Kirjoittaja Aihe: Trex 700 Electric  (Luettu 46440 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #100 : 14 Huhtikuu, 2009, 21:39:12 »
Tässäpä nyt vähän parempi video koneesta, Niinivaaran kentällä käytiin lentelemässä. Tää oli kopun neljäs lento.




-op-
« Viimeksi muokattu: 14 Huhtikuu, 2009, 22:06:47 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #101 : 14 Huhtikuu, 2009, 21:48:57 »
Hyvä OP !

Mieletöntä lentoa  ::)

Ja...uuden kopun äänet  :) Aivan mieletöntä  ;D

Loistavaa !

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #102 : 14 Huhtikuu, 2009, 22:11:21 »
Jes, toimii aika buenosti, en oo vielä onnistunut löytämään mitään vikaa. Kiva että joskus näinkin, jokusen ongelman on joutunut ratkomaan edellisen koneiden kanssa  :). Päärataskin pysyny ehjänä ja akut ei oo vielä lentänyt koneesta ulos, voisi sanoa melko onnistuneeksi projektiksi. Seuraavaksi sitten testiin Hyperionin g3 lipot.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #103 : 14 Huhtikuu, 2009, 22:29:53 »
Sairasta pilaa koko video  ;)

JYP on Mestari!!
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #104 : 14 Huhtikuu, 2009, 22:57:56 »
Siistit äänet, nupissa hillittömät kiekat ja siellä seassa kuuluu sellainen hidas "flaf-flaf-flaf..." ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #105 : 18 Huhtikuu, 2009, 22:43:38 »
Tämän päivän tuulinen lento laulurinteellä  :)




-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #106 : 19 Huhtikuu, 2009, 11:35:07 »
Onko sormet kangistunu ku noin rauhallista toi lentos?  :P
On muuten vielä paljon lunta siellä, täällä lähes kokonaan poissa.
Ja tietenkin järvet umpijäässä, ei pääse viellä uistinta heittämään. >:(
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #107 : 19 Huhtikuu, 2009, 14:08:33 »
Onko sormet kangistunu ku noin rauhallista toi lentos?  :P
Yrittää varmaan kannustaa meitä kehittymättömämpiä pilotteja. Mullakaan ei ollu enää kun puolet ajasta typerän hämmästynyt ilme kasvoilla ;D
Mikäs sitä on kaahaillessa kun on iso ja ilmeisen vakaa kone ehtymättömällä tehoreservillä...  Kade!  >:(  :P
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #108 : 19 Huhtikuu, 2009, 15:04:08 »
Lainaus
Onko sormet kangistunu ku noin rauhallista toi lentos?

No onko sitä pakko aina heitellä ympäriinsä, mukava oli nähdä miten tuo lentää kovassa tuulessa  :P.. Herra on hyvä ja postaa joskus omia lentojaan jos ei muiden kelpaa  ;D. Tänään käytiin jäällä lentämässä, mutta oli sen verran kylmä tuuli, ettei ollut oikein mitään ideaa koko hommassa. Jäi lähetinhuppukin kotona.

Mikäs sitä on kaahaillessa kun on iso ja ilmeisen vakaa kone ehtymättömällä tehoreservillä...  Kade!

No saat koettaa kuhan saan pari akkua lisää  :P


-op-
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 15:07:09 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #109 : 04 Toukokuu, 2009, 19:10:21 »
Eiliseltä kuvatus lennätyksistä, kuvasta kiitos Henelle. Kerkesin 4 akullista lentämään. Edelleenkään mitään vikaa paitsi kuskissa kivisellä kentällä, kaks perän vetoratasta ja perälavat oon jo hajottanut. Nupin endpointeja (kopun ja oman) pitäs tosin säädellä hieman kun jaksaa  :).

-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2009, 19:12:36 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #110 : 04 Toukokuu, 2009, 23:09:17 »
Mites sulla on toiminut toi scorpion-jive yhdistelmä, paljonko ottaa virtaa piikeissä ja jatkuvaa, millä nupin kiekoilla ajat? Ja mitkä sulla on välitykset pinjoni/pääratas? Tässä mietiskelen kun vaihtoehtoina olis toi 80 jive kontronikilta, 110HV castlelta ja 120 power jazz kontronikilta, ja FAIssa piikit voi olla 130A 10s setupilla... Moottoreista tää Scorpion on lähes ainoa järkihinnoissa oleva, tehoa kun pitäis olla min. 3,7kW.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #111 : 05 Toukokuu, 2009, 09:26:06 »
On toiminut ilman ongelmia ja lämmöt pysyy matalana, Jiven governööri on loistava. Kiekkoja nupissa arviolta 2000. Skytach on hankintalistalla. Virtoja en oo myöskään mitannut, joka tapauksessa Jiven virta-arvot riittää hyvin. Scorpparin motissa ei oo mitään vikaa ollu, oon öljynny laakerit tietyin väliajoin. Pitää jossain vaiheessa ottaa motti irti ja tarkistaa laakerien kunto.

