlet toimivan hyvin. 600:seen taidan vaihtaa perus muovi stabbarit takas, V paddlejä joutu ruuvaamaan tankoon 4.5cm että otti tarpeeks kiinni kierteisiin.

Markus, buy some fin foam from your local hardware store, cut a suitable peace under the lipos and strap the crap out of em. Won't move during flight.


-op-
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2009, 20:48:31 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #89 : 01 Huhtikuu, 2009, 10:03:48 »
Ei se FBL-nuppi mikään välttämättömyys ole missään kopussa, mutta onpahan mukava testata sitäkin. Sinänsä sääli heittää kopterin kallein osa olan yli ja laittaa tilalle yksinkertainen ja ostaa sitten elektroniikka sitä ohjaamaan - onko järkee vai ei ??? ::) ;)

- 4D
« Viimeksi muokattu: 01 Huhtikuu, 2009, 14:31:37 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #90 : 01 Huhtikuu, 2009, 10:13:11 »
Sen mitä katoin noita videoita tuolta Las Vegasin 2009 tapahtumasta, niin en ainakaan huomannu et olis ollu flybarless Szabolla, Rivalla tai Kammererilla 700:sessa. Ei taida vielä ollu yleistyny tuolla huipulla...?

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #91 : 01 Huhtikuu, 2009, 14:56:07 »
Toinen lento takana päin, vähän hurjemaa heittelyä tällä kertaa  :).
Timerilla mitattiin ensin 4 minuutin lento, sitten laskeuduttiin ja tarkistettiin lämpötilat kädellä. Motti oli ehkä 60 asteinen ja säädin 50 asteinen.
5min 30sec oli kokonais lentoaika, eli ihan normaali 4200 pakoilla. Akkujen loppulämpötila oli jotain 40-45 astetta, eli olivat lämpimät kädessä. Pysyy muuten tosi pitkään lämpimänä noin isot pakat, ainakin parikytä minsaa lennon jälkeen.

-op-


Itse huomasin mielenkiintoisen? ilmiön, eli moottorin lämpötila lähtee jyrkkään nousuun heti lennon jälkeen kun tuuletus loppuu. Mutta sekin maksimissaan tuossa 28 asteessa ja akut ja nopari yli 10 astetta viileimpinä, reilusti alle 20 astetta, vaikka käytän Jive 80+ HV:n sisäistä BEC:iä, tosin ihan eri kopterilla (600E ja 8S) ja jos eLoggeriin on luottamista...  ::)

Mikä BEC sulla on siinä käytössä ?

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #92 : 01 Huhtikuu, 2009, 17:57:52 »
Mulla on AR7100 vastari missä on sisäänrakennettu BEC. Mun pitää joku kerta mitata osien lämmöt lennon jälkeen. Nuo arvot oli lähinnä arvioita, jos tuntuu lämpimältä kädessä niin pitäisi olla yli 37 astetta lämpötila?

Miten paljon heittelit sitä konetta, vai leijuttelitko vain? Lämpötilat riippuu paljon kulkevista amppeereista. 700:nen on myös sen verran painavampi kone että menee ämpäreita rasituksessa enemmän, vaikka akuissa onkin korkeampi jännite.

Lainaus
Ei se FBL-nuppi mikään välttämättömyys ole missään kopussa, mutta onpahan mukava testata sitäkin.

Kyl siitä on hyötyä missä tahansa kopussa, lentoaika pitenee, tulee vakaammaksi, kevyemmäksi ym. Tosin f3c setuppia jos tekee niin voi joutua säätämään asetuksia sietokykyä enemmän, ainakin näin kuvittelisin  :). Jos tarkotus on saada nopea flip rate, niin rexä pärjää siinä ilman FBL nuppiakin.


-op-
« Viimeksi muokattu: 01 Huhtikuu, 2009, 18:01:50 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #93 : 01 Huhtikuu, 2009, 20:09:51 »
Tosin f3c setuppia jos tekee niin voi joutua säätämään asetuksia sietokykyä enemmän, ainakin näin kuvittelisin  :).

-op-

Minä taas kuvittelisin, että juuri tuota se helpottaa huomattavasti, koska tuota f3c setuppia tarvitaan nimenomaan stabbarinupin (tai yleensä nupin) huonojen ominaisuuksen kumoamiseen, mikä onnistuu huonommin radion mixauksilla kuin FBL-elektroniikalla.

