Kirjoittaja Aihe: t rex 600 bensa  (Luettu 42297 kertaa)

olavi

  • Vieras
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #25 : 26 Joulukuu, 2009, 18:12:51 »
Ebayn Zenoah G20 Gas näyttää olevan vakiomotti ei tuunattu.
Hobby Peoplen Titan ZG 20 on Toni Clarkin tarkastama ja tuunama motti jolla on 5V takuu ;) kannatta ottaa huomioon ostopäätöstä
tehtäessä.Hintaero ei ole suuri ottaen huomioon posti ym muut kulut ::)

Olavi

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #26 : 31 Joulukuu, 2009, 17:28:30 »
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #27 : 31 Joulukuu, 2009, 18:56:21 »
Miksi te suunnittelette noita 50:seen nitroon. Luulisi että teho/paino-suhteen saa paremmaksi 90-luokan vehkeeseen (Xtreme gasser, tuleva 700 gasser...).

Nitroilla 90-luokassa polttoaineen kulutus on yksi negatiivinen tekijä, kustannukset ajaa kasvaa. Bensavehkeillä tätä ei ole! No okei, rahahan taitaa olla yleinen harrastuksia järkeistävä tekijä eli kitin hinta, lavat ja korjaukset vaikuttaa. Mutta onko siis muuta syytä?



-

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #28 : 31 Joulukuu, 2009, 19:02:23 »
Itselläni on rajoittavana tekijänä lentotaito joka ei varmaan paljon nykyisestä kehity, joten haluan koneen joka on halpa,siisti (nitro sotkee),ja että polttoaine on huoltoasemalta saatavissa. Vääntöä tuollaisessa bensakoneessa on mukavasti ja varmaan jaksaa vaikka kameran ottaa kyytiin, vaikea sanoa lopullista syytä mikä siinä minua kiehtoo.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #29 : 31 Joulukuu, 2009, 19:13:10 »
Olen haaveillut avant aurora gasserista  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #30 : 31 Joulukuu, 2009, 19:28:31 »
Itselläni on rajoittavana tekijänä lentotaito joka ei varmaan paljon nykyisestä kehity, joten haluan koneen joka on halpa,siisti (nitro sotkee),ja että polttoaine on huoltoasemalta saatavissa. Vääntöä tuollaisessa bensakoneessa on mukavasti ja varmaan jaksaa vaikka kameran ottaa kyytiin, vaikea sanoa lopullista syytä mikä siinä minua kiehtoo.

Mun pointti ei ollut nitro vs. gasser, vaan gasserin kokoluokasta. Eli gasser 50-luokan nitrosta (otsikon t rex 600 bensa) vai gasser 90-kokoluokasta nitrosta (Xtreme gasser).

Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka haluavat gasserin, eikä nitroa tai sähköä.  :)

-

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #31 : 31 Joulukuu, 2009, 19:30:45 »
Bensan ostopaikka niille joilla tää on lähellä.... http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2313
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #32 : 31 Joulukuu, 2009, 20:35:20 »
Mun pointti ei ollut nitro vs. gasser, vaan gasserin kokoluokasta. Eli gasser 50-luokan nitrosta (otsikon t rex 600 bensa) vai gasser 90-kokoluokasta nitrosta (Xtreme gasser).

Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka haluavat gasserin, eikä nitroa tai sähköä.  :)

-

Samaa mieltä Maikon kanssa: 90-kokoluokassa pääsee helpommin parempaan teho-/painosuhteeseen Gasserilla, eli kopteri lentää ja liikehtii todennäköisesti paremmin.

- 4D
fourdee

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #33 : 28 Huhtikuu, 2010, 12:51:19 »
Näyttää tulleen HeliBugilta konversiosarja myös 600:lle. Hinta jostain syystä korkeampi, kuin 700:sen vastaavalla... http://www.helibug.com/HB6.htm Nyt kun vain osaisi päättää, rakentaako 600:sen vai 700:sen. Onko teho/paino-suhde oikeasti noin kuin tässä säikeessä on arvailtu? Eli olisiko 700 parempi vaihtoehto?

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: t rex 600 bensa
« Vastaus #34 : 28 Huhtikuu, 2010, 13:31:03 »
Näyttää tulleen HeliBugilta konversiosarja myös 600:lle. Hinta jostain syystä korkeampi, kuin 700:sen vastaavalla... http://www.helibug.com/HB6.htm Nyt kun vain osaisi päättää, rakentaako 600:sen vai 700:sen. Onko teho/paino-suhde oikeasti noin kuin tässä säikeessä on arvailtu? Eli olisiko 700 parempi vaihtoehto?

600:n sarjassa on pääratas ja 700:n sarjaan lisänä hankittavat lisäkiinnikkeet (Align) vakiona mukana, mikä nostaa hintaa. Olisihan tuo mukava nähdä miten se Zenoah 20ei vie 600:sta. Sama moottorihan on jo Century Radicalissa, missä siitä otetaan 1.73 hp.
700:ssa on tehoa moottorista riippuen 3-7hp ja painoa kuutisen kiloa...

- 4D -
fourdee

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
4904 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 21:50:00
kirjoittanut Rami
1 Vastauksia
4419 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2012, 20:35:33
kirjoittanut harde73
3 Vastauksia
7071 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2015, 16:59:24
kirjoittanut tompe
5 Vastauksia
9785 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2015, 21:58:16
kirjoittanut Pohjola