Pinjoni on 15T, päärattaan hammaslukua en nyt muista ulkoa.

Jive on paras valinta ainakin 12s setupissa, en olisko joku toinen parempi 10S setupille.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #112 : 08 Toukokuu, 2009, 14:42:14 »
No nyt kärähti virtalähde, oli laturin ottama virta sille vähän turhan suuri ilmeisesti  :). n. 15 latausta kesti. Pitää hommata jostain 30A virtalähde, se Graupnerin versio voisi olla aika hyvä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #113 : 08 Toukokuu, 2009, 14:59:37 »
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=powerit&sivu=powerit.diamondgzv4000&tuote=Y

Itselleni ostin tuon viime syksynä.
Onhan se vähän hinnakas mutta ei ole moksiskaan minun kuormituksistani.

Samasta paikasta löytyy muitakin vaihtoehtoja.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #114 : 13 Toukokuu, 2009, 17:34:09 »
Tilasin uuden virtalähteen tuolta RXTX tuotteesta, kiitos vinkistä Sepolle. Hieman erilainen on kuin sulla, 40A kestää jatkuvaa. Tuolla lisää: http://www.kopterit.net/index.php?topic=3310.msg44414#msg44414

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #115 : 03 Heinäkuu, 2009, 00:53:35 »
Kyllä huomaa että hyperionin isot akut on suosittuja. 2 kuukautta on ollut monessa paikassa varastotilanne punasella. Ei kehtais tilata usasta tai japanista. No ehkä niitä vielä joskus tulee kauppoihin uudestaan :)

-op-
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2009, 01:25:46 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #116 : 07 Heinäkuu, 2009, 22:01:18 »
Nyt tuli ongelma. Mulla on mod1 rattaita, joita käyttäisin mielellään. Mutta tättärä tättärä tää, Scorpionin akseli onkin 5.9mm eikä 6mm, joten Scorpionin mod1 pinioni tasan 6mm reiällä varustettuna aiheuttaa pinjonin woblausta akselilla. 10T oli myöskin näköjään liian pieni pinjoni, tartteis 11T:n tilalle. Mistään ei tunnu löytyvän muita mod1 pinjoneita kuin Scorpionin omat, mutta jos niissä on kerran liian iso reikä niin mitäs sitten.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #117 : 21 Heinäkuu, 2009, 00:06:16 »
X-Cellin kans oli samoja propleemia aluksi kun piti saada polttiksen
pinioni sopimaan tanakasti akselille.
tosin akselihan oli omaa tuotosta mutta kuitenkin sama ongelma.

itse ratkaisin sen etsimällä akselille tiukasti istuvan holkin,,
ja sitä varten voi sitten esim sorvissa isontaa pinionin reikää,
ja lopuksi hiomalla sitten insertti tarkasti oikeaan tiukkuuteen
niin että sovite on jämpti.

lopputulos on ollut erinomainen,,ei hölsky eikä vemppaa,,
ja kestänyt käytössä hyvin ilman mitään ongelmia.




JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #118 : 25 Heinäkuu, 2009, 11:24:11 »
Tuli nyt laitettua mod1 setupin tilalle orkkis Alikili ratas ja Mikadon 15T pinioni. Ratas pyörii tasaisesti vaikka ei olekkaan yhtään välystä, ja testilentojen perustella näyttäisi hampaat pysyvät kiinni hienosti. Tuli myös kirjeessä Hong Kongista uusi mod1 pinioni ja akseli moottoriin, näitä voi sitten testailla myöhemmin jos Alikili pettää.

90 sähkökopterin akuista on tullut opittua sen verran, että 12s 25C 4200mAh akut ei anna tarvittavaa virtaa kuumenematta paljon. Puolen vuoden vähäisten lennätysten jälkeen konetta hurjemmin heitellessä parhaat mehut saa puristettua ulos parissa minuutissa, ja cutoff iskee jo kolmen minuutin kohdalla. Akut ei kestä enää samanlaista lentoa kuin uutena. Arvelen että kova lämpeneminen syö akun eliniästä aika paljon pois. Lentotyyliä hieman rauhoittamalla teho pysyy melko tasaisena loppuun asti ja lentoaika lisääntyy noin minuutilla. Mutta eipä siinä mitään, kone on edelleen tehokkaampi kuin veljensä 700N  :). Seuraavat akut tulee olemaan 35C 5000:sia, joiden pitäisi paremmin pysyä viileänä ja lisätä lentoaikaa toisella minuutilla. En tiedä milloin noita akkuja saan mutta toivottavasti ennen leiriä.