- 4D

(Ps. Jopa parjattu DX7 riittäisi f3c:hen FBL-nupin kanssa :P)
fourdee

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #94 : 01 Huhtikuu, 2009, 21:38:10 »
Miten paljon heittelit sitä konetta, vai leijuttelitko vain? Lämpötilat riippuu paljon kulkevista amppeereista. 700:nen on myös sen verran painavampi kone että menee ämpäreita rasituksessa enemmän, vaikka akuissa onkin korkeampi jännite.

-op-

Oli vasta kolmas akku kevyttä lentoa, amppeja meni vain just yli 30 kun watteja lähes 1000, kun vertaa 6S setuppiin niin meni vastaavassa tilanteessa yli 45 A vaikka watteja vaan 900, samoin meni mAH:ta lähes tuplaten 6S setupilla samassa ajassa. Vaikuttaa tosiaan että tuo hyötysuhde kasvaa kun jännitettä lisätään, joten varmaan tuolla 12S vielä parempi.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #95 : 01 Huhtikuu, 2009, 22:06:37 »
Mulla on AR7100 vastari missä on sisäänrakennettu BEC. Mun pitää joku kerta mitata osien lämmöt lennon jälkeen. Nuo arvot oli lähinnä arvioita, jos tuntuu lämpimältä kädessä niin pitäisi olla yli 37 astetta lämpötila?

Mulla on jokin hämärä mielikuva että 37 asteinen kappale tuntuu ihmiskädelle jo kuumalta. Perusteluina voin (arvata) että siksi että ihon lämpötila on useita asteita alhaisempi kuin sisäelinten lämpötila. Kuumemittari kainalossa on puristuksissa ja siksi siihen siirtyy se "core lämpötila".

Toinen seikka mikä vaikuttaa tähän tuntemukseen on lämmönjohtavuus ja -luovutus. Elikkä jos otat puukalikasta kiinni joka on kuuma, saunan laude esim. niin se ei tunnu kovinkaan kuumalta kun se ei johda lämpöä eikä täten luovuta sitä. Jos sulla on saunassa rautamöykky ja se kuumiaa 60 asteiseks se tuntuu paljon kuumemmalta kuin lauteet koska se johtaa lämpöä ja luovuttaa sitä.

--> asiaan ;D hämärä mielikuva olisi siitä että 40 astetta tuntuu jo melkosen "lämpöseltä", melkeen kuumalta kädessä, ainakin jos se on vettä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #96 : 01 Huhtikuu, 2009, 23:36:29 »
No sitten ei auta kuin etsiä patterit infrapunalämpömittariin ;)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #97 : 02 Huhtikuu, 2009, 15:01:14 »
No sitten ei auta kuin etsiä patterit infrapunalämpömittariin ;)
Ei, vaan tunget akun kainaloon että voit verrata sitä siihen "core" lämpötilaan. Myös muut ruumiin poimut käyvät ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #98 : 03 Huhtikuu, 2009, 12:28:18 »
Tuosta löytyy edullinen ja mainoksen mukaan helposti kiinnitettävä "siili" jonka voisi laittaa esim. siihen Jive 80+ HV nopariin jos pelkää että lämmöt nousee siinä liikaa. Taitaa olla jonkinlainen kaksipuolinen teippi / "terminen kalvo" valmiina siinä. Saahan noita toki Suomestakin paljon erilaisia. EDIT: Tosin aika pieni toi kyllä on 2.3 x 2.3 x 0.9 cm...
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2009, 12:54:47 kirjoittanut riku »

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #99 : 06 Huhtikuu, 2009, 10:23:22 »
Eilen lensin taas tuolla koneella. 5 min lennon jälkeen akkujen jännitteet oli vähän alle 21V eli n. 3.45V/kenno. Pelaa uskomattoman hyvin. Kerrankin tehoa on liikaa, ei saa totaalisesti hyytymään oikeastaan missään liikkeessä. Tictoceissa ei pysy sormet perässä :).


-op-
« Viimeksi muokattu: 14 Huhtikuu, 2009, 22:03:21 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5189 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
3051 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis
1089 Vastauksia
451920 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 18:40:32
kirjoittanut Toeh
117 Vastauksia
87072 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Helmikuu, 2011, 06:21:38
kirjoittanut Mikaelni
20 Vastauksia
12244 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Huhtikuu, 2010, 14:23:12
kirjoittanut jartse