Nykyisellään ennen kuin otan bensiini kopterin nitron rinnalle, minua on kiinnostanut tuo lataus systeemi ja mihinkä kopteriin se kenties sopii?
Lataako se niin paljon, että ei tarvitse huolehtia lentoakusta ollenkaan. Vai pidentääkö se pelkästään akun käyttöaikaa/lataus.
Juu siis ton laturin tarkoituksena on lopettaa turhat selitykset kentällä siitä, miksi kopteri ei ole ilmassa: "...noku mulla on kone latauksessa seliseli".
Tehtaan pojat ovat jopa lennättäneet testimielessä kopteria ilman akkua eli homma toimii. Mutta käytännössä akku tietysti on oltava varalla.
Systeemissä on jonkin verran älykkyyttä, joten se ei käräytä akkupakettia pidemmänkään lennätyspäivän aikana.
Tuon härvelin voi asentaa periaatteessa mihin kopteriin vain, kunhan löytää sopivan kiinnityspaikan- ja tavan. Metanolikopteriin se käytännössä pitäisi asentaa jonnekin muualle kuin starttiadapterin päähän, koska moottoria ei tällöin voi käynnistää. Olen nähnyt sekä hihna- että hammasratasvirityksiä muun merkkisissä pelivälineissä.
Eikä tässä vielä kaikki. Itse asiassa tuosta härvelistä on olemassa myös sellainen versio, josta saa otettua virrat myös kopterin alla roikkuville kameroille ja down linkeille.
Toi mun systeemi on Realhelin oma, mutta tämän koko homman on keksinyt kaveri nimeltä Raja Bortcosh ja hän myy vastaavia tuotteita omilla kotisivuillaan (
http://mysite.verizon.net/vze49gsg). En ole niihin sen paremmin tutustunut, joten en tiedä onko niissä tuotteissa samanlaiset säätömahdollisuudet käytettävän akkupaketin mukaan kuin tuossa Realhelin härvelissä. Jos en väärin muista, niin toi Raja tekee laitteen aina käyttäjän mieltymyksien mukaan.
Jarno