Tuossapa vielä kuva veljeksistä laulurinteeltä.




-op-
« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2009, 11:28:29 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #119 : 03 Elokuu, 2009, 13:11:29 »
Lisää testiä takana. Kävi ilmi että 25C 4200 akut saikin elinvoimansa takaisin jostain kumman syystä. Olivat käyttämättöminä noin kuukauden, ja ensimmäisellä lennolla kyykkäsivät kunnolla. Nyt puolen kymmenen lennon jälkeen ovat lähes uuden veroiset. Käyvät kuumana edelleen ja pullistuvat Outragelle tuttuun tapaan, mutta teho pysyy täysin tasaisena loppuun asti. Lentoaikaa 3:40. Motti lämpenee myös aika runsaasti, säädin on käden lämpöinen. Alikili ratas kestää paremmin kuin Microhelin ratas.

Heitin koneeseen 710 lavat, ja on vähän turhan hurja peli nyt. Ei tee varmaan 25C akuille kovin hyvää, mutta onpahan hauska lentää.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa villehoo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #120 : 05 Joulukuu, 2009, 21:09:22 »
Lisää testiä takana. Kävi ilmi että 25C 4200 akut saikin elinvoimansa takaisin jostain kumman syystä. Olivat käyttämättöminä noin kuukauden, ja ensimmäisellä lennolla kyykkäsivät kunnolla. Nyt puolen kymmenen lennon jälkeen ovat lähes uuden veroiset. Käyvät kuumana edelleen ja pullistuvat Outragelle tuttuun tapaan, mutta teho pysyy täysin tasaisena loppuun asti. Lentoaikaa 3:40. Motti lämpenee myös aika runsaasti, säädin on käden lämpöinen. Alikili ratas kestää paremmin kuin Microhelin ratas.

Heitin koneeseen 710 lavat, ja on vähän turhan hurja peli nyt. Ei tee varmaan 25C akuille kovin hyvää, mutta onpahan hauska lentää.

-op-

Moi OP, en löytänyt onko tästä ollut keskustelua muualla, mutta miksi lopulta luovuit sähkökonversiosta? Itseäni alkanut toi 700 koko kiinnostamaan mutta ei niinkään polttisten kanssa säätö...

v

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 700 Electric
« Vastaus #121 : 06 Joulukuu, 2009, 19:38:55 »
Moi OP, en löytänyt onko tästä ollut keskustelua muualla, mutta miksi lopulta luovuit sähkökonversiosta? Itseäni alkanut toi 700 koko kiinnostamaan mutta ei niinkään polttisten kanssa säätö...

v

Olihan se ihan jees mutta kun ei mitään Bill Gate:sejä olla niin ei vaan yksinkertaisesti perC kestänyt lisäinvestointeja (akkuja) ja loppui kärsivällisyys pitkien latausaikojen ja lyhyiden lentoaikojen takia. Torppi, hajonneet big a$$ päärattaat ja 40:n lennon jälkeen huonoksi mennyt akku mukaanlukien tuli jokaiselle parin minuutin lennolle hintaa about 25€..

Nitrolla saa mukavat 6-8min lentoajat ja pääsee lentämään hyvän sään aikaan mahdollisimman paljon päivässä.

700:nen sähkö on huippu vaihtoehto perus lentelyyn kun säätää nuppiin maltillisesti kiekkoja ja hommaa Kiinan akkuja. Toisaalta 600:nen on ihan yhtä järkevä tai järkevämpikin vaihtoehto mutta jos haluaa sitä katu-uskottavuutta leijutteluun niin..

F3C:ssä kanssa sähkö alkaa vetää ohi nitrosta, mutta kovat on kustannukset siinäkin lajissa..


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5189 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
3051 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis
1089 Vastauksia
451891 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 18:40:32
kirjoittanut Toeh
117 Vastauksia
87068 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Helmikuu, 2011, 06:21:38
kirjoittanut Mikaelni
20 Vastauksia
12244 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Huhtikuu, 2010, 14:23:12
kirjoittanut jartse